Ik heb afgelopen zaterdag mijn kweeksetje gekocht, en bij het lezen van de handleiding kwam ik tot de ontdekking dat er een constante temperatuur van ca. 23 graden moet zijn.. Mezelf niet erg goed geinformeerd vantevoren dus.. Kweeksetje een aantal uren in de koelkast gezet, en steeds weer een aantal uurtjes erin en eruit.. S'nachts gewoon op mijn kamer laten staan.Aangezien de weerberichten best goed nieuws voorspelden, maandag dan toch uiteindelijk de zak maar gevuld met 200 ml kraanwater, en de bak erin gezet. Bij gebrek aan paperclips de bovenkant van de zak dichtgeplakt op 2 plaatsen met plakband. De bak staat momenteel op mijn vensterbank, met het gordijn tussen de bak en het raam, constante temperatuur is 22-24 graden.
Het advies van de handleiding was na de 3de dag 2 gaten ter grootte van een euro in de zak te knippen aan weerszijden, op dit forum las ik echter dat dit onzin is, dus na een dag heb ik de gaten dichtgeplakt. De zak is continue best goed beslagen met condens, de bak zelf ziet er ook erg beslagen uit. Het enige waar ik me zorgen over maak, zijn de witte pluisjes die op het oppervlak zijn onstaan op sommige plekken.. Kan dit heel erg veel kwaad ?