Thx for sharing Verwondering! Die eerste... <3
Geïnspireerd door een prachtige afbeelding die ik tegenkwam op internet dit topic om je favoriete psychedelic art te posten.
Je neemt me de woorden uit de mond. Prachtig dit. Ik merk dat ik een voorkeur heb voor natuur, lichtspel en eventueel dierenfiguren omdat die zich makkelijker lenen tot metaforisch gedachtengoed. Op een of andere manier komen die beelden krachtiger binnen dan wanneer ik 'mensen' of 'mensachtige figuren' afgebeeld zie. Simon Haiduk zit voortaan bij de favorieten. THX!
Hier die afbeelding:
![]()
Voor mij geeft dit fantastisch weer hoe de materie van de wereld en het licht hetzelfde zijn, dezelfde substantie. Dit geeft voor mij heel goed het gevoel weer van net voor een ego-oplossing tijdens een trip. De wereld van materie wordt dunner en dunner, totdat het gezien wordt als het licht zelf.
Post ook jouw favoriete afbeelding! (en eventuele toelichting)![]()
Die is van Andy Thomas.Thx for sharing Verwondering! Die eerste... <3
Weet je toevallig ook wie de artiest is?
Wauw! Idd erg leuk! Thx! The visuals van Android Jones zijn ook echt de max. Moet je zeker eens checken op YT. Dat in combinatie met z'n muziek...heerlijk gewoon.Die is van Andy Thomas.
Hij maakt ook driedimensionale, bewegende kunst, zoals deze vogelgeluiden die hij visualiseert:
Deze vind ik ook erg mooi:
Zijn Instagram staat vol met voorbeelden. Ik ben het pas kortgeleden tegengekomen. Tijdens mijn eerstvolgende trip maar eens naar kijken... https://www.instagram.com/andythomasartist/
Je kunt ook afdrukken kopen van een aantal van zijn werken, maar die zijn best prijzig: https://andythomas.com.au/collections/art-prints/products/potassium-tree?variant=54054510677
Leuk gemaakt! Lekker kleurrijk. En die 35 gulden, betekenen die nog iets?Deze heeft SWIM gemaakt. Droste effect. Het middelste stukje met zwarte rand is het hele schilderij 90 graden gedraaid.
100 X 70 cm. Zwarte lijst met ontspiegeld en UV werend glas.
Watervaste zwarte liner met ecoline op wit karton. Klik voor uitvergroting.
Die is van Andy Thomas.
Hij maakt ook driedimensionale, bewegende kunst, zoals deze vogelgeluiden die hij visualiseert:
Deze vind ik ook erg mooi:
Zijn Instagram staat vol met voorbeelden. Ik ben het pas kortgeleden tegengekomen. Tijdens mijn eerstvolgende trip maar eens naar kijken... https://www.instagram.com/andythomasartist/
Je kunt ook afdrukken kopen van een aantal van zijn werken, maar die zijn best prijzig: https://andythomas.com.au/collections/art-prints/products/potassium-tree?variant=54054510677
Doet mij er inderdaad ook aan denken. Die draaiende patronen en tandwielen komen erg bekend voor.ook al worden bij deze plaatjes niet noodzakelijk bedoelt hoe het eruit kan zien op LSD, maar dit laat voor mijn gevoel vooral goed zien hoe een salvia trip eruit zou kunnen zien.
De enige keer dat ik salvia deed, werd ik helemaal platgereden door een mega tractor band waarnaast een boertje stond met overal aan, strohoed op en een sprietje in zn mond. Werd helemaal uitgerekt en erin gezogen, alles draaide naar 1 kant, in 2D. Heel vaag.
Deze plaatjes zijn voor mij bij uitstek ook psychedelisch te noemen.
Een beetje offtopic; ook al worden bij deze plaatjes niet noodzakelijk bedoelt hoe het eruit kan zien op LSD, maar dit laat voor mijn gevoel vooral goed zien hoe een salvia trip eruit zou kunnen zien.
Bekijk bijlage 3066 Bekijk bijlage 3067 Bekijk bijlage 3068 Bekijk bijlage 3069
Inderdaad tussen cartoon en realiteit in. Overwegend realistisch ingekleurd, maar wel in 2D als lichtelijk haperende, gefragmenteerde delen die bewegen.Daar kan ik mezelf wel in terugvinden ja. Wat ik me nog kan herinneren toen ik salvia probeerde, was dat ik door geforceerde krachten mee moest in het "salvia schoolbusje".
De omschrijving was te noemen als zo'n typisch rechthoekig voertuig, eveneens een échte karakteristieke uitstraling (tussen cartoon en realiteit in). Ik wist totaal niet waar ik het van herkende, maar wist het zeker.
Eenmaal in het salviabusje ervaarde ik de rit alsof ik in fragmenten werd bewogen, maar niet zozeer naar een specifieke richting.
Salvia blijft leuk, alleen jammer dat ik snel erna al hee veel vergeten ben van de trip. Bij elke trip ervaar ik wel in het begin; "poh, nu weet ik weer hoe salvia ook weer aanvoelt" of "jahoor, daar gaan we weer.."
Deze foto is een simplistische weergave over die geforceerde G-krachten die ik bedoel. Bekijk bijlage 3072
Ik ervaar salvia als een knusse, en vooral eigenaardig sfeertje waar je wordt in gezogen. Het lijkt alsof je als entiteit mag beginnen, maar kort daarna wil de salvia dat je overgaat als 'voorwerp'.En dat je wist dat je het herkende.. Was het in jouw ervaring ook alsof je in een andere realiteit kwam, waar je altijd al was geweest. Alsof die salvia wereld dé realiteit was, terwijl de realiteit die je normaal gesproken ervaart totaal weg was? Volledig weggevaagd uit je herinnering, waarna langzaam het besef komt dat je zojuist salvia hebt gebruikt, en je lacht om een van de meest vage ervaringen die je ooit hebt meegemaakt.
Dat mag zeker, zelfportret?Mag eigen werk ook?
![]()
Dat mag zeker, zelfportret?
Dat is het beste, gewoon schilderen wat er in je opkomt zonder grenzen.Nee, deze heb ik zonder enige reference geschilderd![]()

Haha ja ik kan niet echt goed schilderen, vandaar dat ik het maar even heb toegelicht.@Psychedelibee Ik dacht eerst dat het een soort vogel was![]()
Haha ja ik kan niet echt goed schilderen, vandaar dat ik het maar even heb toegelicht.
Mooi gesproken! En je beschrijft aardig wat ik wilde weergeven inderdaad. Uiteindelijk had ik bij het maken ook nul intentie om ook maar enigszins realistisch te schilderen en heb ik gewoon mijn gevoel het werk laten doen. Ik schilder of teken eigenlijk nooit, had er in eerste instantie ook geen zin in. Maar eenmaal bezig voelde het heerlijk om zo vrij bezig te zijn, moet ik eigenlijk vaker gaan doen. Misschien eens tijdens een volgende trip proberen.Ben ik het niet mee eens. Als mensen zeggen dat ze niet kunnen tekenen/schilderen/whatever bedoelen ze (bijna altijd) dat ze geen realistisch beeld kunnen produceren. Expressie? Daar is iedereen toe in staat, behalve als ze zich laten tegenhouden door de heersende notie van wat wel en niet esthetisch waardevol is.
Ik zie in je schilderij een kern met verbindingen naar een dynamische omgeving; warm kleurgebruik, in het midden en aan de randen, doorbroken door een groene laag die voor mij de barrière significeert tussen emotie, en connectie met anderen; de kern is een menselijk figuur, kinderlijk of aborigine in vormgeving, waarbij de ogen, het hoofd en de borst de belangrijkste elementen vormen, en irrelevante details weggelaten zijn.
Je schilderij stelt voor mij geen realistisch figuratief wezen of object voor - het is een inkijk in jouw emotionele en cognitieve ervaring!
Het meest verdrietige aan de neiging om creatieve uitingen vernietigend te beoordelen vind ik dat veel mensen deze kant van zichzelf niet durven te verkennen en ontwikkelen, en daarmee de kans mislopen om op deze manier te communiceren en zichzelf te uiten.
/rant over
Deze is echt super! Begrijp alleen niet hoe alles zo precies klopt. Aardig wat lineaalwerk.Bekijk bijlage 3046 Deze heeft SWIM gemaakt. Droste effect. Het middelste stukje met zwarte rand is het hele schilderij 90 graden gedraaid.
100 X 70 cm. Zwarte lijst met ontspiegeld en UV werend glas.
Watervaste zwarte liner met ecoline op wit karton. Klik voor uitvergroting.