Paarse kopjes gevonden in grasveld met koeien.

Oek Ingenpas

Experimenterende gebruiker
Hallo. Ik heb hele kleine paddestoelen gevonden met een witte steel en paarse kopjes en ze groeien uit de koeienpoep en ze groeien heel erg langzaam en zijn soms verdewenen als ik weer terug ben in het grasveld. ze verkleuren donker als je ze kneust maar kon niet goed zien welke kleur dit is. weet iemand of het paddo's zijn?

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt niet echt als een strak plan, foutje kan je behoorlijk ziek maken of dodelijk zijn, waarom dat risico nemen?

Het lijkt mij als paddenstoelen uit poep groeien dat ze zoiezo niet veilig eetbaar zijn?

Mwoh, champignons worden toch ook grotendeels gekweekt op paardenmest?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je niet precies weet wat je doet met paddestoelen plukken kan het erg gevaarlijk of zelfs dodelijk zijn.

Bovendien is je beschrijving veel te vaag voor ons om überhaupt conclusies uit te trekken.

Waarom het risico nemen ipv gewoon veilig truffels kopen in de smartshop?

Het lijkt mij als paddenstoelen uit poep groeien dat ze zoiezo niet veilig eetbaar zijn?
Er worden zoveel dingen opgekweekt met mest, gewoon een kwestie van goed wassen naderhand.

Oek Ingenpas

Ik heb nu wel kaalkopjes gevonden ergens anders, ze waren moeilijk te zien omdat ze nat waren heb ze nu liggen om te drogen. Ik weet 100% zeker dat het kaalkopjes zijn en ga morgen weer op de vindplek kijken.

benzzzy

Badass junkie
Ik heb nu wel kaalkopjes gevonden ergens anders, ze waren moeilijk te zien omdat ze nat waren heb ze nu liggen om te drogen. Ik weet 100% zeker dat het kaalkopjes zijn en ga morgen weer op de vindplek kijken.
Stuur is een foto .
ff kijken of het de goeden zijn.

Oek Ingenpas

ze waren grijs toen ze nat waren. toen ze begonnen te drogen werden ze wit met een donker randje onderaan de hoed. ze hebben een puntje op een spitse hoed en ik heb al vaak de verkeerde gevonden dus weet ook wel hoe die eruit zien. Toen ik ze in het gras zag staan wist ik meteen dat het de goeie waren (goede ogen).

Sprokkie

Bewuste gebruiker
Hoe weet je zo 100% zeker dat het kaalkopjes zijn dan? Er zijn best veel paddestoelen die er op lijken, maar het toch niet zijn. De verkeerde eten kan flink gevaarlijk zijn.
Ja , zou het zeker nog een second-opinion geven van iemand die er echt verstand van heeft...

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Vliegenzwammen zijn makkelijker te herkennen. Pluk daar 1tje van en zorg dat de boswachter je niet betrapt. Haal thuis het vliesje en dus ook de stippen er vanaf. Laat een halve liter melk warm worden (net niet koken) en doe daar het vliesje en de stippen in. Kwartiertje laten trekken. Af laten koelen en filteren. Elk kwartier een slokje er van nemen totdat je hard genoeg tript.

Voila.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Vliegenzwammen zijn makkelijker te herkennen. Pluk daar 1tje van en zorg dat de boswachter je niet betrapt. Haal thuis het vliesje en dus ook de stippen er vanaf. Laat een halve liter melk warm worden (net niet koken) en doe daar het vliesje en de stippen in. Kwartiertje laten trekken. Af laten koelen en filteren. Elk kwartier een slokje er van nemen totdat je hard genoeg tript.

Voila.
Van 1 vliegenzwam ga je niet hard trippen, zeker niet met de vliegenzwammen die hier in de buurt groeien.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Vliegenzwammen zijn makkelijker te herkennen. Pluk daar 1tje van en zorg dat de boswachter je niet betrapt.
Tenzij je het bos kaal plukt gaat de boswachter er denk ik niet moeilijk over doen hoor. Zullen altijd wel mensen door het bos struinen op zoek naar eetbare paddestoelen.

Bovenaan