• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

puur lachgas n20

gandwarf777

Belezen gebruiker
heom te beginnen, ik ben geen ervaren drugsgebruiker.
heb één keer meegeblowd met vriendin maar ik kreeg te weinig binnen om egt high te worden ofzo. ik drink zo af en toe op feestjes en ik rook. verder totaal geen ervaring met "onder invloed zijn". zo'n drie maanden geleden begon ik een obsessie voor drugs te krijgen. ik zat elke dag achter internet informatie te zoeken. toen kwam ik een keer lachgas tegen en ik vond uit hoe ik er aan kon komen. ik had aan een vriend vertelt over iets wat we nog is samen moesten doen, namelijk lachgas, en dat sprak hem wel aan nadat ik wat erover had verteld. maar ik dacht, het is beter als ik eerst zelf wat ervaring opdoe. dus week later heb ik patronen en ballonen(en een spijker en hamer om het erin te krijgen :( onderhand heb ik nu wel een special pompje ervoor :grin: ) en was ik alleen thuis. dus ik vul een ballon(nadat er al ééntje mislukt was!!!zonde)en ging lekker in de zon op mijn balkon zitten, ik zette de ballon aan mijn mond en ging gewoon heel diep in en uit ademen. de smaak was aangenaam, een beetje zoet. terwijl ik in en uit zat te ademen begon het geluid van de ballon te echoën. ik ging zolang mogelijk door totdat me arm slap neer viel en het laatste restje er uit liep. nu hing ik in me stoel totaal verdoofd met lichte prikkeling over me lichaam. alles was vel rood voor me ogen. er kwam heel zachtjes gebonz op in me hoofd. dit werd steeds harder en veranderde in een soort hardcore beat en het klonk heel mooi en egt, alsof er twee dikke boxen bij me oren stonden. ik hoorde zelfs steeds pauzes tussen het gebonz waarin een vrouwen steem steets iets riep door een micrafoon, als een soort DJ. langzaam trok het weg en kwam ik bij. ik lag helemaal slaap met me armen langs me stoel en wist even niet wat er gebeurd was. hoelang t heeft geduurd weet ik ook egt niet maar ik schat zo'n 3-4 minuten. toen ik opstond voelde ik me alsof ik niks woog en ik was erg rustig, onder de indruk van mijn ervaring.

later heb ik nog vele malen lachgas gebruikt. dee ik het samen dan is het gewoon spacen en soms verschrikkelijk lachen. doe ik het alleen om te trippen kom ik steeds weer in een soort hardcore hemel waar alles rode sfeer heeft en waar er steeds een soort beat op de achtergrond te horen is. tot nu aan heb ik nog niet genoeg lachgas in één keer gehad om egt visueel te trippen of bijna dood ervaringen te krijgen maar ik kom wel steeds weer op een plek waar ik me gellukig voel en ik me geluiden inbeeld en ook gevoel inbeeld(dat alles zacht om me heen voelt als wol).

UnknownLeprechaun

Belezen gebruiker
Heb wel gehoord dat lachgas zeer schadelijk is voor de hersenen.
Heb het nog nooit gebruikt maar ik wist al dat het een zeer kort maar kractig effect geeft.
Daarom dat ik ook wel zou kunnen geloven dat het zeer schadelijk is.

Als een soort kleinschalige massamoord in je bovenkamer
:P LOL (alhoewel zo LOLlig is het niet)

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Maakte je de patronen met een spijker en hamer open ? Dat lijkt me toch niet de ideale manier, als die spijker wegschiet kunnen er serieuze ongelukken gebeuren.

Wel leuk om eens een apart tripreport over lachgas te lezen, meestal wordt lachgas in combi gebruikt en wordt het maar even kort vermeld.

Lyst

Newbie
Leuke report!

@Walldac: "wel eens gehoord" in combi met "heb t nog nooit zelf gebruikt" is m.i niet echt een betrouwbare bron.
Lachgas is een van de meest onschuldige tripmiddelen die er bestaan, het enige wat je eraan kunt overhouden bij veelvuldig gebruik (lees: dagelijks gebruik, langer dan een jaar) is dat je lichaam problemen krijgt met de opslag en aanmaak van vitamine B12. Dit kan opgelost worden door te zorgen dat je deze vitamine voldoende B12 binnen krijgt. (1 blikje Redbull bevat al een dagelijks aanbevolen hoeveelheid van 200% )
Lachgas wordt idd meestal in combinatie gebruikt met XTC, GHB tijdens de sex, voor een kort maar heftige samensmelting met je partner(s).
Ook kun je er marihuana "onder leggen" om de trip heftiger te maken.
Nuchter lachgas gebruiken kan zoals in deze report beschreven wordt, maar zelden krijg je dan de euforische ervaringen, visioenen of bijna dood ervaringen waar lachgas om bekend staat.

Elohtibbar

Badass junkie
Lyst zei:
Leuke report!

@Walldac: "wel eens gehoord" in combi met "heb t nog nooit zelf gebruikt" is m.i niet echt een betrouwbare bron.
Lachgas is een van de meest onschuldige tripmiddelen die er bestaan, het enige wat je eraan kunt overhouden bij veelvuldig gebruik (lees: dagelijks gebruik, langer dan een jaar) is dat je lichaam problemen krijgt met de opslag en aanmaak van vitamine B12. Dit kan opgelost worden door te zorgen dat je deze vitamine voldoende B12 binnen krijgt. (1 blikje Redbull bevat al een dagelijks aanbevolen hoeveelheid van 200% )
Lachgas wordt idd meestal in combinatie gebruikt met XTC, GHB tijdens de sex, voor een kort maar heftige samensmelting met je partner(s).
Ook kun je er marihuana "onder leggen" om de trip heftiger te maken.
Nuchter lachgas gebruiken kan zoals in deze report beschreven wordt, maar zelden krijg je dan de euforische ervaringen, visioenen of bijna dood ervaringen waar lachgas om bekend staat.

Dit is niet waar, door zuurstoftekort kun je hersenschade oplopen. Het is niet heel erg schadelijk dus Walldac overdreef, maar als jij zegt dat het één van de meest onschuldige tripmiddelen is die er zijn zit jij er verder naast dan hij. Veel tripmiddelen worden juist gekenmerkt doordat ze helemaal niet schadelijk zijn voor je lichaam, zoals paddo's/truffels, LSD, ayahuasca en mescaline geloof ik ook. Dit geldt niet voor leden uit de 2c-familie, maar wel voor de meeste psychedelica. Als je iemand gaat verbeteren, doe het dan goed. :)

berten

Belezen gebruiker
voor zover ik weet is lachgas helemaal niet zo schadelijk voor de hersenen. Enigste gevaar is dat je hersenen geen zuurstof meer krijgen maar dan moet je al een (grote) ballon vullen met een heleboel ampullen waardoor je hersenen na een tijd geen zuurstof meer krijgen. Wanneer je max 2 ampullen per ballon gebruikt en genoeg tijd laat tussen de volgende ballon kan je weinig tot geen schade oplopen. Zoek maar eens de gevaren van lachgas op op internet je zal er bitter weinig over vinden... qua samenstelling is het ook de simpelste drugs ooit gemaakt

Elohtibbar

Badass junkie
berten zei:
voor zover ik weet is lachgas helemaal niet zo schadelijk voor de hersenen. Enigste gevaar is dat je hersenen geen zuurstof meer krijgen maar dan moet je al een (grote) ballon vullen met een heleboel ampullen waardoor je hersenen na een tijd geen zuurstof meer krijgen. Wanneer je max 2 ampullen per ballon gebruikt en genoeg tijd laat tussen de volgende ballon kan je weinig tot geen schade oplopen. Zoek maar eens de gevaren van lachgas op op internet je zal er bitter weinig over vinden... qua samenstelling is het ook de simpelste drugs ooit gemaakt

Jongen, dit is toch exact wat ik zeg. Ik zeg toch ook dat er wel een gevaar voor zuurstoftekort is. En er zijn zat mensen die met meerdere patronen een ballon vullen en zo bijna out gaan, of lang genoeg doorgaan met hijsen tot er een zuurstoftekort is. Ik heb niets beweerd over andere gevaren van lachgas, maar wel over dat het een relatief onschuldig tripmiddel zou zijn, omdat het a) geen tripmiddel maar een dissociatief middel is, en b) omdat het nog altijd schadelijker is dan paddo's of LSD.

Elohtibbar

Badass junkie
berten zei:
I know Rabbithole, was eigenlijk bedoeld voor Walldac...

Je weet het blijkbaar niet, waarom zeg je het dan verkeerd tegen Walldac? :) Ik had niet eerder gepost in dit topic, dus het kon moeilijk tegenover mij gericht zijn hè. Maar als jij iemand foutief verbetert zal ik dat verbeteren, daar is het een openbaar forum voor.

Lyst

Newbie
@Rabbithole: wat jij noemt is verkeerd gebruik van drugs dat is altijd slecht: idd, nooit teveel achter elkaar en geen giga ballonnen maken. Als je "normaal" doseert, dus 2 a 3 ampullen en daarna minimaal ff 10 min niet, is er niks schadelijks aan. Sorry dat ik te kort door de bocht ging.
About philo's: daarbij kan 1x slecht vallen al voor psychose zorgen: dunkt me tamelijk schadelijk, al is dat niet hoe het "normaal" uitwerkt.

Elohtibbar

Badass junkie
Lyst zei:
@Rabbithole: wat jij noemt is verkeerd gebruik van drugs dat is altijd slecht: idd, nooit teveel achter elkaar en geen giga ballonnen maken. Als je "normaal" doseert, dus 2 a 3 ampullen en daarna minimaal ff 10 min niet, is er niks schadelijks aan. Sorry dat ik te kort door de bocht ging.
About philo's: daarbij kan 1x slecht vallen al voor psychose zorgen: dunkt me tamelijk schadelijk, al is dat niet hoe het "normaal" uitwerkt.

Dat klopt echt niet, jij gelooft duidelijk in spookverhalen. :) Dat over normaal doseren bij lachgas is waar, daar zal ik je verder niet tegenspreken. Maar we hebben het ten eerste over schadelijkheid voor de lichamelijke gezondheid, niet over je mentale staat die inderdaad verward kan raken door het gebruik van psilocybine. Ten tweede, die verwarde mentale staat is zeker niet blijvend. En als je nu een voorbeeld noemt zoals die kerel van Pink Floyd die door een LSD-trip in een psychiatrische inrichting is beland: zo iemand heeft altijd al iets van depressie of schizofrenie in zich, dit kan getriggerd worden door psychedelica. Ben je echter geestelijk helemaal gezond zal een trip je NOOIT in een blijvende staat van mentale verwardheid kunnen brengen. Bovendien ken jij blijkbaar de definitie van een psychose niet. Een psychose komt alleen voor bij mensen die gedurende een lange tijd (nu hebben we het minimaal over maanden en maanden, eerder jaren) stelselmatig drugs misbruiken, en dan nog heeft een psychose vaak een trigger nodig (traumatische gebeurtenis, groot verdriet) voordat het de kop opsteekt. Een verslaving of drugsmisbruik is nooit de enige aanleiding voor een psychose. Het enige wat LSD of psilocybine dus kan veroorzaken bij een normaal persoon is een tijdelijke staat van grote angst/terror/gekte/whatever, maar fysiek zijn ze helemaal niet schadelijk. Het zijn de weinige middelen die als 'drugs' worden bestempeld die absoluut niet slecht voor de gezondheid zijn.

KoxBox

Badass junkie
Rabbithole zei:
Lyst zei:

Dat klopt echt niet, jij gelooft duidelijk in spookverhalen. :) Dat over normaal doseren bij lachgas is waar, daar zal ik je verder niet tegenspreken. Maar we hebben het ten eerste over schadelijkheid voor de lichamelijke gezondheid, niet over je mentale staat die inderdaad verward kan raken door het gebruik van psilocybine. Ten tweede, die verwarde mentale staat is zeker niet blijvend. En als je nu een voorbeeld noemt zoals die kerel van Pink Floyd die door een LSD-trip in een psychiatrische inrichting is beland: zo iemand heeft altijd al iets van depressie of schizofrenie in zich, dit kan getriggerd worden door psychedelica. Ben je echter geestelijk helemaal gezond zal een trip je NOOIT in een blijvende staat van mentale verwardheid kunnen brengen. Bovendien ken jij blijkbaar de definitie van een psychose niet. Een psychose komt alleen voor bij mensen die gedurende een lange tijd (nu hebben we het minimaal over maanden en maanden, eerder jaren) stelselmatig drugs misbruiken, en dan nog heeft een psychose vaak een trigger nodig (traumatische gebeurtenis, groot verdriet) voordat het de kop opsteekt. Een verslaving of drugsmisbruik is nooit de enige aanleiding voor een psychose. Het enige wat LSD of psilocybine dus kan veroorzaken bij een normaal persoon is een tijdelijke staat van grote angst/terror/gekte/whatever, maar fysiek zijn ze helemaal niet schadelijk. Het zijn de weinige middelen die als 'drugs' worden bestempeld die absoluut niet slecht voor de gezondheid zijn.

Ik kan die hevigheid wel appreciëren moet ik zeggen, en al zeker als het juist is wat je zegt!
Ik word er ook ziek van van al die mensen met hun vooroordelen over LSD/Psilocybine en hun horroverhalen.
Dan begin ik echt hevig tegen te reageren, tevergeefs meestal maar toch! :openmouth:

Elohtibbar

Badass junkie
Juist, vooroordelen zijn verantwoordelijk voor een groot gedeelte van het onrecht in de wereld! En dus ook voor het paddoverbod en een groot gedeelte van de Opiumlijst! Ik schroom nooit om misstanden in de maatschappij recht te zetten. :grin: Nobel hè! :sunglasses:

KoxBox

Badass junkie
Rabbithole zei:
Juist, vooroordelen zijn verantwoordelijk voor een groot gedeelte van het onrecht in de wereld! En dus ook voor het paddoverbod en een groot gedeelte van de Opiumlijst! Ik schroom nooit om misstanden in de maatschappij recht te zetten. :grin: Nobel hè! :sunglasses:

Zeer nobel! :grin: (al is het met "sh" maar dat maakt niet uit)

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Wat een discussie bij een simpel tripreport over lachgas, heerlijk :grin:

Maar natuurlijk hebben jullie helemaal gelijk, het feit dat mensen van die onzin over psychoses verspreiden is een van de redenen dat het paddoverbod er kwam :(

Hopelijk zal er op een goede dag iemand zijn die dat even kan rechtzetten voor ons :)

OT: Is lachgas niet ook schadelijk voor je lichaam als je het langdurig gebruikt ? Al je cellen in je lichaam hebben net zoals je hersenen zuurstof nodig. En aangezien ze die zuurstof krijgen via de longen lijkt het mij logisch dat je het zuurstoftekort in je lichaam naar enige tijd ook moet merken. Je longen zijn immer gevuld met lachgas dus er komt geen zuurstof meer in het bloed en er kan geen koolstofdioxide meer uit het bloed. Dat laatste kan ook nog leiden tot een verzuring van het bloed.

Dus mij lijkt dat het niet alleen schadelijk is voor de hersenen maar ook voor het lichaam. Maar als ik er volkomen naast zit: voel je vrij om me te verbeteren :wink:

Tool

Experimenterende gebruiker
Nee, de werkelijke reden voor het paddoverbod is om iedereen als makke lammetjes met de maatschappij mee te laten gaan, in plaats van dat men inzichten krijgt en zich wellicht afstompt van het huidig maatschappelijk denken, dat zo'n beetje tegengesteld is aan het paddogevoel.

Net zoals met het rookverbod. Dan zeggen ze dat ze een gezonde werkomgeving willen creëren, maar in werkelijkheid willen ze minder rokers, want dat is beter voor de maatschappij. Je kunt het rokers natuurlijk niet zomaar verbieden om te roken, dus het probleem in de horeca aanpakken is werkt dan het beste.

Dat paddo's verboden zijn omdat het te gevaarlijk zou zijn slaat natuurlijk als een tang op een varken.

Maar het kan ook dat ik gewoon te veel paddo's heb gebruikt. :wink:

OT: Leuk om op deze manier wat over lachgas te lezen! Heel lang niet meer gedaan en krijg toch weer zin om het weer eens te proberen. Kan me herinneren dat het op een moment ging vervelen omdat ik het te vaak deed. Toen ook meteen nooit meer gedaan. :P

Oom Klaas

Badass junkie
Tool zei:
Nee, de werkelijke reden voor het paddoverbod is om iedereen als makke lammetjes met de maatschappij mee te laten gaan, in plaats van dat men inzichten krijgt en zich wellicht afstompt van het huidig maatschappelijk denken, dat zo'n beetje tegengesteld is aan het paddogevoel.

Net zoals met het rookverbod. Dan zeggen ze dat ze een gezonde werkomgeving willen creëren, maar in werkelijkheid willen ze minder rokers, want dat is beter voor de maatschappij. Je kunt het rokers natuurlijk niet zomaar verbieden om te roken, dus het probleem in de horeca aanpakken is werkt dan het beste.

Dat paddo's verboden zijn omdat het te gevaarlijk zou zijn slaat natuurlijk als een tang op een varken.

OT: Leuk om op deze manier wat over lachgas te lezen! Heel lang niet meer gedaan en krijg toch weer zin om het weer eens te proberen. Kan me herinneren dat het op een moment ging vervelen omdat ik het te vaak deed. Toen ook meteen nooit meer gedaan. :P

Dat zeggen ze ook gewoon eerlijk hoor, niet alles in een complot hoor.

Elohtibbar

Badass junkie
Sublimo zei:
Wat een discussie bij een simpel tripreport over lachgas, heerlijk :grin:

Maar natuurlijk hebben jullie helemaal gelijk, het feit dat mensen van die onzin over psychoses verspreiden is een van de redenen dat het paddoverbod er kwam :(

Hopelijk zal er op een goede dag iemand zijn die dat even kan rechtzetten voor ons :)

OT: Is lachgas niet ook schadelijk voor je lichaam als je het langdurig gebruikt ? Al je cellen in je lichaam hebben net zoals je hersenen zuurstof nodig. En aangezien ze die zuurstof krijgen via de longen lijkt het mij logisch dat je het zuurstoftekort in je lichaam naar enige tijd ook moet merken. Je longen zijn immer gevuld met lachgas dus er komt geen zuurstof meer in het bloed en er kan geen koolstofdioxide meer uit het bloed. Dat laatste kan ook nog leiden tot een verzuring van het bloed.

Dus mij lijkt dat het niet alleen schadelijk is voor de hersenen maar ook voor het lichaam. Maar als ik er volkomen naast zit: voel je vrij om me te verbeteren :wink:

Je hebt volkomen gelijk, alleen de scheiding die je aanbrengt tussen schadelijk voor je hersens/schadelijk voor je lichaam bestaat niet denk ik. Je hersens zijn ook onderdeel van je lichaam, en als je je hersens beschadigt zal de rest van je lichaam daar dikwijls ook onder lijden. :)

Drientje

DF-koning
Let wel op dat je bij vaak gebruik van lachgas zorgt dat je genoeg vitamine B binnen krijgt.

Wikipedia zei:
Lachgas kan bepaalde vormen van vitamine B12 omzetten in onwerkzame analogen door een sterk oxiderende werking op kobalt[6]. Daardoor wordt het enzym methioninesynthase, een sleutelenzym in de methionine en foliumzuurstofwisseling sterk geremd[7], waardoor onder andere hyperhomocysteïnemie en de neurologische gevolgen van vitamine B12 deficiëntie op de loer liggen[7].

Lachgas wordt wel gebruikt bij dierproeven om dieren een B12-gebrek te bezorgen. Ook bij mensen is het in staat om een vitamine B12 deficiëntie te veroorzaken, vooral bij mensen met een marginale vitamine B12 reserve. Bij psychische stoornissen samenhangend met een geschiedenis van lachgasmisbruik of -blootstelling moet er altijd rekening mee worden gehouden dat deze veroorzaakt worden door een vitamine B12 tekort[8][9].

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Rabbithole zei:
Je hebt volkomen gelijk, alleen de scheiding die je aanbrengt tussen schadelijk voor je hersens/schadelijk voor je lichaam bestaat niet denk ik. Je hersens zijn ook onderdeel van je lichaam, en als je je hersens beschadigt zal de rest van je lichaam daar dikwijls ook onder lijden. :)

Dat klopt gedeeltelijk, alleen bedoelde ik hier wel mee dat de schade aan je lichaam los staat van de schade aan je hersenen. Als je een ongeluk krijgt en het gedeelte van de motoriek in je hersenen beschadigd zal je daar lichamelijk last van hebben. Dan heeft schade aan je hersenen een gevolg op de rest van het lichaam. Zuurstoftekort in de hersenen heeft natuurlijk ook gevolgen op de rest van het lichaam, maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat lachgas ook een effect op zich heeft op het lichaam. De verzuring van je bloed bijvoorbeeld komt door een teveel aan koolstofdioxide en niet zo zeer door het zuurstof tekort in de hersenen :)

Vandaar dat ik hier een lichte scheidingslijn maakte tussen de hersenen en de rest van het lichaam.

Elohtibbar

Badass junkie
Sublimo zei:
Rabbithole zei:

Dat klopt gedeeltelijk, alleen bedoelde ik hier wel mee dat de schade aan je lichaam los staat van de schade aan je hersenen. Als je een ongeluk krijgt en het gedeelte van de motoriek in je hersenen beschadigd zal je daar lichamelijk last van hebben. Dan heeft schade aan je hersenen een gevolg op de rest van het lichaam. Zuurstoftekort in de hersenen heeft natuurlijk ook gevolgen op de rest van het lichaam, maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat lachgas ook een effect op zich heeft op het lichaam. De verzuring van je bloed bijvoorbeeld komt door een teveel aan koolstofdioxide en niet zo zeer door het zuurstof tekort in de hersenen :)

Vandaar dat ik hier een lichte scheidingslijn maakte tussen de hersenen en de rest van het lichaam.

Ik snapte ook wel wat je bedoelde, maar ik bedoelde ook meer dat zelfs als alleen een gedeelte van je hersens beschadigd raakt wat zich niet op een fysieke manier uit (laten we als voorbeeld geheugenverlies nemen), dit alsnog ook fysieke schade is, aangezien er alsnog een gedeelte van je lichaam in een minder goede conditie dan daarvoor verkeert. Maar goed, dat zijn pietluttigheden, ik begrijp wat je bedoelt. :wink:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ja, op die manier heb je ook gelijk natuurlijk :wink: Uiteindelijk kun je het verhaal altijd van twee kanten blijven bekijken, en beide kanten zijn juist :wink:

Tool

Experimenterende gebruiker
Oom Klaas zei:
Tool zei:

Dat zeggen ze ook gewoon eerlijk hoor, niet alles in een complot hoor.
Kijk, dat over de paddo's hoeft zeker niet zo te zijn (vandaar ook
'maar het kan ook dat ik gewoon te veel paddo's heb gebruikt' met een knipoog), maar het is wel zo dat er totaal geen goede aanwijzingen zijn voor een verbod van paddo's op grond van het gevaar ervan voor de gebruiker. Dus óf het merendeel in Den Haag is dom, óf gewoon ronduit smerig.
Dat van het rookverbod geloof ik zeker in. Hoeveel werknemers vragen er nou persee om een rookvrije werkomgeving? En waarom zou een cafébaas dan niet gewoon zelf mogen kiezen?

Bovenaan