Pep kater

Kleine J

Belezen gebruiker
Ik heb zojuist voor de 2de keer pep gebruikt, alleen nu vraag ik me af hoe ik het makkelijkst van de kater af kom. Heeft iemand misschien tips voor me?

MeejheM

Badass junkie
Tijd, liefst slapend en zorgen dat je geen kater(uitdroging) hebt, of gebrek aan elektrolyten etc. (weinig eten/veel drinken).

dus wat eten, drinken en gaan slapen werkt het beste.

dewilde

Experimenterende gebruiker
Als je om 9u 's ochtends een kater ervaart lijkt vermoeidheid me de belangrijkste factor. Slapen wil dan wel eens werken. Met het oog op het behouden van een ritme zou ik dat waarschijnlijk zelf niet doen, maar het is wel de beste remedie.

MeejheM

Badass junkie
dewilde zei:
Als je om 9u 's ochtends een kater ervaart lijkt vermoeidheid me de belangrijkste factor. Slapen wil dan wel eens werken. Met het oog op het behouden van een ritme zou ik dat waarschijnlijk zelf niet doen, maar het is wel de beste remedie.

Willekeur is ook een ritme, alleen niet zo conventioneel.

Kleine J

Belezen gebruiker
Sinds kort heb ik trouwens weer een beetje gepakt, en deze keer had ik juist pure speed gekocht en sindsdien voel ik me toch positief tijdens een kater en voelt een kater van de alcohol zelfs slechter, ik heb me uiteindelijk wel aan wat regels gehouden die ervoor zorgen dat je je zo goed mogelijk voelt tijdens de werking en erna, en ik heb ook extra info opgedaan over watervergiftiging wat namelijk vaak voorkomt, en ik heb een in allerlei sites en boeken gelezen, en eigenlijk zijn de belangrijkste dingen die meespelen: water, zout en je nieren.
Hier gelijk een uitleg hoe het werkt: want eigenlijk is het juist zo, omdat je meer vocht verliest (vooral in de vorm van zweet, waarbij veel zouten verloren gaan) waardoor je lichaam gaat vragen om vocht, maar door de speed heb je juist geen hongergevoel erbij, dus krijg je zo goed als geen zouten binnen. Het gevolg is dat het lichaam zelf minder vocht vasthoud, en dat daardoor de nieren harder moeten werken bij een kleinere hoeveelheid water, daarbij zorgt speed er ook nog eens voor dat de functie van de nieren trager gaat. Veel vocht gaat dus omdat de nieren het niet kunnen verwerken vrij het lichaam, daardoor kan een oedeem ontstaan, met dus het grootste risico tot dien, en dat is de dood, het beste medicijn tegen watervergiftiging is dus niets anders dan gewoon een goed zout etensmaal waardoor vocht word opgenomen en weer verwerkt, waarschijnlijk zou ik deze uitleg het beste in een apart forum kunnen zetten, alleen ik weet helaas zo even niet welk forum. En zo zie je maar dat als je genoeg info opdoet dat het risico van het gebruik van speed vrijwel risicoloos word, maar pas op, geen enkel gebruik is zonder risico, want voordat ik dit allemaal wist, heb ik zelf een watervergiftiging gehad, en met veel geluk heb ik me daar uit weten te redden doordat ik dus info in het internet opzocht.

Nog veel plezier met het gebruik hiervan, maar hou het zo veilig mogelijk, hierdoor zou het aantal doden door drugs namelijk een stuk lager kunnen worden als iedereen deze info eerst leest voordat hij/zij weer gaat gebruiken zonder er iets van af te weten

MeejheM

Badass junkie
Het gebruik van speed zorgt niet dat je vocht tekort komt, overmatige inspanning, te veel alcohol gebruiken of te weinig vloeistoffen drinken wel.

Water vergiftiging is een bijzonder weinig voorkomende aandoening in Nederland.

Fool

Badass junkie
MeejheM zei:
Water vergiftiging is een bijzonder weinig voorkomende aandoening in Nederland.
Maar wel lekker aan het meebeuken onder de categorie doden-na-incidenteel-gebruik-van-stimulaten.

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
Dat denk ik ook, maar dat zijn wel twee andere dingen.

Watervergiftiging komt niet vaak voor, maar als iemand overlijdt aan XTC dan is het vaak door watervergiftiging (of oververhitting). Dat is echter niet de schuld van de drug, maar van de (acties van) de gebruiker.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zinnentuimel zei:
Watervergiftiging komt niet vaak voor, maar als iemand overlijdt aan XTC dan is het vaak door watervergiftiging (of oververhitting). Dat is echter niet de schuld van de drug, maar van de (acties van) de gebruiker.
Om te zeggen dat het niet door de XTC komt vind ik iets te kort door de bocht. Het klopt dat het vaak voorkomen had kunnen worden als men zich goed geïnformeerd had, maar zonder XTC hadden dezelfde acties (veel water drinken of oververhitting door dansen) niet tot de dood geleid.

MeejheM

Badass junkie
Sla hartfalen, bij overdosering niet uit. als je hart structureel boven de (wet ik veel...) 150bpm komt of iets in de gevaarlijke kringen, of je bloeddruk gevaarlijk toeneemt zijn ook redenen waarvoor ambulances naar evenementen komen om mensen zo snel mogelijk af te voeren.

Oververhitting hoor ik ook regelmatig, maar ik weet niet of dat onder de al genoemde oorzaken valt. Daarnaast heb je nog een kleiner deel mensen met acute psychische problemen wat klein is maar niet overgeslagen mag worden volgens mij.

Los van de drugs krijgen mensen op festivals en feesten ook klachten die ze anders ook zouden krijgen, met name met diezelfde inspanning, dat is dan "de rest". meestal hoor ik via de tamtam best snel waarvoor er blauwe lampen komen.

Geweld is eigenlijk behoorlijk zeldzaam, in verhouding met de reguliere uitgaans horeca.

Voor zover ik het allemaal meekrijg in elk geval. Over het algemeen ben je in nederland veiliger op een festival dan in de auto, om maar iets te noemen.

Bovenaan