Paddokweekset: grappig

exsmoker

Bewuste gebruiker
ff dit topic een schop geven :)

Vorige week heb ik ook een Psilocybe cubensis kweekset bestel :grin:
T duurde even, maar t setje kwam vandaag binnen!

Maar...... ik wil ff een tijdje geen paddo's meer nemen...
Kan ik het setje een paar weekjes bewaren en dan pas gaan growen?
Ik ga zowieso een groot gedeelte van de oogst drogen, maar ik wil wel verse shrooms to mezelf nemen als de tijd rijp is :mrgreen:

En ik wil de zijkant gaan beplakken met zwarte folie.
Dit om te voorkomen dat er paddestoelen tussen het mycelium en de zijkant van het bakje groeien.
Lijkt me een slimme oplossing???

henkie84

Bewuste gebruiker
Mij werd verteld dat je hem een tijdje kan laten staan in de koelkast, zolang hij nog niet gesoaked heeft.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
exsmoker zei:
ff dit topic een schop geven :)

Vorige week heb ik ook een Psilocybe cubensis kweekset bestel :grin:
T duurde even, maar t setje kwam vandaag binnen!

Maar...... ik wil ff een tijdje geen paddo's meer nemen...
Kan ik het setje een paar weekjes bewaren en dan pas gaan growen?
Ik ga zowieso een groot gedeelte van de oogst drogen, maar ik wil wel verse shrooms to mezelf nemen als de tijd rijp is :mrgreen:

En ik wil de zijkant gaan beplakken met zwarte folie.
Dit om te voorkomen dat er paddestoelen tussen het mycelium en de zijkant van het bakje groeien.
Lijkt me een slimme oplossing???

Hehe, zo funny, ik heb nu net dezelfde growbox hier bij me staan, ook net toegekomen, maar ik ga wel al beginne :) Er staat nu water in voor de komende 12uur. Ben benieuwd wat het gaat opleveren :tongueout:

Ik zal wel fotos posten! Maar dat is nu nog niet nodig, want anders zou ik net dezelfde foto kunnen posten als exsmoker

:wave: :stoned:

exsmoker

Bewuste gebruiker
Argulas zei:
>knip<

Hehe, zo funny, ik heb nu net dezelfde growbox hier bij me staan, ook net toegekomen, maar ik ga wel al beginne :) Er staat nu water in voor de komende 12uur. Ben benieuwd wat het gaat opleveren :tongueout:

Ik zal wel fotos posten! Maar dat is nu nog niet nodig, want anders zou ik net dezelfde foto kunnen posten als exsmoker

:wave: :stoned:

haha schitterend!!! :mrgreen:

ik ben eens benieuwd wat de kit bij jou gaat doen!!
kom maar op met de foto's :)

mijn box staat te wachten in de koeling (thanx voor de tip henkie84) totdat ik het teken geef ; GROW :wink:

PS: waar heb jij de kit vandaan?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
groothandel van azarius ^^ Mijn moeder heeft een natuurwinkel :wink:

Ik ben nu ook aan het twijfele voor de zijkanten te beplakken, maar mss kan ik hem ook gewoon in die doos laten staan? Want ik vrees dat als er plakband rond hangt, dit extra kans maakt op schimmels , als er eens water tussenkomt..
Ik ben redelijk bang dat heel het boeltje zal mislukken door contaminatie :confused:

Mja ik zal wel zien.

Fotos is voorlopig echt overbodig hoor, het ziet er allemaal hetzelfde uit als op jouw foto :grin: Ik zal trouwens ook een apart topic aanmaken hoor :) , Later :)

Wat ik me wel afvraag is wat die witte streep/plakker op dat deksel van die bak doet?

Morgen om 5 uur smorgens het water eruit halen, dat wordt dus vanavond feesten tot 5uur, EXAMENS ZIJN TOCH NET GEDAAN!! FEEST!! :hearteyes: :P

exsmoker

Bewuste gebruiker
Ik heb er net wel ff zwarte (schone) vuilniszak omheen geplakt.
Al vraag ik me nu idd ook af of en geen schimmel tussen gaat komen :rolleyes:

die witte streep plakker waar jij het over hebt is ontluchting van de gesloten kit voor ingebruikname. De kit moet kunnen ademen want anders krijg je juist de foute schimmel bij je mycelicum.

en ik denk toch dat ik ook ga soaken.... ben zo benieuwd :hearteyes: :mrgreen:
mijnes komt bij de blauwe engel vandaan..
kunnen we mooi vergelijken

iig succes met jouw growkit :wink:

Bovenaan