RC Benzo voor overdag

Manu76

Badass junkie
Bijna 2 jaar verder… En ik kan zeggen dat het de domste keuze in me leven is geweest om aan benzos te beginnen. 3 klinische opnames gehad en toch weer terugvallen. Zit nu gelukkig al een tijdje op de laagste dosis en wacht af tot ik weer kan worden opgenomen worden in de kliniek. Ik hoop dat mijn bericht iemand die nu overweegt om (rc)benzo te proberen 2x laat na denken. Stay safe🙏🏼
Sterkte! Waarom klinische opname om af te bouwen van de laagste dosis?
Kun je niet beter heel langzaam zelf afbouwen naar 0?
Ik zeg dit omdat klinische opname meestal maar een paar weken duurt en afbouwen soms positiever werkt door heel langzaam zelf af te bouwen?
Succes in ieder geval!

Kordie

DF-koning
Bijna 2 jaar verder… En ik kan zeggen dat het de domste keuze in me leven is geweest om aan benzos te beginnen. 3 klinische opnames gehad en toch weer terugvallen. Zit nu gelukkig al een tijdje op de laagste dosis en wacht af tot ik weer kan worden opgenomen worden in de kliniek. Ik hoop dat mijn bericht iemand die nu overweegt om (rc)benzo te proberen 2x laat na denken. Stay safe🙏🏼

Wat naar om te lezen dat de rc benzo je in de wurggreep heeft gelegd.

Wat gebruikte je?
En waar ging het mis?

_shikantaza

Badass junkie
Oh man, verrot… Maarja, alle waarschuwingen negeren en dan is dit hoe het kan gaan. Succes met de laatste loodjes!

ljuv

DF-koningin
Onze berichten hielpen jou ook niet…
Toch goed dat je het deelt. En heel jammer om te lezen. Heel erg veel sterkte, er zijn hier genoeg uit de benzo ellende gekropen. Ik twijfel niet dat jou dit ook lukt❤️💪🏻 You got this.

Hydra

Newbie
@Hydra sorry dat ik je zomaar als voorbeeld nam. Ik dacht eigenlijk dat je niet meer online was😅

Hoe is het nu met je?
Is niet erg. Heb t juist gepost in hoop dat het iemand zal helpen.

T gaat momenteel niet zo lekker. Heb kunnen afbouwen tot 1 broma in de ochtend en 1 lorazepam 2.5mg voor t slapen gaan. Wel gebruik ik paar punten ketamine daarnaast om de paniek en angsten te onderdrukken.

Word binnen 1 maand opgenomen om die laatste spullen weg te krijgen. En daarna volgt een dagbehandeling van 13 weken. 3 dagen per week ben ik dan in de groep bezig met cognitieve gedragstherapie.

Moet ook even vermelden dat ik van 8-10 stuks broma per dagen naar die 1 broma en 1 lora ben gegaan.

Ik zal na of tijdens me opname ook wat uitgebreider me verhaal doen. Op het moment is het me even teveel om te doen.

_shikantaza

Badass junkie

T gaat momenteel niet zo lekker. Heb kunnen afbouwen tot 1 broma in de ochtend en 1 lorazepam 2.5mg voor t slapen gaan. Wel gebruik ik paar punten ketamine daarnaast om de paniek en angsten te onderdrukken.

Word binnen 1 maand opgenomen om die laatste spullen weg te krijgen. En daarna volgt een dagbehandeling van 13 weken. 3 dagen per week ben ik dan in de groep bezig met cognitieve gedragstherapie.

Moet ook even vermelden dat ik van 8-10 stuks broma per dagen naar die 1 broma en 1 lora ben gegaan.

Ik zal na of tijdens me opname ook wat uitgebreider me verhaal doen. Op het moment is het me even teveel om te doen.
Goede stappen. Succes. Als je er 100% voor gaat, komt het goed. Hydra 2.0 komt dan vanzelf steeds meer boven 👍

ljuv

DF-koningin
And it did or so it appears…

Je bent alweer een heel eind opweg dus💪🏻 Succes. Herstellen is hard werken en heeft een lange weg, dus wees ook niet té hard voor jezelf.

Lees wel nu pas het stukje over de ket… weet dat je daar heel ernstige blaasproblemen van kunt krijgen. Niet eens per se bij overmatig gebruik, maar bij dagelijks gebruik zeker.

Hydra

Newbie
And it did or so it appears…

Je bent alweer een heel eind opweg dus💪🏻 Succes. Herstellen is hard werken en heeft een lange weg, dus wees ook niet té hard voor jezelf.

Lees wel nu pas het stukje over de ket… weet dat je daar heel ernstige blaasproblemen van kunt krijgen. Niet eens per se bij overmatig gebruik, maar bij dagelijks gebruik zeker.
Klopt wat je zegt over de ket. Ik ben hier ook mee bezig. Heb nog een beetje over en ik ga proberen om het weg te laten.

• Like
Waarderingen: ljuv

Manu76

Badass junkie
Sterkte en mijn ervaring met afbouwen van die medicatie/ drugs was: kleine stapjes nemen, dan kom je er uiteindelijk ook en zonder extreem veel bijwerkingen.

Ik had wel bijna 2 jaar nodig om geheel van 2 medicijnen af te komen, maar het was zo wel te doen. (2 medicijnen die ik kreeg om de benzo te vervangen en die ik zeker 4 jaar heb geslikt voordat ik ging taperen 🙄)

Take it easy!

Laatst bewerkt:

Hydra

Newbie
Korte update

Ik zit nu sinds maandag in een afkickkliniek en het is echt een hel! Had ik natuurlijk wel verwacht omdat het niet me eerste opname is..

Middelen dat ik heb gebruikt zijn benzos (diazepam, bromazolam, pyrazolam), ketamine (2-4g per dag) en wiet (2g per dag +-)

Hoe ik me voel

Me gedachtes zijn overal en nergens, ben zwaar apathisch en angstig. Dat is wat mentaal gedeelte betreft. Lichamelijke klachten zijn flink zweten of juist super koud hebben, spier trekkingen, heel de tijd bewegen met me handen en of benen als ik stil zit, spier(botten) pijn, traanogen.

Ohja slapen gaat nu nog goed omdat ik nog 60mg diazepam krijg verdeeld door de dag, maar de nachtmerries zijn zo realistisch dat ik vaak gewoon wakker schrik.

Meer updates volgen.

Bovenaan