Pep in de vriezer

Reptor

Newbie
Kennelijk wordt door Jan en alleman maar aangeraden pep in de vriezer te bewaren. Verse natte of kurkdroog, het zou beter zijn het spulletje zo koud mogelijk te houden, anders zou de werking afnemen, claimt men.

Als dat zo is, hoe zit het dan met de voorraden Dexamfetamine die je bij de apotheek krijgt na het inleveren van je recept van de huisarts? Hebben die units ook altijd in de vriezer gelegen? Ik denk het niet.

De algemene consensus is dat voorgeschreven medicijnen dikwijls een t.h.t. twee jaar na de aanschaf van het product hebben. Nu zijn er wel moleculen die, net als bijvoorbeeld zware atoomkernen spontaan uiteenvallen in een stof dat niet meer werkzaam is zoals aangeschreven en dat kan in potentie tot gevaarlijke situaties leiden.

Dan nog vraag ik mij af waar het vandaan komt dat pep altijd maar in de vriezer bewaard moet worden. Volgens mij blijft het daarbuiten ook prima zijn functie behouden.

Meningen / feiten / weerlegbaarheden ?

storemem

Newbie
Volgensmij maar correct me if im wrong is het zo dat als je pep droogt het soms tot wel 50 procent van zijn gewicht kan verliezen.
Bij het in de vriezer leggen voorkom je dit proces.
Echter blijft het product zelf gewoon hetzelfde alleen dan met wat verdampte meuk eruit.
Dit verhaal van de vriezer is dus vooral voor de handelaren het meest interessant omdat die niet willen dat hun winst verdampt.

Reptor

Newbie
Oke bedankt voor je reactie, klinkt logisch, ik krijg altijd zakjes met natte pap dat ik niet zo goed begrijp, het zakje plakt en sluit niet goed en het werkt vet onhandig. Zo van: "Hier heb jij je 5g". Bedankt en tot ziens. Terwijl die troep droog veel beter te verpakken is, maar ja; 'verlies'.

Ik heb toen een keer een bonk droge pep gehad, vijf gram, dat was zo groot als een kleine pruim. Daar heb ik ook echt lang mee gedaan toen en het werkte zoals verwacht.

Nog een laatste vraag: Wat is het oplosmiddel dat men gebruikt dat dit stofje zijn specifieke geur geeft? Het lijkt niet op aceton. Ik ben verder niet zo bekend met de stoffen, Thinner of zo? Of Tolueen misschien? Gewoon interesse.

Grgr!

storemem

Newbie
Volgensmij maar correct me if im wrong is het zo dat als je pep droogt het soms tot wel 50 procent van zijn gewicht kan verliezen.
Bij het in de vriezer leggen voorkom je dit proces.
Echter blijft het product zelf gewoon hetzelfde alleen dan met wat verdampte meuk eruit.
Dit verhaal van de vriezer is dus vooral voor de handelaren het meest interessant omdat die niet willen dat hun winst verdampt
Oke bedankt voor je reactie, klinkt logisch, ik krijg altijd zakjes met natte pap dat ik niet zo goed begrijp, het zakje plakt en sluit niet goed en het werkt vet onhandig. Zo van: "Hier heb jij je 5g". Bedankt en tot ziens. Terwijl die troep droog veel beter te verpakken is, maar ja; 'verlies'.

Ik heb toen een keer een bonk droge pep gehad, vijf gram, dat was zo groot als een kleine pruim. Daar heb ik ook echt lang mee gedaan toen en het werkte zoals verwacht.

Nog een laatste vraag: Wat is het oplosmiddel dat men gebruikt dat dit stofje zijn specifieke geur geeft? Het lijkt niet op aceton. Ik ben verder niet zo bekend met de stoffen, Thinner of zo? Of Tolueen misschien? Gewoon interesse.

Grgr!
Ik heb niet heel veel verstand van dit middel alleen een kennis van me die heeft me er wel is het nodige over uitgelegd.
Volgensmij is pep in pure vorm een vloeibare stof en niet poeder.
Ze gebruiken dus wat troep om er een poeder van te maken en dan is het de vraag hoelang laat je het drogen en wanneer verkoop je het.
Hoe langer je het laat drogen hoe minder het word en dus minder winst.
Die kennis van mij kocht ook altijd nat in en droogde het daarna zelf onder een blaaskacheltje.
In gunstige gevallen verloor er 30 procent en in ongunstige gevallen wel 50 procent van het gewicht.
Drogen is altijd beter lijkt me want je hebt niks aan die chemische extra toevoeging die de lucht in verdampt.
Het bekende verhaal wat jij zij gaat inderdaad overal rond maar is volgensmij de wereld in geholpen door de leveranciers.
Wat voor stoffen en wat de namen zijn dat weet ik verder niet.

Reptor

Newbie
Oke ik snap het wel een beetje denk ik. Amfetamine Freebase is vloeibaar en daar voegen ze zwavelzuur aan toe om het tot een vaste stof te laten neerslaan. Zodra die reactie is voltooid zullen die reststoffen gescheiden worden d.m.v. verdamping. Ik denk dat die reststoffen voor die kenmerkende geur zorgen. Denk ik, weet niet zeker.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
De pepboeren doen er alles aan om meer geld te pakken uw gezondheid is niet boei boei ...
Alle truuken trekken ze uit hun doosje, verzwaren met vloeistoffen, versnijden met bagger.
Wat mij betrefd is mijn favoriet altijd nat niet te nat maar vochtig dat geeft mij zekerheid dat het vers is.
Ik weet het mijn adhd medicatie is ook niet nat, en nat is soms best lastig want je moet het eerst drogen. Gelukkig neem ik al 20 jaar oraal en snuiven is een no go. Droog kun je goed afwegen en dus voorkom je overdoseren. Ik begrijp dat de jan lul goedkope pep wil en daarom moet overdoseren met alle gevolgen van dien. Vooral veel klagen de volgende morgen, nou dat is je eigen schuld dus. Ik heb nog nooit droge straat pep gekocht.

Hardcore_frk

Badass junkie
Amfetaminesulfaat is een hartstikke stabiel molecuul. Bewaren in de vriezer is dus ook volslagen onzin. Maar ik doe het zelf ook..

Reden: ik vind de oplosmiddelen eigenlijk wel lekker ruiken. Daarbij voorkomt het geel worden van ongewassen, met cafeïne versneden speed. En even lekker je pep drogen is ook wel een lekker ritueel om er alvast een beetje in te komen!

Bovenaan