Paddo's - Truffels verhouding

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Beste forumlezers,

Ik ben een man van 38 jaar. Ik heb in mijn leven een 8 -tal keren paddo's gebruikt. De eerste keer 1,5 gram gedroogd, daarna telkens 3 gram gedroogde mexicaanse. De 1,5 gram portie deed erg weinig en 1 van de overige 3 gram porties deed ook erg weinig. 1 van de 3 gram porties (de eerste "volledige" portie) was voor mij een zeer bijzondere spitituele ervaring die mijn leven blijvend heeft veranderd (in positieve zin overigens).

6 van de trips vonden plaats tussen 1996-2003. Toen heb ik een tijd lang geen trips gehad totdat ik het rond 2008 nog eens gedaan heb. Ik ben van plan om binnenkort nog een keertje te trippen. Ik heb gehoord dat paddo's niet meer legaal verkrijgbaar zijn maar truffels wel. Weet iemand hoe ik mijn truffels moet doseren om bij benadering op het effect van 3 gram paddo's uit te komen? En zijn er verder nog andere effecten bij truffels te verwachten? Ik weet dat de werkzame stof hetzelfde is maar wellicht zijn er nog andere stofjes actief waardoor ik toch een iets ander effect moet verwachten?

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening/advies!
Alvast bedankt!
Eik

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoi Eik,

Toevallig gaat een ander recent topic net over dezelfde kwestie zowat:

viewtopic.php?f=7&t=59491

Voor de ervaring van 30 gram vers/3 gram gedroogde paddo's heb je dus rond de 20-25 gram truffels nodig (in mijn ervaring). Truffels lijken per gram vaak net iets meer potent te zijn dan paddo's. Je hebt dus 2 pakjes truffels nodig (meestal 15 gram per stuk).

Maar of je een diepe spirituele ervaring gaat krijgen is natuurlijk geen garantie met zo'n dosering. Je mindset en je meditatie skills zijn daar veel belangrijker voor.

Verder: er zijn mensen die menen dat er verschil zit tussen trippen op paddo's en trippen op truffels. Hoewel trips per keer natuurlijk verschillen, kan ik door ruime ervaring (50+ keer getript met beide middelen) niet bevestigen dat een truffel trip consistent anders is dan een paddo trip.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi Mindless,

Bedankt voor je reactie. Ik ben van plan samen met een goede vriend te gaan trippen. Samen met hem heb ik ook de laatste trip gedaan een aantal jaren geleden en dat is heel goed bevallen. Ik heb wel gemerkt dat dezelfde dosis paddo's heel verschillend aan kan komen door set, setting, temperatuur etc.

Zelf vond ik de gemiddelde sterkte van 3 gram paddo's best goed. Ik heb elke keer tijdens de come-up een beetje een misselijk gevoel in mijn maag en soms wat angstige gespannen gevoelens. Bij de eerste keer echt trippen (de tweede keer dat ik het probeerde) heeft dit geleid tot een gedeeltelijke "bad trip" ervaring. Hiervan heb ik veel geleerd.

Het vreemde is dat als ik eenmaal door het begin heen ben vaak liever zo hard mogelijk wil trippen en soms zelfs enigzins teleurgesteld ben dat het niet wat verder gaat. Helemaal omdat ik weet hoe mooi het is als je dieper in de trip gaat.

Het dilemma is dus: laag doseren voor een veiligere come-up of juist wat hoger doseren voor een mooie diepe ervaring. Omdat het de eerste keer truffels is wil ik graag beginnen met een dosis die overeenkomt met 3 gram paddo's. 3 bakjes van 15 gram voor ons tweeen zou dus een mooi uitgangspunt kunnen zijn? Kunnen anderen dit bevestigen uit eigen ervaring?

Eik,

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Mindless (en anderen),

Na het lezen van een hoop reports en adviezen hier op het forum ben ik wel benieuwd of 20-25 gram niet best veel is. De normale advies hoeveelheid voor beginners lijkt 7-10 gram te zijn. In mijn ervaring is een verdubbeling van de hoeveelheid psilocibine meer dan een verdubbeling van het effect.

Ik wil dus toch nog even een aanvullende vraag stellen. Ik heb op internet meerdere malen een soort "sterkte-score" van trippen gevonden. Deze beschrijft trip-effecten van "level 1-5". In mijn vorige trips met 3 gram gedroogde paddo's. Heb ik twee keer level 2, vijf keer level 3 en een keer level 4 (misschien stukjes 5) ervaren. Wat voor level trip mag ik verwachten met 20-25 gram truffels?

Hier wordt soms geadviseerd om thee te zetten van truffels voor het verminderen van de bodyload. Dit lijkt me wel interessant. Verminderd dit volgens jullie het effect van de truffels?

Groet,
Eik

P.S. Ik geniet echt van alle tripreports op dit prachtige forum. Ik heb echt waanzinnig veel zin om voor het eerst sinds 5 jaar te gaan trippen. Qua set en setting kan het niet beter! :)

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Even een kleine update. Ik heb ondertussen mijn eerste truffeltrip gedaan. Ik heb uiteindelijk gekozen voor 15 gram Dragon's Dynamite (volgens de smartshop gedeeld sterkste soort). Ik vond deze hoeveelheid overeenkomen met 3 gram gedroogde paddo's. De trip zelf was iets sterker dan mijn gemiddelde met drie gram gedroogde paddo's maar dit kwam volgens mij vooral omdat ik rust nam en mediteerde tijdens de trip. Ook hebben we nog een beetje weed gerookt wat het effect volgens mij ook iets versterkte...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik had je vragen even over het hoofd gezien blijkbaar. Ik dacht altijd dat 15 gram een normale dosis was en 7-10 gram een beginnersdosis. 25 gram is ook wel redelijk veel ja. En inderdaad een verdubbeling van de dosis geeft vaak meer dan een verdubbeling van het effect. Al is dat niet altijd zo makkijk te constateren, want het ene pakje is de andere niet.

Wat voor level trip je krijgt heeft sterk te maken met je mindset, maar met 25 gram denk ik toch al gauw level 3.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Mindless jij hebt mijn trip-report gelezen. Wat voor level trip denk je dat dat was als je alles zo leest? Die trip was op 15 gram van de sterkste soort truffels. In hoeverre het soort truffels daadwerkelijk verschil maakt kan ik niet zeggen omdat dit voor mij de eerste keer truffels was. Wat ik wel heel opvallend vond was dat de trip bij mij veel dieper ging dan bij mijn tripmaatje. Dit kwam volgens mij vooral omdat ik met mijn ogen dicht rust pakte / ging mediteren...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als ik de triplevels (1-5) van Shroomery erbij pak: What do the different trip levels (Lvl 1-5) mean?

Dan denk ik bij jouw beschrijving in ieder geval level 4 (misschien zelfs 5?). Maar ik ben niet helemaal overtuigd van de validiteit van dit level systeem. Zo heb ik zelf zo vaak meegemaakt dat ik tijdens een trip een 'dit is het!' ervaring had, maar dat ik tijdens een volgende trip weer zoiets had van 'nee, dat was het niet, dít is het!'. En dat meerdere keren. Toch heb ik ook een paar keer een volledige ego-dood meegemaakt (denk ik nu achteraf), waarbij mijn werkelijkheid zich als het ware binnenstebuiten keerde en er niets van mezelf als persoon overbleef. Toen werd gezien dat ik al de hele tijd (altijd) als het 'nu' mijn ervaring bekijk, dat dit nu onbeschrijfelijk is en een eeuwig mysterie voor zichzelf. En dat dat nu altijd al rust in dat lot, ook nu want elk nu is dat exacte nu (er zijn geen echte grenzen tussen het ene en het andere moment). Die ervaring zie ik als de volledige ego-dood en in dat triplevel systeem level 5.

Maar toch, het is misschien het beste om kritisch te blijven en geen harde conclusies te trekken.

MeejheM

Badass junkie
Ik dump het hier maar:

Hoeveel verschil zit er in het percentage psylocibine in verschillende paddo's en truffels?

Ik kan me voorstellen dat een in de weide aangetroffen paddestoel minder psylocibine zit dan een doorgekweekt exemplaar. Iemand enig idee?

Bovenaan