Paddo mini kweek setje!!!

Bij deze willen wij graag met jullie de groei van onze paddo's laten zien.
T is maar een klein bakkie maar hij doet het goed.
Na 11 dagen schimmel kwamen ze op en dat was op 1e pinksterdag dus we zitten vandaag op de 5e groeidag.
Gisteren en vandaag foto's gemaakt:

Groeidag 4 :rock:

Groeidag 5 :)

Ze groeien echt super hard, morgen weer nieuwe foto's maken!!!
Wat vinden jullie van ons mini kweek setje???

Nou het gaat allemaal heel snel, vanmorgen wezen kijken en toen was de eerste al open.
In de loop van de dag zijn er nog meer open gegaan dus hebben we ze maar geoogst.
Toch nog ff wat foto's gemaakt! :)

Dus zo'n 80 gram voor de eerste oogst, niet slecht voor een zo klein bakkie.
Nu maar testen!!!! :rock: EN OP NAAR DE VOLGENDE OOGST!!!

Buddha Cheese

Belezen gebruiker
Zien er mooi uit, veel plezier ermee. :hearteyes:

Ik ga toch eens wat informatie over paddo's kweken opzoeken, lijkt me nog wel leuk om eens te proberen en zeker de moeite waard nu ze niet meer verkocht worden. Is het veel werk of heel moeilijk? En kost zo'n setje veel?

Het zijn mexicaantjes, hebben ze in zwolle in de smartshop gehaald.
Zit totaal geen moeite in, maar moet wel steriel werken.
Kosten van dit bakje zijn 15 euri, hij is dan ook maar heel erg klein. (doet het super zoals je ziet)
Denk dat hij ongeveer zo doorsnee heeft van 12 cm ofzo.
Hij staat weer voor de 2e ronde!!!
Hebben dit weekend ff gestest en hij is super.
Hebben er gewoon thee van gemaakt, hebben allebei een super trip gehad met schitterende kleuren en alles bewoog.
Lopen was ook erg wazig, leek wel of we elastieke benen hadden.
Helemaal toppie en zeker voor herhaling vatbaar!!!

Als ze weer op komen zullen we nieuwe foto's maken! :grin:

Frank123

Wijs gebruiker
Wouw, mooi hoe dat uitziet als die zo dicht bij elkaar en zo hoog staan. Dat word smullen ! ( en tijd dat ik me zelf dat eens aanschaf :angry: )

KoxBox

Badass junkie
Twisted & Ktje zei:
Het zijn mexicaantjes, hebben ze in zwolle in de smartshop gehaald.
Zit totaal geen moeite in, maar moet wel steriel werken.
Kosten van dit bakje zijn 15 euri, hij is dan ook maar heel erg klein. (doet het super zoals je ziet)
Denk dat hij ongeveer zo doorsnee heeft van 12 cm ofzo.
Hij staat weer voor de 2e ronde!!!
Hebben dit weekend ff gestest en hij is super.
Hebben er gewoon thee van gemaakt, hebben allebei een super trip gehad met schitterende kleuren en alles bewoog.
Lopen was ook erg wazig, leek wel of we elastieke benen hadden.
Helemaal toppie en zeker voor herhaling vatbaar!!!

Als ze weer op komen zullen we nieuwe foto's maken! :grin:

Lekkere oogst zou ik zo zeggen, wel even je nagels kuisen voor het eten. :wink:

Niet te geloven, afgelopen Vrijdag geplukt ff gebadderd en weer neergezet.
Nu staan er alweer 2 hele schattige kleine paddootjes op.
Dus alweer ff wat foto's gemaakt:

Schattig zijn ze he!!!
Laat maar weer lekker groeien!!! :wink:

Nou we hebben er nu 3 paddootjes opstaan.
Gaat niet echt hard maar zien er gezond uit!!!

Heel goed kijken dan zie je ze alle 3 ondanks de slechte foto!!!

Dit is 1)

Dit is 2)

En dit nr 3)

Jaja, nu elke dag ff bij ze zitten met een sticky en een beetje kletsen he :)
gaan ze harder van groeien :tearsofjoy:

Nou het schiet echt niet op... gedult is een schone zaak zeggen ze dan maar echt...
I can't wait :tearsofjoy:
Mja moet toch.
Heb wel weer wat foto's gemaakt.

Die hele kleine in het hoekje gaat het niet halen denk ik.... :(

Gedult, geult................ :wink:

Nou daar zijn we dan weer ff met nieuwe foto's.
Nu duurt het toch wel erg lang... zijn wel weer wat kleintjes bij gekomen maar hij ziet er helaas lang niet zo mooi uit als de eerste keer... :(

Wat denken jullie ervan :confused: beetje triest zo he, helemaal als je de foto's van de eerste oogst erbij ziet....

KoxBox

Badass junkie
Dit is perfect normaal hoor, je kan niet verwachten dat al je flushes even mooi zullen zijn of een goed gewicht opleveren. Meestal is je eerste flush wel de beste in aantal dan welteverstaan, maar in latere flushes kan je echt monsterpaddo's krijgen van 20cm+ bij bepaalde soorten altans.

Dus de grote aantallen worden soms gecompenseerd met latere flushes die minder in aantal zijn maar grotere paddenstoelen opleveren. Maak je dus geen zorgen, wie weet is je volgende flush wel nog beter dan je eerste.

Keep up the good work!

Gelukkig maar!! :grin:
Moest ff zo reactie hebben.
Dit is ook ons eerste bakkie en heb natuurlijk wel verder op deze site gekeken en wel gezien dat andere het ook wel hebben maar toch fijn dat iemand ff bevestigd dat het allemaal wel goed komt!!
Zijn weer wat geruster en zullen geduldig af wachten.
Kunnen bijna niet wachten want de eerste was padd's die er af kwamen waren super!! :hearteyes:
Thanks voor je reactie!!!

KoxBox

Badass junkie
Geen probleem, maar ik raad je (jullie) aan niet iedere keer de zak te openen om foto's te maken. Iedere keer dat je ze opent is er een kans op contaminatie. En als het groeien echt traag gaat dan moet je op de temperatuur letten rond de 23-24 graden is ideaal en zeker letten op de vochtigheidsgraad. Zolang de zak goed beslagen is, is er niets aan de hand. Zo niet dan verstuif je best wat water in de zak, naargelang dit nodig is 1 à 2 keer per dag.
Succes!

Ziet er goed uit!!! Heb je zelf je mini-kweekset gemaakt?
Ik heb 2 setjes staan in een oud terrarium met thermostaat regeling. Half in het licht, vet goeie paddo's voor een eerste kweek denk ik zo...
Lijkt me leuk om te proberen zelf verder te kweken, maar wat gebruik je dan als kweekgrond?
Is het zo (van horen zeggen) dat een rot stuk boomschors in potgrond bedekt met paardenstrond een goede bodem is? Lijkt me stug toch met schimmel-gevoelige paddo's?? Iemand ervaring met doorkweken?? De sporen uit de hoed halen lukt wel... maar dan???

Bijlagen

• Oogsttijd2_laagmb.JPG
    Oogsttijd2_laagmb.JPG
    143 KB · Weergaven: 629
  • Opbrengs1&2_laagmb.JPG
    Opbrengs1&2_laagmb.JPG
    144,9 KB · Weergaven: 629

KoxBox

Badass junkie
Roadpirate zei:
Ziet er goed uit!!! Heb je zelf je mini-kweekset gemaakt?
Ik heb 2 setjes staan in een oud terrarium met thermostaat regeling. Half in het licht, vet goeie paddo's voor een eerste kweek denk ik zo...
Lijkt me leuk om te proberen zelf verder te kweken, maar wat gebruik je dan als kweekgrond?
Is het zo (van horen zeggen) dat een rot stuk boomschors in potgrond bedekt met paardenstrond een goede bodem is? Lijkt me stug toch met schimmel-gevoelige paddo's?? Iemand ervaring met doorkweken?? De sporen uit de hoed halen lukt wel... maar dan???

Er is maar 1 adres: http://www.mushplanet.com/nl/

Zo weer eens tijd vor nieuwe foto's!
Nu netjes buiten de zak dus ziet het allemaal wat minder goed.
Zijn er weer wat bij gekomen, maar ik maak me een beetje zorgen om de grootste.. :confused:
Hij begint een beetje groen uit te slaan en het lijkt ook een beetje of er stof in de zak zit.
Beetje zwartig zo halverwege de zak.. geen idee wat het kan zijn.
Nou bij deze de foto's

Hier kan je wel een beetje zien dat de gote paddo groenig is aan de onderkant

Verder zien alle ander paddootjes er gezond uit!
Klein maar gezond :hearteyes:

:wave:

KoxBox

Badass junkie
Hmm, ik zou toch maar opletten met dat groen... Moest ik van jullie zijn ik zou die groene niet opeten en in het oog houden dat het zeker niet verspreid raakt.

Het zwart kunnen misschien sporen zijn maar dat ben ik niet zeker. Voor de rest ziet alles er goed uit.

Helaas de rest van de paddootjes worden ook groen... :(
Balen hoor, wachten nog ff een paar dagen af...misschien dat we nog wat foto's maken... maar ziet er niet best uit helaas...

KoxBox

Badass junkie
Twisted & Ktje zei:
Helaas de rest van de paddootjes worden ook groen... :(
Balen hoor, wachten nog ff een paar dagen af...misschien dat we nog wat foto's maken... maar ziet er niet best uit helaas...

Ik denk dat het wachten niet zal helpen... Eens gecontamineerd is er niets meer aan te doen behalve de boel weg te smijten... Spijtig, heb het ook meegemaakt.

Is dit normaal dat je van die grote paddo's krijgt? En in hoe ver kan je de steel na drogen mee eten? :confused: Dit is de tweede vlucht uit de kweekset, ben benieuwd wat er nog komt... Er zijn al weer kleine paddo's die de kop op steken. Gaat best hard!! Gaaf.... :openmouth:

Bijlagen

• 2eoogst.JPG
    2eoogst.JPG
    27,1 KB · Weergaven: 629

KoxBox

Badass junkie
Roadpirate zei:
Is dit normaal dat je van die grote paddo's krijgt? En in hoe ver kan je de steel na drogen mee eten? :confused: Dit is de tweede vlucht uit de kweekset, ben benieuwd wat er nog komt... Er zijn al weer kleine paddo's die de kop op steken. Gaat best hard!! Gaaf.... :openmouth:

Wees blij met je grote paddestoelen!!! Ja, dit is perfect normaal zeker in latere vluchten.
En je moet alles op eten van de paddestoel, waarom blijven mensen dit toch vragen :confused: ... Ik vind het toch redelijk logisch dat je gewoon alles moet consumeren.

Hey hoi dan maar weer!! :wave:

Nou ik heb vanaf de laatste foto's eigelijk niet meer naar de paddoos omgekeken en gisteren dacht ik toch laat ik ze maar eens weg gooien.
Nou toen trof ik ze zo aan:

Dufde ze zowiezo al niet meer te eten maar nu ook niet weg te gooien... of te oogsten.
Dus heb ze :openmouth: laten staan, vanmorgen trof ik dit aan:

Haha... OOPsss!!! :tearsofjoy: volgende keer weer beter.
Zal binnenkort weer eens een nieuwe halen!
Heb ze nu achter in de tuin begraven, wie weet doen ze nog wat in het wild!!
Oja en ik hoop dat de buurtkatten ze niet vinden :wink:

:wave:

KoxBox

Badass junkie
Hmmm, ik moet op mijn woorden terug komen. Na wat beter gekeken te hebben zien de meeste er maar belabberd uit, misschien maar best dat je ze weggegooigd hebt :grin:.

Nou dan bij deze nog ff gauw een foto van hoe het bord er uit zag en de zak toen ik het bakje paddoos eruit had gehaald...

Heel vet en zwart... net inkt :(

Tja dus beter weg...

Bovenaan