Ritalin is pure speed

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
zazzoo zei:
Bedoel je dan je slap voelen en moe, of echt tot huilens toe depressief?

Nee nee. Ik bedoel gewoon lusteloos voelen, leeg van binnen, apathie en emotieloos.
Dat had ik ervaren op ritalin (na meer dan 15 pillen te hebben gecrushed en gesnoven, doe ik ook niet meer).

Speed was een stuk milder.

edwin__

Belezen gebruiker
zazzoo zei:
Bedoel je dan je slap voelen en moe, of echt tot huilens toe depressief?

Ik heb vroeger ritalin als dagelijks recept gehad 2x2 daags, tijdens het ontbijt en na het avond eten. Ik was echt geen benaderbaar kind tegen de avond. Depressief tot huilens toe, ja kan zeker voorkomen!
Ik wil mij eigenlijk eens gaan verdiepen in de gezondsheidsrisco's op levenslange termijn. ADHD bij ouderen worden erg onderschat, het is toch iets van de kleuterschool en deze generatie? nou nee! het is pas net onder het licht.
Stel je voor dat iedere input door al je zintuigen allemaal met het zelfde volume binnenkomen.

Actief Bewust zijn, erg vermoeiend !!

soldiermoney

Bewuste gebruiker
PFF zit sinds kort aan de ritalin... Heb nog nooit pure speed op maar als het net zo voelt als ritalin verbrand ik het.
Van ritalin raak ik wel geconcentreerd maar extreem gefocust op een bepaalde taak moeten doen. Moet dit opstapelen moet dat wegbrengen ho wacht even dit sorteren nu dat schoonvegen ow nu snel even dat droog maken die vrouw nog helpen lift omhoog karretje meenemen... enz...
Kan er wel wat 'rechter' door denken. Geen vage zinloze gedachtes die door me kop spoken. Geen debiele uitspattingen meer. Keer soms wel een beetje in me eigen wereldje.
Merk wel dat 10mg methylfenidaat 3xdaags net iets te veel is. Moet nog wennen aan het middel. 5mg lijkt me beter om mee te beginnen.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Van pure speed ga ik twee nachten keihard uit mijn plaat en van ritalin niet. Dus nee, ik zie ritalin niet als pure speed! :wink:

Hunter S T

Belezen gebruiker
Ik heb 2 of 3 keer ritalin gesnoven, iets van drie pilletjes geloof ik. Ik heb verder geen ervaring met speed maar ik merkte bijna niks van die ritalin, werd er iets wakkerder en energieker door. Heb ik gewoon te weinig gebruikt of heb ik misschien AD(H)D?

Vigilante

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
De meeste vonden de kick van "middel nr. 3" het lekkerste, en dat was ritalin.

Ritalin geeft imo ook een hele lekkere rush, alleen de bijwerkingen zijn vervelend. Ik krijg er een behoorlijke bodyload van samen met trillen en shaken. Liever pep of coke dan, dan doet me lijf tenminste normaal.

Oom Klaas

Badass junkie
Dat is zeker waar, de drang om bij te nemen is ook groot om je lichamelijk weer goed te voelen en dat is bij coke weer minder.

ik heb zelf ADD en dus ook ritalin standaard in huis,
ik heb gemerkt dat het in combinatie met LSD aardig wazige effecten geeft (veel leuker dan enkel lsd, aangezien ik nu maar 1 zegel nodig had om flink weg te zijn)

Overdag slik ik alleen ritalin als het echt moet (tentamens of andere dingen waar ik concentratie voor nodig heb) want ik word er heel neerlslagtig van

en dat word ik ook als ik het snuif, helaas

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Ritalin slikken voordat je gaat blowen of truffelen resulteerd bij mij in een heerlijke trip. Geen eindeloze brainstorm meer :)

getikt

Newbie
Ritalin is niks aan.. ik moest dat slikken van mijn huisarts omdat men dacht dat ik adhd zou hebben.. Wat ik onzin vindt.. Adhd wordt slechts gebruik als excuus als kinderkes wat drukker zijn... Te makkelijk om het adhd te noemen.. A fijn ritalin gaf me wel gratis mogelijkheid om te blowen want ik verkocht het op school en kon van mn verdiende geld weer mn blowtje halen :rock:

Oom Klaas

Badass junkie
Hehe, je weet dat maar 1/14 deel van zo'n ritalin pilletje methylfendiaat is en de rest bindmiddel?

1,3 gram bindmiddel en 0,1 gram methylfenidaat

peppie

Belezen gebruiker
Als dat spul begint uit te werken is het net of ik in hel ben :angry:
Vergeleken met speed waar je ook nog eens veel langer mee doet.
Kan ook aan het merk liggen, ik heb die troep van Sandoz, wat overigens wel Ritalin(de originele) heeft overgenomen :confused:

UnknownLeprechaun

Belezen gebruiker
Re: Ritalin is pure speed EXTRA VRAAG

Jow, ik heb eigenlijk een vraag maar vind het maar stom om hier meteen een nieuw topic
over te starten dus stel ik de vraag hier maar.
Hopelijk merkt iemand de vraag op.

Het is misschien een dom idee maar ik vraag me af
als ik een lijn speed zou leggen en ik doe daar wat ritalin bij (zeg; een half pilletje),
brengt dit dan risico's of andere effecten met zich mee.
Heb hier niet echt een reden voor,
behalve dat ik dan misschien minder snel alle pep opsnuif

Hopelijk kan iemand die iets weet over de stoffen enzo hier op antwoorden.
Alvast bedankt :grin:

peppie zei:
Als dat spul begint uit te werken is het net of ik in hel ben :angry:
Vergeleken met speed waar je ook nog eens veel langer mee doet.
Kan ook aan het merk liggen, ik heb die troep van Sandoz, wat overigens wel Ritalin(de originele) heeft overgenomen :confused:

Mijn vriend en ik hij met adhd en ik add hebben standaard ritalin (Methylfenidaathydrochloride 10 PCH. Voor het eerst hebben wij het gisteren een keer gesnoven :grin: onze ervaring is dat het wel veel relaxter :rock: werkt dan wanneer we het oraal moeten nemen. Ook hebben we oxazepam erbij genomen 10mg ieder 60mg, niet in een keer, wel verdeeld over de hele avond, goeie combinatie trouwens ook :wink: en dan voor het slapen gaan nog een :stoned: heerlijk liggen spacen :tearsofjoy: :grin:

Fightforce zei:
kildeer zei:
Tot nu toe heb ik mijn prettigste amfetamine-rushes niet op speed gehad, maar op Ritalin.. kan aan mijn kwaliteit speed liggen, al ben ik van sommige keren overtuigd dat het echt geen rotzooi was wat ik nam.
Methylfenidaat nasaal, 20mg (twee pilletjes) fijngestampt, is een uur rushen en drie uur lang ultravrolijk, geconcentreerd en bruisend van energie. Wel gruwelijk droge bek, wees daar bedachtzaam op..

Ik weet wel zeker dat dat aan de kwaliteit van de pep ligt :wink:

3,5 ritalinpilletjes is half grammetje, ja en die droge mond :P flesje water bij de hand en niks aan het handje :wave:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ritalin is een afgeleide van amfetamine... Het is dus niet pure speed, want pure speed zou normaal gezien uit alleen maar amfetamine bestaan...

Pandaboy

Experimenterende gebruiker
Re: Ritalin is pure speed EXTRA VRAAG

Walldac zei:
Jow, ik heb eigenlijk een vraag maar vind het maar stom om hier meteen een nieuw topic
over te starten dus stel ik de vraag hier maar.
Hopelijk merkt iemand de vraag op.

Het is misschien een dom idee maar ik vraag me af
als ik een lijn speed zou leggen en ik doe daar wat ritalin bij (zeg; een half pilletje),
brengt dit dan risico's of andere effecten met zich mee.
Heb hier niet echt een reden voor,
behalve dat ik dan misschien minder snel alle pep opsnuif

Hopelijk kan iemand die iets weet over de stoffen enzo hier op antwoorden.
Alvast bedankt :grin:

Heb dit vorig weekend zelf gedaan, wat methylfenidaat (dus geen ritalin pilletje met het bindmiddel, gewoon de stof zelf) bij 50mg pep gedaan. Had in totaal 75mg denk ik.
De eerste 3 uur waren heerlijk, een beetje wat je zou verwachten van speed en rilatine te combineren (de helderheid van pep maar de supereuforie van rilatine).
Maar toen de rilatine was uitgewerkt, na ongeveer 3 en half uur, had ik echt wel een harde crash: Hol gevoel in men maag (alsof je elk moment misselijk kan worden en moet overgeven), depressieve gedachten enz.. Maar omdat ik die pep erbij had gesnoven kon ik niet slapen moest ik zo heel de nacht wakker blijven, echt geen pretje.

Dus tenzij je van plan bent om rilatine bij te blijven pakken tot je speed is uitgewerkt zou ik het niet doen en de 2 stoffen gewoon apart gebruiken :)

Pandaboy

Frenzel zei:
Is de stof ritalin ook gewoon in pure vorm in de handel?

Ritalin is de naam van het merk, net zoals je ook concerta hebt. De naam van de chemische stof is methylfenidaat. Je kan deze niet zomaar bij de apotheker kopen maar wie zoekt die vindt.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Smokin046 zei:
@ Soldiermoney

is de combinatie van paddo's + ritalin ook een goed idee?

Ja die combinatie is echt een aanrader als je adhd/add hebt en wilt trippen. Door de ritalin kun je helder, en diep nadenken. Zo kun je echt veel positieve gedachtes en ideeen uit je trip halen.
Als je thuis concerta hebt raad ik je aan om dat gebruiken tijdens je trips. Het effect van concerta komt wat rustiger opzetten, het werkt met minder pieken en dalen dan ritalin.
Slik alleen ritalin/concerta tijdens een paddo trip als je allebei de middelen al vaker hebt gebruikt. Anders kan het effect van ritalin je opgefokt maken en ervoor zorgen dat je niet lekker in je vel gaat zitten. (denk aan zweten, hartkloppingen enz.)

soldiermoney zei:
Ja die combinatie is echt een aanrader als je adhd/add hebt en wilt trippen.
heb jij add/adhd? want ik heb adhd en ik heb ritalin, maar is het wel handig voor eerste keer mushies gelijk te combineren met rita??

is het echt een aangename ervaring :confused:

Frenzel

Pandaboy zei:
Frenzel zei:
Is de stof ritalin ook gewoon in pure vorm in de handel?

Ritalin is de naam van het merk, net zoals je ook concerta hebt. De naam van de chemische stof is methylfenidaat. Je kan deze niet zomaar bij de apotheker kopen maar wie zoekt die vindt.
Ritalin is de triviale benaming voor het hydrochloride-zout van methylfenidaat, maar die is dus in de zuivere vorm verkrijgbaar bij dealers, cool.
Dan heb je dus iets sterkers gehad dan pillenpoeder.

UnknownLeprechaun

Belezen gebruiker
Wat is dan puurder?
Pilletjes of capsules ?
Ik plet ze wel allebei tot poeder, daarom heb ik liever de pilletjes.
Die bolletjes in de capsules pletten is soms een irritant werkje

dye

ik heb zelf ADD en een vriend van me heeft zware ADHD , ik heb normale ritalin , maar mijn maat heeft 54 mg tabletten van het merk CONZERTA , met 1 tablet kom ik de dag door , scherp , rustig in mijn hoofd , hardwerkend , maar totaal geen emotie , met meerdere tabletten op , staat van paraatheid , kracht , extra goed hyperfocussen , en zelfs bij meerdere tabletten 3-5 ( deze tabletten blijven 12uur constant stofjes afgeven) slapeloosheid en pepgevoelens .

kent iemand dit merk? lees alleen veel over ritalin , met zijn 10 mg werkzame stoffen :grin:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Concerta is de retard vorm van ritalin, bevat net als ritalin ook methylfenidaat maar duurt gewoon een stukje langer. Hoeft dan ook maar een keer per dag te worden ingenomen.

Drientje

DF-koning
Sublimo zei:
Concerta is de retard vorm van ritalin, bevat net als ritalin ook methylfenidaat maar duurt gewoon een stukje langer. Hoeft dan ook maar een keer per dag te worden ingenomen.
Concerta is dan ook geen pil maar een plastic capsule. In die capsule zit een heel klein gaatje met een soort alg erin die de methylfenidaat naar buiten duwt als de alg vochtig wordt en dus uitzet. Hoe langer de capsule in je lichaam is hoe verder de alg zit volzuigt en dus steeds kleine beetjes methylfenidaat naar buiten duwt.

De capsule kun je ook niet fijn stampen om te snuiven zoals gewone Ritalin. En je scheidt het gewoon uit via je ontlasting, geen probleem.

edwin__

Belezen gebruiker
Wat een kutzooi is het ook, niemand die ooit dat spul nog bij mij naar binnen krijgt !

Ik kwam op internet op een een of andere kwakzalver site een mooie groep kortzichtige volwassen tegen die hun kinderen liever platspuiten dan ze te helpen..
Hoe denken jullie over het toepassen van marihuana t.b.v. ADHD ?
http://forum.zielenknijper.nl/?topic=75.15

Ikzelf ben er sinds 2 dagen mee gestart na een geweldig inzicht. Laatst waren we erg melig om "andermans wiet op te roken" dit alles was nog geen 0,03G. Uiteraard zal er meer placebo effect dan reactiewerking zijn geweest. Maar ik ben ermee doorgegaan, ik heb vaker zeer weinig in mijn sjag gestopt. Ik draai nu 2 dagen proef, mijn hoofd zit zo perfect op orde.

(waarbij mij dit artikel weer te binnen schiethttp://www.zielenknijper.nl/endocan...aken-stoffen-uit-cannabis-van-nature-aan.html ) <-- erg mooi artikel zeker het lezen waard, wel vanuit perspectief geschreven maar daarom niet minder geloofwaardig.

Om terug te komen: ik ben al een iets meer dan een week gestopt met het drinken van cafeïne. Reden, ik rende mezelf achterna en was niets waard zonder koffie. Waarin ik ook het inzicht verkregen heb dat mensen onrustig worden van koffie (denk daar maar eens over na). Niet goed als een (ex?)ADHD patient onrustig is. Ik had mezelf erg goed in de hand. Tot het moment van een theater activiteit, ik had een snel pratende personage, ik dreef door in drukte en kwam weer in een waas van hectiek terecht. Ik moest en zal ontspannen. Zodoende ben ik in de auto gestapt, op zoek naar een shop op 2e pinksterdag in een wildvreemde stad. Ik had nog niet gegeten en besloot, mede omdat ik met de auto was, wederom placebo weinig te nuttigen. Het viel perfect.
Ik was geordende, minder zenuwachtig en lekker ondernemend.
Een tijd geleden ben ik een beetje te ver door gegleden in de verliefdheid op marihuana en heb hierdoor toch enige schade opgelopen. Onzekerheid als grootste trefwoord.
Wiet kan je laten afglijden, wiet kan je laten genieten, wiet kan je goed doen, wiet mag je niet onderschatten.
Ik heb even zitten dobben, en heb besloten met een testperiode te beginnen, ten eerste noem ik het geen wiet meer. Hetgeen dat ik neem benoem ik met marihuana, dit neem ik niet omdat ik het wil, maar omdat ik haar nodig heb. Zij kan mij helpen met mijn "gebreken" in deze maatschappij.
Nou snap ik dat sommig mensen zich zorgen gaan maken over deze gewoonte. Ik ben er zelf ook bang voor, ik ken mijn verslaving gevoeligheid. Ik moet het als medicatie gaan zien, als een plicht. De kleine hoeveelheid die ik neem kan ik jullie nog niet vertellen, dat ben ik nog aan het uitvogelen. Gister heb ik teveel gehad, vandaag heb ik erg mooi gedoseerd. Er zat zo weinig in het sjagie dat ik niet stoned ben geweest. Wel heb ik de hele dag een erg rustige wolk in mijn hoofd. Ik heb ontzettend veel gedaan vandaag, en voel me nog steeds heerlijk ontspannen (dat komt als ADHD-er niet vaak voor. (inname was om 9:30).

Wiet is al een lange tijd in mijn leven, en tot op heden heb ik slechts recreatief gebruikt.
Ik ga zo mijn botertje maken, en geef het plantje een stabiele en onmisbare plaats in mijn leven.

Het is nogal een verhaal geworden maar ik ben blij dat ik het even getypt heb, wellicht helemaal het verkeerde toppic. Maar ik ben blij dat het van mijn hart is, kijk in ieder geval even naar die andere site (bovenste link).
Reacties mogen via PB <3

Roygbiv

Newbie
Nouja, 'pure speed' zou ik niet zeggen, maar de effecten lijken wel heel erg op elkaar. Ik ben niet super ervaren hiermee, dus excuses als het heel dom klinkt.. :P Ik heb één keer een sleutelpunt speed gesnoven, dus heel kleine dosis, om een beetje gezellig en wakker te blijven op een festival. Ging prima, gewoon lekker scherp en actief, moeheid ging weg, ik kon nog even doordansen/lekker lullen met iedereen, en aan het eind van de nacht kon ik gewoon goed slapen.

Vandaag heb ik voor het eerst Ritalin geprobeerd via een vriend van mij die ADD heeft. 1 pilletje van 10 mg geslikt, vanwege ontzettende drukte met tentamens. Ik wilde het eens proberen omdat je er beter door schijnt te leren. Ik ging in de bieb zitten, en na een half uurtje begon het vrijwel exact hetzelfde te voelen als de sleutelpunt speed. Ik zat op m'n stoel, inderdaad als een malle dingen te leren en op te zoeken op mijn laptop voor mijn werkstuk, en toen voelde ik het lichamelijk nog niet echt. Toen ik even naar de WC liep meteen zo'n speedy tintelgevoel, rode wangen, beetje trillende handen en hogere bloeddruk enzo. Had tijdens mijn loopje bijna zin om een dansje te doen, haha. Dus ja ik schrok wel even hoe sterk het was! Komt misschien ook omdat ik erg klein en dun ben, ik weet het niet.. En dat dit gewoon aan 'drukke kindjes' vanaf 6 jaar wordt gegeven, rare gedachte..

Dusja, heb wel een beetje het idee dat het behoorlijke rotzooi is, maar als mensen met ADD/ADHD er veel hebben is het natuurlijk mooi meegenomen.

Ik ben ADDer en moet elke schooldag aan de Rilatine
qua chemische verbindingen heeft het enorm veel weg van coke maar het voelt veel meer aan als hele goeie pep (ik word daar enorm rustig van in mijn hoofd, super chille gesprekken met iedereen, zelf sturen wat ik wil doen, super gefocust,.....)
Maarrr die Rilatine verschilt bij mij van dag tot dag: ene dag sta ik strak, andere dag weer minder
Mensen die mij goed kennen en veel bij mij zijn merken het echt wel als ik een pilletje heb genomen en vinden dat niet zo super, omdat ik dan veel nonchalanter ben, minder gevoelig

Ik merk ook wel dat het verslavend is: omdat veel mensen super goed kunnen functioneren onder rilatine denken ze op den duur da ze niks meer kunne zonder pilletje ((AD(H)Ders zijn over het algemeen toch al verslavingsgevoeliger)

Ik heb mijn gebruik ondertussen wel onder controle maar een tijd geleden slikte ik al vlug een pilletje om mij wat beter te voelen in lastige situaties

Nog effe volhoude tot ik van school af ben en dan stop ik er meteen mee!!
Ik heb tot nu toe 2 x met ritalin geexperimenteerd.
Telkens met een half tabletje.
De eerste keer werd ik er wat spraakzamer van,
de tweede keer slaperig...
:confused:
Heb je wel dezelfde hoeveelheid de 2e x gedaan?

ShenkieFmor

Newbie
Nouja, 'pure speed' zou ik niet zeggen, maar de effecten lijken wel heel erg op elkaar. Ik ben niet super ervaren hiermee, dus excuses als het heel dom klinkt.. :P Ik heb één keer een sleutelpunt speed gesnoven, dus heel kleine dosis, om een beetje gezellig en wakker te blijven op een festival. Ging prima, gewoon lekker scherp en actief, moeheid ging weg, ik kon nog even doordansen/lekker lullen met iedereen, en aan het eind van de nacht kon ik gewoon goed slapen.

Vandaag heb ik voor het eerst Ritalin geprobeerd via een vriend van mij die ADD heeft. 1 pilletje van 10 mg geslikt, vanwege ontzettende drukte met tentamens. Ik wilde het eens proberen omdat je er beter door schijnt te leren. Ik ging in de bieb zitten, en na een half uurtje begon het vrijwel exact hetzelfde te voelen als de sleutelpunt speed. Ik zat op m'n stoel, inderdaad als een malle dingen te leren en op te zoeken op mijn laptop voor mijn werkstuk, en toen voelde ik het lichamelijk nog niet echt. Toen ik even naar de WC liep meteen zo'n speedy tintelgevoel, rode wangen, beetje trillende handen en hogere bloeddruk enzo. Had tijdens mijn loopje bijna zin om een dansje te doen, haha. Dus ja ik schrok wel even hoe sterk het was! Komt misschien ook omdat ik erg klein en dun ben, ik weet het niet.. En dat dit gewoon aan 'drukke kindjes' vanaf 6 jaar wordt gegeven, rare gedachte..

Dusja, heb wel een beetje het idee dat het behoorlijke rotzooi is, maar als mensen met ADD/ADHD er veel hebben is het natuurlijk mooi meegenomen.

Heb er mega voorraden van liggen, ik gebruik het dagelijks wegens mijn ADD. Bij gebruik ervaar ik een enorme rust in mijn hoofd en ben ik beter in staat te leren, gesprekken te voeren en natuurlijk een stuk vrolijker. Vrienden van me komen wel eens wat bij me halen, ze krijgen meer energie en kunnen beter concentreren.

Het kan bij sommige mensen averechts werken dus het is altijd even proberen en de bijwerkingen overwegen bij veelvuldig gebruik.

Pure speed en ritalin is een wereld van verschil vind ik. Ritalin is veel minder sterk oppeppend etc dan pure speed. Bij meerdere tabletten, en dan vaak nog oplossen in water of nassaal (niet te adviseren overigens), dan krijg je wel wat effecten van speed. Maar ook dan is het nog een stuk minder dan gewone pep.
De zelfde stoffen maken het zorgwekkend en dat ritalin ook al is.lagere dosering gewoon over de toonbank wordt gegooid oa veel te zien bij jongere lui

Bovenaan