Informatie en waarschuwing HHC.

Raver

Badass junkie

HHC​

HHC staat voor Hydrohexacannabinol en is qua molecuulstructuur erg vergelijkbaar met Delta-9-THC. HHC is een natuurlijk voorkomend stofje in cannabis, echter in zeer kleine hoeveelheden. Zo weinig zelfs dat HHC uit cannabisplanten halen economisch gezien onbegonnen werk is. De HHC-producten die op de markt te vinden zijn, zijn dus synthetisch, oftewel gemaakt in een laboratorium.

⚠️
Vaak wordt Delta-8-THC gebruikt om HHC te maken. Het proces is zeer complex en levert nooit een zuiver eindresultaat. Daarbij komen vaak ongewenste en schadelijke stoffen, zoals zware metalen, in het eindproduct terecht. Bij de Vereniging Landelijk Overleg Smartproducten (VLOS), waar Dutch-Headshop bij aangesloten is, gingen er om die reden alarmbellen af over HHC. Ons aanraden is dan ook om deze producten niet te kopen of te gebruiken. Het past simpelweg niet bij verantwoordelijk gebruik. ⚠️

Naar mijn mening zijn er meer dan voldoende alternatieven op de markt voor HHC. Én die zijn nog gewoon organisch ook! :wink:

De grote vraag naar HHC is enorm gegroeid, daarmee ook de aanbieders. En daarmee ook helaas de sketchy producenten.

Bron;

https://www.dutch-headshop.nl/blog/hhc-delta-8-thcp

Laatst bewerkt:

VJ_LSD72

Bewuste gebruiker
Alle RC's zijn een risico.

HHC ook, en nu nog specifieker uitgelegd wat een risico zou kunnen zijn.
Vind het artikel wel een hoog ‘wij van wc-eend” gehalte hebben. Ook aan natuurlijke THC kleven risico’s. Ikzelf word helemaal
para van wiet en hasj. HHC heeft dat effect (nog) niet op mij. Misschien na 25 jaar gebruik ook wel net als normale wiet. Voor mij is HHC een prima alternatief.

Raver

Badass junkie
Vind het artikel wel een hoog ‘wij van wc-eend” gehalte hebben. Ook aan natuurlijke THC kleven risico’s. Ikzelf word helemaal
para van wiet en hasj. HHC heeft dat effect (nog) niet op mij. Misschien na 25 jaar gebruik ook wel net als normale wiet. Voor mij is HHC een prima alternatief.

Doe ermee wat je wilt zou ik zeggen. Het is een waarschuwing, en daarmee een advies.

Neo-Shulginist

Badass junkie

HHC​

HHC staat voor Hydrohexacannabinol en is qua molecuulstructuur erg vergelijkbaar met Delta-9-THC. HHC is een natuurlijk voorkomend stofje in cannabis, echter in zeer kleine hoeveelheden. Zo weinig zelfs dat HHC uit cannabisplanten halen economisch gezien onbegonnen werk is. De HHC-producten die op de markt te vinden zijn, zijn dus synthetisch, oftewel gemaakt in een laboratorium.

⚠️
Vaak wordt Delta-8-THC gebruikt om HHC te maken. Het proces is zeer complex en levert nooit een zuiver eindresultaat. Daarbij komen vaak ongewenste en schadelijke stoffen, zoals zware metalen, in het eindproduct terecht. Bij de Vereniging Landelijk Overleg Smartproducten (VLOS), waar Dutch-Headshop bij aangesloten is, gingen er om die reden alarmbellen af over HHC. Ons aanraden is dan ook om deze producten niet te kopen of te gebruiken. Het past simpelweg niet bij verantwoordelijk gebruik. ⚠️

Naar mijn mening zijn er meer dan voldoende alternatieven op de markt voor HHC. Én die zijn nog gewoon organisch ook! :wink:

De grote vraag naar HHC is enorm gegroeid, daarmee ook de aanbieders. En daarmee ook helaas de sketchy producenten.

Bron;

https://www.dutch-headshop.nl/blog/hhc-delta-8-thcp

Ik dacht dat HHC gesynthetiseerd kon worden op basis van CBD. En gezien de (legale) beschikbaarheid van CBD, dat HHC daardoor een aantrekkelijke synthetische cannabinoïde is geworden. Onder meer omdat die al in trace amounts voorkomt in cannabis, waardoor het verkocht kan worden als een natuurlijk alternatief.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik vind het persoonlijk wel goed dat smartshops aan dit soort zelfregulering doen.

Daar zit ook een zeker juridisch belang bij, natuurlijk. Want HHC is geen goedgekeurd consumptiemiddel, dus het verkopen met als iets wat je kunt consumeren is een overtreding van de Warenwet (dus illegaal). Door dit te benadrukken proberen bonafide smartshophouders zich te onderscheiden van anderen die de regels minder serieus nemen.

Wat je zegt over HHC vind ik zelf ook wel herkenbaar. Ik heb dezelfde ervaring gehad. Tegelijkertijd moeten we er wel rekening mee houden dat de gezondheidseffecten van HHC onbekend zijn, met name voor regelmatig gebruik van hogere doseringen. Wat dat betreft heeft THC wel een groot voordeel, want het veiligheidsprofiel van die stof is vrij goed vastgesteld. We weten dus heel precies wat de risico's zijn van THC, en hoe je daarmee om kunt gaan. Dat maakt THC toch wel weer veiliger dan HHC, ondanks dat het misschien op korte termijn meer bijwerkingen veroorzaakt.

Bovenaan