Paddokweekset: grappig

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hmmpff.. internet explorer liep vast en wilde niet meer opstarten dus moest weer helemaal de pc opnieuw opstarten :angry:

Maargoed, waar was ik..
Oja,

Die gespleten paddo is toch nog een stukje doorgegroeid waardoor ie niet helemaal gespleten is, maar alleen het onderste stukje een beetje..
Zie onduidelijke webcamfoto :P

http://www.putfile.com/pic.php?img=5360777
*Waarom werken de img tags niet? :confused:

@ The Used: 6 paddo's valt toch nog wel mee :P ik had er de 2e flush ook maar 6 en nu 7 in totaal.. je hebt niks te klagen :mrgreen:

najah ik ga in iedergeval over een week of 2 er nog een kit bestellen denk ik.. maar dan van multispore.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dank je! vooral de iets kleinere waarvan het vliesje een mooie ring vormt als het hoedje opengaat.. bijna zonde om ze te plukken :mrgreen:

Mush

Newbie
Nice tweede flush... eentje met een hoedje van 11 cm... (vergelijk met CD van 12 cm) :) :)
hoeveel die woog weet ik niet, maar nu, 24 a 25u na de pluk (drogend tussen keukenpapier) weegt ie een 60tal gram (schat dat ie zeker van boven de 70-75 komt)

mattskovic

Wijs gebruiker
heb nu al veel paddo kweeksetjes gezien
dus ik vind het tijd dat ik ook 1 ga bestellen bij azarius

nu nog eens bedenken hoe ik ouders ga inlichten hier over :tongueout:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hangt er een beetje vanaf hoe je ouders zijn tegenover dat soort dingen.. als ze het zelf ook wel interresant vinden ken je t wel zeggen, en anders gewoon in een kast zetten ofzo waar ze t niet zien.

btw, als je een kweekset voor 17,50 goedkoper wilt moet je ff op www.multispore.nl kijken, een winkeltje van een member geloof ik (Jpilot)
Als ik dat eerder had gezien had ik m ook daar gekocht denk ik :wink:

mattskovic

Wijs gebruiker
Radeon915 zei:
Hangt er een beetje vanaf hoe je ouders zijn tegenover dat soort dingen.. als ze het zelf ook wel interresant vinden ken je t wel zeggen, en anders gewoon in een kast zetten ofzo waar ze t niet zien.

btw, als je een kweekset voor 17,50 goedkoper wilt moet je ff op www.multispore.nl kijken, een winkeltje van een member geloof ik (Jpilot)
Als ik dat eerder had gezien had ik m ook daar gekocht denk ik :wink:

moet je wel voor in nederland wonen :(

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
ow ja, dan is het erg jammer :(
Maargoed, azarius is alsnog een goede keus als je kijkt naar de opbrengsten van de meeste mensen :)

Ik heb vandaag de laatste 3 paddestoelen geoogst, ongeveer 13 a 14 cm lang, ongeveer de kleinsten van het stel.
T is jammer dat ik ze steeds moet laten drogen, vers ruiken (en smaken volgens mij) ze veel aangenamer dan gedroogde, daar komt echt zo'n muffe geur vanaf.

Tigos

Experimenterende gebruiker
Ik ben nog altijd aan het wachten tot ik de volgende kan oogsten. hier is mijn totale opbrengst van mijn box: 125gr+130gr+180gr+90gr+57gr= 582gr. Er komt nog maar zoals jullie zien wordt het alsmaar minder en minder. Momenteel zie ik nog een paar paddestoelen die boven komen.

mattskovic

Wijs gebruiker
Tigos zei:
Ik ben nog altijd aan het wachten tot ik de volgende kan oogsten. hier is mijn totale opbrengst van mijn box: 125gr+130gr+180gr+90gr+57gr= 582gr. Er komt nog maar zoals jullie zien wordt het alsmaar minder en minder. Momenteel zie ik nog een paar paddestoelen die boven komen.

het is wel normaal dat het steeds minder en minder wordt :tongueout:
de grondstoffen graken uitgeput enzo ....

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
ik ben nu reeds aan het wachten op de 4e flush. Het substraat lijkt per keer steeds meer uit te drogen, en er zijn ook een paar stukjes een beetje zwart van de sporen, maar goed, hopelijk gaat er nog wat groeien.

geweldig

echt fantastisch gedaan jongens. Voor mij is zo een kweeksetje het mooiste wat er bestaat. Radeon en Mush hebben een geweldige oogst "binnengehaald". Mijn beste resultaat tot nog toe was 27 gram gedroogd na drie flushes. Het lijkt misschien niet zo veel maar ik was er dolgelukkig mee. Daar heb ik wel 10 keer van kunnen "eten", dus dan kost zo een trip ook bijna niks.
Maar wat echt onbetaalbaar is vind ik het ogenblik dat je ze ziet verschijnen en vooral het moment dat ze ineens heel snel groeien. Eerst lijkt er niks te gebeuren en dan gaat het opeens bliksemsnel. Spannend.
LSD blijft voor mij de absolute koningin maar zo een paddo van eigen kweek heeft wel iets héél speciaal.
Proficiat jongens.

The Used

Bewuste gebruiker
10 dagen gelden alweer mijn 3e flush ge oogst... Het waren maar 6 paddestoelen! Maar had er eentje van 46,2 GRAM!!! Echt te extreem gewoon , de vorige was ook al 40 gram , maar 46,2 slaat echt nergens meer op :grin:. Verder waren er nog 2 ook 30+'ers en 1tje van 25 gram en 1 van 17 en 1 van 13 gram. totaal dus ook al weer boven de 160 gram :grin:, heb nu in totaal dus meer dan een halve kilo der nu al uit gehaald. Maar mijn kitje is er nu dan ook 100% mee gekapt. pas na 3 keer oogsten. Misschien heeft dat met de sporen te maken ?

Doerak

Bewuste gebruiker
Heeft iemand geprobeerd de vermiculeet mix (als je PF tek gebruikt) te verrijken met bijv. fosforzuur, 5-HTP of zelfs DMT (als zoutvorm in een plant: Mimosa Hostilis, Psychotria Viridis, Yopo, etc.)?

Fosforzuur toevoegen kan lastig zijn omdat paddenstoelen alleen groeien op een voedingsbodem met een pH van 7 á 8. Je kunt het zuur neutraliseren met een base als natronloog, maar de paddenstoelen groeien sowieso niet als er teveel fosfor in de ondergrond zit.

5-HTP zou mogelijk de groei van de paddenstoelen ondersteunen. Dit is nooit bewezen, maar sommige mensen zweren erbij.

Van DMT is het bewezen dat het de potentie van de paddenstoelen verhoogt. Men denkt dat dit komt doordat N,N-DMT hydroxyleerd naar 5-HO-DMT, wat een paddo-achtig effect heeft bij orale inname (geen MAO-remmers vereist). Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar het klinkt interessant.

http://forums.lycaeum.org/index.php/topic,17922.0.html

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb een beetje advies nodig: de 4e flush begint volop te groeien, ik tel best veel paddestoelen, ALLEEEN!! :openmouth: ze hebben het idee gekregen allemaal aan de zijkanten te gaan groeien, helemaal rondom het substraat :confused:
Ze hebben dus ongeveer een halve tot een hele cm groeiruimte en ik denk niet dat dat gaat lukken :P

Nu zitten er aan de ene zijkant een stuk of 4 (het minste van allemaal) dus zou het mogelijk zijn als ik dat stukje met die paddo's eraf snij, het substraat op z'n kant zet, en het stukje er aan de andere kant weer op zet? of zouden ze dan dood gaan?

Alvast bedankt!!

Edit: Ik heb van de zijkant een plakje afgesneden waar ze opzaten, het substraat op z'n kant gezet en de stukjes op de andere zijkant geplaatst.. hopelijk gaat het zo lukken want ik heb al ongeveer 20 paddestoeltjes geteld! :openmouth:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Vandaag al 8 geoogst en er groeien er nog meer! :openmouth:
Ik dacht dat de kit al aan z'n eind was gekomen maar dit is dus duidelijk nog niet het geval :mrgreen:

JJJ

Bewuste gebruiker
Doerak zei:
Heeft iemand geprobeerd de vermiculeet mix (als je PF tek gebruikt) te verrijken met bijv. fosforzuur, 5-HTP of zelfs DMT (als zoutvorm in een plant: Mimosa Hostilis, Psychotria Viridis, Yopo, etc.)?
Ik weet niet of dit soort dingen echt werken, als het bewezen is dan zal het wel. Maar ik vermoed dat het niet veel verschil maakt, en qua moeite nogal teleurstellend is. Waarom zou je zoiets kostbaars als pure DMT in je voedingsbodem doen? Zelf vind ik het ook een beetje zinloos; paddo's zijn nou juist uit zichzelf al heel sterk, ruimschoots sterk genoeg lijkt me, dat hoeft helemaal niet nóg sterker :) En het is juist zo mooi dat het van nature zo is, en al helemaal goed is, dat je het voor m'n gevoel alleen maar minder kunt maken door chemicaliën toe te voegen. Het is ook zo menselijk, de natuur geeft ons iets dat compleet en perfect is, en we willen er toch weer aan gaan sleutelen :grin:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Volgens mij kan je dan beter DMT nemen als je aan het trippen bent, dat geeft een veel beter effect volgens mij.

hmm, die 8 paddo's die ik nog geoogst had lijkt wel het laatste te zijn, de anderen blijven maar klein, nu al bijna 2 weken lang :( ik denk dat ik ze er morgen (zometeen eigelijk...) er maar afhaal en nog ff kijk of er nog één flush op wilt komen.

bandicoot

zelf paar weken terug in een smartshop een kweekset van growbox.org gekocht

ik kwam terug van een weekendje feesten , en er was al een kop open ,
besloten te gaan slapen en vandaag te plukken

op alle paddos stond een kleine schimmellaag blijkbaar

ook waren er langs de zijkant en de onderkant gegroeit

toch maar geplukt , ze liggen nu te drogen in een doos op keukenpapier , gesloten op mijn pc monitor

kan iemand wat commentaar geven

hier zijn de fotos ; http://tinyurl.com/2rhlj4

edit : de 'cake' zag er niet meer zo gezond uit , heb met een breekmes de zijkanten eraf gesneden , terug met water gevuld voor een mogelijke 2de flush
al ga ik er vanuit dat dit niet meer zal lukken

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hee, het kweekset topic staat weer bovenaan :mrgreen:

@ bandicoot: Dude, waar zie jij een schimmellaag :confused:
Als je dat witte, pluizige spul bedoelt wat op die steeltjes zit, dat hoort zo :P
EDIT: Heb je die liggende paddo's en die aan de zijkant er ook afgehaald? die gaan anders waarschijnlijk schimmelen, en dat is niet echt goed voor de levensduur van je setje :wink:

@ Ellesdee: veel plezier met je setje! hopelijk worden het ook van die grote boomstammen :mrgreen:

Mijn eigen setje heb ik gisteren weggegooid. De laatste paddo groeide er een week of 3/4 terug op, maar die bleef heel klein, en na een paar dagen zat er een zwarte vliegjes colonie in :P
Ik heb m toen buiten gezet, en ben m toen eigelijk vergeten, en gisteren kwam ik m weer eens tegen.. alle vliegjes waren weg (of dood :mrgreen: ) en het vermiculiet was in een lichtbruinige, papachtige substantie veranderd, met wat donkere brokken ertussen.. Smakelijk!

Al met al vond ik het wel een leuke ervaring om ze te kweken, en ik ga het zeker nog een keer doen.
En echt aan idereen de tip om het wel goed steriel te houden, want die zwarte vliegjes zijn echt zwaar kut :openmouth:

Veel growplezier nog iedereen :P :wave:

bandicoot

ja met schimmel bedoel ik die pluisjes , ok dan dan ist dat in orde

de zijkanten waar het te erg was heb ik gewoon van de cake gesneden ,
nu is die wel iets kleiner ,
heb ook met papiertape nu de zijkanten beplakt zodat er enkel licht aan de bovenkant komt

bandicoot

Hallo,

2/3 van eerste flush genomen op Dour ,

zwaarste trip die ik ook gedaan heb

na een half uur kwamen er visuals ,
gevoel was superhard

eerste uur was fun , daarna verloor ik evenwicht , kon me niet meer orientieren , van 2de tot 6de uur van trip bad gegaan

dosis was volgens mij +- 3maal te hoog

lag verlamd op de grond , kon niet rechtstaan , dit zat meer in m'n hoofd ..

was geen sitter in de buurt of vriend die me kon helpen ,

mezelf ermaar doorgesleept ,
tegen 8h kunnen slapen tot 10h

dan prettig opgestaan , zeer blij dat ik nog leefde enzo

al bij al geen spijt

fotos van 2de flush ; vandaag geplukt , worden morgen geconsumeerd door 2 vrienden

http://tinyurl.com/2c6gvn

Jpilot

Ziet er goed uit.

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat er bedrijven zijn die doorzichtige bakjes gebruiken voor de kweek. Natuurlijk is het onwijs intresant om te zien hoe die stoelen groeien vanaf de zijkant, alleen de growkit is lastig te onderhouden als de stoelen van alle kanten er uit schieten. Waar licht is komen ze te voorschijn :grin:

Jpilot

Dat gaat lekker. Ik hoop dat al je pins ook daadwerkelijk paddo's worden. Meestal halen ze het niet allemaal. Deze pluk je dan weg, vlak voor het dunken. Deze kleine paddenstoelen ( primodia ) zijn wel erg potent, dus niet weg gooien ! :wink:

hallotje

Bewuste gebruiker
Hallo,

Ik heb ook een kweeksetje gekocht er zijn nu 5 dagen paddestoeltjes te zien... maar ze zijn echt lang niet zo groot als die van jullie... Schieten die dingen in 1 keer de lucht uit ofzo ?

sabe007

heb eens een vraag. zijn de truffelkweekset goed ?
want ben vanplan om er eentje te halen :d

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Jahoor, van wat ik ervan hoorde stop je 'm gewoon een paar maanden in een donkere kast, waarna je 'm open maakt en er een zootje truffels uit haalt :)

het enigste nadeel is dat je geloof ik geen meerdere flushes heb, dus na 1x is het afgelopen..

Azarius.net zei:
Oogst informatie:
De geschatte opbrengst voor de kitjes is 75 -120 gram.

dus dat tegenover de 400-600 gram voor de cubensis setjes is het niet echt heel veel, maar je kunt er toch een paar keer van trippen.

Bovenaan