Pure thc???

jcp

Bewuste gebruiker
lysergine25 zei:
de kans dat er plantjes groeien war we high van worden is heel groot.

:hearteyes:

Lets dive ...

Dat lijkt me ook nog wel eens grappig, ik ben in egypte 1 keer wezen duiken en een vriend van me heeft bijna alle brevetten gehaald, en die dropten ze met een paar anderen eerder van de boot, die gingen dan langs het koraalrif op duiken en die kwamen we dan later tegen.

Die duikten met andere zuurstof gemaakt om dieper te gaan (nitrox ofzo?), en die vriend van me kwam helemaal vaag naar boven. schijnt dat je je dan helemaal wappie gaat voelen als je weer naar boven gaat.

Timothy

Newbie
ja zoiets had ik ook in gedachten om te doen met me wiet maar het lijkt me niet echt lekker met al die teerolie die erin gaat zitten (volgens mij). je kan ook je wiet doorspoelen met butaan onder de 20 graden maar wat je dan overhoud durf ik nog niet te roken. ik vraag me af om het dan echt pure thc is wat ik dan te zien krijg, of dat er ook nog allerlei chemicaliën in zitten ?

ben nu ook bezig om iets te ontdekken wat verdampte thc van een vaporizer weer naar vaste of vloeibare toestand kan brengen. heeft iemand een idee??

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Timothy zei:
ja zoiets had ik ook in gedachten om te doen met me wiet maar het lijkt me niet echt lekker met al die teerolie die erin gaat zitten (volgens mij). je kan ook je wiet doorspoelen met butaan onder de 20 graden maar wat je dan overhoud durf ik nog niet te roken. ik vraag me af om het dan echt pure thc is wat ik dan te zien krijg, of dat er ook nog allerlei chemicaliën in zitten ?

ben nu ook bezig om iets te ontdekken wat verdampte thc van een vaporizer weer naar vaste of vloeibare toestand kan brengen. heeft iemand een idee??

Ten eerste, Welkom op dit forum.

Ten tweede, je bumpt een topic van 2 jaar oud :rolleyes:

Ten derde: Teer ontwikkeld pas bij verbranding.

Ten vierde: Butaangas verdampt zonder residu, je houd dus geen chemicaliën over.

Ten slote: Ik snap je idee, maar stel net als teer slaat THC ook neer. Je houd dus de rook ergens in vast en wacht tot het neerslaat. Dan schraap je het bij elkaar en heb je redelijk geconcentreerde THC? Nee, in de rook zitten misschien nog wel meer, en zowiso schadelijkere, stoffen dan onverbrand.

Houd wat en waar je wat dan ook doet altijd rekening met de veiligheid, stel het gaat mis, je bent altijd de lul aangezien je toch met iets 'illegaals' bezig bent.

Intoxicated

Wijs gebruiker
Hallelujah! http://www.azarius.nl/headshop/extracti ... extractor/

Het is dan technisch uiteraard geen pure thc, maar het is het dichtst wat je erbij kan komen zonder al te veel moeite.

Hij is trouwens wel vies duur daar. Ik had er ooit een gekregen van n kennis die in een smartshop werkte. Maar je kan ze volgens mij makkelijk namaken met een stukje pvc met 2 doppen, een bor en een koffiefilter. ben je voor een paar euro klaar. :)

Goede beschrijfwijze van het maken van die hasjolie: http://www.cannabisculture.com/articles/3083.html

Lord Herbal

Belezen gebruiker
Re:

flashkop zei:
Jpilot zei:
wat je daaruit krijgt is THC olie. Nog steeds verreweg van zuiver :wink:

Daarnaast enorm brandbaar. Want wat je doet is een dikke buis vullen met wiet of afval. De buis is van onderen afgesloten met een geperforeerde deksel. De bovenkant bevat een dop met een aansteker ventiel. Door deze buis laat je dan 1 of 2 busjes aanstekergas van een bepaald merk stromen. Dit gas is extreem koud, vloeibaar, en heeft een kookpunt ver onder kamer temperatuur. Dus je residu wat je opvangt begint meteen te koken/verdampen. De kamer is dan in no time gevuld met een brandbaar gas. Dus altijd buiten doen.

Voor labglaswerk kan je me mailen, heb nagenoeg alles in huis, of kan het bestellen :)
hierop kan je dan wel weer een extractie uitvoeren, maar thc kan je tegenwoordig ook in vorm van een pil krijgen, ter behandeling van bv spasmen bij MS en andere...

Die pillen zijn Marinol. Dat is industrieel geproduceerde THC.

Mind_blowing

Experimenterende gebruiker
Re:

pepito zei:
Shroomie zei:
Skuff zijn thc-kristallen.
Thc-kristallen zijn kristallen die onder andere thc bevatten.

thc-kristallen > thc

Skuff zijn THC kristallen?? LOL!! :mrgreen: Skuff is gewoon Neder hash, oftewel hash van Nederwiet. En is hash dan hetzelfde als THC kristallen?? Nee!!! Hash is de hars van cannabis plant welke o.a. THC bevat..... :mrgreen:

Skuff en hasj zijn 2 compleet verschillende begrippen. Dat is tenminste wat ik had begrepen.
't Productieproces is al anders, en ik zie niet hoe uit die twee verschillende processen eenzelfde product kan komen..

flipkonijn

Bewuste gebruiker
BHO, kun je ook maken op uw manier, met alcohol.
Gewoon doen dus, het resultaat is tot 80-90% puur thc.
Hiervan een druppeltje op je toeter en maak je gordel dan maar vast :hearteyes:

soundbass

Experimenterende gebruiker
hasj is volgens mij pure thc het kan zijn dat ik het fout heb. Maar na mijn weten als je hasj gaat maken haal je de thc kristallen van van de planten resten af.
Dit kun je doen door verschillende methodes te gebruiken. Aantal van de methodes zijn Pollinator Bubbleator Ice-o-lator

Pollinator
De Pollinator methode is het makkelijkste.
Je hebt hiervoor alleen knipafval nodig een Pollinator zeef die te koop zijn bij elke growshop.
hier onder heb je zo'n zeef

Je doet het als volgt het knipafval van je plant doe je in de vriezer om zo de thc kristallen om het blad te bevriezen. Dan laten ze het makkelijkst los. Zodra het blad is bevroren doe je het bevroren materiaal in de Pollinator en zet je hem aan. Door middel van de roterende beweging zeeft de Pollinator het blad en komen de thc kristallen los van het blad. Onderin de Pollinator zit een bak die de thc kristallen opvangt. nadat je al het knipafval gezeeft heb veeg je de thc kristallen bij elkaar op en pers je het samen tot een blok hasj.

Bubbleator
De Bubbleator methode is een stuk lastiger hierbij heb je een bubbleator bij nodig dit is eigenlijk als waren een kleine wasmachine.
De volgende tekst heb ik rechtstreeks uit de officele Bubbleator gebruiksaanwijzing gedownload. Dit i.v.m dat ik deze methode niet vaak gebruik omdat deze een stuk lastiger is omdat je veel meer spullen nodig heb. Deze methode is een stuk lastiger maar je krijgt er wel een zuiverde hasj van

zie hier een foto van de Bubbleator

Benodigdheden
• Gedroogd, bevroren plantmateriaal
• Een emmer (+/- 30cm diameter)
• Keukenrolpapier (absorberend)
• Ongeveer 2 kilo ijsblokjes, voldoende om het water op 4ºC (41ºF) te krijgen
• Thermometer (bijgeleverd)
• Staande keukenzeef (bijgeleverd)
• Pyramide-vormige zak 220mc (bijgeleverd)
• Zuiveringszak 185mc (bijgeleverd)
• Opvangzak 70mc (bijgeleverd) (Extra zeefzakken van 38mc en 90mc zijn verkrijgbaar)

Het proces
1) Plaats de Bubbleator® op een verhoging (bijv. een tafel) en de emmer op de grond. Doe de zeefzak in de emmer. In de 3-zakken set is dit de 70 mc zak. Als je meerdere opvangzakken hebt, plaats dan de fijnste eerst en de meest poreuze laatst. Als laatste doe je de zuiveringszak in de emmer.

2) Vul de Bubbleator® voor de helft met zo koud mogelijk water. Voeg dan het ijs toe. Mocht je grote brokken ijs hebben, maak er dan stukken van ter grote van een ijsblokje. Je kan de Bubbleator® nu een minuut of 2 laten draaien, om het ijs en water goed te mengen. Meet of de temperatuur ongeveer 4°C is, wanneer deze hoger is voeg meer ijs toe en meng nog een keer.

3) Vul de pyramide-vormige zak met maximaal 500 gram bevroren plantmateriaal en plaats deze in de Bubbleator®. Sluit het deksel en zet de knop op een stand tussen de 3 en 8 minuten. Nu zullen de bladeren in beweging worden gebracht en het eigenlijke scheidingsproces begint.
- 2 -

4) Als de Bubbleator® klaar is (de draaiknop staat dan op 0), kan je het deksel open doen en zoveel mogelijk water uit de pyramide-vormige zak persen. Hang nu de afvoerslang in de emmer en laat de Bubbleator® het water met de kristallen afvoeren.

5) Hang de slang weer terug op de Bubbleator®. Verwijder de zuiveringszak (met eventueel blad-afval) en daarna eerste zak uit de emmer en doop 'm 3 of 4 keer in het water, zodat de kristallen in het midden verzamelen. Pers nu met je hand het water eruit, en vervolgens met keukenpapier.

6) Doe de kristallen in de keukenzeef en duw ze er doorheen (met bijv. een lepel), op een leeg A4-tje. Dit is nodig om de kristallen goed te drogen en schimmelvorming te voorkomen. Dit duurt ongeveer 48 uur, en dan zijn de kristallen klaar voor gebruik of om te persen (diverse persen zijn direct verkrijgbaar bij Pollinator). Bij het gebruik van meerdere zeefzakken, herhaal voor elke zak stap 5 en 6.
Nu het proces voltooid is zijn de meeste kristallen verzameld. Dit hangt echter af van welke soort je gebruikt, dus, om te voorkomen dat resterende kristallen worden weggegooid, raden we aan om stappen 3 t/m 6 (zonder nieuw bladmateriaal te gebruiken) te herhalen, totdat je tevreden bent.
Na gebruik dienen alle gebruikte zakken direct te worden afgespoeld met koud water. Mocht je merken dat een zeef verstopt raakt, dan kan je een doekje gedept in alcohol (96%) gebruiken om deze schoon te maken.

Ice-o-lator
De Ice-o-lator methode is eigenlijk precies het zelfde als de Bubbleator methode alleen heb je hier geen duren machine voor nodig alleen een Ice-o-lator filter zak. Die je gewoon via internet kan bestellen.
Deze tekst komt van een andere forum weet niet of ik de naam mag noemen dus doe het toch maar niet. Maar de member StoneTwisted Hardstikke bedankt :grin:

Om te beginnen verzamel je wiet of blad afval,...ik droog het altijd eerst goed en zeef de lossen
bladeren en topjes tot gruis zodat elke harsklier ( trichoom ) makkelijk los zal laten straks.
Dit alles doe je in een bakje,...bij de travel - later heb je maximaal 25 gr nodig ,....dus dat is te doen
voor elke hobby kweker....Ik gebruik hier zelf kleine topjes en bladeren....mooi fijn gezeefd.

Nu pak je de zeef zakken en doe deze in een passende kom,
Beide zakken passen in elkaar en zorg dat er ruimte is voor bezinking tussen de 2 zakken onderin.

Nu vul je het glas of emmer tot 10 cm onder de rand met ijskoud water,....geen probleem nu met dit weer.
Dan pak je de ijsblokjes en doe er daar een paar van in het water ,...daar strooi je de wiet overheen,
en vervolgens weer ijs en dan weer wiet en eindigen met ijs.

Als je twijfelt of het water koud genoeg is ,...even meten...0 graden max.

Vervolgens zet je er een mixer in en laat deze 5 minuten draaien,...dan weer 5 minuten stil....bezinken,
en dan weer 5 minuten draaien,...dit ongeveer 40 a 50 minuten lang....dus 4 of 5 x 5 minuten draaien en 5 min stoppen.

Makkelijk is een houder te maken, zoals dit simpele plankje met gaten

Na een tijdje word het water steeds donkerder.

Na de laatste keer draaien WACHT je 10 minuten en dan haal je voorzichtig de eerste binnenzak eruit ,
dit wel zodat alles eruit is ,....schud de zak voorzichtig heen en weer zodat er niks aan de bovenkant blijft hangen.
Hierna pers je het laatste water eruit met je hand .

Deze bol blijft dan over,.....ik spoel onder tussen nogmaals water erdoor en van g dat op en gooi dat terug in het glas
zodat eventuele achter gebleven hars toch word opgevangen.

Nu laat je het glas met laatste zak minimaal 1 uur staan,.....ik pak er 2 ,....daarna haal je heel voorzichtig
de laatste zak eruit en dit doe je op zo`n manier dat het hars mee zakt naar beneden.
Nu zie je voor het eerst de opbrengst .

Dan pak je de onderste punt waar het hars in zit en die wikkel je voorzichtig in een droge theedoek,
hierna pers je het water er uit door kracht te zetten.
Dit is wat er dan tevoorschijn kan komen.

Nu heb ik dus de eerste kwaliteit gemaakt,.....nu gaan we voor de 2de super kwaliteit.
Daarvoor heb ik bij de groot handel onder het mom van "test" een meter bij een meter 40µ polyester zeefdoek opgevraagd.
en ja hoor ...ik kreeg het netjes gratis toe gestuurd.
Ik had zo`n xtra zak kunnen kopen maar die bestaan ten eerste niet voor de Travel en daarnaast, echt goedkoop
zijn ze ook niet,....nu kan ik er zeker een stuk of 5 laten maken....maar goed dit terzijde.

Het donkere water wat achter is gebleven nooit weg gooien,...heb je geen xtra zeef...gebruik dan koffie filter en
heb engelen geduld.

Ik giet het donkere afval water door de zeef ,..maar hoe meer er in komt hoe meer verstopt hij raakt,
goed teken!!
En dan haal ik de zak eruit en daar hebben we dan het neusje van de zalm.

Zorg dat je de pollen langzaanm goed droogt zodat je ze later dan kunt persen,....nadat een kleipers me te klein werd en
krom trok,...heb ik zelf maar een pers in elkaar gelast,...

KoxBox

Badass junkie
Allemaal goed en wel maar het is wel verboden om illegale extracties te plaatsen op dit forum.
Ik heb het dan over die hasj olie voor alle duidelijkheid.

KoxBox

Badass junkie
PepTalk zei:
Door het in 2009 hoogst genoteerde percentage van 64,8% was ik toch even verbaasd, dat is dus wel erg veel.

:openmouth: Dat is inderdaad wel erg veel, als je weet dat het bij wiet gemiddeld iets van een 18%? is.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
15,1% is het gemiddelde van 2009 ( iets lager als voorgaande jaren, er zit de laatste vijf jaar ook weer een daling in.) De hoogst gemeten (neder)wiet in Nederland had een percentage van 22,7.

Maar kijk gewoon even op die link, daar staat alles:)

Zulke statistieken zijn vaak niet erg betrouwbaar, maar van jellinek ( onderzoek gesteund door het trimbos) geloof ik het wel.

Bovenaan