pep om te concentreren

Hallo,

Ik gebruik af en toe drugs op feestjes maar bijna nooit (eens in de 2 tot 4 maanden)

Ik kan op me op school slecht concentreren en had nog wat pep over en dacht laat ik dat proberen, en ik had echt een enorm productieve dag..

nu vroeg ik mij af of ik tot mijn examens klaar zijn (nog1 week) iedere dag een lijn pep kan nemen of dat, dat erg schadelijk is of verslavend..

Bobsacamano

Badass junkie
Re: pep om te leren

Doe het lekker niet. Je gaat jezelf enorm opbreken. Drugs voor de lol nu zo nu en dan is één ding maar hopelijk zie je in dat de stap naar functioneel gebruik wat anders is. De kans op een verslaving is vele malen groter en functioneren zonder drugs word lastiger. Je komt echt snel in een neerwaartse spiraal terecht.

Mijn advies is dus duidelijk.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter

Toen ik nog studeerde nam ik heel soms wel eens wat pep of ritalin wanneer ik een deadline voor een paper moest halen ofzo. Maar elke dag is echt vragen om problemen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod

Psychedelibee zei:
Maar elke dag is echt vragen om problemen.
Dat niet alleen, maar onder invloed neem je veel minder goed informatie op. Dus de kans dat je goed scoort op je examens, wordt hierdoor juist kleiner.

Fool

Badass junkie

Exceptional Insight zei:
Psychedelibee zei:
Dat niet alleen, maar onder invloed neem je veel minder goed informatie op. Dus de kans dat je goed scoort op je examens, wordt hierdoor juist kleiner.
Dat valt best mee als je ook een bommetje pep tijdens je tentamen neemt. :grin:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod

Exceptional Insight zei:
Psychedelibee zei:
Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar volgens mij kan het daarom wel nuttig zijn bij het schrijven van teksten maar niet bij leren.

Exceptional Insight zei:
Fool zei:
Dat valt best mee als je ook een bommetje pep tijdens je tentamen neemt. :grin:
Dat is eigenlijk wel het advies dat hij verdient. Alleen al door het overwegen ervan.

het gaat hier om lange teksten die ik moet schrijven die ik vanuit thuis kan maken.. niet om tentamens die op school gemaakt moeten worden

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter

Voor het schrijven teksten is het bijzonder effectief kan ik uit ervaring zeggen. Ik heb ooit eens een paper er in 8 uur uit geramd aan de pep, terwijl anderen er een week voor nodig hadden. Ik kreeg later nog complimenten zelfs dat het zo goed geschreven was.

Maar elke dag zou ik echt niet aan beginnen, pep is een enorme aanslag op je lichaam dus ga je langere tijd elke dag gebruiken zul je dat wel gaan merken. Daarbij loop je echt een vergroot risico op een verslaving op die manier. Ik zou het echt bij heel af en toe als laatste red middel houden.

Psychedelibee zei:
Voor het schrijven teksten is het bijzonder effectief kan ik uit ervaring zeggen. Ik heb ooit eens een paper er in 8 uur uit geramd aan de pep, terwijl anderen er een week voor nodig hadden. Ik kreeg later nog complimenten zelfs dat het zo goed geschreven was.

Maar elke dag zou ik echt niet aan beginnen, pep is een enorme aanslag op je lichaam dus ga je langere tijd elke dag gebruiken zul je dat wel gaan merken. Daarbij loop je echt een vergroot risico op een verslaving op die manier. Ik zou het echt bij heel af en toe als laatste red middel houden.

Had het misschien duidelijker moeten uitleggen, het is alleen nog deze week dan zijn de examens klaar.. Heb vandaag dus om 11uur een lijn genomen en heb tot een uur of 5 keihard door getikt en verder ook niks bijgenomen zodat ik vannacht ook weer normaal kan slapen..

MeejheM

Badass junkie
elke dag de hele dag pep gebruiken is niet handig als je voor een baas werkt of school resultaten moet leveren.

ik vrij uitzonderlijke situaties kan het helpen, maar zelfs dan werkt het hooguit een week, en daarna zak je langzaam af naar waarschijnlijk onder je gebruikelijke niveau.

Ik werk eigenlijk voor mijzelf, en om de meest rare tijden. zolang niemand in de gaten heeft dat ik mijn werk doe, doe ik het goed. dat is wel te combineren met dagelijks gebruik, maar zelf dan is het nog steeds zaak rekening te houden met eten, slapen en nuchter zijn.

om te concentreren kan het helpen zoals voor mij verteld is als je een paper moet schrijven of iets dergelijks.

Join the club, en laat maar weten of het geholpen heeft...

Yomabo

Experimenterende gebruiker
Been there, done that. Mega afrader. Ik begrijp het idee, maar ik kan uit ervaring spreken dat het niet werkt. Je neemt bijna niets op. Na dag 2, merk je er hooguit nog een uurtje na innamen nog wat van, behalve de klachten.

Wil je leren, gebruik ritalin. Niet sterk genoeg: dextro.

Bovenaan