pupillen

djigge

Newbie
ik ben nog vrij nieuw in de dope wereld
kheb wel al xtc gedaan en coke ma ik vraag mij af of er een dope is waar je geen grote pupillen van krijgt of met combinatie's dat ik het kan verbergen

alvast bedankt

Skirre

Bewuste gebruiker
Naast dat het per persoon verschilt hoe "gevoelig" je bent voor het krijgen van wijde pupillen kan ik alleen maar over xtc en pep meepraten; van xtc krijg je bij een normale dosering redelijk snel grote pupillen. Bij hoge doseringen krijg je 100% zeker grote pupillen. Van pep heb ik dat persoonlijk ook maar een aantal vrienden van me niet, ik krijg in het donker sowieso al grote pupillen.

Over het tegengaan hiervan kan ik niks zeggen

Fool

Badass junkie
Lenzen met kleine pupillen indoen? :P

Desalniettemin lijkt me dat geen heel goed idee en moet je sowieso geen drugs gaan gebruiken in de buurt van mensen die het niet mogen weten. Niet echt sociaal verantwoord en ook nog eens kut voor je geestelijke mood. :wink:

sejku

Experimenterende gebruiker
Ket, ghb, alcohol, benzo's,...
Het zijn dus vooral uppers die voor verwijde pupillen zorgen.

Bobsacamano

Badass junkie
Hij bedoelde het anders denk ik. Ik zie echt geen enkele fout in deze zin. Hij noemt de dingen waarbij je geen verwijde pupillen krijgt.

SirErick zei:
sejku zei:
Deze drugsoorten zijn down-ers, geen uppers voor de helderheid.

SirErick

Wijs gebruiker
bobsacamano zei:
SirErick zei:
sejku zei:
Deze drugsoorten zijn down-ers, geen uppers voor de helderheid.
Hij bedoelde het anders denk ik. Ik zie echt geen enkele fout in deze zin. Hij noemt de dingen waarbij je geen verwijde pupillen krijgt.
Het was ook bedoeld voor member "djigge" zodat hij weet dat die drugsoorten dus down-ers zijn. Maar goed, ik zie nu dat mijn bericht overkomt alsof ik member "sejku" corrigeer terwijl dat niet het geval was. Afijn, hopelijk is het nu helder hoe ik mijn bericht wél bedoeld had.

sejku

Wat Bobsacamano zegt.

Ik som enkele drugs op waarvan je geen grote pupillen krijgt, voornamelijk downers, dat was de vraag die Djigge stelde.
Af te leiden hieruit is dus dat je van uppers weldegelijk grote(re) pupillen krijgt. (wat Djigge grotendeels wist aangezien hij zei dat hij grote pupillen kreeg van XTC en coke)

straatmadelief

Belezen gebruiker
Inderdaad downers gebruiken. Van opiaten krijg je zelfs weer erg kleine pupillen maar dat terzijde.
Ook psychedelica veroorzaken vaak grote pupillen.

Maar inderdaad is het niet per se heel fijn om drugs te gebruiken temidden van mensen die dat niet mogen weten.
Xtc is in ieder geval drugs waarvan ik totaal niet kan verbergen dat ik het gebruikt heb, zo goed is dat aan me te zien. Met andere uppers is dat wel iets minder. Psychedelica zijn vaak zo heftig dat het verbergen ook lastig wordt, daarnaast zal dat de vibe van je trip ook niet ten goede komen.

DhrBKJN

Ik krijg meestal van pep pas na 8 uurtjes grote pupillen, hoe meer ik neem hoe groter ze worden :openmouth: weet niet of dat alleen bij mij is hoor of ook bij andere, maar inprenciepe kan je het niet aan me zien dat ik pep gebruikt heb, je gaat het pas aan mij kunnen zien als me pupillen zo groot als de neten worden hahah :grin:

~BKJN :openmouth:

Bobsacamano

Badass junkie
Heb ik ook, in eerste instantie zie je het niet maar wel bij hogere inname.

DhrBKJN zei:
Ik krijg meestal van pep pas na 8 uurtjes grote pupillen, hoe meer ik neem hoe groter ze worden :openmouth: weet niet of dat alleen bij mij is hoor of ook bij andere, maar inprenciepe kan je het niet aan me zien dat ik pep gebruikt heb, je gaat het pas aan mij kunnen zien als me pupillen zo groot als de neten worden hahah :grin:

~BKJN :openmouth:

Grote puppilen los je op door loperamide oogdruppels in te brengen, dat is een niet centraal werkend opiaat. Je zult er niet zo snel high van worden maar het doet wel je pupillen slinken. Ik weet alleen niet of dat die oogdruppels nou ook al in NL verkrijgbaar waren. Ik dacht dat ze in Amerika een tijdje geleden op de markt zijn gegaan.

Geen loperamide oogdruppels? Neem dan een lage dosering codeine. 100mg ofzo zal ook helpen met je ogen.

DhrBKJN

Euphorogenesis zei:
Grote puppilen los je op door loperamide oogdruppels in te brengen, dat is een niet centraal werkend opiaat. Je zult er niet zo snel high van worden maar het doet wel je pupillen slinken. Ik weet alleen niet of dat die oogdruppels nou ook al in NL verkrijgbaar waren. Ik dacht dat ze in Amerika een tijdje geleden op de markt zijn gegaan.

Geen loperamide oogdruppels? Neem dan een lage dosering codeine. 100mg ofzo zal ook helpen met je ogen.

Hee,ik heb het even gegoogeld de loperamide maar ik kom op een diarree remmer uit en alleen maar dat :tearsofjoy: of iets voor honden, weet niet of het aan mij ligt hahah maar kon er verder niet echt wat over vinden.. ;P

groetjessss :mrgreen:

Fool

Badass junkie
Loperamide is inderdaad een diarreeremmer, één van de effecten van opiaten, net als verkleinde pupillen. Kan me best voorstellen dat loperamide-oogdruppels je pupillen zouden verkleinen, aangezien loperamide gewoon een opiaat is die niet door je hersenbloedbarrière heen komt. :wink:

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik weet niet of dit ook geldt voor de loperamide-druppels, maar de meeste oogdruppels die direct de pupilgrootte kunnen beïnvloeden, zowel vergroten als verkleinen, kunnen na verloop van tijd schadelijk zijn voor je ogen, dus kijk uit hiermee. Oogdruppels die (relatief) onschadelijk zijn bij eenmalig medisch gebruik kunnen schadelijk zijn als je het steeds in je ogen gooit als je grote doppen moet verbergen. Als je echt je pupilgrootte wilt verbergen, kun je kleurlenzen in je eigen kleur kopen. Alleen als ouders en dergelijke doorhebben dat je kleurlenzen in je eigen oogkleur in hebt, dan weten zij natuurlijk ook wel hoe laat het is. Gewoon niet gebruiken in het bijzijn van mensen die het niet mogen weten. :wink:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Inderdaad het beste advies is gewoon gebruiken waar het kan, en als het niet kan gewoon niet doen. Grote pupillen zijn vaak bijna niet te verbergen, je kunt beter accepteren dat het erbij hoort. Op een plek waar je stiekem moet gebruiken, kun je beter niet gebruiken want het is helemaal niet leuk om continue bezig te zijn met verbergen als je eigenlijk bezig zou moeten zijn met het middel wat je op hebt...

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
Inderdaad het beste advies is gewoon gebruiken waar het kan, en als het niet kan gewoon niet doen. Grote pupillen zijn vaak bijna niet te verbergen, je kunt beter accepteren dat het erbij hoort. Op een plek waar je stiekem moet gebruiken, kun je beter niet gebruiken want het is helemaal niet leuk om continue bezig te zijn met verbergen als je eigenlijk bezig zou moeten zijn met het middel wat je op hebt...

Zeker en vast, ik kom er gewoon paranoia van, gebruik liever op plaatsen waar het algemeen geweten is of onder vrienden waar je het gewoon niet hoeft weg te stoppen :)

Xatci

Newbie
Eet goed drop een bommetje pep om 18:00 0,5 erin en om 21:00 nog een van 0,3 lijkt net alsof de zon schijnt zo strak Haha

Bovenaan