Suc6De Sjeik zei:Ik denk dat een verhit mesje, liefst een scalpel het beste is. Wat ik je aanraad is bij de volgende kweekset de zijkanten van de bak te verduisteren met tape, zodat het geen licht meer doorlaat. Dan voorkom je dat er paddo's tussen het substraat en de zijkanten van de bak in groeien.
Hopi Sjeik, dank voor je reactie. Dat is idd mijn fout geweest, heb ze de eerste paar dagen (maandag kwamen ze als pins tevoorschijn) buiten de doos gehad, en kwam er naderhand achter dat dat niet had gemogen. Vandaar dus dat ze ook via de zijkant omhoog kwamen. Donderdag geloof ik heb ik ze in de doos gezet. En zal bij de volgende vlucht zeker de bak zelf helemaal verduisteren.
Enig idee wat er nu gebeurd met die kleintjes die binnen in langs de zijkant zitten na het soaken? Gaan toch hopelijk niet rotten dan, en de boel contamineren?
Skyggen.
het is degelijk witFrisian User zei:wit spul is goedgroene of bruine of zwarte schimmel is niet echt de bedoeling
![]()
Mayan zei:Flapper jij wel regelmatig met je zak?ik verplaats hem zo nu en dan en kijk ff hoe ze er aan toe zijn
Is het te koud? Ding staat bovenop m'n monitor (niet op de ventilatiegaten)
Zorgen voor voldoende lucht,doe soms de zak open voor 2 minuutjes
Hoge vochtigheid,er zit ongv 2cm water onderaan de bodem van de zak
regenbeurtje kan ook es geen kwaad zonet ff voor het eerst met een plantenspuit ff bewaterdben benieuwd
STERIEL WERKEN