paddo's bad/good trip for life??? flashbacks?

LeftBehind

Experimenterende gebruiker
gefeliee :grin:

ik heb trouwens vannacht wel weer goed geslapen :grin: mjaa, vorige keer zat er ook 1 normale nacht tussen...

Deranged

Badass junkie
Paddo's zijn sneaky grappenmakers,, ik vertrouw ze absoluut niet meer. Wat bedoel ik? Dat ze mij de laatste 6 keer telkens op verschillende manieren in de zeik namen, 6 keer is toch wel scheepsrecht geloof ik. Of ging het topic daar niet over?

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Paddo's zijn wat je er zelf van maakt, als jij gewoon relax en ok aan de paddestoelen begint is de kans op een nare ervaring heel klein. "Bad" is een betekenis die we zelf aan de ervaring toekennen, sommige dingen zijn moeilijk en confronterend maar dat betekend niet dat ze slecht zijn. Ik denk dat je rustig aan moet beginnen, met wat super gold (mexicaanse) paddestoeltjes, die zijn niet zo visueel en produceren meer een "Mental" trip, deze zijn ook fijn om samen met een vriend of vriendin te nemen omdat je nog vrij makkenlijk kan praten en redeneren en dus je ervaring kan delen, dit kan soms een hele gerustelling zijn. Flashbacks zijn wat mij betreft zeeeeeeeeeer onwaarschijnlijk, flashbacks bestaan maar dit is zeer zelden en komt vaker voor bij drugs als DMT of LSD, bij paddestoelen hoef je je daar geen zorgen over te maken. Hopenlijk heeft je dit wat geholpen.

Intoxicated

Wijs gebruiker
Skyer zei:
Flashbacks zijn wat mij betreft zeeeeeeeeeer onwaarschijnlijk, flashbacks bestaan maar dit is zeer zelden en komt vaker voor bij drugs als DMT of LSD, bij paddestoelen hoef je je daar geen zorgen over te maken. Hopenlijk heeft je dit wat geholpen.

Wat jou betreft... :wave:
Na het gebruik van elk psychedelicum kun je flashbacks krijgen, en zo zeldzaam zijn ze ook niet... Flashbacks zijn er omdat het moment van gebruik zo'n ingrijpende ervaring was. En dit is bij paddo's net zo goed mogelijk. Flashbacks zijn alleen niet zo uitgesproken als mensen denken, het is niet zo dat je ineens weer uren zit te trippen...

Intoxicated

Wijs gebruiker
HPPD is niet gelijk wat de meeste mensen verstaan onder een flashback. Lichte flashbacks, die je bijvoorbeeld 1 of 2 keer in je leven hebt, worden door sommigen wel HPPD genoemd, maar dit is vooral een noemer voor mensen die langdurig of constant bijvoorbeeld 'visuals' hebben. Met flashback word door de meeste leken meestal gewoon gezien als die ene keer dat je weer een beetje tripeffect krijgt. HPPD is wel even iets anders.
Maar je hebt gelijk, je hebt met lsd bijvoorbeeld meer kans op HPPD dan met paddestoelen. Maar een flashback op zich kun je van paddo's ook krijgen, en ik spreek uit eigen ervaring.

edit: en toevallig ben ik slim :wave:

tweede edit: Oh My God, er staat werkelijk in dat mooie artikel over HPPD wat je quote dat HPPD iets anders is dan een flashback, haha.
Dus wat lul je over HPPD? :)

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Onder symtomen van HPPD vallen flashbacks, wij zien flashbacks als onderdeel van HPPD en vertellen mensen daarom meestal over het geheel pakettje en niet enkel flashbacks. Than again, 1-5% is toch wel zeer weinig en dat is voor LSD gebruikers, bij paddestoelen licht dat nog lager en is het wat mij betreft verwaarloosbaar.

Intoxicated

Wijs gebruiker
Jij (we?) vind dat flashbacks onder hppd vallen. Mag iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen, maar in het artikel dat je quote staat dat een flashback wel degelijk iets anders is dan hppd...

Als je HPPD hebt kun je wel flashbacks hebben. Maar als je een flashback hebt, heeft dat nog niet perse iets met HPPD te maken. Een flashback is emotioneel. HPPD is puur visueel, zoals in het artikel dat je quote heel mooi staat beschreven. En het is inderdaad verwaarloosbaar bij paddestoelen, maar ik heb het zelf wel gehad van paddo's, inclusief de emotionele/psychische gaarheid zeg maar. En dit was voordat ik ooit lsd of iets anders dan paddo's had gebruikt.

Dus als iemand voortaan vraagt in de smartshop of hij/zij flashbacks kan krijgen van paddestoelen. Zeg dan niet dat dat waarschijnlijk wel mee zal vallen, als je niet het verschil weet tussen HPPD en een flashback...
HPPD valt dus wel mee bij paddestoelen
Flashbacks kun je net zo goed van paddo's als van lsd als van welke andere ingrijpende ervaring in je leven dan ook krijgen. En uiteraard gebeurt het maar weinig, en is het verwaarloosbaar, maar als iemand naar informatie over flashbacks vraagt moet je niet aankomen met "wij vinden dat dat onder hppd valt" want het is dus iets heel anders. HPPD is emotioneel niks vergeleken bij een flashback... damn

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
De persoon die dit topic starten wilde duiderlijk informatie over de gevolgen van hallucinogen, ik denk dat het niet slecht is om iets over HPPD te zeggen, ook al is dat zeer uncommen bij paddestoelen. Het is duiderlijk dat we beide over iets anders spreken maar er zit bij beide een dikke kern van waarheid in. Waarom laten we de informatie niet gewoon zoals hij is en dan kijkt de maker van dit topic maar wat hij ermee wil.

Intoxicated

Wijs gebruiker
HPPD is inderdaad belangrijk, maar hij vroeg naar flashbacks. En ik hoop dat je je realiseert dat dit iets anders is dan HPPD (vooral omdat flashbacks ook emotioneel zijn, niet allen visueel zoals HPPD). En dat als mensen bij jou ernaar komen vragen dat je niet zomaar zegt dat ze zich er niet druk over moeten maken. Maar dat je ze vertelt wat het inhoud en wat de (kleine) gevaren zijn.

Flashbacks kunnen namelijk best ingrijpend zijn, en vast ook heel vervelend in sommige situaties, en als iemand daarnaar vraagt, moet hij juiste informatie krijgen.

shihuandgi

Belezen gebruiker
Radeon915 zei:
Heb gister nog een paddoreep gehaald bij de smartshop.. stond op 18 jaar ik ben 17 kreeg het gewoon mee geen probleem :grin:
Tsja hun moeten ook geld verdienen :rolleyes:

heb paddoreep in maastricht gevraagd, smartshop nabij coffeeshop studio 69(als ik me niet vergis) en die dude, was blijkbaar niet goed gezind, is illegaal en bla bla bla :tongueout:

edit: wist ik trouwens niet dat het illegaal is, omdat jullie erover praten dat jullie ze gwn gaan halen in de smartshop :tongueout:

shihuandgi

Belezen gebruiker
heb genoeg informantie gekregen hierover hoor:tongueout:,

het probleem is alleen dat drugs me de laatste tijd niet meer intresseren, ik kom er niet meer in contact mee, dusja, maar het is wel belangrijk dat je kennis word uitgebreid hierover, en zeker voor later!

thx dudes!

fokker

Belezen gebruiker
Mijn ervaring is dat je jezelf goed moet kennen op de paddo's en flink stevig in je schoenen moet staan. Ik vind trippen heel interessant, en af en toe melig, maar vaker dan dat gewoon echt fascinerend wat hersenen voor invloed hebben op je perceptie van zien horen voelen en vooral zijn.

Op mn 16e zou ik me er wss geen raad mee geweten hebben, en me wss zelfs eraan geërgerd hebben omdat je t niet kunt stoppen als je t niet leuk meer vind.

Bovenaan