poppy thee .

hoe lang moet je thee laten trekken van poppy 's
Ik bedoel daarmee dan de volledige gedroogde zaadbollen ?
het is de aller eerste keer dat ik thee wil maken van slaapbollen.
heb er twee reuze gevonden in de natuur (van de grote soort) en wil dit eens een keertje proberen.
ze zijn wel veel groter dan de kleintjes van onze rode papavertjes (klaprozen).
Dank voor de info.

:P

ciceley2010 zei:
hoe lang moet je thee laten trekken van poppy 's
Ik bedoel daarmee dan de volledige gedroogde zaadbollen ?
het is de aller eerste keer dat ik thee wil maken van slaapbollen.
heb er twee reuze gevonden in de natuur (van de grote soort) en wil dit eens een keertje proberen.
ze zijn wel veel groter dan de kleintjes van onze rode papavertjes (klaprozen).
Dank voor de info.

:P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
2 is vrees ik niet genoeg. Ik weet dat je de grote bedoelt ( papaver somniferum) en niet de klaprozen ( papaver rhoeas).

Je moet niet de gehele zaadbollen laten trekken, maar deze even in de blender deponeren.

Hoe lang ze moeten trekken weet ik niet, maar ik denk dat 20 minuten zeker wel volstaat.

speedjunky69

Bewuste gebruiker
ik heb in t verleden zon 1,5 uurtje laten trekken in pan water op een laag vuurtje en blijven roeren

beste is eerst de bollen te laten drogen daarna zo fijn mogelijk grinden en dat in voldoende water langzaamaan verwarmen zonder het te laten koken dat is niet goed voor de alkaloiden die worden als het ware eruit gekookt dan ik meen dat zon 90 graden celsius de beste temperatuur is

speedjunky69

Bewuste gebruiker
bij mij was het resultaat een geel/bruine smerige thee maar t effect was geniaal lijkt op hoge dosering codeine je zou citroenzuur kunnen toevoegen daardoor veranderd een gedeelte van de morfine in heroine....heroine en andere opiaten worden echter niet optimaal opgenomen in de maag....

verder zeg ik voorzichtig doseren want ook op poppythee kun je overdoseren

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
speedjunky69 zei:
bij mij was het resultaat een geel/bruine smerige thee maar t effect was geniaal lijkt op hoge dosering codeine je zou citroenzuur kunnen toevoegen daardoor veranderd een gedeelte van de morfine in heroine....heroine en andere opiaten worden echter niet optimaal opgenomen in de maag....

verder zeg ik voorzichtig doseren want ook op poppythee kun je overdoseren

Door citroenzuur word er geen morfine omgezet in heroine:)
Haha, dat zouden de afghaantjes maar al te leuk vinden!

Je hebt zeker wel gelijk over het gevaar van overdosering!
Naast ghb en hero een van de gevaarlijkste drugs op het gebied van OD.
Elke thee bevat andere verhoudingen en gehaltes van alkaloïden, daardoor weet je nooit hoeveel je moet nemen voor het gewenste effect.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Linkje geeft geen drugsregelateerde website:)

Verder schijnen er stoffen beter te worden geëxtraheerd in water door er wat citroensap bij te gooien. Of dit zo is kan ik niet zeggen.
Dat er morfine word omgezet naar heroïne is wel bullshit.

[Zeni]

Experimenterende gebruiker
Morfine naar heroine door citroenzuur, je moet er maar opkomen :P
Vaak wordt citroenzuur tijdens het uitkoken van opium toegevoegd om de oplossing op pH ~6,5 te brengen. Het zuur bindt met de opiaten waardoor het makkelijker in het bloed wordt opgenomen.
Tijdens het uitkoken/drogen/thee trekken van poppys mag je de temperatuur niet boven ~70°C laten komen! Vanaf ongeveer 80°C beginnen de opiaten te ontbinden e.d. Dit resulteert in productverlies.

chrzz

Belezen gebruiker
Citroenzuur verhoogt de potentie van de thee wel degelijk, maar niet omdat de morfine omgezet wordt in heroine. De alkaloiden lossen beter op in water met een lagere PH waarde dan 6.5. Water is normaal gezien 7.

Als je azijn toevoegt in plaats van citroenzuur, is het wel mogelijk dat er een deel wordt omgezet naar 6-MAM, wat de sterkste metaboliet in heroine is. Maar hiermee moet je opletten, omdat door teveel azijn codeine kan worden omgezet in een giftige stof.

Bovenaan