Ook ik heb een inmense interesse gekregen in LSD de laatste tijd, ondanks een badtrip op LSA onlangs.
Ik heb drie keer paddo's gedaan, driekeer truffels en een aantal keer salvia en laatst dus LSA. Trippen ben ik mee bekend en ik hou er echt van. Wat mij tegenhoudt zijn de verschillende verhalen over de 'gradatie' van LSD.
Als ik zou moeten benoemen wat geestelijk (mindfuck) en lichamelijk (visuals, 'body high') zwaarder is dan het ander staat salvia met stip op 1 voor mindfuck. Daarna er dicht op LSA, truffels en als laatste paddo's. Qua visuals staan paddo's juist op nummer 1, LSA en truffels gedeelt tweede en salvia op 3 (daarbij heb ik in mn hoofd een heel raar gevoel, maar zie nauwelijks iets).
LSA: Negatief, depressief, vervelend
Paddos: Energiek, vrolijk, kleurrijk, helder
Truffels: Sloom, verward, prettig, sociaal en 'in je hoofd' (niet voor niets phylosophers stones)
Salvia: Onvoorspelbaar, keihard, intens, moeilijk onderscheid positief/negatief, moeilijk te herinneren.
Ik vind paddo's dan ook nog steeds het leukst en zou ik iedereen boven de andere genoemde aan raden als eerste keer. Truffels spelen (soms niet lievv) met je hoofd en ik kan me voorstellen dat mensen dat eng vinden.
Maar wat is LSD nou? Sommige roepen: Harder dan paddo's. Andere roepen: Fijner dan paddo's. Ik vond de 'controle' bij paddo's (30gr/40gr) prima. Helemaal niet erg chaotisch, het is in je hoofd vrij rustig, met name in tegenstelling tot truffels en de andere. Wat ik lees is LSD visueel wel heel heftig en daardoor soms verwarrend/vervelend, maar minder 'van de hak op de tak' dan z'n natuurlijke collega's. Klopt dat? Is LSD beter stuurbaar, controleerbaar en 'helderder' dan paddo's? Ga je bij LSD diep nadenken? Zaken als 'waar komen we vandaan', waarom gebeurd 'dit', waarom is dit ooit zo bedacht etc etc zijn dingen die bij truffels als een malle door me heen schieten. Niet vervelend, maar wel heftig. Is dat LSD-like?
Misschien een raar verhaal wat ik hier typ, maar ik probeer zo goed en kwaad als het gaat woorden/gevoelens te koppelen aan effecten en dus misschien niet voor iedereen herkenbaar. Maar als je mijn gebruikte steek woorden zou nemen en je vergelijkt het met hoe ik de andere tripmiddelen heb ervaren, waar/hoe plaatsen jullie dan LSD?