Paddo's tegenover LSD

Paranoize

Newbie
Hallo iedereen.
Ik heb al echt vaak lsd tripjes gehad, zowel good als bad, en ben echt gek van tripjes :)
Nu wil ik al een tijd aan paddo's geraken omdat ik dat nog nooit heb gedaan maar echt al lang dat ik er nooit vond, nu volgende week heb ik waarschijnlijk een portie gedroogde mexicaanse gevonden, en nu vraag ik mij af, Hoe zijn Paddo's tegen over LSD, want LSD ken ik echt al, maar in verband met paddo's ben ik eigenlijk een beginner :d

Alvast bedankt voor al de antwoorden!

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Het werkt korter, is best onvoorspelbaar, schommelingen in humeur zijn niet onbekend. Het is eigenlijk niet echt te vergelijken, beide geven visuals en een andere manier van denken, maar het is totaal verschillend.

Paddo's

LSD

ofzo.

Paranoize

Newbie
mmh, ja kan ik best wel begrijpen.
Maar ik heb ook al veel verhalen gehoord van mensen dat ze figuren hebbe zien voorbij wandelen onder paddo's, terwijl ik onder LSD, alleen veel patronen, kleuren, en andere ingewikkelde dinge zie.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik heb al heel veel paddotripjes gehad en maar een enkele keer dingen gezien die er niet konden zijn. Maar dit waren altijd flitsen, fracties van seconden in keiharde trips. Normaal zijn het inderdaad patronen en golvende dingen wat visuals betreft.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ja, je moet ervan houden. Het is een wat duister wereldje vergeleken met LSD vind ik. Het kan van begin tot eind extreem vrolijk zijn, maar het kan ook de hele tijd schommelen. Als je bijvoorbeeld een flinke lachbui gehad hebt en dan stopt met lachen, dan kan dat heel overdreven worden en je het gevoel geven dat het niet leuk is wanneer je niet lacht. Moeilijk te verwoorden, ik hoop dat je het een beetje begrijpt.
Paddo's voelen wel heel natuurlijk aan waar LSD altijd iets chemisch over zich heeft (logisch natuurlijk). De visuals zijn wat aardser, wat donkerder, maar wel heel mooi. Waar LSD trips soms veel van hetzelfde zijn, voelen paddo's elke keer weer anders vind ik.

azgaza

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Het werkt korter, is best onvoorspelbaar, schommelingen in humeur zijn niet onbekend. Het is eigenlijk niet echt te vergelijken, beide geven visuals en een andere manier van denken, maar het is totaal verschillend.

Paddo's

LSD

ofzo.

Haha die vind ik goed!

Ik zou over pado's ook zeggen, korter, iets onvoorspelbaarder, wat chaotischer op de gedachtes, ook mooie visuals maar inderdaad wel van een andere aard, minder scherp etc. Ik vind paddo's ook wat duisterder aanvoelen maar ik denk dat dat ook wel subjectief is.

Ontopic

Experimenterende gebruiker
Paddo's voelen idd wat duisterder. Goed idee om plaatjes te zoeken die passen bij de verschillende visuals van LSD en paddo's. Ik vind ze al wel redelijk treffend, maar het moet beter kunnen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ontopic zei:
Paddo's voelen idd wat duisterder. Goed idee om plaatjes te zoeken die passen bij de verschillende visuals van LSD en paddo's. Ik vind ze al wel redelijk treffend, maar het moet beter kunnen.
Nouja, de visuals lijken er natuurlijk niet op, het was meer om even een vergelijking te maken.

Ontopic

Nou, ik heb wel bij LSD duidelijk andere visuals dan bij Paddo's.
Als je een beetje zoekt tussen psychedelic art zou je in principe iets moeten kunnen vinden wat bij de stijl van paddo's/lsd past.

Paranoize

Newbie
Ik vind dat deze Afbeelding LSD visual wel goed weergeeft, toch in mijn ogen :d

Bijlagen

• trippy-man-tree.jpg
    trippy-man-tree.jpg
    30,7 KB · Weergaven: 1.147

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Paranoize zei:
Ik vind dat deze Afbeelding LSD visual wel goed weergeeft, toch in mijn ogen :d
Hmja, die geeft mooi het gevoel weer, hoe mooi de kleurtjes eruit zien enzo, maar mn visuals zien er wel anders uit dan daar (:

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Ook ik heb een inmense interesse gekregen in LSD de laatste tijd, ondanks een badtrip op LSA onlangs.

Ik heb drie keer paddo's gedaan, driekeer truffels en een aantal keer salvia en laatst dus LSA. Trippen ben ik mee bekend en ik hou er echt van. Wat mij tegenhoudt zijn de verschillende verhalen over de 'gradatie' van LSD.

Als ik zou moeten benoemen wat geestelijk (mindfuck) en lichamelijk (visuals, 'body high') zwaarder is dan het ander staat salvia met stip op 1 voor mindfuck. Daarna er dicht op LSA, truffels en als laatste paddo's. Qua visuals staan paddo's juist op nummer 1, LSA en truffels gedeelt tweede en salvia op 3 (daarbij heb ik in mn hoofd een heel raar gevoel, maar zie nauwelijks iets).

LSA: Negatief, depressief, vervelend
Paddos: Energiek, vrolijk, kleurrijk, helder
Truffels: Sloom, verward, prettig, sociaal en 'in je hoofd' (niet voor niets phylosophers stones)
Salvia: Onvoorspelbaar, keihard, intens, moeilijk onderscheid positief/negatief, moeilijk te herinneren.

Ik vind paddo's dan ook nog steeds het leukst en zou ik iedereen boven de andere genoemde aan raden als eerste keer. Truffels spelen (soms niet lievv) met je hoofd en ik kan me voorstellen dat mensen dat eng vinden.

Maar wat is LSD nou? Sommige roepen: Harder dan paddo's. Andere roepen: Fijner dan paddo's. Ik vond de 'controle' bij paddo's (30gr/40gr) prima. Helemaal niet erg chaotisch, het is in je hoofd vrij rustig, met name in tegenstelling tot truffels en de andere. Wat ik lees is LSD visueel wel heel heftig en daardoor soms verwarrend/vervelend, maar minder 'van de hak op de tak' dan z'n natuurlijke collega's. Klopt dat? Is LSD beter stuurbaar, controleerbaar en 'helderder' dan paddo's? Ga je bij LSD diep nadenken? Zaken als 'waar komen we vandaan', waarom gebeurd 'dit', waarom is dit ooit zo bedacht etc etc zijn dingen die bij truffels als een malle door me heen schieten. Niet vervelend, maar wel heftig. Is dat LSD-like?

Misschien een raar verhaal wat ik hier typ, maar ik probeer zo goed en kwaad als het gaat woorden/gevoelens te koppelen aan effecten en dus misschien niet voor iedereen herkenbaar. Maar als je mijn gebruikte steek woorden zou nemen en je vergelijkt het met hoe ik de andere tripmiddelen heb ervaren, waar/hoe plaatsen jullie dan LSD?

Pak Suiker

Wijs gebruiker
@ Delcasa88: over het goed stuurbaar vinden van paddo's wil ik iets zeggen: ik vond paddestoelen vaak ook makkelijk stuurbaar, totdat ik LSD nam, daarna vond ik het toch wel relatief zwaar.

Ik kan overigens alleen voor mezelf spreken, maar: persoonlijk vind ik de bodyload van paddestoelen een nadeel vergeleken met de stimulatie van LSD (helaas merkte ik ook aan m'n huid de week erna dat het tevens stimuleert :P ).
Ook doet de verwarring en "hoekige" visuals voor mij onder aan de zachte, heldere en "ronde" trip die LSD geeft, anderzijds is dat ook maar een kwestie van smaak.
Wél heeft LSD een ander nadeel (wat overigens soms wel weer een voordeel is) en dat is de lange duratie en het lange, tricky "staartje" (de laatste paar uur van de trip).
Als je een avondje lekker wilt trippen is LSD wellicht een beetje te lang en is de duratie van paddestoelen juist precies goed.
Als je een hele nacht lekker wilt trippen, dan is LSD juist ideaal.

Over het algemeen zou ik zeggen dat het vooral aan de situatie en aan je smaak ligt, maar gezien weinig mensen heel erg van bodyload/chaos houden, zul je meer mensen treffen die LSD boven paddo's plaatsen.
En qua heftigheid? tjah... dat ligt vooral ook aan de dosering en aan set & setting vind ik, wederom een kwestie van smaak, situatie, voorkeur enz.

Hopelijk heb je hier iets aan, het beste advies vind ik namelijk: probeer het uit, dan kom je er gewoon zelf achter. :wink:

Rondjeslopen

@Delcassa88 jij zegt dat paddo's Energiek, vrolijk, kleurrijk en helder zijn.
Dit ligt echter geheel aan de staat waarin je zelf verkeerd, ik maak het meestal ook zo mee.
Ik heb echter een keer meegemaakt dat het donker triest en verdrietig was, ligt er maar net aan het moment en de staat waarin je verkeerd, waar je over nadenkt zeg maar.

Nibiru

Bewuste gebruiker
Ik denk dat het ook aan de persoon zelf ligt die het verschil uitmaakt tussen Paddo's en LSD,

Ik zelf vind de visuals beide op elkaar lijken,
alleen bij Paddo's had ik ZWARE mindfucks, ik wist niet meer wie ik was enz,
Terwijl ik op LSD echt alles over mezelf weet..

Paddo's = Mindfucks
LSD = Hyperhelderheid

Dat is hoe ik het omschrijf :)

psych-out

Bewuste gebruiker
paddo's en LSD is allebij sterk visueel.
alleen vind ik de visuals/hallucinaties van paddo's veel waziger, onscherp en
die van LSD scherp, precies meer gedetialleerd.

paddo's en lSD is allebij prachtig om mee te make, maar mijn voorkeur
gaat naar LSD.

Oom Klaas

Badass junkie
LSD is een mathematische kermis met een overkill aan neon,
paddo is een chaotische balans tussen jou en de natuur.

hash

sterk klaas, sterk.

meeste trippers zijn het zwaar niet met me eens omdat ik dit zeg, en dan vind ik ook nog dat ze geen gelijk hebben omdat ze niet neutraal oordelen.

Paddo's zijn een door de natuur gemaakt product en gemaakt om te overleven daarom ook het lichamelijk zware bij hoge dosissen en zorgt voor neveneffecten zoals hallucinaties, hersens op volle toeren etc etc.

LSD is een synthetisch vervaardigd middel van de moederkoornschimmel, de werkzame bestandsdelen zijn eruitgehaald en bewerkt voor hallucinaties en nog een paar effecten(weet niet meer welke, sorry daarvoor) dit is dus puur hallucineren en je lichaam en hersenen worden niet uitgeschakeld omdat ze niet bezig hoeven te zijn met lichamelijk vechten alleen mentaal. Dus alle overgebleven energie gaat naar de hersenen dit zorgt voor scherper en helderder resultaat.

Ontopic

Oom Klaas zei:
LSD is een mathematische kermis met een overkill aan neon,
paddo is een chaotische balans tussen jou en de natuur.

Mooi verwoord, LSD is inderdaad erg neon achtig.

heartcore

Paranoize zei:
Hallo iedereen.
Ik heb al echt vaak lsd tripjes gehad, zowel good als bad, en ben echt gek van tripjes :)
Nu wil ik al een tijd aan paddo's geraken omdat ik dat nog nooit heb gedaan maar echt al lang dat ik er nooit vond, nu volgende week heb ik waarschijnlijk een portie gedroogde mexicaanse gevonden, en nu vraag ik mij af, Hoe zijn Paddo's tegen over LSD, want LSD ken ik echt al, maar in verband met paddo's ben ik eigenlijk een beginner :d

Alvast bedankt voor al de antwoorden!

Nadat ik paddo's heb ontdekt, zelf ben gaan kweken en erachter kwam hoe de dosering werkt bij paddo',s heb ik nooit meer interesse gehad in LSD. Het is makkelijk om met paddo's de essentie te missen van wat de ervaring precies is. De maximale ervaring, krijg je niet van een smartshop portie, zelfs niet met twee. Waarbij ik niet wil zeggen dat iedereen gigantische doseringen moet nemen maar wel dit:

De psilocybine ervaring bij hoge dosering is dermate interessant en vervullend (mijn ervaring), dat het de moeite loont om zelf te gaan kweken en op eigen kracht uit te gaan zoeken wat verschillende doseringen zijn.

Er is naar mijn ervaring niets visueler dan een paddo trip, behalve dan misschien een break through DMT. Het ligt er wel aan welke dosis.

harl

Newbie
Sommige mensen ervaren paddo's alleen visueel. Zelf vind ik de paddo trip een spirituele, diepe ervaring waarbij ik nog niet echt zo diep heb durven gaan als dat ik voelde dat ik kon gaan.

LSD heb ik nooit gedaan, dus ik kan het niet vergelijken. Sommige mensen die een paddo trip hebben ondergaan zien het alleen als iets visueels en grappigs, terwijl ik er mentaal echt waarde uit weet te halen voor mij zelf.

Als iemand die nog nooit paddo's heeft gedaan al deze reacties leest en dan een paddo trip gaat doen dan zal de negatieve kant vanwege de verwachtingen in ieder geval versterkt worden. Dat is denk ik een beetje jammer, want zo hoeft het naar mijn idee niet te zijn.

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Pak Suiker zei:
*lang verhaal, knip :wink:*
thnx! Ik heb in de tussentijd wat meer gelezen nog over LSD en denk in ieder geval een beter beeld te kunnen vormen van een LSD ervaring daar voorheen :)

Wat mij tegenhield was, zo als ik nu lees, een demonisering van LSD als harddrug tegenover het milde maatschappelijk beeld van de paddo waardoor ik de 'heftigheid' niet kon plaatsen.

Ik ben er in ieder geval van overtuigd écht een keer LSD te gaan nemen.

Nu nog zien te scoren ergens :confused:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Delcasa88 zei:
Pak Suiker zei:
*lang verhaal, knip :wink:*
thnx! Ik heb in de tussentijd wat meer gelezen nog over LSD en denk in ieder geval een beter beeld te kunnen vormen van een LSD ervaring daar voorheen :)

Wat mij tegenhield was, zo als ik nu lees, een demonisering van LSD als harddrug tegenover het milde maatschappelijk beeld van de paddo waardoor ik de 'heftigheid' niet kon plaatsen.

Ik ben er in ieder geval van overtuigd écht een keer LSD te gaan nemen.

Nu nog zien te scoren ergens :confused:

Als ik het vergelijk met hoe lsd in de maatschappij tegen over paddo's staat vind ik het qua heftigheid van de trip niet het goede beeld.

Persoonlijk vind ik lsd een stuk heftiger dan paddo's maar afspiegelend op het maatschappelijke beeld vind ik het overdreven, zou lsd niet zozeer als 'harddrugs,middelen met een onaanvaardbaar risico op de gezondheid '.

azgaza

Badass junkie
Ik vond vroeger, voor LSD paddo's ook zeer visueel en redelijk goed te sturen, ik heb ze wel vaak ook als redelijk duister, verwarrend, chaotisch en instabiel gezien, maar dat kon ik ook wel waarderen er aan. Toen ik eenmaal een paar keer LSD had genomen daarna viel het me op hoe veel scherper, detail voller, extremer, consequenter en gewoon overweldigender de visuals bij LSD zijn, en dat terwijl mijn paddo trips zelf ook al heel visueel waren. Mijn eerste paar LSD trips merkte ik nauwelijks een mentale werking op omdat ik zo gewend was aan de overheersende gedachte verwarring van paddo's, maar ik heb na veel LSD trips de stof toch vrij snel goed leren kennen.
Meer om even vergelijking te geven aan de mensen die wél paddo ervaring hebben en geen LSD ervaring hoe ik paddo's voor die tijd zag en na LSD.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
paddos heb ik nooit gedaan maar lsd vind ik zo een geweldige ervaring dat ik binnenkort weer eens lekker ga trippen, lsd en truffels een goeie combi trouwens??

spacelord

Wijs gebruiker
Paddo's vindik een regelrechte aanslag op je geest. De ervaring van iets 'meer', iets goddelijks raakt me vaak zo hard dat ik soms begin te huile van onbegrip alsof niets er nog toe doet. Je voelt je sterkt verweven met de wereld, maar staat er psychisch meer los van. Ik heb ook veel stemmingswisselinge en heel de tijd het gevoel dat ik mijn geest onder controle moet houde en bijsturen waar hij afwijkt van de 'happy' routine. Ik dwaal vaak af naar diepe, verafgelegen gedachten waaraan ik liever niet denk omdat ze mijn vetrouwde wereld doen wankelen. De visuals zijn vaag, onduidelijk en onbegrijpelijk terwijl ik bij lsd ze helder en meer logisch vind. Lsd is een aanslag op de zintuigen, paddo's eerder op de geest. Mijn lichaam voelt bij beiden wel altidj heel vreemd aan en zorgwekkend ingewikkeld. Ik heb als ik trip het gevoel dat ik mijn eige lichaam en mijzelf niet meer begrijp en dat kan wel eens angstig overkomen.

Bovenaan