RC vervanger van Pep

Bobsacamano

Badass junkie
Hey allemaal,

Wat zou de RC vervanger zijn voor pep? Ben best benieuwd. Ik vind de kwaliteit van RC geleverde producten op puurheid vaak wel echt veel beter. En vind pep eigenlijk gewoon rommel. Maar goed Ritalin heb ik ook in huis maar is weer net niet heftig genoeg :wink:

Ben benieuwd.

gr,

Bob

Skirre

Bewuste gebruiker
Ik heb geen antwoord op je vraag maar waarom vind je pep rotzooi? Als je dat uit kan leggen komen er denk ik ook betere antwoorden op je vraag.

Qua puurheid ligt het waarschijnlijk aan je dealer.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik voel me altijd een beetje viezig van pep haha. Maar ik vind het ook gewoon wel een interessante vraag. Het is niet zozeer alleen maar persoonlijk ben erg geboeid wat er uit deze discussie zou komen.

Skirre zei:
Ik heb geen antwoord op je vraag maar waarom vind je pep rotzooi? Als je dat uit kan leggen komen er denk ik ook betere antwoorden op je vraag.

Qua puurheid ligt het waarschijnlijk aan je dealer.

Bobsacamano

Badass junkie
Ben nu zelf uitgekomen op bijvoorbeeld 3,4-CTMP

Dit is een stukje uit een erowid verslag, waar vooral de hele trage opkomst ook opvalt. De stof is erg potent deze jongen heeft 5mg genomen.

T:03:15: Impact. Effects are now developing significantly, almost unpleasantly so (but not unpleasantly so). I am helpless but to focus intensely wherever my concentration happens to fall. The consequence of this has been the rolling of about 100 plastic bags into loose, orderly knots for neat storage. This is a task I had been meaning to undertake, but could not find the motivation to actually tackle. I can't discount the caffeine as the source of ignition here.

T:03:30: My coffee is now cold and almost entirely unconsumed. Over half the mug goes down the drain. This action leads to a thorough cleaning of the kitchen. I've noticed a profound bronchial dilation: my airways are wide open, signalling a pronounced effect on the norepinephrine reuptake transporter.

T:04:00: Now I am running a replacement coaxial cable from the junction in the garage to the digital cable receiver on the upper floor, as the existing cable is decades old and vastly deficient. This is another bit of procrastination annihilated by the 3,4-CTMP.

T:05:00: I've now cleaned the entire house, and despite sitting down the stimulation is still going strong. Pulse is normal

Bobsacamano

Badass junkie
Ja maar dat werkt weer op je serotonine en wil mijn rust periodes niet verneuken. Ik bedoel kom op hoe lekker is X haha. Ik weet trouwens niet of 3,4-CTMP dat niet doet. Kan ik tot zover niet vinden. Kijk dat is wel het chille van pep. Het laat dat gewoon lekker met rust.

Skirre zei:
Je hebt neem ik aan ook al gekeken naar 4-fmp?

Fool

Badass junkie
3,4-CMTP is een methylfenidaat-analoog die mij altijd een beetje eng in de oren klinkt. :P Al gekeken naar ethylfenidaat?

3-FA schijnt ook wel vet te zijn, maar ik durf zo niet te zeggen wat deze met je serotonine doet, uit mijn hoofd zou ik zeggen niet veel, maar het is eventjes een extra zoekopdracht waard. :)

Bobsacamano

Badass junkie
Geen idee wat dat inhoud je eerste stukje. Kun je me meer uitleg geven waarom dat eng is?

3fa zal ik is uitzoeken hoe dat zit.

Fool zei:
3,4-CMTP is een methylfenidaat-analoog die mij altijd een beetje eng in de oren klinkt. :P Al gekeken naar ethylfenidaat?

3-FA schijnt ook wel vet te zijn, maar ik durf zo niet te zeggen wat deze met je serotonine doet, uit mijn hoofd zou ik zeggen niet veel, maar het is eventjes een extra zoekopdracht waard. :)

Fool

Badass junkie
3,4-CMTP schijnt nogal sterke vasoconstrictie te kunnen veroorzaken bij doseringen die niet erg veel hoger liggen dan de recreatieve effecten. Hoor ook een beetje gemixte verhalen en heb daarom maar niet verder gezocht, zou best kunnen dat ik daardoor iets bevooroordeeld ben. :wink:

En methylfenidaat-analoog is een stofje die chemisch gezien erg veel op ritalin lijkt. :wink:

Bobsacamano

Badass junkie
hmmm wat meer gelezen over 3,4-CMTP en ik sla hem lekker over.

Fool zei:
3,4-CMTP schijnt nogal sterke vasoconstrictie te kunnen veroorzaken bij doseringen die niet erg veel hoger liggen dan de recreatieve effecten. Hoor ook een beetje gemixte verhalen en heb daarom maar niet verder gezocht, zou best kunnen dat ik daardoor iets bevooroordeeld ben. :wink:

En methylfenidaat-analoog is een stofje die chemisch gezien erg veel op ritalin lijkt. :wink:

Bobsacamano

Badass junkie
Ok en MDPV lage dosis ook wel benieuwd naar. Ik heb al een gram in huis. Kan ik officieel 200 keer mee doen haha. Heb het nog niet gebruikt. Heeft ook Vasoconstrictie

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik heb hier nul ervaring mee, maar ik heb wel eens wat gelezen over 2-fma. Schijnt vergelijkbaar te zijn met pep en ook niet je serotonine aan te spreken. Ik weet het dus niet zeker, dus dat is ook een extra zoekopdracht waard :wink:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
2FMP/2FA (hoe ze het ook noemen) geeft vrijwel dezelfde werking als speed, het zou echter alleen wel eens een stuk ongezonder kunnen wezen voor je aangezien er fluoratoom in het molecuul zit.

Bobsacamano

Badass junkie
Ja 2FA lijkt een goeie optie ook. Ik heb nu op advies van een forum bezoeker hier Ethylphenidate gekocht ter vervanging van ritaline. Ben benieuwd naar dit stofje. Ik hoef niet altijd zon harde push te hebben zoals van speed.

ooscaar zei:
Ik heb hier nul ervaring mee, maar ik heb wel eens wat gelezen over 2-fma. Schijnt vergelijkbaar te zijn met pep en ook niet je serotonine aan te spreken. Ik weet het dus niet zeker, dus dat is ook een extra zoekopdracht waard :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
3,4-CMTP en Ethylfenidaat lijken chemisch gezien meer op methylfenidaat (Ritalin), waardoor het aannemelijk is dat die qua effect niet erg op speed zullen lijken. Ethylfenidaat heb ik veel gebruikt en kan bevestigen dat het effect bijna identiek is aan ritalin. 3,4-CMTP heb ik nog niet gebruikt, eventueel pas als er wat meer over bekend is. Maar ik vind alle ritalin achtige stoffen vooral functioneel prettig, recreatief kan wel hoor maar dan gebruik toch liever speed.

MDPV zal waarschijnlijk qua effect meer op coke lijken. Schijnt een redelijk gelijke werking te hebben, alleen werkt het een stuk langer. Ik ben er wel benieuwd naar, maar zie daarvoor toch ook best een hoop nare reports op internet.

4-FA lijkt in lagere doseringen wel enigszins op speed, maar veel minder heftig. Het heeft gewoon niet de enorme push zoals speed dat heeft. En als je hoger gaat doseren lijkt het weer meer op MDMA.

De andere varianten die ik hier voorbij heb zien komen weet ik eigenlijk vrij weinig van, maar ga ze eens googlen zou ik zeggen. Zoek je echt een vervanger voor speed of meer uit algemene interesse? Want wat zijn dan de effecten of doeleinden waar je een vervanger voor zoekt? En ik denk wel dat het ook loont om schonere speed te zoeken. Er is helaas best wat troep in omloop. En dat verschil merk je heel duidelijk.

Bobsacamano

Badass junkie
Ja MDPV heb ik nu een gram van in huis ik ga het wel een keer proberen maar schijnt wel ziek verslavend te zijn.

Psychedelibee zei:
3,4-CMTP en Ethylfenidaat lijken chemisch gezien meer op methylfenidaat (Ritalin), waardoor het aannemelijk is dat die qua effect niet erg op speed zullen lijken. Ethylfenidaat heb ik veel gebruikt en kan bevestigen dat het effect bijna identiek is aan ritalin. 3,4-CMTP heb ik nog niet gebruikt, eventueel pas als er wat meer over bekend is. Maar ik vind alle ritalin achtige stoffen vooral functioneel prettig, recreatief kan wel hoor maar dan gebruik toch liever speed.

MDPV zal waarschijnlijk qua effect meer op coke lijken. Schijnt een redelijk gelijke werking te hebben, alleen werkt het een stuk langer. Ik ben er wel benieuwd naar, maar zie daarvoor toch ook best een hoop nare reports op internet.

4-FA lijkt in lagere doseringen wel enigszins op speed, maar veel minder heftig. Het heeft gewoon niet de enorme push zoals speed dat heeft. En als je hoger gaat doseren lijkt het weer meer op MDMA.

De andere varianten die ik hier voorbij heb zien komen weet ik eigenlijk vrij weinig van, maar ga ze eens googlen zou ik zeggen. Zoek je echt een vervanger voor speed of meer uit algemene interesse? Want wat zijn dan de effecten of doeleinden waar je een vervanger voor zoekt? En ik denk wel dat het ook loont om schonere speed te zoeken. Er is helaas best wat troep in omloop. En dat verschil merk je heel duidelijk.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Methylfenidaat (Ritalin) is qua structuur hetzelfde als amfetamine met verschil dat er bij methylfenidaat een piperdine molecuul vast zit geplakt aan de 'staart' wat er voor zorgt dat er niet meer dopamine wordt losgelaten (wat amfetamine wel doet) maar dat de heropname van dopamine enkel geblokkeerd wordt net als bij amfetamine.

Dit zorgt er voor dat methylfenidaat vrijwel dezelfde effecten geeft maar dat deze veel minder potentie heeft, zo zal je na het slikken van zo'n 40mg geen sterker effect krijgen van de methylfenidaat en enkel het effect in duur verlengen wat er voor zorgt dat de stof een stuk minder misbruik gevoelig is dan amfetamine.

Volgens mij huisarts krijg je bij de helft aan amfetamine (t.o.v. methylfenidaat (Ritalin)) vrijwel hetzelfde effect als methylfenidaat.

MIA-1985

Wijs gebruiker
3-FMP of 3-FA is erg goed vergelijkbaar, misschien zelfs wel lekkerder.

Wat er ook wel op lijkt is dex-amfetamine. Ook erg lekker, zelfs als je even je moet schoonmaken/opruimen haha :grin:

JMThomas zei:
2FMP/2FA (hoe ze het ook noemen) geeft vrijwel dezelfde werking als speed, het zou echter alleen wel eens een stuk ongezonder kunnen wezen voor je aangezien er fluoratoom in het molecuul zit.

dat er een fluoratoom in zit wilt niets zeggen over de (on)gezonheid van een chemische stof. Echt totaal niet. verder is er (naar mijn weten) nog geen gepubliceerd onderzoek gedaan naar de effecten van 2-fa, maar er wordt vanuit gegaan dat dit vooral effect heeft op je dopamine en noradrenaline niveaus (en niet op je serotonine). Persoonlijk denk ik na zelf een aantal keer te gebruiken dat de schade heel goed meevalt ivm reguliere speed in recreatieve dosissen. Uiteraard is deze ervaring totaal niet wetenschapelijk onderbouwd.

MeejheM

Badass junkie
2-APB (hydrochloride)
Methiopropamine 3’-thiophene isomer (hydrochloride)
3-Fluorophenmetrazine (hydrochloride)
MDA 2-aldoxime analog
​MDA 2-amido analog RM
5-MAPB (hydrochloride)
6-MAPB (hydrochloride)
MMDMA (hydrochloride) RM
5-EAPB (hydrochloride)
​2-MAPB (hydrochloride)
Methiopropamine (hydrochloride)
(±)-MDA (hydrochloride)
(±)-Ethylphenidate (hydrochloride)
Thiopropamine
N-hydroxy MDA (hydrochloride)
Bromo-DragonFLY (hydrochloride)
2-Ethylamino-1-phenylbutane
4-Iodoamphetamine (hydrochloride)
2-Chloroamphetamine

laat even weten wat je ervan vond, ik kan nog exact 155 meer opnoemen. maargoed, als je echt goed research wilt doen kun je niet alles tegelijk proberen he.

van bijna geen enkele is de LD50 of LD100 bij mensen bekend, dus misschien kun je er nog aardig aan bijverdienen. je kan ze trouwens allemaal op bestelling bij een vakhandel in nederland ophalen.

kijk maar wat je ermee doet.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
jonathanvdplas zei:
JMThomas zei:

dat er een fluoratoom in zit wilt niets zeggen over de (on)gezonheid van een chemische stof. Echt totaal niet. verder is er (naar mijn weten) nog geen gepubliceerd onderzoek gedaan naar de effecten van 2-fa, maar er wordt vanuit gegaan dat dit vooral effect heeft op je dopamine en noradrenaline niveaus (en niet op je serotonine). Persoonlijk denk ik na zelf een aantal keer te gebruiken dat de schade heel goed meevalt ivm reguliere speed in recreatieve dosissen. Uiteraard is deze ervaring totaal niet wetenschapelijk onderbouwd.

Het zegt niet alles over de (on)gezondheid maar volgens mij zeker wel wat. Fluor is het meest negatief reactieve geladen atoom in het periodiek systeem, de reden waarom je bijvoorbeeld je tandpasta niet doorslikt.
Vooral wanneer een fluor bevattende stof wordt gemetaboliseerd kan dit de nodige neurotoxiciteit met zich mee brengen, amfetamine verwante stoffen worden echter bijna allemaal in zijn geheel weer uit gescheiden waardoor fluor aan amfetamine geplakt relatief gezien een stuk minder neurotoxisch maakt. Fluor heeft echter zelfs gebonden aan een amfetamine molecuul nog steeds ongebonden (zeer) negatief geladen reactieve elektrolyten wat alsnog neurotoxiciteit met zich mee kan brengen.

Des te 'plakkeriger' een molecuul is voor een receptor des te meer binding en reactiviteit dit molecuul heeft met deze receptor. Bij 4FA komt de serotogene activiteit vrijwel alleen van de toevoeging van 1 fluor atoom aan het amfetamine molecuul, het fluor atoom van 4FA maakt dus langdurig actief contact met de serotogene receptor terwijl deze 7 losse zeer reactief negatief geladen elektrolyten heeft, het is heel aannemelijk dat dit schade veroorzaakt aan serotogene receptoren.
Van 4CA is bijvoorbeeld bekend dat deze in dierlijk onderzoek wordt gebruikt om bij proefdieren selectief serotogene receptoren kapot te maken, het enige verschil met 4FA en 4CA qua structuur is dat het fluor atoom is vervangen met een chlooratoom, een chloor atoom is een atoom met sterke gelijkenissen aan fluor, deze is bijvoorbeeld eveneens zeer negatief reactief geladen.

Nu denk ik dat 4FA sporadisch gebruik vrijwel geen kwaad kan, ik heb het zelf ook wel eens 4FA geprobeerd. Dit aangezien bij het gebruik van 4CA op proefdieren zeer hoge hoeveelheden 4CA worden gebruikt kort achter elkaar toegediend. het menselijk (CZS/)lichaam heeft een wonderbaarlijk vermogen om zichzelf te herstellen zolang deze maar af en toe rust krijgt.
Maar het lijkt me niet verstandig om al te vaak (of teveel) 4FA te consumeren, zoals met vrijwel alle drugs natuurlijk.

Nu spoor ik een beetje af van het onderwerp aangezien 4FA geen 2FA is maar bij 2FA gaat het om hele andere gebruikershoeveelheden dan bij 4FA, van 4FA heb je relatief slechts kleine hoeveelheden nodig en pak je op een veel minder frequentere basis dan 2FA (mag ik hopen in ieder geval). 2FA leent zich veel beter voor 'dagelijkse' consumptie. Fluor blijft een reactief lichaamsonvriendelijk stofje waar je beter niet teveel van naar binnen kunt werken plus het risico dat deze receptor binding aangaat ter hoogte van het fluoratoom is ook bij 2FA wel aanwezig.

Het probleem bij neurologisch onderzoek is dat je het vrijwel niet wetenschappelijk kunt onderbouwen, zo is 'contaminatie' niet te voorkomen, kan niet concreet gemaakt worden hoe iets schadelijk is, kan er altijd sprake zijn van andere onderliggende oorzaken die je niet kunt uitsluiten, etc. Lang verhaal kort, onderzoek kan nooit zwart op wit zeggen dat 'drugs schadelijk zijn' net als dat er van MDMA en alcohol gebruik niet gezegd kan worden dat het hersenschade oplevert, we kunnen enkel spreken over samenhang. De complexiteit van de hersens is simpelweg te groot om causaal verband te kunnen aantonen.
Wat ik probeer te zeggen is, er zal nooit (overtuigend) aangetoond kunnen worden dat 2FA ongezond is, maar dat betekend nog niet dat 2FA wel gezond is.

Voor RC vendors is fluor een zeer goedkoop en makkelijk verkrijgbare stof die zeer makkelijk bind en dus zeer stabiele stoffen oplevert. Als je echter kijkt naar mensen die er verstand van hebben zul je merken dat ze altijd drugs met fluor (en andere meer risicovolle atomen) vermijden. Zo staat er vrij letterlijk in Pikhal door A. Shulgin vermeld dat er voor hem maar 1 reden is om fluor toe te voegen en dat is zodat je onderzoek kunt doen naar de neuropsychologische werking aangezien fluor straling afgeeft.

Ik denk dat fluor bevattende stoffen prima af en toe met mate gebruikt kunnen worden maar wel dergelijk een verhoogde belasting voor gezondheid met zich mee brengen en dus beter niet al te excessief gebruikt kunnen worden. We kunnen alleen maar speculeren maar naar mijn mening kom je met gezond verstand nog het verst.

ooscaar

Wijs gebruiker
Alleen 'helaas' werkt 4-FA wel significant op je serotonine waardoor je hier ook wel fatsoenlijke pauzes bij moet nemen. Niet echt een vervanger voor pep te noemen dus, naar mijn mening.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
ooscaar zei:
Alleen 'helaas' werkt 4-FA wel significant op je serotonine waardoor je hier ook wel fatsoenlijke pauzes bij moet nemen. Niet echt een vervanger voor pep te noemen dus, naar mijn mening.
Als je op een verantwoorde manier wilt gebruiken, zou je sowieso na elk gebruik een pauze moeten inlassen. Wil jij een vervanger voor speed voor dagelijks gebruik? Als dat het geval is, denk ik dat ik heel kort door de bocht kan zeggen dat die er niet is.

bobsacamano zei:
Slapen zat er ook echt niet in hoor na 4FA.
Niet? Ik heb nu al een kleine vijf jaar extreem veel last van slapeloosheid en zelfs ik kon erna slapen. Different strokes for different folks, I guess..

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik bedoel meer dat een pauze van drie maanden na 'een vervanger van pep' nogal veel is. Voor pep lijkt een pauze van zo een twee a drie weken mij voldoende.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
ooscaar zei:
Ik bedoel meer dat een pauze van drie maanden na 'een vervanger van pep' nogal veel is. Voor pep lijkt een pauze van zo een twee a drie weken mij voldoende.
Fair enough. Ik ben nooit echt trouw geweest aan pauzes inlassen in m'n gebruik, dus eigenlijk zou ik me hier niet in moeten mengen.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
ooscaar zei:
Als je op een verantwoorde manier wilt gebruiken, zou je sowieso na elk gebruik een pauze moeten inlassen. Wil jij een vervanger voor speed voor dagelijks gebruik? Als dat het geval is, denk ik dat ik heel kort door de bocht kan zeggen dat die er niet is.

Dagelijkse vervanger van amfetamine is nog best haalbaar denk ik, zijn een paar 100miljoen mensen in de VS die dexamfetamine krijgen voorgeschreven voor dagelijks gebruik en methylfenidaat verschilt qua werking ook niet zo bar veel.

Het is dat amfetamine doseren in 10mg hoeveelheden zo'n gepruts is anders zou ik mijn methylfenidaat gebruik er mee vervangen. :mrgreen:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Jmths zei:
Dagelijkse vervanger van amfetamine is nog best haalbaar denk ik, zijn een paar 100miljoen mensen in de VS die dexamfetamine krijgen voorgeschreven voor dagelijks gebruik en methylfenidaat verschilt qua werking ook niet zo bar veel.
Is dit niet hetzelfde als tegen een alcoholist zeggen dat hij z'n biertje moet inruilen voor wijn?

Summer

Bewuste gebruiker
Ik had zelf 60 mg nasaal en merkte niks maat ik heb ook adhd, volgende keer gewoon ochtend vroeg 70 mg proberen ben benieuwd of dat wat doet ..

Nathaniel

Wijs gebruiker
Sow ... negen jaar later een bericht :)
T + 4.730.400 : Geen merkbaar effect, nog steeds wakker tho... Zo nog één bump (winkwinknodgenodge)

ot: Geen ervaring met -fMa's behalve 4- maar op basis van mijn toch vrij uitgebreide "onderzoek" zou ik zeggen 3-fa.

ILoveRCs

Wijs gebruiker
Hey allemaal,

Wat zou de RC vervanger zijn voor pep? Ben best benieuwd. Ik vind de kwaliteit van RC geleverde producten op puurheid vaak wel echt veel beter. En vind pep eigenlijk gewoon rommel. Maar goed Ritalin heb ik ook in huis maar is weer net niet heftig genoeg :wink:

Ben benieuwd.

gr,

Bob
Niet echt RC's maar eigenlijk zou ik zeggen PPAP, BPAP, en Selegeline. of makkelijkste verkrijgbaar Cyclazodone

hiimacid

Belezen gebruiker
Ik heb destijds veel onderzoek gedaan en mijn enige antwoord hierop is: 3-FA
Het effect is korter (8 uur)
de dosis is iets hoger.
Iets waziger vergeleken met pep. Het heeft een functioneel aspect, maar is beetje meer euforisch.
Advies: Oraal gebruik veroorzaakt buikpijn. Snuiven is de beste.

hiimacid

Belezen gebruiker
Maar het brandt als de hel.
Na de eerste twee lines valt het wel mee. Dit is uiteraard mijn ervaring. maar oraal veroorzaakt echt erge pijn en gas. afgezien daarvan: 3fa werkt niet zo goed oraal. Bij mij ging het ook niet goed en ik had er berichten over gelezen op het forum.

Relmuis

Wijs gebruiker
Pijn in je darmen?
Maag ok?
Kan je de soort pijn omschrijven?
Heb 3-FA hier liggen maar nooit geprobeerd.
Ik wil geen F-dingen snuiven dus het wordt oraal.

Bovenaan