RC net als diazepam

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ik denk toch dat er andere wegen te bewandelen zijn dan chemische verslavende middelen. Mensen bewegen niet meer, eten ongezond, hele dag tot savonds laat achter die schermen. Doe dat nou eens weg, en begin sochtends eens met een kleine wandeling (natuurlijke dopamine en serotonine boost), dwing jezelf om een paar keer per week naar de sportschool te gaan (minimaal een uur). Ga het bos in ( blijf daar een uur, ga eens voelen wat je voelt, huil, schreeuw, en ervaar eens hoe dat is ). Knuffel desnoods een boom, ruik, proef en smaak de natuur. We zitten teveel in de overleefstand ipv leefstand. Alles maar wegduwen met prikkels en medicijnen, dat is onze maatschappij geworden. Vreselijk.
Helemaal mee eens, maar helaas is dat voor velen niet zo makkelijk. Werk, financiële beperkingen, oververmoeidheid, etc. Tal van redenen dat mensen het niet lukt. Merk ik bij mezelf ook, ik werk achter mn laptop dus dat is al 40-50 uur per week op mn reet achter een scherm.

Alinde

Badass junkie
Ik heb dus echte insomnia, zo is gebleken.
In mijn geval won de natuurlijke slaap het niet van de slapeloosheid.....en ging ik na nachten zonder slaap aan het hallucineren. Ik kon niet meer autorijden zelfs.
Ik ben blij met de slaap die ik nu krijg.
Dat deze chemisch zou zijn interesseert me geen donder ( meer).
Ik val idd ook niet meer in slaap op gegeven moment. Hier in de kliniek heb ik 1 x zopiclon kunnen regelen maar mijn arts was het daar in principe niet mee eens. Ik moest er doorheen van hem. Slaaptekort kan mij echt ziek/misselijk maken.
Gelukkig slaap ik nu elke nacht 2 - 4,5 uur. Soms een uitschieter naar 6 - 6,5 uur.

De Zandman

DF-koning
Gelukkig slaap ik nu elke nacht 2 - 4,5 uur. Soms een uitschieter naar 6 - 6,5 uur.
Hoe voel jij je nu overdag, met te weinig slaap?
Ik krijg net genoeg om de dag redelijk goed door te komen met ca. 5 a 6 uur slaap, als de hulphond mij tenminste niet gewekt heeft.....

Alinde

Badass junkie
Prima op het moment. Maar ik zit in een kliniek, ik heb geen verantwoordelijkheden, geen taken, hoef niet aan het verkeer deel te nemen.
Het zou kunnen dat er nog een klap komt. Maar voel me al veel beter dan de eerste week toen ik nagenoeg niet sliep en per se programma mee moest doen.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Doe nou niet. Als je onrustig van speed word, stop dan met speed gebruiken. Uppers en downers combineren leidt je naar de afgrond. Er zijn hier threads genoeg te vinden die dat bewijzen. Vertel eens aan je HA wat je echte probleem is zodat er hulp gevonden kan worden. Daar is hij of zij voor.
Dit. Is ook totaal nutteloos. Je bent het ene middel met het andere aan het opheffen waardoor je veel meer van allebei neemt dan nodig. Dat gaat vrijwel nooit lang goed.

Laatst bewerkt:

ILoveRCs

Wijs gebruiker
Hoi,

Kleine vraag. Welke research chemical lijkt het meest op diazepam? Ik dacht dat ik het niet ging combineren met speed maar door de arts kreeg ik XANAX en diazepam voorgeschreven door mijn slapeloosheid door de speed(wat ik er uiteraard niet bij heb verteld) maar heb iets meer nodig. Vooral van die diazepam. Anders wordt ik echt onrustig. Dat kan door de speed komen maar ik heb dat nodig om op te staan omdat ik naar de hogeschool moet met trein en ik daarnaast werk in een cafe voor minimumloon.
Pls help.
1. norflurazepam maar begin daar niet aan man, 10mg werkt oprecht 4 dagen kan ik je beloven. 1x gedaan en in die 4 dagen was ik enorm ontremd waardoor ik telkens veel nep nam en alle dissos door elkaar ging doen, dikke lijnen ook nog (omdat je anders niks voelt). je gaat spijt krijgen van je acties geloof me. het is dat ik vakantie had.. jij moet gewoon naar school! de norflurazepam werkte duidelijk nog, zelfs na 3 dagen want klein beetje alcohol of doxylamine (zelfs na veel nep) en was direct weer knockout. dag na dag.

2. was je pep met aceton of koop fatsoenlijke shit. van speed word je niet onrustig.. van versneden speed met caffeine word je onrustig.
sterker nog die pure 84% shit van tegenwoordig is zo zuiver dat je 0.0 onrust door krijgt en gewoon mee kan slapen als je niet meer na 16:00 neemt.

3. voor onrustigheid kan je mss phenibut gebruiken (ook rete verslavend trouwens...) was je pep gewoon..

Laatst bewerkt:

PapaverMan

Bewuste gebruiker
1. norflurazepam maar begin daar niet aan man, 10mg werkt oprecht 4 dagen kan ik je beloven. 1x gedaan en in die 4 dagen was ik enorm ontremd waardoor ik telkens veel nep nam en alle dissos door elkaar ging doen, dikke lijnen ook nog (omdat je anders niks voelt). je gaat spijt krijgen van je acties geloof me. het is dat ik vakantie had.. jij moet gewoon naar school! de norflurazepam werkte duidelijk nog, zelfs na 3 dagen want klein beetje alcohol of doxylamine (zelfs na veel nep) en was direct weer knockout. dag na dag.

2. was je pep met aceton of koop fatsoenlijke shit. van speed word je niet onrustig.. van versneden speed met caffeine word je onrustig.
sterker nog die pure 84% shit van tegenwoordig is zo zuiver dat je 0.0 onrust door krijgt en gewoon mee kan slapen als je niet meer na 16:00 neemt.

3. voor onrustigheid kan je mss phenibut gebruiken (ook rete verslavend trouwens...) was je pep gewoon..
1) 4 dagen? Dan had je wel erg veel op. Of welicht onafgewogen poeder of afgewogen met onbetrouwbare weegschaall? Halfwaardetijden zijn idd vrij lang (ongveer 50-100 uur) maar hoe lang het daadwerkelijk werkt valt wel mee. Iig korter dan gewone flurazepam waar het een van de main metabolieten van is en zelfs dat werkt lang geen 4 dagen, eerder 8-12 uur. Wel net te lang voor een slaapmiddel idd.

2) dat is heel persoonlijk. Ikr krijg van elke stimulant onrust, en al helemaal van amfetamine, hoe puur het ook is.

3)zoals je al zegt, reteverslavend dus geen goed plan. Helpt IME ook meer tegen spierspanning dan tegen de echte mentale onrust.

4) Als je diazepam-achtige RC zoekt probeer dan eens difludiazepam. Lijkt er sprekend op IMO. Bromonordiazepam heeft ook dezelfde brede wering maar werkt veel korter.

Laatst bewerkt:

ILoveRCs

Wijs gebruiker
1) 4 dagen? Dan had je wel erg veel op. Of welicht onafgewogen poeder of afgewogen met onbetrouwbare weegschaall? Halfwaardetijden zijn idd vrij lang (ongveer 50-100 uur) maar hoe lang het daadwerkelijk werkt valt wel mee. Iig korter dan gewone flurazepam waar het een van de main metabolieten van is en zelfs dat werkt lang geen 4 dagen, eerder 8-12 uur. Wel net te lang voor een slaapmiddel idd.

2) dat is heel persoonlijk. Ikr krijg van elke stimulant onrust, en al helemaal van amfetamine, hoe puur het ook is.

3)zoals je al zegt, reteverslavend dus geen goed plan. Helpt IME ook meer tegen spierspanning dan tegen de echte mentale onrust.

4) Als je diazepam-achtige RC zoekt probeer dan eens difludiazepam. Lijkt er sprekend op IMO. Bromonordiazepam heeft ook dezelfde brede wering maar werkt veel korter.
1. ja apart he, nee had gewoon 1 pellet van 10mg, in 2 stukken gebroken en beide stukje genomen over span van paar uur. had volgens mij die dag ervoor wel ook een andere benzo op, denk flubrotizolam. weet niet meer exact hoe t zat. maar merkte duidelijk dat zolang t in mn bloed zat nep en dissos bijna niks deden. en weinig alcohol of doxy mij weer lieten slapen.

2. oh hmm, heeft t toch een vrij verschillende werking, maar ook niet zo gek met drugs.

4. ik niet iig, ik heb voldoende benzos er wil er ook absoluut niet meer in huis hebben dan ik al heb.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
VRAAGJE aan de kenners!

Ik heb net op basis van wat ik las, vooral in dit topic, difludiazepam en bromonordiazepam besteld (thanks o.a. @PapaverMan).

Ik heb op dit forum nooit gelogen over mijn - met vlagen - lichte afhankelijkheid van benzo’s. Dit is de enige drug van alles waarmee ik geëxperimenteerd heb waarvan ik weet dat ik er mee in de problemen zou kunnen komen (aangeboren angsthaas en moeilijke slaper), zeker omdat ik - op recept - ook stimulerende medicatie gebruik die ik op gebied van executief functioneren nodig heb maar die helaas als bijwerking, wanneer het uitwerkt, wel versterkt waar ik van nature al last van heb.

Ik vind dat ik al jaren (dit gaat dus in periodes, maar overall) te vaak benzo’s gebruik, ik hou het tot nu toe in de hand en weet ook altijd weer af te bouwen, dit gaat ook wel prima omdat ik de dosis simpelweg weiger te verhogen als ik tolerantie merk. Daar ga ik niet aan beginnen, dan maar een paar nachten slecht slapen en nerveus overdag. Ik hoef dus nooit van hoge doseringen ‘af te kicken’ wat het een stuk behappelijker maakt.

Ik zie het dus ook niet als een direct supergroot probleem wat ik heb, maar wel als een permanente gevarenzone en hier ben ik me ook bewust van. Ik heb echter ook veel baat bij benzo’s (gehad) en zou ze niet uit mijn leven willen bannen, maar ik weet dat het altijd een slippery slope is, waar ik op mijn eigen manier mee deal. Dat even ter context.

Het leek me ergens wel een veilig gevoel om de benzo’s die hier op het forum als het meest lijkend op diazepam worden beschreven in huis te halen (voordat ze weer verboden worden…). Mocht ik toch ooit - in combinatie met de angsten die ik van mezelf al heb, of in een onhandige context zoals combinatie met werk - teveel last krijgen van tijdelijke ontwenning, dan zijn dit betere benzo’s om mee af te bouwen dan de benzo’s die ik al heb.

Kan iemand we wat vertellen over de verschillen tussen deze twee? Behalve dat ik heb begrepen dat difludiazepam langer werkt dan bromonordiazepam? (En die eerste waarschijnlijk dus handiger is voor een eventueel kort ‘taper’-doel, maar mogelijk weer juist onhandig als je overdag liever niet onder invloed bent - vandaar dat ik beide heb besteld.)

Ik heb ervaring met verschillende (RC-)benzo’s, maar niet met diazepam. Kan in die zin zelf dus niet vergelijken.

Wat is een gebruikelijke dosis voor deze twee benzo’s? Voor angstremming, en voor slapen? (Aangezien ik las dat ze beide een breed werkingsprofiel hebben.)

Misschien had ik hier een eigen topic voor moeten aanmaken, maar aangezien dit topic basically gaat over wat ik zelf ook al een tijdje zocht (een RC die op diazepam lijkt) vond ik het hier wel passend.

Nogmaals, waarschuwingen over benzo’s zijn altijd lief :pinkflower: maar mijn geval niet perse nodig, ik weet hoe link ze zijn. Ik onderschat ze niet en overschat mijn eigen immuniteit voor een evt. serieuze benzoverslaving ook absoluut niet, vandaar ook dat ‘iets lijkend op diazepam, dé afkick/taper-benzo’ in huis hebben me geen verkeerd idee leek, just for sure.

Manu76

Badass junkie
‘iets lijkend op diazepam, dé afkick/taper-benzo’ in huis hebben me geen verkeerd idee leek
Ik begrijp niets van je gedachtegang. Als je problemen hebt, dan ga je naar de dokter en zal diazepam een mogelijke oplossing zijn. Zelf RC Benzodiazepines kopen en doktertje spelen klinkt als een vreemde oplossing, maarja, zo zie ik het van een afstand bekeken.

_shikantaza

Badass junkie
Ik begrijp niets van je gedachtegang. Als je problemen hebt, dan ga je naar de dokter en zal diazepam een mogelijke oplossing zijn. Zelf RC Benzodiazepines kopen en doktertje spelen klinkt als een vreemde oplossing, maarja, zo zie ik het van een afstand bekeken.
Mee eens hoor.

Ik vind dat ik al jaren (dit gaat dus in periodes, maar overall) te vaak benzo’s gebruik
Dit is voor mij een enge zin in de context. Weten dat je 't te vaak doet en ze toch in huis halen onder het mom van "taper Benzo".

Ik ken je niet goed @Roze Olifant maar dit zijn typisch smoesjes die een verslaafd hoofd verzint. Het hadden mijn gedachten kunnen zijn een paar jaar geleden.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Ik heb nu geen acute problemen. Dus ik vind het voor nu prima om er zelf mee om te gaan. Als ik er daadwerkelijk problemen mee zou krijgen, leg ik dat zeker bij een dokter neer. Ik gebruik al jaren RC-benzo’s, na stims (waar ik geen probleem in zie), met periodes wat te vaak vanwege slapeloosheid en angsten, maar zoals ik schreef weet ik dat wel ik te perken en er ook weer mee te stoppen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Mee eens hoor.

Dit is voor mij een enge zin in de context. Weten dat je 't te vaak doet en ze toch in huis halen onder het mom van "taper Benzo".

Ik ken je niet goed @Roze Olifant maar dit zijn typisch smoesjes die een verslaafd hoofd verzint. Het hadden mijn gedachten kunnen zijn een paar jaar geleden.

Thanks. Maar dit is echt iets wat al jaren speelt en waar ik overigens nu acuut ook geen last van heb - ik gebruik nu bijvoorbeeld weer een periode geen benzo’s.

Dat ik diazepam-achtige benzo’s in huis haal, is niet echt een smoesje, aangezien ik nog genoeg van veel zwaarder spul heb liggen (bromazolam, etc.). Het is dus niet dat ik extra benzo’s nodig had. Ik heb ze speciaal op het type benzo’s besteld.

Maar anyway, bedankt voor de waarschuwing. Ben alsnog wel benieuwd naar het antwoord op mijn vragen.

OtherShore

Badass junkie
Een heel verhaal @Roze Olifant 😅

Ik ben niet bekend met de benzos die je besteld hebt. Zelf vind ik norflurazepam veel op diazepam lijken… Maar in het algemeen kun je wel zeggen dat diazepam een vrij bijzondere benzo is met vrij bijzondere eigenschappen. Ik verwacht dat de stoffen die je besteld hebt (difludiazepam en bromonordiazepam) toch net te veel van diazepam zullen verschillen om ze even geschikt te maken voor een afbouw. Nogmaals, ik ben met deze stoffen niet bekend, maar het lijkt me waarschijnlijk. Daarnaast: Aangezien deze stoffen vrij nieuw zijn en er weinig over bekend is, is het maar zeer de vraag of ze geschikt zijn voor een afbouw. Nu ga je af op een paar berichten op het forum. Achter diazepam zit 50+ jaar onderzoek. Dus ik vind het allemaal een beetje vergezocht.

En verder: tja, het is nogal een gedachtegang: alvast een stof die lijkt op diazepam bestellen voor het geval dat je in de toekomst afhankelijk wordt van benzos en moet afbouwen (als ik het goed begrepen heb). Setting yourself up for failure, een beetje. Of is het zo dat je nu al met enige regelmaat een soort mini ontwenning meemaakt? Voor een mini ontwenning is diazepam sowieso niet geschikt. Dan verleng je alleen maar je gebruik.

Oh en nog iets: hoe ga je precies equivalente dosissen berekenen? Dat is wel een essentieel onderdeel van afbouwen en met rc benzos wordt dat allemaal hocus pocus.

(Sorry niet mijn meest samenhangende reactie, maar ik heb veel vraagtekens bij je plan.)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Een heel verhaal @Roze Olifant 😅

Ik ben niet bekend met de benzos die je besteld hebt. Zelf vind ik norflurazepam veel op diazepam lijken… Maar in het algemeen kun je wel zeggen dat diazepam een vrij bijzondere benzo is met vrij bijzondere eigenschappen. Ik verwacht dat de stoffen die je besteld hebt (difludiazepam en bromonordiazepam) toch net te veel van diazepam zullen verschillen om ze even geschikt te maken voor een afbouw. Nogmaals, ik ben met deze stoffen niet bekend, maar het lijkt me waarschijnlijk. Daarnaast: Aangezien deze stoffen vrij nieuw zijn en er weinig over bekend is, is het maar zeer de vraag of ze geschikt zijn voor een afbouw. Nu ga je af op een paar berichten op het forum. Achter diazepam zit 50+ jaar onderzoek. Dus ik vind het allemaal een beetje vergezocht.

En verder: tja, het is nogal een gedachtegang: alvast een stof die lijkt op diazepam bestellen voor het geval dat je in de toekomst afhankelijk wordt van benzos en moet afbouwen (als ik het goed begrepen heb). Setting yourself up for failure, een beetje. Of is het zo dat je nu al met enige regelmaat een soort mini ontwenning meemaakt? Voor een mini ontwenning is diazepam sowieso niet geschikt. Dan verleng je alleen maar je gebruik.

Oh en nog iets: hoe ga je precies equivalente dosissen berekenen? Dat is wel een essentieel onderdeel van afbouwen en met rc benzos wordt dat allemaal hocus pocus.

(Sorry niet mijn meest samenhangende reactie, maar ik heb veel vraagtekens bij je plan.)

Je hebt zeker een punt. Had misschien advies moeten vragen hier voor ik ze bestelde. :’) Kun je zoiets nog cancelen, lol? Ik ging inderdaad een beetje teveel af op enkele reacties hier op het forum.

Ja, ik maak een mini-ontwenning mee als ik na een periode meer benzo’s gebruiken weer stop. Slapeloze nachten, en meer angst/nervositeit overdag. Die ontwenning accepteer ik dus, na zo’n periode, maar het zou fijner zijn als die wat te ‘temperen’ was, zeker omdat ik los daarvan al met mentale problemen struggle en al helemaal als ik straks weer werk.

Geen benzo’s (dus ook niet met periodes, en PUUR en alleen na stims want dat laatste zal ik altijd wel blijven doen - gelukkig gebruik ik amper stims behalve dus op recept, af en toe recreatief) meer gebruiken is natuurlijk de beste oplossing. Maar dat zit er nu gewoon even niet in/wil ik nog even niet. Er komt wel een punt dat ik dat weer ga afdwingen als ik beter in m’n vel zit en weer werk heb, dit heb ik toen ik gewoon nog werkte ook voor lange tijden achter elkaar succesvol gedaan.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Gebruik je in zo’n periode dagelijks?

Ligt eraan. Soms dagelijks, soms om de dag, soms in halfjes, soms in helen. Maar in ieder geval nooit meer dan een ‘standaarddosis’ per dag. Ik ga de webshop even contacteren of ik de aankoop kan annuleren, je weet maar nooit. Ik dacht dat het handig was, maar als ik jouw argumenten zie, dan heb je logische bedenkingen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ligt eraan. Soms dagelijks, soms om de dag, soms in halfjes, soms in helen. Maar in ieder geval nooit meer dan een ‘standaarddosis’ per dag. Ik ga de webshop even contacteren of ik de aankoop kan annuleren, je weet maar nooit. Ik dacht dat het handig was, maar als ik jouw argumenten zie, dan heb je logische bedenkingen.

Ben met ze in contact geweest, omdat ik zo snel was is het gelukt om het te annuleren (credits voor de webshop die ik helaas niet mag noemen, haha). Het geld staat binnen een week terug op m’n rekening, jeuj.

Thanks @OtherShore (en ook aan de rest,@Manu76 en @_shikantaza, ik snap jullie waarschuwingen heel goed maar ik ben hierover dus ook altijd wel eerlijk geweest, zonder smoesjes naar mezelf toe en/of op het forum, die ‘verslavingsgedachten’, of gedachten die daartoe zouden kunnen leiden, herken ik op het gebied van benzo’s goed en ik reageerde misschien een beetje kortaf omdat het hier nu niet mijn directe motivatie was om extra benzo’s te bestellen, maar ik waardeer jullie kritische noten 😘).

Ik ben hierin vandaag gewoon even veel te impulsief geweest. Ik denk altijd dat ik veel meer ‘ADD’ dan ‘ADHD’ ben (diagnostisch traject komt eraan, dus we’ll see wat het brengt), over het algemeen is dat ook zo, maar nét precies op het gebied van aankopen doen kan ik soms opeens erg impulsief denken en handelen.

Ik ben recent ook nog behoorlijk in inkomen achteruit gegaan (tweede ziektejaar) dus het was ook geen klein bedrag. Eigenlijk kan ik dat nu helemaal niet missen. Dus ook op dat front bedankt, haha.

Dat gezegd hebbende, zijn er dan wel ‘betere’ manieren om die mini-withdrawals wat te temperen met kortwerkende benzo’s (die ik toch al in huis heb)? Ik vind ze geen enorme ramp, zeker nu ik nog thuis ben, maar samen met toekomstige werkstress en mijn toch al problemen op het gebied van angst (waarvoor ik keurig netjes schematherapie heb, geen zorgen, dus het is niet alsof ik alles met medicatie loop te verdoven) zouden ze wel vervelend kunnen worden.

OtherShore

Badass junkie
Dat gezegd hebbende, zijn er dan wel ‘betere’ manieren om die mini-withdrawals wat te temperen met kortwerkende benzo’s (die ik toch al in huis heb)?
Ik zou zeggen, bouw gewoon kort af met de benzos die je al gebruikt om net even de scherpe randjes van de rebound/ontwenning af te halen. Haal bijvoorbeeld elke dag of twee dagen 1/4 of 1/5 van je dosis af. Bromazolam en pyrazolam hebben sowieso al relatief lange halfwaardetijden en zijn voor dit doel dus niet heel ongeschikt. Als je dan eerst weer een overstap naar diazepam moet maken, om vervolgens af te bouwen, wordt het mijn inziens te omslachtig na een korte periode van gebruik. Met kort afbouwen kun je denk ik toch zorgen voor een zachtere landing.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik zou zeggen, bouw gewoon kort af met de benzos die je al gebruikt om net even de scherpe randjes van de rebound/ontwenning af te halen. Haal bijvoorbeeld elke dag of twee dagen 1/4 of 1/5 van je dosis af. Bromazolam en pyrazolam hebben sowieso al relatief lange halfwaardetijden en zijn voor dit doel dus niet heel ongeschikt. Als je dan eerst weer een overstap naar diazepam moet maken, om vervolgens af te bouwen, wordt het mijn inziens te omslachtig na een korte periode van gebruik. Met kort afbouwen kun je denk ik toch zorgen voor een zachtere landing.

Thanks voor de tip, ga ik het gewoon zo doen de volgende keer! :) Bromazolam en pyrazolam beide nog liggen.

Manu76

Badass junkie
Thanks voor de tip, ga ik het gewoon zo doen de volgende keer! :) Bromazolam en pyrazolam beide nog liggen.
Succes en ik wil nog wel één kleine waarschuwing plaatsen. Ik heb videos gezien van mensen die eerste keren redelijk soepel af konden bouwen/ stoppen met Benzodiazepines, maar dit kan zomaar omslaan en in de toekomst radicaal veranderen. En dan kom je er dus niet meer van af, of ga je maanden tot jaren moeten afbouwen.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Succes en ik wil nog wel één kleine waarschuwing plaatsen. Ik heb videos gezien van mensen die eerste keren redelijk soepel af konden bouwen/ stoppen met Benzodiazepines, maar dit kan zomaar omslaan en in de toekomst radicaal veranderen. En dan kom je er dus niet meer van af, of ga je maanden tot jaren moeten afbouwen.
Dit. Kindling. Iedere keer stoppen wordt lastiger.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dit. Kindling. Iedere keer stoppen wordt lastiger.

Ik heb het bericht van @Manu76 en mijn reactie daarop naar dit topic verplaatst:

Omdat mijn comment ineens een kilometerslange lichtelijke gefrustreerd self-centered (ieks) oratie was geworden. 😆 Daar wil ik dit topic niet mee vervuilen dus voel je/jullie ook absoluut niet verplicht dat relaas te lezen.

Maar dan weet je (en weten overige lezers) waar de comment van Manu heen getoverd is 🧚‍♂️🪄en waarom.

Het korte antwoord is dat ik jullie zorg erken en ook deel. Maar dat een werkend alternatief vinden me ook nog niet is gelukt in de laatste jaren. Hopelijk komt dat nog, en tuuuuuurlijk het allerliefst gewoon onder professionele begeleiding! Een wens die velen zullen hebben op dit vlak.

(Overmatige) angsten, insomnia, benzo’s… Een drietal huftertjes afkomstig uit niet de minst eikelige krochten van de hel. 👹 Zo ver was al wel duidelijk.

Bovenaan