Paddoverbod 1 december?

Jeniger

Experimenterende gebruiker
http://www.ad.nl/binnenland/2752615/Paddoverbod_vanaf_1_december.html

:confused:

Gaat het dan toch gebeuren?

"Het kabinet stemt vandaag waarschijnlijk in met die maatregel van minister Klink (Volksgezondheid).

Gedroogde paddo's zijn al verboden. Het kabinet vindt dat het effect hiervan nauwelijks verschilt van dat van verse paddo's. Het ziet dan ook geen enkele reden om de gedroogde varianten wel te verbieden en de verse niet. Daarnaast geldt in de meeste Europese landen al zo'n verbod, waardoor veel drugstoeristen naar ons land komen.

Klink wil het verbod omdat ze volgens hem een gevaar vormen voor de volksgezondheid. Het gebruik van paddo's kan leiden tot zeer onvoorspelbaar en risicovol gedrag. De laatste jaren zijn meermaals toeristen omgekomen, nadat ze onder invloed waren van de paddestoelen.

Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt het verbod, al is regeringspartij PvdA kritisch"

Joes

Ik had de hoop dat door 'alle' commotie die was ontstaan rondom het verbod het daadwerkelijk verbieden nog wel even zou duren of niet door zou gaan.. nu is het toch zo ver (hoogswaarschijnlijk). Ik heb echt geen woorden voor dit achtelijke beleid. :(

Angramar Temenos

Badass junkie
Nee, godverdomme.. Hoe zit het met de rechtzaak van het VLOS?? En hoe zit het met het mycellium? Zijn kweeksetjes dan ook verboden?

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
kweeksetjes blijven legaal toch? Dacht dat ze die niet konden verbieden...

Riel

Bewuste gebruiker
Check het begin van dat bericht dan ook gelijk over gedroogde paddo's. Die zijn alleen verboden omdat de drugs dan 'bewerkt' is. En dat gebruiken ze als argument om de paddo's te verbieden. Lekker gemanipuleerd weer. Verder zijn die toeristen niet ons probleem. Beetje zwak en zielig om de andere landen te volgen. Dit is nederland met haar eigen regels en wetten die voor dit land goed werken. Nog zo iets waar ik me over erger zijn die berichten van de media dat er weer een toerist """"mogelijk"""" of """"waarschijnlijk"""" onder invloed van paddo's zelfmoord heeft gepleegd, terwijl later medisch blijkt dat dit niet klopt. Enkel wij zien en weten dat. De rest van nederland geloven die berichten.

Klink wil het verbod omdat ze volgens hem een gevaar vormen voor de volksgezondheid.

Ja, jij wilt een verbod omdat ze volgens JOU een gevaar vormen. CAM-rapport heeft met keiharde feiten heel wat anders laten zien. Paddo's vormen namelijk een geringe gevaar voor de volksgezondheid. Ik blijf er ook bij wat het CAM-rapport zei: een verbod is een te hoog middel tegenover de gevaren van de paddo's. Met paddo's als drugs hoor je te informeren en daar zijn de smartshops voor. Daarom moet het legaal blijven. Echt jammer dit.

shokora

Wijs gebruiker
Dit geval legt een ernstig probleem in dit systeem bloot. Namelijk dat ministers beslissingen kunnen nemen, zonder dat ze een autoriteit op dat gebied zijn (het tegenovergestelde zelfs in dit geval). Ze 'kunnen' vragen om een rapport van een groep experts, maar dat advies heeft vervolgens geen enkele bindende waarde. Hierdoor kan minister Klink in dit geval gewoon doen wat hij wil, en alle andere mensen in de tweede kamer die er ook geen flikker vanaf weten stemmen gewoon leuk mee.

Er zijn totaal geen geldige argumenten gevoerd voor het paddoverbod, alleen wat opruiende opmerkingen die slechts de helft van alle variabelen meenemen. Ik vind het raar dat de tweede kamer mee gaat met het verhaal van Klink terwijl de experts (CAM in dit geval) duidelijk zeggen dat een verbod averechts werkt.

Maar goed, paddo's zijn makkelijk zelf te kweken. Dus iedereen die nu serieus paddo's wil gebruiken kan dat gewoon zelf kweken (of van vrienden). Het jammere er aan is dat mensen die het gewoon een keer 'willen proberen' nu waarschijnlijk paddo's gaan kopen van onbetrouwbare bronnen, waarbij geen informatie verstrekt wordt en niet zeker is of het wel de echte paddo's zijn. Aangezien de gemiddelde Nederlander geen getraind mycoloog is, denk ik dat er daar nog wel wat ongelukken mee gaan gebeuren.

nightmare

Belezen gebruiker
aaaaaah fock! als ze nog 2 weken langer uit houden kan ik later nog tegen mijn klein kinderen zeggen dat ik legaal paddo's heb gekocht in mijn jeugd :openmouth:

Pikachu

Wijs gebruiker
Jammer maar ik gebruikte toch al nauwelijks paddo's, LSD ftw! :hearteyes:

Hoewel het verbod op zich wel verwerpelijk is natuurlijk =/ Hier gaan meer ongelukken mee gebeuren dan toen de paddo's nog legaal waren, mark my words.

azgaza

Badass junkie
Ik zou het jammer vinden, heel jammer, niet alleen omdat ze dan niet meer in de smartshop te koop zijn maar vooral omdat Klink het heeft kunnen verbieden omdat híj dat wilde, totaal negerend wat het CAM zei. Waar haalt ie het arrogante lef vandaan dat hij het zo genaamd toch beter weet dan zijn eigen adviesorgaan?!

Mja ik ga men eigen paddo's kweken voor volgende zomer, wil deze winter niet weer beginnen aan paddo's proberen, maar wil het weer eens doen met de juiste mensen op een warme zomer nacht.. en als dat niet kan door even naar de smartshop de fietsen kweek ik ze gewoon lekker zelf.

Aking

Wijs gebruiker
De paddodealer gaat het helemaal worden in 2009 :kots:

Teringkutklink! dat ie even lekker sterft ofzo :rock:

Angramar Temenos

Badass junkie
Nou, kweeksetjes gaan verkocht worden.. Ik kweek nu al m'n eigen. En verder, als ik mijn lievelingsdrugs niet meer kan.. wordt het toch overstappen naar alice, ik vertik het om te stoppen met trippen..

Bartyo

Bewuste gebruiker
Onbeschrijfelijk... heb hier geen woorden voor...
Wederom zwaar teleurgesteld in de overheid die toch alleen maar uit lijkt te zijn op het uitbannen van alle drugs en daarbij aan NIEMAND gehoor geeft...
Maarja, wie zijn wij om er iets aan te doen?
Wij zijn toch alleen maar "het volk", en wij moeten en zullen lamgeslagen worden.
Individualisme, want samen staan we sterk.. :kots:

Bartyo

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Ik doe wat ik wil, zij doen wat zij willen.
Tuurlijk, maar voor mij persoonlijk is dit een principe kwestie. Daarnaast vrees ik dan voor de jongeren die eens willen paddo'en en dan naar een dealer moeten. De kwaliteit is dan niet meer te waarborgen en dat is zeker met paddo's naar mijn mening een zeer slechte zaak :grin:

_Kat_

Bewuste gebruiker
Pikachu zei:
Jammer maar ik gebruikte toch al nauwelijks paddo's, LSD ftw! :hearteyes:

Hoewel het verbod op zich wel verwerpelijk is natuurlijk =/ Hier gaan meer ongelukken mee gebeuren dan toen de paddo's nog legaal waren, mark my words.

Ja maar daar zullen we niks meer over horen. Geen kranten koppen die zeggen "weer een dode door paddo's". Dan zijn ze toch alweer verboden en heeft de media zijn taak gedaan. :kots:

lucifer in the sky

Bewuste gebruiker
ik zou het zeer jammer vinden als de paddo's weg gaan hoor.
het was altijd eens een leuke afwisseling van LSD.
maar ja als er echt niets anders op zit zal het op een rechte lijn steeds lsd worden, niet dat ik dat erg vind :hearteyes:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Bartyo zei:
ExceptionalInsight zei:
Ik doe wat ik wil, zij doen wat zij willen.
Tuurlijk, maar voor mij persoonlijk is dit een principe kwestie. Daarnaast vrees ik dan voor de jongeren die eens willen paddo'en en dan naar een dealer moeten. De kwaliteit is dan niet meer te waarborgen en dat is zeker met paddo's naar mijn mening een zeer slechte zaak :grin:
Weet ik toch (: Er kan niets goeds voortkomen uit dat verbod, hooguit een kleine verandering in het drugstoerisme, maar of dat zo'n verschil zal maken en of dat iets beter maakt.. ik denk het niet, maar we zullen zien.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Oh, zie nu dat het topic hier ook is. Staat inmiddels ook in 'nieuws & actualiteiten'.

Dit is natuurlijk ten zeerste te betreuren.
We zijn hard aan een hervormde regering toe.

Ik verwacht dat deze paddestoel wel een keer het nieuws gaat halen door die ondoordachte verbod. Of misschien worden er wel mensen opgenomen met een atropine vergiftiging.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Echt heel jammer. Teleurstellend dat de overheid zo'n nutteloos verbod gaat invoeren.

Ik hoop dat de smartshops niet kopje onder gaan.

honingolie

Bewuste gebruiker
De kant en klare kweeksetjes die psilocybine bevatten kunnen best eens verboden worden. Is nog niet helemaal duidelijk..

Flameon

Badass junkie
hodgepodge zei:
Ik hoop dat de smartshops niet kopje onder gaan.

Ik vrees ook dat sommige shops het toch wel moeilijk zullen krijgen.
Paddo's is toch een veel gekocht middel, en dat kun je maar op een plaats kopen

Drientje

DF-koning
Kweeksetjes kun je niet verbieden omdat er geen werkzame stof in de zaden zit. Ik ben niet een echte paddestoelen genieter. Tot nu toe waren paddotrips voor mij niet wat ik zocht, lsd doet het beter. Ik heb geen moeite met het verbod, een vriend van mij kweekt al jaren zelf voor smartshops en ik kan ze gratis gaan halen bij hem.

Immo

Badass junkie
Een deze weken maar m'n laatste paddo tripje doen dan. Nu maar hopen dat ze niet full time zijn uitverkocht voor het verbod. Nu deze stap is genomen is gaat het wachten worden tot alle coffeeshops een verbod krijgen op de verkoop van softdrugs. Dan zal het hier mischien wel net zo worden als in Amerika met hun "War on Drugs" Ik ben benieuwd waar het schip gaat stranden.

honingolie

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Kweeksetjes kun je niet verbieden omdat er geen werkzame stof in de zaden zit.

Paddestoelen groeien niet uit zaden, maar uit sporen. Die sporen groeien uit tot mycelium, het deel waaruit de vruchtlichamen (paddo's) groeien. Technisch gezien bevat dit mycelium psilocybine, en dus zouden dergelijke ready to grow kitjes verboden -kunnen- worden. Ligt er nog een beetje aan hoe het precies in de wet komt te staan.

azgaza

Badass junkie
Maar de sporen blijven gewoon legaal lijkt me, je kan toch best zelf bodem maken om op te kweken en het zelf in elkaar zetten, zo moeilijk is dat niet als je een beetje goed inleest hoe en wat, en dat is dat echt niet zo moeilijk. Als ik paddo's zou willen na het verbod zou ik ze zelf opkweken uit de sporen, in mijn ogen de veiligste manier om nog paddo's te nemen na het verbod, ik zou ze niet van iemand kopen als ze niet te testen zijn.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Maar de sporen blijven gewoon legaal lijkt me, je kan toch best zelf bodem maken om op te kweken en het zelf in elkaar zetten, zo moeilijk is dat niet als je een beetje goed inleest hoe en wat, en dat is dat echt niet zo moeilijk. Als ik paddo's zou willen na het verbod zou ik ze zelf opkweken uit de sporen, in mijn ogen de veiligste manier om nog paddo's te nemen na het verbod, ik zou ze niet van iemand kopen als ze niet te testen zijn.
Dan noem je ook gelijk waarom ik het verbod misschien zelf nog gevaarlijker vind. Ik heb ook al op andere forums gelezen dat mensen zelf gaan zoeken in weilanden. Op zich nou ook weer niet heel gevaarlijk, maar als je niet genoeg kennis of ervaring hebt kan je er goed ziek van worden.

Je kan je afvragen of je met reguleren die ene dode toerist per jaar voorkomt. Elke toerist zal toch nog zo paddo's kunnen krijgen, maar smartshops zijn vaak veel beter met betrekking tot voorlichting. Eventueel verplicht een voorlichtingsfolder in verschillende talen erbij geven, maar daar waar ik ben geweest geven ze dat altijd al.
Hier zitten ze er de 2e keer volledig naast. Het verbod op de gedroogde en dan de verse niet verbieden sloeg al nergens op. Ik hou niet van teveel regels om jezelf te beschermen. We hebben leeftijdsgrenzen om kinderen te beschermen tegen zichzelf, laat nadat iemand volwassen is hem zelf keuzes maken of ze paddo's verantwoord vinden.

T-men

Bewuste gebruiker
En uiteindelijk hebben 'wij' deze regering gekozen!
Begint een zielig landje te worden dat Nederland, mijn trots vloeit langzaam weg...

:kots:

Joes

ik kwam ergens tegen dat de koningin de wet nog moet ondertekenen voordat deze geldig wordt (zoals gewoonlijk), Kan iemand bevestigen of dit al gebeurd is of nog moet gebeuren?
Als dat nog niet het geval is heeft het dan volgens jullie zin om nog een brief/ email aan haar te sturen om haar te wijzen op de zeer vreemde beslissing/ wet? :wave:

Pikachu

Wijs gebruiker
Haha, ja dat klopt, de koningin moet elke wet ratificeren. Als ze dit echter niet doet dan kan ze één wet blokkeren en dan is het einde koningshuis. Of in ieder geval einde Beatrix. Bovendien zal onze 'geliefde' monarch dit echt niet gaan blokkeren hoor.

De koning van België is een weekje geen koning geweest toen het Belgische kabinet een nieuwe abortuswet er door heen aan het jagen was. Gewoon omdat hij niet wilde dat dat onder 'zijn' regering zou gebeuren.

Bovenaan