Ritalin

PDV

Newbie
Beste

Het zijn binnenkort weer examens voor mij en ik ben nog altijd aan het twijfelen om eens naar de dokter gaan. Het gaat namelijk echt moeilijk om mij voor mijn bureau te zetten en dus te leren. Ik betwijfel of ik ADHD heb maar ik weet dat ritalin (of rilatine) hier een goede werking op heeft.

Ik heb zelfs al meermaals gelezen (er was zelfs een docu over), hoe studenten ritalin gebruikten om toch nog wat geconcentreerder te zijn. Ik vraag mij af in welke mate dit klopt, heeft iemand daar ervaring mee? Dan bedoel ik echt op het vlak van echt studeren, want dat zou nodig zijn.

Ik weet niet of de dokter het zou voorschrijven, maar het schijnt ook nogal onder de studenten "rondgedeeld" te worden. Ik weet niet wat ik zou moeten proberen, als het toch zo goed helpt, wil ik het heel graag proberen. Ik denk niet dat het schadelijk zou zijn om zomaar een pilletje te nemen? Als ik er dan nog aan geraak tenminste.

Iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt,
Peter.

Shiru

Experimenterende gebruiker
Aan rilatine geraken lijkt mij niet echt moeilijk. Er zijn genoeg mensen die dat gebruiken.

Zal wellicht van de dokter zelf afhangen of hij het wilt voorschrijven. Bij mij verbeterd de concentratie, maar op sommige mensen heeft rilatine mogelijk ook een omgekeerd effect denk ik, dus het beste is volgens mij eerst eens te informeren bij een dokter, en anders gewoon een proberen daar ik betwijfel dat één pil veel kwaad kan.

Shiru

Frisko zei:
kan je toch net zo goed een beetje speed nemen!!
heeft hetzelfde effect + is goedkoper :wave:
Ligt eraan. Over het algemeen is rilatine veiliger en legaal, maar als het eenmalig is perfereer ik ook speed.

PDV

Newbie
Maar ik weet niet of speed ook voor een verhoogde concentratie zorgt? Volgens mij zorgt dat toch alleen maar ervoor dat je wat meer energie hebt/ langer kan doorgaan.

Het zou mij toch meer om de concentratie gaan en ritalin is nog iets bekender dan speed (voor te studeren dan). Misschien moet ik maar eens beginnen rondvragen, ik weet niet of het hier populair is.

Frisko

Badass junkie
PDV zei:
Maar ik weet niet of speed ook voor een verhoogde concentratie zorgt? Volgens mij zorgt dat toch alleen maar ervoor dat je wat meer energie hebt/ langer kan doorgaan.

Het zou mij toch meer om de concentratie gaan en ritalin is nog iets bekender dan speed (voor te studeren dan). Misschien moet ik maar eens beginnen rondvragen, ik weet niet of het hier populair is.
speed is zeker concentratie verhogend...
het molecuul van methylfenidaat en speed verschilt niet zo erg van elkaar...
ikzelf leer ook beter onder speed(met ritalin nog nooit geprobeerd)
maar in beperkte doses... :wave:

Arenshi

Bewuste gebruiker
het is zo dat ritaline gedealed word zeker tydens de examens... Maar het is zo dat ritaline een stof aanvult in de hersens van ADHD-patienten die niet ADHD'ers al hebben dus het is zo dat mensen die dit hebben hun beter kunnen concentreren terwyl mensen die geen ADHD hebben vanalle rare dingen beginnen te zien ( na 2-3 pilletjes dan ). Maar het is wel zo dat de speed die in ritaline zit ( ongeveer 1 tiende van een lyntje ) wel zal zorge voor een verhoogde concentratie, ook by niet ADHD patienten.
:wave:

aqua2day

Newbie
Je moet eens concerta gebruiken, je zit dan niet zo te stuiteren als van ritalin, maar je bent wel fucking geconcentreerd! Werkt super :)

Oom Klaas

Badass junkie
Pwn3D zei:
het is zo dat ritaline gedealed word zeker tydens de examens... Maar het is zo dat ritaline een stof aanvult in de hersens van ADHD-patienten die niet ADHD'ers al hebben dus het is zo dat mensen die dit hebben hun beter kunnen concentreren terwyl mensen die geen ADHD hebben vanalle rare dingen beginnen te zien ( na 2-3 pilletjes dan ). Maar het is wel zo dat de speed die in ritaline zit ( ongeveer 1 tiende van een lyntje ) wel zal zorge voor een verhoogde concentratie, ook by niet ADHD patienten.
:wave:

Yeah right, op ritalin of concerta gaan hallicuneren :wave:
Misschien als je al een paar dagen wakker bent van die troep,
maar puur van je methylfenidaat trippen is onmogelijk...Veel plezier met mr. Placebo!

PDV

Newbie
Excuses voor mijn topic omhoog te schoppen maar ik heb nog een kleine vraag:

Ik hoor verschillende verhalen over dosissen/gebruik voor niet ADHD-ers (mijn bedoeling dus). Hoe neem ik dit best in? Ik weet van het neerslachtige gevoel achteraf, dus zou dat liever vermijden.

Eventueel de dag voor het examen en op het examen een pilletje (of meer)? Ik hoor ook van bepaalde andere mensen die ze gewoon alsmaar door nemen.

Normaal gezien zou ik dat wel zien, maar ik zou liever niet emo te staan wezen terwijl ik een examen economie oplos.

free world?

ik neem rilatine of concerta (concerta verkies ik boven rilatine maar is drie maal zo duur) zonder voorschrift. normaal gezien is het de bedoeling dat je ze voor een bepaalde periode neemt. Ik neem ze bijvoorbeeld wanneer ik (zoals het geval was id vorige examenperiode) een heel zwaar examenrooster heb. Ik had in januari vijf weken examens en in de laatste week drie zware examens en toen heb ik de hele week rilatine genomen. Ik neem er dan 1,5 sochtens, smiddags en savonds, maar stel dat je maar 1keer per dag rilatine wil nemen raad ik aan dat je het enkel rond de avond neemt (bvb rond zes uur) dan is het uitgewerkt tegen tien uur, dit omdat ik niet meer kan studeren wanneer de rilatine uitgewerkt is...

Concerta daarentegen werkt de hele dag door :) (ik neem de concertas 54)

als je geen van beiden wilt nemen gewoon tussendoor wat sporten en gezond eten :)

succes

PDV

Newbie
Bedankt voor je antwoord.

Ik zal ze eerst eens nemen de dag voor het examen (op een iets later uur) en dan 's morgens op de dag van mijn examen. Bij mij is er nog relatief veel tijd tussen mijn examens, dus dat valt wel mee.

Daarvoor lijkt Ritalin me inderdaad ideaal, ik studeer meestal tot iets van 2 uur 's nachts, dus dat ik er eentje neem een paar uur ervoor, dat ik toch nog optimaal gebruik kan maken van die paar uurtjes.

We zien wel. :)
/edit
Wat mij trouwens net invalt, heb je ook "last" van dat neerslachtig gevoel wanneer de rilatine is uitgewerkt (of voel je je gewoon moe wanneer de rilatine is uitgewerkt)?

free world?

PDV zei:
Wat mij trouwens net invalt, heb je ook "last" van dat neerslachtig gevoel wanneer de rilatine is uitgewerkt (of voel je je gewoon moe wanneer de rilatine is uitgewerkt)?

ja hoor , zeker als je ze maar af en toe neemt, vorig jaar heb ik ze vier weken na elkaar gebruikt en leer je er mee om gaan met dat gevoel, maar als ik ze nu en dan eens neem heb ik er ook veel last van.

Flameon

Badass junkie
Houdt er wel rekening mee dat als je 's avonds pas ritalin neemt, je misschien problemen kan onder vinden met het in slaap vallen etc. Verder zal ritalin goed werken voor je concentratie etc.

Bovenaan