PPP help effe

toooz

Belezen gebruiker
hey lysergine,

kijk dit is men plan :

Ik ben van plan om een growtent van 1,2m x 1,2m x 2m te bestellen met een
koolstoffilter, en een buisventilator van 440m3 en een fancontroller ....

Dit is een pakket, zenden het naar je toe met alles er bij... Maar hier zit een 400watt lamp bij en dat is de eenigste keuzen,

En ik dacht dat een 600watt beter was voor op 1,2m² te kweeken (Meer opbrengst?? )
En met die buisventilator die er bij zit had dat wel gekunnen...

mijn vraag is:
Kan ik met een 400watt in deze ruimte goed groeien? Voor 5 planten dus, minder zie ik het nut niet.

Is het waar dat men meer opbrengst heeft met een 600watt ?

Of is een 400watt goed genoeg om toch zeker 400gram uit die 5 planten te krijgen? Onmogelijk???Mogelijk?

Dankje

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Dat wordt wel beloofd in de folder maar in de praktijk blijkt het gemiddelt 200 gram te zijn.
1 op de 10 redt het, de rest oogst niets tot bijna niets.

Ik vreew het ergste voor je omdat je ongeduld het grootste probleem is.

Stonie

Dude64

Experimenterende gebruiker
Misschien dan niet z'n grootste probleem, maar z'n Nederlands kan ook nog wel wat bijgeschaafd worden. Is gewoon bijna niet te lezen.

davie

Wijs gebruiker
Een plant groeit naar het licht toe en in de ruimte. Hoe kleiner de ruimte hoe kleiner de plant wordt.

Het is mogelijk om 400 gram te halen. Een kweker streeft er wel na 1 gram per watt, maar dat is wel een flinke uitdaging en ik denk ook dat als je er 200 gram vanaf kan halen dat je een goed begin maakt. Om 400 gram te halen, moet je een grotere ruimte hebben en ik denk dat het met een 400 watt erg lastig zal zijn.

600 watt is natuurlijk beter. 1 m2 heeft iets van minimaal 25.000 lumen nodig. Een 400 watt is minimaal 35.000 lumen, ligt eraan welke lamp. Sommige geven 55.000 lumen. 400 watt is meestal voor 0,7 m2 en 600 voor 1,2 m2.

Ik neem aan dat je op aarde kweekt. Er zijn veel verschillende kweekschema's. Ik denk dat je het beste naar een growshop kunt gaan om advies. Of er is ook genoeg op internet te vinden. Een schema is niet altijd goed van toepassing. Stel er gaat iets mis, dan moet je dat wel kunnen bijsturen. Meestal geeft aarde minder problemen en bevat de aarde al meer voedingsstoffen.

Ik vind hydro eigenlijk beter. Aqualogic heeft een voedinglijns samengesteld. Dat is iets ingewikkelder, maar de moeite waard om je in te verdiepen. Er staan ook schema's op en nog wat info. Wel een goede site.
http://www.aqualogic.nl/site/?taal=ned

600 watt brengt inderdaad meer op, maar geeft ook meer warmte. Soms zelfs teveel. De planten moeten ook niet te veel zweten. Ik denk dat een 400 watt goed genoeg is om mee te beginnen. Het is tenslotte een pakket en de lamp past bij de afzuiging. Zij zullen er wel goed over hebben nagedacht om er 400 watt in te plaatsen. Ik zou gewoon aan dat bedrijf vragen of ze ook 600 watt hebben en zo nee waarom dan niet. Dan zullen zij wel uitleggen waarom er maar 400 in hangt.
:stoned:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
kijk Tooz davie heeft geduld en veel ..... zo iemand halt zeker de 200 gram.

:hearteyes:

We love Davie a.k.a Dr Patient

toooz

Belezen gebruiker
Ik ben zelf eerst begonnen met buitenkweek onder een warm klimaat zonder enige interesse in de binnen kweek.

Op wietforum.nl vondt ik mensen die voor de eerste keer begonnen met het goede materiaal en de goede voeding,

en die 350gram oogsten de eerste keer op 1m²

materiaal:

2x TL 18watt lamp voor de voorgroei

1x600watt HPS

afzuigventilator
koolstoffilter
fan en thermostaat controller

luchtnevelbevochtiger
hydro/temperatuur meter

voeding :

wortelstimulator
bloeivoeding
PK13/14
bloeistimulator

en natuurlijk een goede kweektent die kant en klaar wordt gelevert

toooz

Belezen gebruiker
Heb nu al wel antwoord gekregen op andere forum anders doen we effe afpsraak op wietforum.nl daar moet de kweker zijn.

En ja ik ga in grond beginnen, trouwens hydro wiet ben ik niet zo fan van, heeft toch wel een heele andere nasmaak.

mvg

Willemijn

Bewuste gebruiker
toooz zei:
Heb nu al wel antwoord gekregen op andere forum anders doen we effe afpsraak op wietforum.nl daar moet de kweker zijn.

En ja ik ga in grond beginnen, trouwens hydro wiet ben ik niet zo fan van, heeft toch wel een heele andere nasmaak.

mvg

En...
Hoe staat het met de plantjes :)

toooz

Belezen gebruiker
ik zet ze in april buiten ben van plan om 3 keer te oogsten tot en met november (zuiders klimaat) en ik ga 10 lowryders telkens plaatsen :)

toooz

Belezen gebruiker
ben maar tot men 8e in het nederlands naar school geweest :wink: dus schrijf ik wel wat foutjes, doei

Bovenaan