Praten over telefoon

Serenity

Badass junkie
Mindgamer zei:
Mmm, daar gebruik ik altijd internet voor. Pidgin+pidgin encrypt+Tor+Msn account aangemaakt met Tor, is de shit!!Mijn dealer is cool! Dan zit ik naast hem in de auto en wordt ik helemaal vol gestopt met speed en coke :grin: Het zou zo maar kunnen dat hij mij weleens heeft verkracht :(

:tearsofjoy: Waar haal je het ook vandaan.

Toen ik zelf nog dingen 'bestelde' ging dat gewoon via telefoon. Even ergens afspreken en dan zeggen wat je wilde hebben. Vaak zei ik net als Gemini; 'ga je mee sigaretje roken?'.

atbboy

Bewuste gebruiker
K hoef alleen maar coke van m`n dealer, gewoon voor hoeveel ik moet hebben bijv. €20,- dan sms ik 20. Smst hij mij terug van daar en daar zolaat enz.

Frank123

Wijs gebruiker
Noem het gewoon bij de naam , maar heb dan ook een prepaid telefoon. met abbo lijkt het me dat het een groter probleem vormt

cropp

Badass junkie
gewoon vragen of ie even langs kan komen of dat ie je eventjes uit de brand kan helpen voor een paar dagen, misschien heeft ie wel zin om gewoon even te chillen

Carlitos

Badass junkie
Bij mij mochten ze alles schrijven/sturen vroeger (nooit problemen mee gehad ).
Ze kijken/luisteren volgens mij echt niet zomaar mee zou wat zijn zeg.
Bij sommige mensen praat ik wel via 'hun taal'.

Belgo

Belezen gebruiker
Ay man..alles cool? Heb je tijd vandaag ofniet ? Nou dan spreken we wat af kunnen we een biertje gaan drinken.Waar pik je me op ?

Zoiets dus

geekos

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
Wat ontzettend slim en handig!! Een online topic met allemaal onthullingen over codetaal en andere manieren om "onopgemerkt" aan je drugs te komen! Gelukkig weet de politie ook helemaal niets van het bestaan van dit populaire drugsforum en kijken ze hier nooit om aan bruikbare tips te komen....
:tongueout: feit

maar denk niet dat ze je telefoon rap gaan aftappen als je gewoon maar iets koopt af en toe, dus het is enkel spijtig voor de dealers van de mensen die hier al gepost hebben.. tjah dealer zijn, tis een hard beroep eh

Flameon

Badass junkie
Worden er eigenlijk standaard gsm gesprekken afgeluisterd?
En als ze dan iets horen wat verdacht is haken ze er op in?

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Er zijn enkele trefwoorden die eruit worden gefilterd, deze smsjes worden eerst anoniem gelezen, mochten er meerdere bronnen en afzenders zijn voor het zelfde nummer, dan is er een verdenking. En mag de plisie het nummer achterhalen, vanwege veiligheid. Smsjes met het woord, bom of aanslag kunnen vaak wel eens nagelezen worden. Maar dan door een automatisch systeem met "grap" herkenning, of dreiging er in.

Maar toch, Alles wat ontvangen kan worden, kan onderschept worden. codetaal staat in woodenboeken. bekende mensen worden altijd gechecked.

Dus als je vrij komt uit de bak, ga dan niet met je eigen telefoon domme dingen doen, zodat je weer terug kan. 90% kans dat in je proeftijd je telefoon word gelicht.

Smsjes van het afgelopen jaar kunnen achterhaald worden, dus wissen op het laatste momentheeft geen zin.

sensitive

Experimenterende gebruiker
Als je geen Vodafone of T-mobile hebt loop je sowieso geen risico dat je afgeluisterd wordt aangezien die bedrijven geen telefoongesprekken en inhoud van sms-gegevens vrijgeven. Als je dealer wordt gepakt en zijn mobiel wordt ingenomen is het enige risico dat (er van uitgaande dat je een gebruiker bent die klein inkoopt) je een verklaring af moet leggen. Verder is er niet veel risico.

Frank123

Wijs gebruiker
sensitive zei:
Als je geen Vodafone of T-mobile hebt loop je sowieso geen risico dat je afgeluisterd wordt aangezien die bedrijven geen telefoongesprekken en inhoud van sms-gegevens vrijgeven.

Maar toch, net als bij Hi! kan je een sms-''foto'' boek maken, en dan kan je volgensmij je smsjes erin laden, via de computer. Ik denk dat ze alleen voor de schijn houden dat ze die niet weggeven. Volgensmij doen ze het weldegelijk

Belgo

Belezen gebruiker
Als jij een abo hebt worden alle nr's waar je mee belt geregistreert.Je wordt(waarschijnlijk)niet standaard afgeluisterd.
Of justitie en politie iets doen met die geregistreerde nr's wanneer je dealer gepakt wordt lijkt me sterk.
Dan gaan ze eerder achter de 'grote jongens' aan. :)

dark_ikkeuh

Experimenterende gebruiker
sms'n kunnen ze zowiezo allemaal lezen ook al zijn ze verwijdert
ze hoeven maar ff je gsm aan te sluiten en al je smsn kunnen gelezen worden

Oom Klaas

Badass junkie
't Beste is gewoon keihard over de telefoon roepen dat je 50 gram coke wilt,
en je naam, adres en (huis)telefoon nummer geven.
Sofi-nummer is optioneel.

Judas

Wijs gebruiker
Echt klote is het gegeven dat bij je maandelijkse rekeningafschrift ook steeds dat dealernummer vermeld staat zodat het lastig wordt om NIET te bellen als die f*cking trek zomaar opeens inslaat :angry:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
sensitive zei:
Als je geen Vodafone of T-mobile hebt loop je sowieso geen risico dat je afgeluisterd wordt aangezien die bedrijven geen telefoongesprekken en inhoud van sms-gegevens vrijgeven. Als je dealer wordt gepakt en zijn mobiel wordt ingenomen is het enige risico dat (er van uitgaande dat je een gebruiker bent die klein inkoopt) je een verklaring af moet leggen. Verder is er niet veel risico.

Ik heb gewerkt voor vodafone, de laatste 10.000 smsjes(1MB) zijn opgeslagen en kunnen opnieuw worden verzonden. dit in verband met bedrijven die ook sms krijgen, die in geval van stroomuitval of diefstal van de telefoon,alsnog alle verzonden smsjes opnieuw kunnen ontvangen.

handig voor bedrijven, en ook voor politie.

Politie mag alleen je smsjes lezen als je als verdachte bent ingesloten, en je hebt je eigen telefoon ingeleverd.

Gebruik daarom een geleend toestel of een prepaidkaart. Als je een toestel koopt, betaal dan contant. doe niet mee aan sms-spelletjes met hetzelfde toestel.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Deze dingen zijn al lang bekend bij onze pet dragende vrienden,

hiermee proberen we mensen uit de problemen te houden :wink:

Hislordship

Wijs gebruiker
Hieronder een voorbeeld van hoe ik met mn in dit geval ''wiet'' dealer bel.

Ik: Yoh man met Chris.
Hij: Yoh man
Ik: hebbie ff tijd? of niet?
Hij: ja
Ik: Kan je naar [plaats] komen?
Hij: jah ik ben daar over 10-15min hoeveel wou je?
Ik: 20man[als in 20euro aan wiet niet 20gramm :P]
Hij: ok is goed zie je zo
Ik: is goed man tot zo.

en zo gaat het ongveer met alle dealers die ik ooit gebeld heb :stoned:

68899

Bewuste gebruiker
Las dit net op Ziggo.nl.....

Ruim 26.000 telefoonnummers afgetapt

DEN HAAG (ANP) - Justitie heeft vorig jaar 26.425 telefoonnummers afgeluisterd. In 90 procent van de gevallen werd een mobiele telefoon afgetapt, bij de overige 10 procent ging het om gesprekken die via een vaste telefoonaansluiting werden gevoerd. Gemiddeld liepen er dagelijks 1946 taps.

Dat heeft minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie woensdag aan de Tweede Kamer geschreven. Een speciale unit van het Korps landelijke politiediensten tapt de telefoons af voor alle politiekorpsen, de bijzondere opsporingsdiensten en de marechaussee.

ilyas

Bewuste gebruiker
Hoelang zal het nog duren voordat die wegwerp gsm's er zijn? Ze zouden wel eens handig kunnen zijn. Of worden zo niet uitgebracht? Het is al een tijd geleden dat ik er nog iets over heb gehoord.

Flameon

Badass junkie
Met prepaid is ook niks te achterhalen denk ik. Prepaid staat niet op naam!
Of wel tegenwoordig........?

de GT

Bewuste gebruiker
volgens mij is het meest relaxt idd nog om een unlocked telefoon te hebben en daar elke maand een niewe prepaid kaart in te gooien.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik hoop dat ze mij hebben afgeluisterd, dan zullen ze bij sommige gesprekken met rode oren of walging hebben geluisterd... :tearsofjoy:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
youperdepoep zei:
volgens mij is het meest relaxt idd nog om een unlocked telefoon te hebben en daar elke maand een niewe prepaid kaart in te gooien.

heeft geen zin, ze kijken naar je lokatie, en de serienumer die het toestel uitzend. niet eens naar t nummer.

de GT

Bewuste gebruiker
loadrunner zei:
youperdepoep zei:

heeft geen zin, ze kijken naar je lokatie, en de serienumer die het toestel uitzend. niet eens naar t nummer.

maar ze tappen toch de gesprekken van een nummer af....
Dus daar moeten ze eerst een reden voor hebben. op zn minst een bepaald vermoeden.

of zit ik verkeerd?

Judas

Wijs gebruiker
youperdepoep zei:
maar ze tappen toch de gesprekken van een nummer af....
Dus daar moeten ze eerst een reden voor hebben. op zn minst een bepaald vermoeden.

of zit ik verkeerd?
Een paranoide overheid beschouwt iedere inwoner als een potentiele bedreiging voor de gevestigde orde. Rationeel bepaalde vermoedens spelen nauwelijks een rol bij het bespioneren van personen & organisaties. Psychotische angstgevoelens vormen de ware drive om als een bezetene alle telefoonverkeer op verdachte termen te scannen, o.a. vanuit het netwerk van communicatiebasissen dat de naam ECHELON draagt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/ECHELON

Vanochtend melde het ANP dat Nederland wereldwijd gezien koploper is in het afluisteren van telefoongesprekken. 26.000 x per jaar tegenover 2000 x per jaar door de VS.

Deze gegevens zijn echter alleen maar op zaken gebaseerd waarvoor officieel toestemming gevraagd is.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
De nieuwe regelgeving: Als er een kleinst mogelijke verdenking is op terrorisme, of criminele activiteiten mag een telefoonlijn worden gescreend op steekwoorden, dmv een geautomatiseerd systeem. Vallen er steekwoorden (o.a bom, aanslag, koningin, gifgas, kilo coke .e.d) dan zal het gesprek worden opgenomen, en direct daarna worden beluisterd. Volgt er een tweede gesprek, dan mag er live worden meegeluisterd

de GT

Bewuste gebruiker
yeti zei:
Deze gegevens zijn echter alleen maar op zaken gebaseerd waarvoor officieel toestemming gevraagd is.

ik wil ne zeggen. de verhoudingen kunnen alleen zo scheef lijken als de us eea verzwijgen...

Matthijs85

Belezen gebruiker
loadrunner zei:
De nieuwe regelgeving: Als er een kleinst mogelijke verdenking is op terrorisme, of criminele activiteiten mag een telefoonlijn worden gescreend op steekwoorden, dmv een geautomatiseerd systeem. Vallen er steekwoorden (o.a bom, aanslag, koningin, gifgas, kilo coke .e.d) dan zal het gesprek worden opgenomen, en direct daarna worden beluisterd. Volgt er een tweede gesprek, dan mag er live worden meegeluisterd
En er zijn nog veel mensen die t supporten ook, door alle bangmakerij :cry:

Seatbelt

Belezen gebruiker
Ik: Ey man met (...)
Hij: Yo hoes ut?
Ik; Lekkah Lekkah met jou dan?
Hij: Ja goed
Ik: Kan ik ff langskomen?
Hij: Hoe laat kom je dan?
Ik; Kwartiertje/20 min?
Hij: Sgoed tot zo
Ik: Jaw