Of je dat van te voren kunt weten bedoel je? In ieder geval kun je een black-out wel een eind voorkomen door in 1 keer, normaal te doseren. Wat 'een normale dosis' is, ligt er natuurlijk aan wat voor soort benzo je neemt, en of je tolerantie hebt en of je het in combinatie neemt na (bijvoorbeeld) een upper.Hey, vraagje: hoe weet je nou eigenlijk of je van een benzodiazepine in slaap valt of dat je echt een black-out krijgt
Hmm daar durf ik niet zoveel over te zeggen eigenlijk. Wat ik wel durf te zeggen is dat het niet slecht aanvoelt, tot het moment dat je niet meer kan slapen zonder een benzo, en dan er vanaf moet bouwenen het dus echt heel schadelijk kan zijn voor je brein? Of is dat het sowieso al als je ervan in slaap valt?
Nou ja, ik vroeg het me dus af omdat ik gister 250μg flunitrazolam genomen had en dat gezegd had tegen een vriend van me. Hij zei direct dat ik dat echt niet moest gebruiken en dat het heel neurotoxisch is, omdat je sowieso eigenlijk bewusteloos raakt als je door zo'n (RC) benzodiazepine in slaap valt, omdat je dus geforceerd in slaap gebracht wordt, maar dat betwijfelde ik, dus vandaar dat ik het hier besloot te vragen. Ik heb namelijk ook jaren geleden quetiapine en mirtazepine voorgeschreven gekregen en die middelen forceerden me ook om in slaap te vallen. Dat zijn geen benzodiazepinen, maar dat effect van gedwongen in slaap vallen was daarbij dus ook en het lijkt me sterk dat dat ook telt als bewusteloos raken, anders zou m'n psychiater dat nooit voorgeschreven hebben.Of je dat van te voren kunt weten bedoel je? In ieder geval kun je een black-out wel een eind voorkomen door in 1 keer, normaal te doseren. Wat 'een normale dosis' is, ligt er natuurlijk aan wat voor soort benzo je neemt, en of je tolerantie hebt en of je het in combinatie neemt na (bijvoorbeeld) een upper.
Met Clonazolam heb ik wel een paar keer een flinke black-out gehad. Akelige gele microdots, 24 uur later wakker worden en hu? waar zijn al die dots gebleven?
Hahaha nee, met bijzonder lang bedoelde ik 18+ uur, zoals dat kan gebeuren met black-outs (en dat 9,5 uur dan gewoon een normale duur zou zijn). Staat er inderdaad nogal raar nu ik het teruglees.De dosis is het vergif, niet het middel. Van de juiste dosis GHB krijg je geen blackout, hetzelfde geldt voor benzo’s.
En zeg je nou dat 9,5 uur slaap weinig is?
Oh hahha! Dan snap ik hetHahaha nee, met bijzonder lang bedoelde ik 18+ uur, zoals dat kan gebeuren met black-outs (en dat 9,5 uur dan gewoon een normale duur zou zijn). Staat er inderdaad nogal raar nu ik het teruglees.![]()
Heb een polysomnografie gehad met veel elektroden op mijn hoofd om mijn slaap bij te houden. Uitkomst was dat ik er goed op sliep.Hey, vraagje: hoe weet je nou eigenlijk of je van een benzodiazepine in slaap valt of dat je echt een black-out krijgt en het dus echt heel schadelijk kan zijn voor je brein? Of is dat het sowieso al als je ervan in slaap valt?
Welke benzo en hoe veel had je toen genomen?Heb een polysomnografie gehad met veel elektroden op mijn hoofd om mijn slaap bij te houden. Uitkomst was dat ik er goed op sliep.
Een black-out is dat je je niets herinnerd na inname.
Ik hoop dat je je nu minder zorgen hebt.
En slaap lekker vanavond!
Flunitrazolam had ik het over. Ik nam 250μg en voor ik het wist was ik weg. Ik nam het dus wel gewoon om in slaap te komen en werd niet halfnaakt op straat wakker of zo haha, dus ik zal vast geen gekke dingen in die tijd gedaan hebben.Flualprazolam had ik genomen toen moest dat stiekem doen anders kon ik niet slapen. Was een lage dosis (voor mij dan) 1mg
Welke Benzodiazepine heb jij het over @Salvia ?