Paddoverbod 1 december?

Sunseed

Belezen gebruiker
Azarius zei:
Volgens het AD zal het verbod op paddo’s met ingang van 1 december een feit zijn. Waar ze dit op baseren is onduidelijk, en officiële berichtgeving ontbreekt.

Iedereen zit maar van de toren te blazen terwijl er officieel nog niks gezegd is. Ik denk niet da ze 30 November gaan aankondigen dat de volgende dag er geen paddo's meer mogen worden verkocht.

Azarius zei:
Een recenter artikel in Het Parool stelt echter dat de koningin het nieuwe besluit deze week nog zal ondertekenen waarna het paddoverbod openbaar zal worden gemaakt.
Vandaag zijn we een week verder dan de datum waarop het artikel is gepost.
Nu hopen he.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Sunseed zei:
Vandaag zijn we een week verder dan de datum waarop het artikel is gepost.
Nu hopen he.
Er is de dag na dat artikel in het AD al gezegd dat het waar was en volgens mij is het ook al goedgekeurd en aangekondigd. 1 December zijn ze verboden, ga daar gewoon maar van uit.
Tenzij die rechtzaak nog iets kan veranderen, maar ik zou niet weten op grond waarvan ze via de rechter zo'n beslissing van de regering ongeldig kunnen laten verklaren.

Ze hadden net zo goed als datum april volgens jaar ofzo kunnen pakken, want negatieve verhalen buiten de vakantieperiode zijn ver te zoeken.

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Maar de sporen blijven gewoon legaal lijkt me, je kan toch best zelf bodem maken om op te kweken en het zelf in elkaar zetten, zo moeilijk is dat niet als je een beetje goed inleest hoe en wat, en dat is dat echt niet zo moeilijk. Als ik paddo's zou willen na het verbod zou ik ze zelf opkweken uit de sporen, in mijn ogen de veiligste manier om nog paddo's te nemen na het verbod, ik zou ze niet van iemand kopen als ze niet te testen zijn.

Nee, ik had direct een kritisch mailtje naar het CDA gestuurd, voortaan mogen we voor paddo's ook naar de hoek van de straat.

In de reactie kreeg ik ook al een tipje van sluier over het softdrugsbeleid te horen. Het streven is dat alle coffeshops voor het nieuwe kabinet gesloten zijn. Zijn nu al plaatselijk begonnen rond de grensstreken en kleinen gemeenten waar het niet opvalt en uit de media blijft. In de loop van 2009 zullen per stad al 70% alle shops verwdijnen. De laatste restjes in 2010.

Lang leve Nederland :mrgreen: ! LEES EN HUIVER hieronder de hoofdreactie, daarna nog wat verduidelijking gehad maar die heb ik al uit mijn mailbox verwijderd...

--------------------------------------------------------

Geachte heer (maar even verwijderd voor de zekerheid :beer: ),

Wat u op netwerk heeft gehoord klopt. We begrijpen dat u geen gevaar ziet in uw gebruik van paddo's. Maar het CDA wil af van het gedoogbeleid.

Nederland kent al jaren een gedoogbeleid. Dat houdt in dat je in Nederland in tegenstelling tot in andere landen boven de 18 cannabis kan kopen in een coffeeshop. In de coffeeshops komen vooral veel buitenlandse drugstoeristen die in hun eigen land geen cannabis kunnen kopen. Dat levert met name in de grensstreek veel overlast op. Bovendien wordt veel van de illegale teelt van cannabis in Nederland naar het buitenland geëxporteerd. Er is een uitgebreide illegale branche ontstaan die in de greep is van de georganiseerde criminaliteit. Het CDA vindt dat een ongewenste situatie. Bovendien is ook steeds duidelijker geworden dat cannabis schadelijke effecten heeft. De cannabis van nu is niet meer te vergelijken met die van vroeger. Het beste gebruik van drugs is daarom geen gebruik.

Het CDA wil een streng drugsbeleid dat niet uit de pas loopt met het buitenland. Het CDA heeft daarom in haar verkiezingsprogram staan dat ze alle coffeeshops wil sluiten, te beginnen met het verminderen van het aantal coffeeshops. Daar is de regering momenteel al druk mee aan de gang. Alle gemeenten moeten de komende jaren een afstandscriterium gaan hanteren voor coffeeshops bij scholen. Daarnaast wil de regering coffeeshops bij de grens tegengaan. Het CDA heeft de regering gevraagd snel te komen met een plan van aanpak voor de drugsproblematiek in de grensstreek. Dat moet gaan over de coffeeshops, maar ook over de aanpak van de hennepteelt, de kleine drugsdealers en opsporing en vervolging op elkaars grondgebied.
Op termijn vindt het CDA dat de coffeeshops moeten worden gesloten. Het gedoogbeleid brengt teveel nadelen met zich mee. De coffeeshop was bedoeld om jongeren te weerhouden van het gebruik van harddrugs. De coffeeshops zouden zorgen voor een scheiding van markten. Het is maar zeer de vraag of die scheiding van markten er nog wel is. De coffeeshop fungeert vaak ook als een ontmoetingsplaats. Bovendien is er vaak sprake van polydruggebruik. Er wordt ook steeds meer bekend over de schadelijke effecten van cannabis. De regering werkt momenteel aan een nieuwe drugsnota.
Het CDA vindt dat het tijd wordt voor een nieuwe fase in het drugsbeleid. Het CDA heeft enige tijd geleden aan de regering gevraagd te onderzoeken of paddo’s ook onder de Opiumwet kunnen worden gebracht. Nu zijn alleen de droge paddo’s verboden, maar de verse paddo’s nog niet. De afgelopen jaren hebben zich steeds meer incidenten voorgedaan onder invloed van (onder andere) paddo’s. De regering heeft daarop gevraagd een commissie gevraagd om een risico-analyse rond paddo’s. Uit die risicoanalyse blijkt dat paddo’s wel schadelijk zijn, behalve als je weet hoe je ze moet gebruiken. De effecten van het gebruik van paddo’s zijn moeilijk te voorspellen. Het CDA vindt dat dan het signaal duidelijk moet zijn dat je niet aan paddo’s moet beginnen. De paddo’s zijn nu beschikbaar in zogenaamde smartshops en in toeristenwinkels. Het CDA heeft geen behoefte aan een nieuwe gedoogsituatie. Vandaar dat wij de minister graag steunen in zijn voorstel om de paddo’s onder de Opiumwet te brengen en de verkoop ervan te verbieden. Tegenstanders van een paddoverbod beweren dat het aantal incidenten door een verbod toeneemt, omdat de handel dan in de illegaliteit verdwijnt. Maar dit lijkt vooral een poging om de eigen zaak te redden. Het eten van paddo's heeft een hallucinerende werking waadoor mensen soms gevaarlijke dingen doen. De afgelopen jaren steeg het aantal ernstige incidenten met paddo's flink.

Met vriendelijke groet,

CDA Tweede Kamerfractie
Publieksvoorlichting
Postbus 30805
2500 GV 's-Gravenhage
t 070 - 318 30 26
f 070 - 318 26 02
e [email protected]
i http://www.cda.nl

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ja, daar moet natuurlijk vuurspuwend op gereageerd worden.

Bij "Het beste gebruik van drugs is daarom geen gebruik. " vallen ze al door de mand.
Net alsof mensen het na een verbod ineens braaf niet meer gaan gebruiken, pff.

Ik kan me niks kortzichtigers voorstellen dan het CDA, CU en SGP.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hellraiser_[NL] zei:
Gelukig is de LSD er nog :grin:
Paddo's zullen ook niet ineens uit de wereld zijn hoor.

Dit is voor de Christenen gewoon een zekerheid dat alle EU landen en de VS ons weer lief vinden en dat de toeristen er minder makkelijk aan kunnen komen.
Ze beseffen zich vast wel dat iedereen die het wilt er heus nog wel aan kan komen.

Drientje

DF-koning
Patrick a.k.a Spaceface zei:
urd, voortaan moge

Geachte heer (maar even verwijderd voor de zekerheid :beer: ),

Wat u op netwerk heeft gehoord klopt. We begrijpen dat u geen gevaar ziet in uw gebruik van paddo's. Maar het CDA wil af van het gedoogbeleid. ........................
....................................... Maar dit lijkt vooral een poging om de eigen zaak te redden. Het eten van paddo's heeft een hallucinerende werking waadoor mensen soms gevaarlijke dingen doen. De afgelopen jaren steeg het aantal ernstige incidenten met paddo's flink.

Met vriendelijke groet,

CDA Tweede Kamerfractie
Publieksvoorlichting
Postbus 30805
2500 GV 's-Gravenhage
t 070 - 318 30 26
f 070 - 318 26 02
e [email protected]
i http://www.cda.nl

Ik heb even geen woorden hiervoor, echt, wie stopt dit? Wat een ongelofelijke kortzichtigheid.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Het feit dát ze al reageren vind ik wonderbaarlijk.

Dus deze kans moeten we grijpen door op dit bericht weer te reageren.
Uiteraard met goede argumenten en zonder scheldwoorden. :P

Als Patrick dat wilt natuurlijk. :)

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Twilight zei:
Het feit dát ze al reageren vind ik wonderbaarlijk.

Dus deze kans moeten we grijpen door op dit bericht weer te reageren.
Uiteraard met goede argumenten en zonder scheldwoorden. :P

Als Patrick dat wilt natuurlijk. :)

Heb ik al gedaan al lang gedaan uiteraard :wink: ! Ik was ook wel in voor een goed debat zoals ze het in de politiek noemen. Het probleem is dat je dan ineens niet meer zo'n reactie krijgt. Ik had nog wat meer duidelijkheid gevraagd over de tijden waarin ze dit willen doen, kreeg wel reactie. Vandaar dat ik ook weet dat ze allesvoor het nieuwe kabinet gesloten willen hebben, maar toen ik een debat aanging met goede standpunten kwam er geen reactie meer...

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dus je hebt direct gereageerd op de mail?

Hoe lang is dat geleden?
Zou inderdaad heeeeel erg zwak zijn als ze zich nu ineens stil houden.

Bedankt voor het delen van die mail. :)

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Twilight zei:

Hoe lang is dat geleden?

Begin deze week, maar de reacties kwamen steeds bijna direct, tot ik echt een discussie wou voeren toen was het ineens stil! Goed, ik ben zelf net gestopt met smoken een aantal dagen dus ga nu ook even geen debatten voeren over het softdrugs beleid dan krijg wel erg veel zin om zo weer een te gaan rollen om eerlijk te zijn!

Ik zal zeggen ga massaal ook mailen net als ik deed, het e-mail adres staat onderaan de e-mail! Misschien dringt de boodschap dan vanzelf door ook al reageren ze niet :wink:

Bartyo

Bewuste gebruiker
Patrick a.k.a Spaceface zei:
Twilight zei:

Hoe lang is dat geleden?

Ik zal zeggen ga massaal ook mailen net als ik deed, het e-mail adres staat onderaan de e-mail! Misschien dringt de boodschap dan vanzelf door ook al reageren ze niet :wink:
Ik denk niet dat die boodschap door gaat dringen, die mensen zitten tenslotte zo in hun eigen wereldje... Het lijkt erop dat ze niet het debat aan willen gaan omdat het toch alleen maar tijd kost en jou mening voor hen er uiteindelijk toch niet toe doet. Daarnaast vrees ik dat je een (bijna) standaard mailtje terug hebt gekregen, die argumenten lees ik namelijk meer en overal hetzelfde verantwoord. Het kwam in ieder geval op mij over als knip en plak werk. De inhoud van het mailtje is natuurlijk schokkend, binnen 2 jaar naar 0 coffeeshops :kots:

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zou je je e-mail conversatie hier neer willen zetten? Ben wel benieuwd. :P
Als je dat niet ziet zitten hoeft het niet hoor.

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Twilight zei:
Zou je je e-mail conversatie hier neer willen zetten? Ben wel benieuwd. :P
Als je dat niet ziet zitten hoeft het niet hoor.

Zoals ik al zei ik heb alleen de eerste reactie opgeslagen, de rest is allemaal al lang weer in de eeuwigheid verdwenen :grin:! Houd mijn mailbox meestal schoon, zodra ik de moraal van het verhaal in mijn hoofd heb zitten is het weg. Vond alleen de eerste reactie wel opmerkelijk dat ze zoveel informatie gaven :P

[email protected]

Spammen die handel zal ik zeggen :P ! Probeer alleen geen echt debat voeren, daar reageren ze niet op.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Volgens mij is er als het hier verboden wordt geen land meer waar het 'legaal' is.
Maar misschien vergis ik me hier in.
Spanje schijnt wel goed bezig te zijn wat drugsbeleid betreft, en Zwitserland ook (legalisering cannabis).

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
hodgepodge zei:
Ik hoop dat de smartshops niet kopje onder gaan.

Ik vrees ook dat sommige shops het toch wel moeilijk zullen krijgen.
Paddo's is toch een veel gekocht middel, en dat kun je maar op een plaats kopen
Sowieso is er in heel eindhoven nog maar één smartshop. Die verkoopt dan ook best veel waterpijpen denk ik, ook omdat we eerst een Chinees winkeltje hadden ze dat soort dingen verkochten, maar die is ook al weg.

Maar als ik kijk naar wat ze verder verkopen zijn dat wat uppers, Salvia en nog wat onbekender spul. Is het in ander delen wel wat betreft het aantal smartshops. Dat er in Amsterdam een paar zullen blijven geloof ik wel, maar als een stad als eindhoven er maar 1 meer heeft.

Bovenaan