Paddo kweek

KoxBox

Badass junkie
Na 25 lange dagen eindelijk de wondere verschijning van de kleine goden!

Na 25 dagen...

Bijlagen

• IMG_0405.jpg
    IMG_0405.jpg
    42,6 KB · Weergaven: 5.766
  • IMG_0418.jpg
    IMG_0418.jpg
    46,7 KB · Weergaven: 5.757
  • IMG_0420.jpg
    IMG_0420.jpg
    49,3 KB · Weergaven: 5.762

Ceko

Belezen gebruiker
Gefeliciteerd! Na 10 dagen elke dag kijken of ik al iets zie, zie ik eindelijk van die kleine pluisjes ontstaan. Had jij dat ook op een gegeven moment? Ik vraag me af of ik genoeg water in de bak heb gedaan tijdens het soaken, kan ik dan nog bijspuiten of wat?

lucifer in the sky

Bewuste gebruiker
ik heb binnenkort ook een kweeksetje, is het beste om ze in een pot te zetten?
of mag het in verschillende ?
want als er een infectie op komt, kan je zo vermijden dat ze op al je paddestoelen komt.
ik weet het niet.
mvg

Frisian User

Belezen gebruiker
gewoon in je kweekset houden :wink:
12 uur soaken, in de zak doen, zak dicht maken
en groeien laten

bij mij waren er bij de 8ste dag al tekenen van leven,
en nu is het dag 11/12 en het zijn al redelijk grote :) denk eind van de week dat ik ze kan plukken :wink:

Geduld hebben (Y)

KoxBox

Badass junkie
Inderdaad geduld hebben, moet je mij niet leren :mrgreen: 25 dagen wachten is niet nx ik had het bijna opgegeven :wave: .

KoxBox

Badass junkie
Dag 28:

Binnen 2 dagen oogsten ?? Of zou dat nog te vroeg zijn?
Ze zijn nu 3 dagen aan het groeien.

Bijlagen

• IMG_0430.jpg
    IMG_0430.jpg
    38,1 KB · Weergaven: 5.601
  • IMG_0426.jpg
    IMG_0426.jpg
    42,4 KB · Weergaven: 5.589
  • IMG_0427.jpg
    IMG_0427.jpg
    51,4 KB · Weergaven: 5.616

De Sjeik

Bewuste gebruiker
De oogst valt niet echt te plennen, het is tijd om te oogsten wanneer de hoedjes zich openen en het vliesje scheurt. Dus gewoon afwachten.

Maar het ziet er goed uit hoor :)

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik zou bijna durven zeggen dat er nog een sproeibeurtje bij mag.
Lijkt erop dat de lv heel laag is. Als je dat dan toch doet, goed flapperen met die zak dat er nieuwe zuurstof in kan

En ja, wanneer oogsten? Het kan snel gaan nu hoor, ik denk nog binnen de week!

KoxBox

Badass junkie
De zak is overal goed beslagen hoor. En smorgens is er 2 keer zoveel condens als savonds dus ik denk dat het wel goed zit :grin: .

KoxBox

Badass junkie
*Update*

Na 29 dagen, 4de dag sinds ze zijn uitgekomen.

Hopelijk oogsten morgen :confused: :hearteyes:

Bijlagen

• IMG_0433.jpg
    IMG_0433.jpg
    43,2 KB · Weergaven: 5.508
  • IMG_0435.jpg
    IMG_0435.jpg
    44,4 KB · Weergaven: 5.494
  • IMG_0436.jpg
    IMG_0436.jpg
    41,9 KB · Weergaven: 5.482

dfssdfde

Badass junkie
Zo groot zien de grote me er toch ook nog niet uit...
En door besmettingsgevaar kan je best alles tegelijk er uit halen.

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Ik zou gewoon geduld hebben man, ik weet het, 29 dagen is lang, maar die stoeltjes kunnen voor zover ik weet nog een stuk groter worden dan dat. Bovendien tonen de hoedjes nog geen tekenen dat ze snel opengaan, dus ik zou echt wachten.

psych-out

Bewuste gebruiker
ik zou wachten. haast en spoed is zelden goed
had je nu maar 20 dagen gewacht en je kweekset dan weggegooid dan had je nu ook geen paddo's maar je hebt geduld gehad en nu heb je resultaat.
dus nog even geduld want ze moeten nog wat groeien.
succes

skyggen

Newbie
Hallo allemaal, ben nieuw hier.
Nu heb ik in verband met het morgen ingaande paddoverbod ruim 2 weken geleden bij Mushmush een aantal kweeksets besteld. Ze gaan redelijk goed, daar niet van en verwacht binnen een week te kunnen oogsten.
Nu zit ik alleen met de stoeltjes die langs de zijkant omhoog zijn gekomen en vrij diep zitten, maar groot genoeg worden om geen aborts te zijn.
Hoe oogst ik die dadelijk zonder het substraat te beschadigen?
Gewoon eruit proberen te trekken, of een schilmesje heet maken (steriliseren) en binnen in het substraat eruit snijden?
Iemand hier ervaring mee? Antwoorden worden zeer op prijs gesteld.

Groeten, Skyggen.

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Ik denk dat een verhit mesje, liefst een scalpel het beste is. Wat ik je aanraad is bij de volgende kweekset de zijkanten van de bak te verduisteren met tape, zodat het geen licht meer doorlaat. Dan voorkom je dat er paddo's tussen het substraat en de zijkanten van de bak in groeien.

skyggen

Newbie
De Sjeik zei:
Ik denk dat een verhit mesje, liefst een scalpel het beste is. Wat ik je aanraad is bij de volgende kweekset de zijkanten van de bak te verduisteren met tape, zodat het geen licht meer doorlaat. Dan voorkom je dat er paddo's tussen het substraat en de zijkanten van de bak in groeien.

Hopi Sjeik, dank voor je reactie. Dat is idd mijn fout geweest, heb ze de eerste paar dagen (maandag kwamen ze als pins tevoorschijn) buiten de doos gehad, en kwam er naderhand achter dat dat niet had gemogen. Vandaar dus dat ze ook via de zijkant omhoog kwamen. Donderdag geloof ik heb ik ze in de doos gezet. En zal bij de volgende vlucht zeker de bak zelf helemaal verduisteren.
Enig idee wat er nu gebeurd met die kleintjes die binnen in langs de zijkant zitten na het soaken? Gaan toch hopelijk niet rotten dan, en de boel contamineren?

Skyggen.

KoxBox

Badass junkie
*Update*

Het is inderdaad nog lang geen oogsttijd :cry: maarja toch nog een paar fotootjes getrokken want ze zijn weer flink gegroeid.

:hearteyes:

Bijlagen

• IMG_0439.jpg
    IMG_0439.jpg
    37,3 KB · Weergaven: 5.384
  • IMG_0440.jpg
    IMG_0440.jpg
    39,1 KB · Weergaven: 5.376
  • IMG_0441.jpg
    IMG_0441.jpg
    41,2 KB · Weergaven: 5.371

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hopi Sjeik, dank voor je reactie. Dat is idd mijn fout geweest, heb ze de eerste paar dagen (maandag kwamen ze als pins tevoorschijn) buiten de doos gehad, en kwam er naderhand achter dat dat niet had gemogen. Vandaar dus dat ze ook via de zijkant omhoog kwamen. Donderdag geloof ik heb ik ze in de doos gezet. En zal bij de volgende vlucht zeker de bak zelf helemaal verduisteren.
Enig idee wat er nu gebeurd met die kleintjes die binnen in langs de zijkant zitten na het soaken? Gaan toch hopelijk niet rotten dan, en de boel contamineren?

Skyggen.

Wat ik in ieder geval zou proberen is de steeltjes zo ver mogelijk af te snijden en de restjes te verwijderen. Ik denk op zich niet dat kleine restjes paddo bij de volgende flush de boel zullen besmetten, maar beter neem je het zekere voor het onzekere. Wat je nog kan proberen is een pincet goed verhitten en daarmee langs de zijkant van de bak proberen de steeltjes in een keer er uit te plukken, maar kijk dan wel uit dat je geen gaatjes in de bak smelt met de pincet.

Succes nog.

dingo

Belezen gebruiker
heb me overlaatst ook 3 groeisetjes gekocht, heb ze gisteren 12u laten soaken en ze staan nu rustig op hun plaatsje. ik vraag me wel een paar dingen af: moet ik ze tijdens het groeiprocess nog besproeien met water ofzo? en moet de zak constant gesloten blijven? voor de rest ziet alles er tot nu toe goed uit, het enigste verschil met gisteren is dat er een beetje meer schimmel is bijgekomen en dat de groeisetjes een ietwat natuurlijk geurtje hebben gekregen, dit zijn toch geen slechte tekenen hoop ik?

dingo

Belezen gebruiker
Frisian User zei:
wit spul is goed :wink: groene of bruine of zwarte schimmel is niet echt de bedoeling :)
het is degelijk wit :grin: maar het is ook niet zoveel, en bij de ene is het wat minder dan bij de andere...maarja dat zal wel normaal zijn :grin: ook staan ze alledrie op een rijtje bovenop een kast ( ze staan in de buurt van een dakraam) en ik vraag me af of ze elkaar niet zullen hinderen qua licht?

KoxBox

Badass junkie
Dag 6 van het groeiproces!

Bijlagen

• IMG_0443.jpg
    IMG_0443.jpg
    41,8 KB · Weergaven: 5.273
  • IMG_0445.jpg
    IMG_0445.jpg
    41 KB · Weergaven: 5.261
  • IMG_0444.jpg
    IMG_0444.jpg
    33,5 KB · Weergaven: 5.248

Mayan

Bewuste gebruiker
Allez, het lange wachten heeft opgebracht.
Zéér mooie shrooms! Gaat lekker snel daar :)

Mayan

Bewuste gebruiker
60g nat?
Idd bijna onmogelijk te schatten. Het is ook nog maar je eerste vlucht, hierna komen er nog, en daarna nog eens, en dan nog eens, en dan mss nog eens

Mayan

Bewuste gebruiker
Het kan meer zijn hoor...
Maar dat zien mij er op het eerste oog toch max 2 porties uit.

Mayan

Bewuste gebruiker
Flapper jij wel regelmatig met je zak?
Is het te koud?
Zorgen voor voldoende lucht, hoge vochtigheid, regenbeurtje kan ook es geen kwaad
STERIEL WERKEN

Frisian User

Belezen gebruiker
Mayan zei:
Flapper jij wel regelmatig met je zak?ik verplaats hem zo nu en dan en kijk ff hoe ze er aan toe zijn

Is het te koud? Ding staat bovenop m'n monitor (niet op de ventilatiegaten)

Zorgen voor voldoende lucht,doe soms de zak open voor 2 minuutjes

Hoge vochtigheid,er zit ongv 2cm water onderaan de bodem van de zak

regenbeurtje kan ook es geen kwaad zonet ff voor het eerst met een plantenspuit ff bewaterd :) ben benieuwd

STERIEL WERKEN

KoxBox

Badass junkie
Je hebt toch op een van de zijkanten bewaterd en niet direct op de kit??
En hoe lang zijn ze al aan het groeien nu want bij mij heeft het 25 dagen geduurd eer dat ze uitkwamen dusja... Geduld is een schone deugd neem dat maar van mij aan :wave:

Bovenaan