Reizen naar de USA

joowa

Newbie
Hallo

Onlangs was er in mijn woonplaats (Oostende, België) een drugscontrole aan het station. Ik werd eruitgepikt door de hond, ookal had ik niets op zak,zelfs geen leeg zakje of een doosje (ik heb wel al wiet op zak gehad maar dat is ondertussen al een eind geleden) :confused:.

Na een controle mocht ik gaan maar nu is mijn vraag: Heeft er iemand ervaring met het reizen naar de USA?

Ik ben niet van plan om te smokkelen of zo, maar ik ben er erg van geschrokken dat die honden het zo lang na gebruik nog kunnen ruiken. Volgend jaar ga ik met de school naar Californië en ik zit er dus mee in dat ik daar of in de tussenstop in NY zal tegengehouden worden. Veel kunnen ze niet doen maar mijn vlucht missen zou mijn reis al aardig kunnen verpesten.

joowa

Newbie
ik denk het niet want ik moest een paar keer opnieuw doorlopen en elke keer blafte de hond bij mij. ik heb ook wel een vermoeden dat het door mijn rugzak komt, omdat daar dus de wiet in zat 1,5 maand geleden ofzo. (nochtans heb ik deze al gestofzuigd binnenin)

SperSIZEboon

Badass junkie
toen ik in Amerika was heb ik geen drugshonden gezien op het vliegveld hoor...

je moet alleen een achterlijke vragenlijst invullen...

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
SperSIZEboon zei:

Klopt ja, die vragenlijst! :rolleyes: Toen ik vorig jaar naar Amerika vloog, werden er ook nog vingerafdrukken en irisscans van iedereen gemaakt. Verder werden wij er ook nog tussenuit gepikt voor een extra controle. Werden we helemaal gefouilleerd en ook onze elektronica (Tyler had o.a. zijn laptop mee) werden grondig gecontroleerd. Heb geen drugshonden gezien, maar onze spullen leken wel nog extra op drugssporen te worden gecontroleerd met een soort van rare scan en een papiertje wat ze er overheen wreven.... Weet tot op heden nog steeds niet wat dat inhield. Wel hield het erg op en misten we daardoor bijna onze overstapvlucht!

psych-out

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
SperSIZEboon zei:

Klopt ja, die vragenlijst! :rolleyes: Toen ik vorig jaar naar Amerika vloog, werden er ook nog vingerafdrukken en irisscans van iedereen gemaakt. Verder werden wij er ook nog tussenuit gepikt voor een extra controle. Werden we helemaal gefouilleerd en ook onze elektronica (Tyler had o.a. zijn laptop mee) werden grondig gecontroleerd. Heb geen drugshonden gezien, maar onze spullen leken wel nog extra op drugssporen te worden gecontroleerd met een soort van rare scan en een papiertje wat ze er overheen wreven.... Weet tot op heden nog steeds niet wat dat inhield. Wel hield het erg op en misten we daardoor bijna onze overstapvlucht!

grellig voor de aanslagen waren kleine zakmessen zelfs nog toegelaten op het vliegtuig, nu mag je nog niet eens een flesje water van thuis uit mee op het vliegtuig pakken.
En dat terwijl Bush al van voor de aanslagen wist dat bin laden aanslagen aan het plannen was om de wtc torens te doorboren, maar nee Buch had het veel te druk met golf spele. (farenheit 9/11 is trouwens en goede en leerrijke film)

Bontkikker

Experimenterende gebruiker
Je ziet de drugshonden niet altijd, maar ze zijn wel aanwezig bij het punt waar de koffers op de lopende band gezet worden.
Je moet ook oppassen met geneesmiddelen zoals benzo's want die kunnen strafbaar zijn als je geen gedegen recepten kunt tonen. :hearteyes:

KlaasVaak

Wijs gebruiker
joowa zei:
Hallo

Onlangs was er in mijn woonplaats (Oostende, België) een drugscontrole aan het station. Ik werd eruitgepikt door de hond, ookal had ik niets op zak,zelfs geen leeg zakje of een doosje (ik heb wel al wiet op zak gehad maar dat is ondertussen al een eind geleden) :confused:.

Na een controle mocht ik gaan maar nu is mijn vraag: Heeft er iemand ervaring met het reizen naar de USA?

Ik ben niet van plan om te smokkelen of zo, maar ik ben er erg van geschrokken dat die honden het zo lang na gebruik nog kunnen ruiken. Volgend jaar ga ik met de school naar Californië en ik zit er dus mee in dat ik daar of in de tussenstop in NY zal tegengehouden worden. Veel kunnen ze niet doen maar mijn vlucht missen zou mijn reis al aardig kunnen verpesten.
Vaak worden er bij zulk soort controles geen echte drugshonden gebruikt, die zijn namelijk erg duur. Volgens mij zouden ze ook niet moeten blaffen maar naast je gaan zitten als ze wat gevonden hebben. Ik denk dat die agenten gewoon kijken wie er zenuwachtig worden van de honden of er verdacht uitzien en diegenen dan controleren. Wel een ziek verhaal trouwens, dat je zomaar bij het station gefouilleerd kan worden? Mag dat zomaar in België?

Die honden op het vliegveld zijn natuurlijk wel getrainde drugshonden, maar ik denk niet dat die wat aan die tas ruiken als er lang geleden een dicht zakje wiet in gezeten heeft.

Bovenaan