Psilocybe Cubensis Kweekset

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
"De Mexicaanse" :mrgreen:

Ik dacht laat mijn topic alvast maar starten aangezien ik van dag tot dag toch fotos ga maken, of het nou goed gaat of niet, het is mijn eerste paddo kweeksetje, nadat ik al verschillende soorten wietplanten heb gekweekt (kleine schaal ofc), leek mij zon paddo kweeketje ook wel interessant.

Heb dus een kweekset besteld bij MushMush.nl op aanbevelen van iemand op het forum, besteld en direct de dag erna binnen, lekker snel dus en daar hou ik van.

Heb het bakje waar het substraat in zit gesoacked, 13 uur laten staan (was niet optijd thuis voor 12eu maarjah dat geeft niet), al het overtollige water er af laten lopen en het bakje in de bijgeleverde zak gezet die ik met het bakje weer in het ontvangst-doosje heb gezet.

Het mooie is dat ik nog een week moet werken en dan 3 vakantie heb, dus kan er dan goed op letten (blijf lekker in NL) :grin:

Zo staan ze er dus bij op dag 1:

[Soaking]

[Dag1]

[Dag3]

[Dag11] 1

[Dag11] 2

[Dag12] 1

[DAge12] 2

[Dag13]

[Dag14]

[Dag15]

[Dag16] Volle Glorie

[Dag16] Opbrengst

[Soacking] Vlucht2

Dag1. Zijn wat kleine fotootjes maar jullie kunnen het wel zien, het myscaline (jahtoch?) moet nog steeds groeie en ik hoop volgende week paddos te zien :grin: :grin: , je kan trouwens goed zien dat de zak goed beslagen is :stoned:

Dag11. Dag 10 had ik de eerste paddestoeltjes maar die waren heeeel klein en kon ik dus niet fotograferen, vandaag kon ik ze wel fotograferen maar ze zijn best nog wel klein.

Dag12. Vandaag dag 12, ze zijn alweer een stukje groter geworden, en als ik ze allemaal tel tel ik er welgeteld 33 stuks, opzich wel veel maar ook goed, ben benieuwd wat me opbrengst wordt :hearteyes:

Dag13. Ze zijn alweer een stuk gegroeid, zijn er wel ongelovelijk veel vergeleken bij andere sets, ze kome echt overal wegzetten, hoop dat het een nette bak blijft :smoke:

Dag14. Zoals jullie zien het gaat lekker, waarschijnlijk door het droge weer :hearteyes:

Dag15. Ze groeien als kool, de dikke heeft zijn vliesje al los gelaten en denk nog 1 of 2 dagen en het is tijd om te plukken :grin:

Dag16. Mijn eerste oogst is binnen, binnekort ff van snoepen denk ik, staat nu te drogen, op naar vlucht 2, vanacht uurtje of 12 weer klaarzetten :smoke:

Word vervolgd.... :mrgreen:

mikkelk

Belezen gebruiker
Ik ben erg benieuwd wat je kweekset op gaat leveren!
Vind je het goed als ik hier ook mijn foto's plaats? Aangezien we allebei precies dezelfde set hebben van mushmush.

Zo kunnen we gaan vergelijken :)

mikkelk

Belezen gebruiker
Oke, mooi! :)

Ik kreeg anderhalve week geleden mijn kweekset binnen.
Heb hem om 11 uur 's ochtends gesoaked en heb hem laten soaken tot 11 uur 's avonds.
Ik heb in totaal 7 dagen moeten wachten voor de eerste shrooms omhoog kwamen.
Na 2 dagen zijn de shrooms nu ongeveer 3 centimeter hoog en groeien lekker door.

De bak na het soaken

De bak na 7 dagen

3 dagen na de eerste pins

4 dagen na de eerste pins

5 dagen na de eerste pins! De grootste begint al zijn vliesje los te laten.

6 dagen na de eerste pins. TIJD OM TE OOGSTEN!

Alles geoogst en op de weegschaal

Dit is flush 1

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Ziet er goed uit die pins. :hearteyes:

Je zak is wel erg vochtig met die van mij vergeleken, of komt dat namate de tijd verstrijkt? :smoke:

Keep it up! .. Peace!

sunnyman

Experimenterende gebruiker
Ziet er goed uit. Vandaag ook begonnen met mijn MushMush bakje :)

ps: TheAgeOfMen waaat is dat voor freaky avatar?? o.O

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Zat tussen mijn verzameling avatars en dacht is wel gepast voor dit forum, bewaar mijn spul altijd goed als ik me PC opnieuw install al jaaren, dus zou niet echt weten waar ie van is of waar ie vandaan kwam :stoned: :stoned:

mikkelk

Belezen gebruiker
TheAgeOfMen zei:
Ziet er goed uit die pins. :hearteyes:

Je zak is wel erg vochtig met die van mij vergeleken, of komt dat namate de tijd verstrijkt? :smoke:

Keep it up! .. Peace!

Denk eraan dat mijn set al iets langer staat dan die van jou.
Ik weet zeker dat jouw set nog meer beslagen gaat raken!
PS: om de hoeveel dagen plaats je een nieuwe foto?

mikkelk

Belezen gebruiker
TB-303 zei:
bij mij nog niks te zien na 8 dagen :(

Op welke temperatuur staat de bak? Want dit kan de groei belemmeren.
Ik probeer constant de 23 -24 te halen en gemiddeld is mijn kamertemperatuur 23,4 graden.

Ook staat er in de handleiding dat de eerste pins na 7 a 10 dagen tevoorschijn zullen komen.
Houd daar dus rekening mee

TB-303

rond de 21 graden en af en toe rond de 24, mja, idd maar rustig afwachten, gaat wel goed komen :)

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Ik heb geen extra verwarming op mijn kamer, buitentemperatuur is tussen 17-25 graden de laatste en komende weken, dus ik let er niet echt op, op me kamer is het toch altijd rond 20 graden, en ik zie het myselicum goed groeien, dus dat zit vast wel snor :stoned:

TB-303

Volgens mij gebeurd er eindelijk wat :)
Zal tzt wel wat foto's posten als de TS het goed vindt :grin:

mikkelk

Belezen gebruiker
TheAgeOfMen zei:
Nice man :grin: :mrgreen:

Volgens mij nog paar dagen idd , gaat hard hea als ze er eenmaal zijn :hearteyes:

Ja zeker!
Als ik het groeiprocess zo volg, zouden ze ongeveer over 2 a 3 dagen klaar moeten zijn! :)
Hoe staat het met jouw set?

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Goed, komt steeds beetje bij beetje witte spul op, nog geen pins te zien though :sunglasses:

Staat er nu 3 dagen, nog 4-7 te gaan zal k vast wel wat zien hoop k :stoned:

Gebruik je ook iets voor verwarming? , of gewoon de nederlandse temperaturen atm? :mrgreen:

mikkelk

Belezen gebruiker
Ik gebruik een terrarium.
Mijn bak staat er niet IN maar erbovenop.
In dat terrarium zit een warmtelamp die het glas op de bovenkant ongeveer met 2 a 3 graden verwarmt.
Zo kom ik gemiddeld op een temperatuur van +/- 23 graden.

TB-303 zei:
ik zie dr na een dag of 10 eindelijk 2 opkomen volgens mij.. :grin: :grin:
Morgen zul je er nog veel meer tellen :grin:

mikkelk

Belezen gebruiker
Mijn paddestoelen hebben hun hoed geopened!
Het is dus tijd om te oogsten hier :grin:
Ik zal jullie alvast laten genieten van 1 foto.
Daarna volgen er meerdere.

Foto wordt bijgeplakt bij de rest.

mikkelk

Belezen gebruiker
Bak is opnieuw gesoaked en de 100 gram verse paddo's staan nu te drogen :grin:
Ik ben benieuwd wat flush 2 op gaat leveren!!

TB-303

bij mij duurde het ook iets van 10 dagen voordat er teken van leven in kwam, daarna ging het sneellll :grin:

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
Hehehe jah ik ben heel geduldig, als ik eind volgende week nog niks zie *duh , dan gaat ie de prullenmand in, maar ik verwacht toch wat pins te zien op de 10e dag (zondag).

Peace!

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker
DreamWeaver zei:
TB-303 zei:
graaf m dan in de tuin :grin:

Hehehe, niet dat ze ons klimaat zullen overleven, maar hopen kun je altijd :grin:

Of kruis ze met wat kaalkopjes en schep een paddo superras :wink: :rockband: :xtc:

Ik heb er nog wel vertrouwen in, zie nog geen rare poep in de bak ofzo, heb ook op andere fora mensen gesproken waar hij pas na 2 weken op komt zette, ik heb zelf ook zon gevoel dat mijn bak samenstelling wel heel compact is (aangedrukt zeg maar). :sunglasses:

mikkelk

Belezen gebruiker
Gister eigen kweek gegeten met een paar vrienden in het bos.
Erg goed bevallen!!
Triprapport schrijf ik binnenkort.

Bovenaan