Beste Onlymespeedfraek
’t Is dat ik de ijdele hoop heb om met dit schrijven meerdere mensen te kunnen helpen dan jou alleen, anders had ik denk ik niet meer gereageerd. Er is namelijk iemand (en hij heet niet God, Allah, Boeddha, of een aanverwante 'hogere macht') die elke verslaafde van welke drugsverslaving dan ook af kan laten kicken!!!
Daarom, voor iedereen die dit leest: lees verder en stuur (als je denkt dat het kan helpen) een link van deze thread naar iedereen in jouw buurt die ook maar een beetje richting verslaving op gaat of er middenin zit en daardoor een hekel aan zichzelf heeft of begint te krijgen. Maar doe dit alleen voor mensen die in jouw ogen nog volledig te redden zijn, want anders is het toch alleen maar verspilde moeite.
Ik heb echt het beste met je voor en met mijn reactie heb ik met mijn boerenverstand gepoogd je een schop onder je kont te geven. Het was zeker niet mijn bedoeling om met modder te gaan gooien.
Ik denk dat de eerste stap voor elke verslaafde de belangrijkste is en ben van mening dat ik weet welke stap dat is. Ik denk ook dat je zelf wel weet wat die eerste stap is, maar je hebt hem misschien nog niet vaak genoeg gehoord om daadwerkelijk die stap te kunnen, durven en/of willen zetten. ’t Zou ook best kunnen dat je jezelf met jouw vragen op dit forum hebt gezet om toch nog van meer mensen te horen te krijgen wat je zou kunnen doen om jezelf de kracht te geven om die eerste stap ook daadwerkelijk te zetten. Misschien wel juist dáárom. Natuurlijk wens ik jou (en alle anderen) bij het zetten van die eerste stap alle sterkte van de wereld om jouw verslaving te boven te komen.
Mijn eerste poging om jou in te laten zien wie jou kan helpen is blijkbaar mislukt en daarom volgt hier toch nog maar even een reactie, ondanks dat ik van mijn kant uit eigenlijk al een punt gezet had achter dit topic.
onlymespeedfraek zei:
mijn reaktie is dat jou meening er al helemaal niet toe doet en ik me echt afvraag waar jij denkt het recht van spreken vandaan te hebben om wat mij bdetreft einde tropic neer te zetten?
dacht zo dat ik deze text van jou vond!
is neer gezet op feb 2009!!
Heee Newbie
Prachtige tekst, meid! Ik en mijn vriendin zijn een nog nieuwere newbie in dit wereldje, want wij beginnen nog maar net met andere drugs dan joints. Jullie gaan lekkerrrr. Die kant gaan wij ook op... Lekker experimenteren met alles wat God verboden heeft en lekker uit je dak gaan met z'n tweeen!
And no kiddings... Never nooit niet.
(Sorry voor degene die ze al hebben... Succes ermee.)
Jullie lijken me toffe luitjes.
Kus en een groet!
Agapios
houd dus in dat je pas net verder bent dan een beetje blowen!
en dus dat dit sort dingen voor jou te moeilijk is om begrip voor te hebben je weet dan dus niet waar het over gaat!
en nee hoef geen aandacht jij blijkbaar wel aangezien je zo negatieve aandacht vraagt!
bij mij is het alleen een roep naar hulp!
en ik weet tot mijn spijt waar ik het over heb en daarbij tot men verdriet ook al een ernstige speed verslaving gehad!
en tot mijn geluk ook weer overwonnen zonder hulp!
maar uit jaren langen ervaaring weet ik echt wel waar ik over praat!
toen ik zo naief dacht als jij was ik net begonnen jaartje of 13/14 dus niet aankomen met aandacht vragen of zo want dit is echt doelloos!
forums zijn er ook voor dingen als mijn post dus!!!!!
vind het nergens op slaan om zo te reageren als jou!
Over jouw verontwaardigde antwoord heb ik je het volgende te melden:
1. Het maakt mij echt niets uit of bij jou mijn mening er toe doet. Ik ken je niet en ik ga je liever ook niet leren kennen, dus heb ik er ook geen enkele moeite mee om jouw verhaal aan mijn deur voorbij te laten gaan. En al zou je het denken, ik voel me ook echt niet geroepen om ook maar iemand op deze wereld van zijn of haar drugsprobleem af te helpen. En gebrek aan aandacht heb ik al helemaal niet.
2. Je hebt het goed gelezen, maar niet goed begrepen: wat MIJ(!) betreft, einde topic. Dat JIJ met anderen (die ook niets voor jou kunnen doen) nog oeverloos van gedachten wilt wisselen over JOUW probleem, moeten jij en die anderen weten. Mijn zegen heb je, maar je weet zelf ook wel dat je daar geen steek verder mee komt.
3. Ik hoef niet tot tien te kunnen tellen (lees: verslaafd te zijn geweest) om te kunnen bedenken wie jij nodig hebt om je van je verslaving af te helpen, en jij zelf ook niet. Dus het door jou gevonden en door mij geschreven stukje tekst over ons geëxperimenteer met drugs doet niet ter zake.
4. Ja, wij zijn pas net verder dan een beetje flink blowen en wij kunnen dit prima in de hand houden, zonder ook maar ergens verslaafd aan te raken. Er is voor mensen die zichzelf wel in de hand kunnen houden namelijk niks mis met recreatief gebruik (volgens mij althans). …Misschien heb ik het wel mis en ben ik over een paar jaar ook verslaafd. Ik hoop en denk het niet, maar je weet maar nooit… Maar ook dan werkt volgens mij alleen onderstaande methode.
5. Jouw roep om hulp heeft op dit forum totaal geen zin, en ook dat weet je zelf best. Er staat genoeg info over afkicken op dit forum en op internet. Deze en die andere thread van jou voegen daar niets aan toe. Je zegt het zelf al… Je weet dat aandacht vragen doelloos is, dus doe dat hier dan ook niet. Ga afkicken!
Hoe af te kicken?
Begin met jezelf deze vraag te stellen: ‘Wie kan mij helpen om van mijn verslaving af te komen?’.
Als je op deze vraag niet volmondig het antwoord kunt geven ‘ALLEEN IK ZELF!’, heeft proberen af te kicken totaal geen zin. Je zult het met je eigen wilskracht moeten doen. Help jezelf! Met dat geblaat van je op dit forum tegenover mensen die jou willen 'helpen' krijg je echt jou eigen situatie niet geaccepteerd. Zowel niet tegenover jezelf als tegenover anderen. Een ander kan jou niet helpen en accepteert jouw zielige situatie ook niet. Een ander kan jou slechts begeleiden om er uit te komen en daar zijn talloze instanties voor. De instanties waar die mensen zitten, weet je zelf wel te vinden, dat hoef ik je niet te vertellen. Maar uiteindelijk zul je dat afkicken toch gewoon zelf moeten doen. Als je jezelf dát in je hoofd prent, dan pas heeft het zin om een poging te wagen.
Afkicken begint met de WIL om af te kicken. Een verslaafde die WIL afkicken, heeft de eerste overwinning al op zak: hij of zij kijkt naar de toekomst! Jij wilt afkicken, dus doe dat dan ook. Ga niet met je rug naar de toekomst staan om naar je verleden te kijken, maar draai je om. Dat verleden, daar kun je niks meer mee. Je bent op één of andere manier in de situatie verzeild geraakt waar je nu in zit. Dat je verkeerde keuzes gemaakt hebt, dat hoef ik niet van jou te horen en jij ook niet van mij. Wat jouw weg geweest is, is niet belangrijk. Het is nou eenmaal zo gegaan, daar kun je nu op dit moment niets meer aan doen. Je verleden is geweest en de toekomst ligt voor je. Besef dat elke minuut dat je je druk maakt om het verleden, af gaat van de toekomst. Jóuw(!) toekomst. Verlies geen tijd meer door jezelf nog dieper in de shit te graven. Nú is het moment om wél die juiste keuze te maken. Kies voor JEZELF, ga er voor, maar dan wel helemaal! Zal best een verdomd lastige klus voor je worden, maar als je niet toegeeft aan je verslaving en luistert naar je lichaam, dan gaat het je zeker lukken!
Interesseert jouw toekomst je niet, dan kan ik je alleen maar aanraden om een keuze te maken uit één van de volgende twee opties: blijf ‘lekker’ verslaafd (als je het tenminste zelf kunt betalen!) of wees nog één keer een vent en spring Herman Brood achterna.
Groet en succes,
Agapios
P.S.: Eigenlijk ben ik gek dat ik nog de tijd heb genomen om dit allemaal in te typen, want van mij mogen die (ernstig) verslaafde zielenpoten stuk voor stuk van de aardbodem verdwijnen. Ze kosten toch alleen maar geld en je hebt d'r verder niks aan.