Paddo kweek

Frisian User

Belezen gebruiker
KoxBox zei:
Je hebt toch op een van de zijkanten bewaterd en niet direct op de kit??
En hoe lang zijn ze al aan het groeien nu want bij mij heeft het 25 dagen geduurd eer dat ze uitkwamen dusja... Geduld is een schone deugd neem dat maar van mij aan :wave:

ja maar het probleem bij mij is ze zijn al bijna 10 dagen uitgekomen :confused:..
maar echt groter worden ze niet

Maar ik kan ze dus gewoon op de luchtuitlaat van het beeldscherm zetten ? (is wel erg warm :v)

Water heb ik niet uitgekookt maar wel ff heet water gepakt en dat af laten koelen

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik geef de paddo's nooit kraantjeswater man.
En ook geen regenwater.
Ik pak mijn fleske bronwater en geef dat. Nooit problemen gehad.

Ja, dat kan wel is zijn dat uw scherm veel te heet is?
Paddo's moeten voelen dat het kouder wordt.
DAarom laten we mycelium rond de 30 graden groeien en de paddo's op 20-22 graden. (ik toch).
Tuurlijk is het niet voor iedereen mogelijk de constante temp aan te houden.
De verwarming brandt niet altijd hier, dus zet ik dat op een verwarmde mat. Dat zal toch ook een temperatuurschommeling zijn voor die shrooms van ik weet niet wat.

Maar ik kan me wel inbeelden dat op jouw scherm zo'n 30 graden of warmer kan worden als dat een tijdje aanstaan.
Ik gebruikte in het begin mijnen dvd speler en liet da opstaan. Niet te warm en niet te koud.

KoxBox

Badass junkie
Net voor de oogst:

Bijlagen

• IMG_0448.jpg
    IMG_0448.jpg
    47,8 KB · Weergaven: 2.146
  • IMG_0449.jpg
    IMG_0449.jpg
    48,5 KB · Weergaven: 2.142
  • IMG_0450.jpg
    IMG_0450.jpg
    49,7 KB · Weergaven: 2.134

KoxBox

Badass junkie
De oogst:

Nu nog een weegschaal zien te bemachtigen...

Bijlagen

• IMG_0453.jpg
    IMG_0453.jpg
    56,6 KB · Weergaven: 2.132
  • IMG_0456.jpg
    IMG_0456.jpg
    37,5 KB · Weergaven: 2.135

KoxBox

Badass junkie
Ik ben ze nu aan het drogen in een schoendoos; eerst een laag wc papier dan de paddestoelen en dan weer een laag wc papier. Dit alles staat onder de verwarming.
Is dit een goede manier om te drogen?

JJJ

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
Ik ben ze nu aan het drogen in een schoendoos; eerst een laag wc papier dan de paddestoelen en dan weer een laag wc papier. Dit alles staat onder de verwarming.
Is dit een goede manier om te drogen?
Ja hoor, als het maar niet zo dicht bij de verwarming staat dat het echt warm wordt. En de schoenendoos open houden zodat het vocht eruit kan.

KoxBox

Badass junkie
Ik heb net nog een growbox besteld bij azarius maar daar staat er dat er Cambodian paddestoelen uitkomen, terwijl mijn growbox (uit 't locomotiefke in Terneuzen) normaal gezien Mexicaanse zou produceren of zijn er geen verschillende growboxen te verkrijgen en plakken ze er gewoon een naam op?

KoxBox

Badass junkie
www.azrius.nl en dan bestellen... maar ik heb mijn bestelling al een week geleden geplaatst. Maar aangezien het paddoverbod niet geld voor thuiskweken lijkt het mij logisch dat je die dingen nog kan bestellen... :wave:

TB-303

Experimenterende gebruiker
Paar keer gekeken afgelopen weken, en er stond steeds dat het niet meer in voorraad was :wave:

KoxBox

Badass junkie
Ik weet, ik weet maar omdat ik mijn bestelling vorige week geplaatst heb sturen ze het nog op voor mij :mrgreen:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Maar het is nu wel gedaan met de kweeksets, of niet? Ik zie ook dat ze geen Mushbags enz. meer hebben, of zou de voorraad gewoon ff op zijn? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de Mushbags, die geen sporen bevatten, ook uit de handel moeten worden gehaald :confused:

KoxBox

Badass junkie
Geen id, maar op het forum staat er (en heb ook een mail ontvangen) dat al de bestellingen die voor 1 december gemaakt zijn en betaald zijn worden nog gewoon verzonden.

KoxBox

Badass junkie
Nee, idd bij de volgende vlucht ga ik een sporenprint maken en daar dan sporenspuiten :) en ik heb zo een mushbag met een equadoriaanse sporenspuit besteld dus daar kan ik ook wel redelijk wat kweeksetjes mee maken. Paddo's kweken is wel degelijk verslavend! :mrgreen:

KoxBox

Badass junkie
Het is nu de 2de dag dat ze aan het drogen zijn, merk nog niet echt veel verschil moet ik zeggen... maarja het duurt blijkbaar ruim een week eer ze droog zijn.

Frisian User

Belezen gebruiker
hmm dat is wel minder
maar een maat van me heeft het er steeds over dat als ik ze droog dat dan 20% van de werkzame stof verdwijnt ?.. klopt dat ?

KoxBox

Badass junkie
Neen dit klopt niet, de paddestoelen verliezen 10% van hun gewicht of vocht (weet het even niet meer). Gedroogde zijn iets minder sterk omdat de psilocine het droogproces niet overleeft maar daar merk je weinig of niets van in de trip. :)

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik heb hier al veel discussies over gelezen, en het woord dat ze droog of vers evensterk zijn.
Maar ik vind ze droog toch een pakje sterker hoor :)
Maar das eigen ervaring dat spreekt.

En na een week zen die al droog

KoxBox

Badass junkie
Ik zeg hier ook maar wat ik gelezen heb :), heb zelf alleen nog maar verse gegeten dus ik kan niet spreken uit ervaring...

Mayan

Bewuste gebruiker
Vers vind ik ze gewoon lekkerder... Maar kvind da ze harder droog aankomen..
Maarja kan oek aan mijn eigen liggen.
Nog iemand ervaringen mee?

Frisian User

Belezen gebruiker
KoxBox zei:
Ik zeg hier ook maar wat ik gelezen heb :), heb zelf alleen nog maar verse gegeten dus ik kan niet spreken uit ervaring...

Ja ik dus ook dus ben erg nieuwschierig

Van verse begin ik gauw te kokhalsen :kots: , had ik vreemdgenoeg in het begin nooit last van dus het is mentaal maar ik krijg mezelf er niet overheen :|

KoxBox

Badass junkie
Haha ja dat ken ik, heb ik vooral met die kopjes bwerk maar ik eet ze altijd met chips dat helpt echt en spoel ze weg met cola ofzo :grin:. Maar toch als je zo een kop(je) kapotbijt dat is echt niet te harden.

Frisian User

Belezen gebruiker
precies, zodra er iets uit elkaar knapt dan kan ik het amper houden.
toen het mooie weer was voor de laatste keer genomen, toen hadden we het met chocomel light bij de aldi weg gedaan XD hielp geen kut

KoxBox

Badass junkie
Ik eet ze altijd met doritos chips (die blauwe of rode zakken) die hebben een redelijk uitgesproken smaak, het enige nadeel is dat ik dan tijdens de trip constant zin heb in die chips haha :mrgreen:

Frisian User

Belezen gebruiker
KoxBox zei:
Trouwens Frisian hoe staat het daar met jouw kweekset zijn ze al wat gegroeid?

ja ze zijn een beetje gegroeit, hoedjes waren al opengeslagen maar werd er niet groter op, dus heb ze zodra de hoedjes opengeslagen waren maar geplukt en ze liggen nu te drogen boven een vochtvanger :)

ooh ja ik heb in totaal 11 paddo's geplukt (waren de grootsten)
zitten nu nog een kleine 25 in die langzaamaan ook wel groeien (al zijn er een paar kleine bij die totaal niet groter geworden zijn :confused: )

maar hoe dan ook ik ga ze zeker voelen morgenavond :smoke: aangezien het nu al dik 2 maand geleden is sinds ik voor het laatst getript heb :hearteyes:

KoxBox

Badass junkie
Raar... laat zeker iets weten in dit topic hoe het geweest is ben echt benieuwd hoe goed/sterk ze zijn! :hearteyes:

sky

Belezen gebruiker
KoxBox zei:
Neen dit klopt niet, de paddestoelen verliezen 10% van hun gewicht of vocht (weet het even niet meer). Gedroogde zijn iets minder sterk omdat de psilocine het droogproces niet overleeft maar daar merk je weinig of niets van in de trip. :)

Klopt ook niet. De paddo's verliezen bij drogen zo'n 90% van hun gewicht. :wave:

KoxBox

Badass junkie
Haha ja idd excuses ik weet dat ik ergens iets van 10% gelezen heb maar weet niet meer over wat dat ging...

KoxBox

Badass junkie
3 dagen aan het drogen:

Droog metode: schoendoos - dikke laag wc papier - paddo's - dikke laag wc papier - "deksel" dicht met een dikke reep karton uitgescheurd zodat het vocht kan verdampen en onder de verwarming geplaatst. Blijkbaar geen te slechte metode. :hearteyes:

Bijlagen

• IMG_0476.jpg
    IMG_0476.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 1.517

Frisian User

Belezen gebruiker
heb jij toevallig een ouderwets computer beeldscherm ? :) ik heb vanacht ff slaapstand uitgezet en de paddo's op m'n beeldscherm gelegen met alleen een laagje keukenrol eroverheen :smoke: en ja hoor, ze zijn knakdroog (1/2 dagen)

die dingen wegen dan echt niks meer :| ik gooi een stuk of 10 paddo's op de weegschaal en het is net 3,9/4 gram ofzo :grin:

Frisian User

Belezen gebruiker
haha damn, bijna net teveel paddo's naar binnen gewerkt :grin:

zat ff naar m'n weegschaaltje te kijken en ipv gram stond ie op ons :|... had 3/4 ons aan gedroogde paddo's (9gram achteraf)

maar is goed gekomen :smoke:

Bovenaan