Sweet_Shadow zei:Kan wel, maar het schijnt niet zo fijn te zijn.
Gebruiksmethode
De meest gebruikelijke manier is het kauwen van de Peyote koppen(droog/vers), totdat alle mescaline via de slijmvliezen in de mond is opgenomen. Dit is echter onwaarschijnlijk vies en pijnlijk. Vandaar dat men in het westen de gedroogde en vermalen Peyote koppen in capsules doet en vervolgens doorslikt.
Een manier om de bitterheid wat te neutraliseren is het drinken van ongezoete ananassap tijdens het kauwen.
Je kunt van de peyotes ook thee zetten, zie San Pedro. Ook is het raadzaam om de dosis over minimaal een uur uit te spreiden, dan is de klap voor je lichaam niet zo groot. Na de trip heeft de gebruiker geen last van een kater, sterker de tripper voelt zich prima. De kater komt voor de trip. Bij peyote kan deze bestaan uit krampen, kotsen en huilen. Dit verdwijnt binnen een uur als de trip begint.
van meneer cactus
Sweet_Shadow zei:Er is er weer een DOOD. Wortelrot denk ik.
Balen!!
Sweet_Shadow zei:Ik had hem in juni gezaaid. Hij was heel klein nog (tussen een halve en hele centimeter ongeveer), net als de rest. Nu heb ik nog drie van die mini dingetjes staan en een wat oudere (2-3 jaar) die ik niet zelf gezaaid heb.
Allemaal leuk en aardig, maar dat kweken is toch niet helemaal voor mij weggelegd denk ik, ik heb nu eigenlijk al niet zo'n zin meer om er voor te zorgen.
Sweet_Shadow zei:Ik had hem in juni gezaaid. Hij was heel klein nog (tussen een halve en hele centimeter ongeveer), net als de rest. Nu heb ik nog drie van die mini dingetjes staan en een wat oudere (2-3 jaar) die ik niet zelf gezaaid heb.
Allemaal leuk en aardig, maar dat kweken is toch niet helemaal voor mij weggelegd denk ik, ik heb nu eigenlijk al niet zo'n zin meer om er voor te zorgen.
lot zei:Geen zin meer? je laat je huisdier toch ook niet verhongeren?
hup hup hup actie in de taxi water en licht naar die dingen![]()
Ik zijn talloze smartshops die ze ook verkopen...? Het is niet illegaal ofzo. Veel plezier in ieder geval. Pas wel een beetje op met de dosering. De peyote is nogal krachtig...Dissonant zei:Ik ga binnenkort ook een paar peyote's halen.
Ik heb een bloemenwinkel gevonden die ze verkoopt![]()
Ah ok, sorry. Ik wist niet dat je een niet-Hollander was (Belg, I presume?Dissonant zei:Voor smartshops moet ik naar Holland komen.
Deze is achter mijn hoek en ze zijn er ook een stuk goedkoper![]()
Dat lijkt me een goed plan. Hou er wel rekening mee dat de peyote TERGEND langzaam groeit. In dat opzicht ben je beter af met de "peruvian torch" (een San Pedro soort). Die groeit vele malen sneller.Dissonant zei:Ik ga ze trouwens niet direct opvreten hoor. Ik laat ze eerst een jaar of twee op mijn vensterbank staan. Ondertussen heb ik genoeg tijd om me te informeren over de dosering en effecten.
Mescalito zei:Hallo
Ik heb 2 peyotl Williams, flinke ouwe ,
ze staan op de vensterbank,![]()
Nu heeftie al van dat web achtige draad, waar zaatjes in kome
ik wil wel foto late zien maar hoe,
Weet iemand wanneer peyotl een bloem krijgt en waarom?![]()
greetz[/img]

caligo zei:zijn er eigenlijk nog cactussen die een effect geven? Zo ja . welke dan?
Er bestaan absoluut geen tientallen soorten Cactus die een geestverruimend effect geven, na het opeten van een normale portie (tot 1 kilo).Wacky zei:caligo zei:zijn er eigenlijk nog cactussen die een effect geven? Zo ja . welke dan?
Enkele tientallen, de meest bekende mescaline cactussen zijn de volgende:
-Lophophora Williamsii (Peyote)
-Trichocereus pachanoi (San Pedro)
-Trichocereus bridgesii (achuma cactus)
De Trichocereus cactussen bevatten minder mescaline, maar groeien heel veel sneller dan de peyote.
http://www.peyote-paradise.nl/index.php ... en&lang=NLErnstJünger zei:Kent er iemand een betrouwbare online handleiding voor het peyote-onderhoud?
Bedankt!
Cactussen die lijken op een Peyote worden Valse Peyote's genoemd.Argulas zei:Pas wel op, er zijn soorten die lijken op de peyote. Onder andere een met stekels. Dus pas op dat je geen andere soorten consumeert. Geen idee of het slecht zou uitdraaien maar toch best vermijden denk ik![]()
Beide opmerkingen zijn onwaar.mattskovic zei:@Mescalito
de peyote (Lophophora williamsii) krijgt in het wild een bloem rond het 30ste levens jaar
maar met een beetje hulp van de mensen duurt het maar 7 tot 11 jaar om van zaadje naar peyote met een bloem
ps: verbeter me als ik iets verkeerd zeg.