Peyote cactus

qinn

Bewuste gebruiker
Sweet_Shadow zei:
Kan wel, maar het schijnt niet zo fijn te zijn.

Gebruiksmethode
De meest gebruikelijke manier is het kauwen van de Peyote koppen(droog/vers), totdat alle mescaline via de slijmvliezen in de mond is opgenomen. Dit is echter onwaarschijnlijk vies en pijnlijk. Vandaar dat men in het westen de gedroogde en vermalen Peyote koppen in capsules doet en vervolgens doorslikt.
Een manier om de bitterheid wat te neutraliseren is het drinken van ongezoete ananassap tijdens het kauwen.
Je kunt van de peyotes ook thee zetten, zie San Pedro. Ook is het raadzaam om de dosis over minimaal een uur uit te spreiden, dan is de klap voor je lichaam niet zo groot. Na de trip heeft de gebruiker geen last van een kater, sterker de tripper voelt zich prima. De kater komt voor de trip. Bij peyote kan deze bestaan uit krampen, kotsen en huilen. Dit verdwijnt binnen een uur als de trip begint.

van meneer cactus

best handig :grin:

Moet ik zeker onthouden.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik had hem in juni gezaaid. Hij was heel klein nog (tussen een halve en hele centimeter ongeveer), net als de rest. Nu heb ik nog drie van die mini dingetjes staan en een wat oudere (2-3 jaar) die ik niet zelf gezaaid heb.

Allemaal leuk en aardig, maar dat kweken is toch niet helemaal voor mij weggelegd denk ik, ik heb nu eigenlijk al niet zo'n zin meer om er voor te zorgen.

lot

Badass junkie
:tongueout: Geen zin meer? je laat je huisdier toch ook niet verhongeren?
hup hup hup actie in de taxi water en licht naar die dingen :tongueout:

qinn

Bewuste gebruiker
Sweet_Shadow zei:
Ik had hem in juni gezaaid. Hij was heel klein nog (tussen een halve en hele centimeter ongeveer), net als de rest. Nu heb ik nog drie van die mini dingetjes staan en een wat oudere (2-3 jaar) die ik niet zelf gezaaid heb.

Allemaal leuk en aardig, maar dat kweken is toch niet helemaal voor mij weggelegd denk ik, ik heb nu eigenlijk al niet zo'n zin meer om er voor te zorgen.

Tja, dan koop je een cactus die al oud genoeg is om hem te nuttige...

volgens mij kost da rond de €70,- en dan heb je 2 porties mescaline...

Mindless1985

Badass junkie
Sweet_Shadow zei:

Je mag ze wel aan mij geven hoor, zorg ik er wel voor :grin:

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
lot zei:
:tongueout: Geen zin meer? je laat je huisdier toch ook niet verhongeren?
hup hup hup actie in de taxi water en licht naar die dingen :tongueout:

Ja lot, ik geef je gelijk :)
Ik zorg er ook nog wel voor hoor (sorry Dzy je krijgt ze niet) maar ik ben iets minder enthousiast dan in het begin.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Even een update. Er zijn nog twee zaailingen in leven. Eentje is pas van de vensterbank gevallen (d'oh!!!), ik weet niet of die lang zal overleven. Ze zijn nog steeds heel erg klein. Foto's krijg ik niet scherp en ze zien er toch nog ongeveer hetzelfde uit.

Hun 'grote broer' staat er zo bij:

De kat vindt het ook interessant :P

Doerak

Bewuste gebruiker
Je moet best een aantal peyote's eten van die grootte om een echte mescaline-ervaring the krijgen. Ik schat ongeveer 5..? Het is in ieder geval wel heel gaaf om deze cacti te groeien. Als je ze lang genoeg in leven kunt houden gaan ze ook mooi bloeien :)

Mooie kat heb je daar :)

BooYa

Belezen gebruiker
zie maar da u kat die peyote nie zal opeten :)
hoewel ja katten hebben toch 9 levens dus moest het mislopen... :)

Doerak

Bewuste gebruiker
Dissonant zei:
Ik ga binnenkort ook een paar peyote's halen.

Ik heb een bloemenwinkel gevonden die ze verkoopt :mrgreen:
Ik zijn talloze smartshops die ze ook verkopen...? Het is niet illegaal ofzo. Veel plezier in ieder geval. Pas wel een beetje op met de dosering. De peyote is nogal krachtig... :)

Dissonant

Bewuste gebruiker
Voor smartshops moet ik naar Holland komen.
Deze is achter mijn hoek en ze zijn er ook een stuk goedkoper :wink:

Ik ga ze trouwens niet direct opvreten hoor. Ik laat ze eerst een jaar of twee op mijn vensterbank staan. Ondertussen heb ik genoeg tijd om me te informeren over de dosering en effecten.

Doerak

Bewuste gebruiker
Dissonant zei:
Voor smartshops moet ik naar Holland komen.
Deze is achter mijn hoek en ze zijn er ook een stuk goedkoper :wink:
Ah ok, sorry. Ik wist niet dat je een niet-Hollander was (Belg, I presume? :)) Dat die peyote goedkoper is is op zich wel een vondst. Ik ga ook maar eens kijken :) eBay is trouwens ook een goedkope oplossing. Vooral die zaadjes, die kosten daar vaak echt bijna niets.

Dissonant zei:
Ik ga ze trouwens niet direct opvreten hoor. Ik laat ze eerst een jaar of twee op mijn vensterbank staan. Ondertussen heb ik genoeg tijd om me te informeren over de dosering en effecten.
Dat lijkt me een goed plan. Hou er wel rekening mee dat de peyote TERGEND langzaam groeit. In dat opzicht ben je beter af met de "peruvian torch" (een San Pedro soort). Die groeit vele malen sneller.

mattskovic

Wijs gebruiker
ik ben verkocht :hearteyes: ik wil ook een peyote cactusje!!!!

er komt ook een mooie bloem opstaan op zo'n peyote :tongueout: vraag me af of daar ook "Mescaline" in zit :tongueout: nu nog een bloemewinkel vinden die deze verkoopt :grin: hoopelijk verkoopt elke fatsoenlijke bloemewinkel dit en hoef ik niet dat hele eind naar nederland te rijden :tongueout:

BooYa

Belezen gebruiker
Ik ga er mij waarschijnlijk ook eentje kopen maar dan wel via azarius want ik weet niet of ze ze verkopen in belgiê.

Mescalito

Newbie
Peyote verzorgiing

Hallo

Ik heb 2 peyotl Williams, flinke ouwe ,
ze staan op de vensterbank, :mrgreen:

Nu heeftie al van dat web achtige draad, waar zaatjes in kome
ik wil wel foto late zien maar hoe,
Weet iemand wanneer peyotl een bloem krijgt en waarom? :confused:

greetz :grin: [/img]

mattskovic

Wijs gebruiker
@Mescalito

de peyote (Lophophora williamsii)
krijgt in het wild een bloem rond het 30ste levens jaar
maar met een beetje hulp van de mensen duurt het maar 7 tot 11 jaar om van zaadje naar peyote met een bloem

ps: verbeter me als ik iets verkeerd zeg.

Dissonant

Bewuste gebruiker
Re: Peyote verzorgiing

Mescalito zei:
Hallo

Ik heb 2 peyotl Williams, flinke ouwe ,
ze staan op de vensterbank, :mrgreen:

Nu heeftie al van dat web achtige draad, waar zaatjes in kome
ik wil wel foto late zien maar hoe,
Weet iemand wanneer peyotl een bloem krijgt en waarom? :confused:

greetz :grin: [/img]

Voor zover ik weet :

Hij krijgt bloemen om zich voort te planten. Matts heeft deels gelijk over de leeftijd. In het wild kan er na 15 jaar al een bloem verschijnen. In de kweek duurt het wel 7 jaar voor er een bloem op komt.

Die "zaadjes", zien die er zo uit? :

of zo? :

In de peyote die ik gekocht heb zaten 2 verschrompelde zaaddozen of 'seedpods' in die witte plush (zoals onderste foto). Ik dacht bingo, ik heb peyote-zaadjes, maar toen ik ze opendeed zag ik enkel verdorde meeldraden zitten. Blijkbaar was hij nooit bevrucht, dus ook geen zaadjes.

Let op die pods zijn geen zaden, de echte zaden zitten erin. Ze zijn zwart en hebben de grootte van een speldekop (vlak boven de munt op de onderste foto). Verse zaden zijn levensvatbaarder, maar zaden die jaren oud zijn kunnen ook nog gezaaid worden.

Volgens het uitzicht lijkt het mij dat die pods overblijven nadat een bloem heeft gebloeid, en daarna verdord is. Dus die pods zijn gewoon verschrompelde bloemen. Als je zaad wil zal je stuifmeel van de bloem op van ene peyote moeten overbrengen op de andere bloem met en wattenstaafje ofzo (deze laatste alinea is puur speculatie, ik hoop dat iemand die er meer van weet me verbetert of gelijk geeft)

PS : Voor foto : klik op quote in mijn bericht en kijk hoe ik het doe (link tussen ... zetten)

Mescalito

Newbie
Re: Peyote verzorgiing

Hoi

Ik heb is gehoord dat er een bloem komt als hij lange tijd geen water gekregen heeft en dan probeert via de bloem bepaalde stoffe op te vange om zo verder te groeien, of iets in die trend of zaad te verspreiden ja.
Interessant met dat stuifmeel, maar ik snap het nog niet helemaal,

Mja het lukt me dus niet die foto, ik zie de foto niet wel de link.

Gretzz :mrgreen:

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Jep de bloeitijd is een specifieke tijd van het jaar en er zijn methodes om ervoor te zorgen dat de cactus gaat bloeien, waaronder een winterstop (in de winter geen water geven). De details weet ik echter niet.

Ik heb duidelijk geen groene vingers want maar één zaailing (van de vijf) heeft de leeftijd van 1 jaar bereikt :(. Het iets oudere exemplaar staat er nog wel mooi bij.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Pas wel op, er zijn soorten die lijken op de peyote. Onder andere een met stekels. Dus pas op dat je geen andere soorten consumeert. Geen idee of het slecht zou uitdraaien maar toch best vermijden denk ik :)

Wacky

Badass junkie
Leeft de laatste van je kindertjes nog ?

Ik heb een paar weken terug 24 zaadjes gezaaid, er zijn er nog maar 2 boven gekomen :( (en een groene stengel die geen peyote kan zijn)

vogel

Bewuste gebruiker
wauw de zon schijnt weer goed sinds een paar dagen

this lekker weer buiten,,, tijd om de ouwe shit op de composthoop te pleuren,,,

de bloemen in je neus laten geuren ,,

zaaien en groeien en oogsten totdat de plant in je hoofd gaat waaien

ik waai als een vogel en vlieg als de wind,,,
kalmoes proeft niet bitter
kalmoes proeft naar een groen moeras, de smaak is best lekker vind ik

hier nog een link over peyote groeien

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=10 ... te+groeien

Wacky

Badass junkie
caligo zei:
zijn er eigenlijk nog cactussen die een effect geven? Zo ja . welke dan?

Enkele tientallen, de meest bekende mescaline cactussen zijn de volgende:

-Lophophora Williamsii (Peyote)
-Trichocereus pachanoi (San Pedro)
-Trichocereus bridgesii (achuma cactus)

De Trichocereus cactussen bevatten minder mescaline, maar groeien heel veel sneller dan de peyote.

SoSSoS

Experimenterende gebruiker
ik ga denk toch een keer in het kasje van me pa kijken.
hij kweekt cactussen voor de hobby

MrCactus

Wacky zei:
caligo zei:
zijn er eigenlijk nog cactussen die een effect geven? Zo ja . welke dan?

Enkele tientallen, de meest bekende mescaline cactussen zijn de volgende:

-Lophophora Williamsii (Peyote)
-Trichocereus pachanoi (San Pedro)
-Trichocereus bridgesii (achuma cactus)

De Trichocereus cactussen bevatten minder mescaline, maar groeien heel veel sneller dan de peyote.
Er bestaan absoluut geen tientallen soorten Cactus die een geestverruimend effect geven, na het opeten van een normale portie (tot 1 kilo).

Bij de meest werkzame soorten hoort ook: Trichocereus peruvianus (Peruvian Torch).
De Achuma Cactus (Trichocereus bridgesii) bevat ook stoffen (MAO-remmers) die de werking van Mescaline verlengen.

MrCactus

Valse Peyote Cactussen

Argulas zei:
Pas wel op, er zijn soorten die lijken op de peyote. Onder andere een met stekels. Dus pas op dat je geen andere soorten consumeert. Geen idee of het slecht zou uitdraaien maar toch best vermijden denk ik :)
Cactussen die lijken op een Peyote worden Valse Peyote's genoemd.
Ze bevatten geen praktisch bruikbare hoeveelheid Mescaline.
Hier een overzicht:
http://www.peyote-paradise.nl/index.php ... en&lang=NL

MrCactus

Berichtdoor Sweet_Shadow op 24 jun 2006 17:02
Ik ben trouwens achter de reden gekomen voor het zaaien bij nieuwe maan: tegen de tijd dat de zaadjes ontkiemd zijn, hebben ze 's nachts baat bij het maanlicht.
==================================================================================
Tja,
je moet niet alles geloven wat er op internet staat !

Zaaien met nieuwe maan heeft waarschijnlijk wel zin, maar echt niet door het licht van de Maan.
Zoek eens op Google naar de biologische zaai-kalender van Maria Thun.

Daarbij hebben Cactussen heel veel licht nodig.
En groeien planten juist in het donker.

MrCactus

mattskovic zei:
@Mescalito
de peyote (Lophophora williamsii) krijgt in het wild een bloem rond het 30ste levens jaar
maar met een beetje hulp van de mensen duurt het maar 7 tot 11 jaar om van zaadje naar peyote met een bloem
ps: verbeter me als ik iets verkeerd zeg.
Beide opmerkingen zijn onwaar.

Als een Peyote zo'n 3 cm doorsnede is kunnen er bloemen in de schedel ontstaan.
Mits de Peyote voldoende zon en voedingsstoffen krijgt.
De Peyote bloeit als hij groeit.
Dus van Maart tot en met September (eventueel begin oktober).

Zie hier voor een foto-serie van de bloei van een Peyote Cactus.
http://www.peyote-paradise.nl/index.php ... ei&lang=NL

Bovenaan