Oxycodon retard dosering eerste keer

yellow2020

Belezen gebruiker
Ik heb 2 x Oxycodon retard 40mg. Ik heb nog nooit iets dergelijks gebruikt. Wat is een mooie beginnersdosering voor een medium effect? En is het een aanrader om ze fijn te malen en dan in te nemen? En wat is dan een aan te raden dosering?

Jefferson420

Experimenterende gebruiker
Ik heb zelf geen ervaring met pijnstillers en opiaten, maar ik heb wel een paar trip reports gelezen en daaruit bleek dat 10 mg al een goede dosis was. Als je ze verkruimeld en opsnuift komt het altijd harder en sneller aan. Ik raad je aan om ook een paar trip reports op te zoeken als je dit nog niet heb gedaan, dan weet je wat je ongeveer kan verwachten en op welke dosering. Op Erowid stond trouwens geen informatie over de dosering. Hopelijk kunnen anderen je nog wat meer vertellen met eigen ervaringen erbij.
:wave:

yellow2020

Belezen gebruiker
Ben ondertussen dit tegengekomen: http://prescription-drug.addictionblog. ... -too-much/

Daar wordt gezegd dat, voor iemand die nog nooit opiaten gebruikt heeft, niet meer dan 30mg Oxycontin (Oxycodon met vertraagde afgifte dus) per dag gebruikt mag worden. Dit advies is volgens mij voor therapeutische doeleinden. De conclusie die ik daar uit trek is dat 40mg dus best zou kunnen voor een beginnende gebruiker. 10mg meer voor net dat recreatieve effect :wink:. Klopt deze conclusie?

yellow2020

Belezen gebruiker
Jefferson420 zei:
Ik heb zelf geen ervaring met pijnstillers en opiaten, maar ik heb wel een paar trip reports gelezen en daaruit bleek dat 10 mg al een goede dosis was.

Ging het in die gevallen niet om de Oxycodon? Met directe afgifte dus?

Jefferson420

yellow2020 zei:
Ging het in die gevallen niet om de Oxycodon? Met directe afgifte dus?
Dit is het tripreport waar ik het over had: https://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=86915
Hij had het van zijn vader die het voorgeschreven kreeg, dus waarschijnlijk wel met vertraagde afgifte. Maar hij verkruimelde het en snoof het, en daarover staat dit in de link van yellow2020: If your OxyContin tablet is crushed or cut in half, it will actually be more dangerous because the controlled-release function of the tablet has been damaged. Betekend dit dat dit wel directe afgifte levert?

yellow2020 zei:
De conclusie die ik daar uit trek is dat 40mg dus best zou kunnen voor een beginnende gebruiker. 10mg meer voor net dat recreatieve effect . Klopt deze conclusie?
Ik dacht dat een recreatieve dosering juist meer is dan de voorgeschreven dosering, of heb ik dat nu fout? In jou bron staat ook dit: If you’ve never taken OxyContin before, as little as 30 mg could spell trouble. Maar er staat ook weer dat sommigen wel tot 120 mg gebruiken, en het niet fataal was. Dus ik denk dat 40 mg wel kan, maar je zou voor de zekerheid eerst een halve kunnen proberen bijvoorbeeld, maar dat is jouw keuze natuurlijk.

yellow2020

Belezen gebruiker
Ik dacht dat een recreatieve dosering juist meer is dan de voorgeschreven dosering, of heb ik dat nu fout? In jou bron staat ook dit: If you’ve never taken OxyContin before, as little as 30 mg could spell trouble. Maar er staat ook weer dat sommigen wel tot 120 mg gebruiken, en het niet fataal was. Dus ik denk dat 40 mg wel kan, maar je zou voor de zekerheid eerst een halve kunnen proberen bijvoorbeeld, maar dat is jouw keuze natuurlijk.

Oh dat is raar want aan het begin staat: "In general, 30 mg OxyContin in one day is the safe limit for people who have not been exposed to opiates."

En de recreatieve dosering is ook meer. Volgens mij heb je het verkeerd gelezen want ik zei ook: "10mg meer voor een recreatieve waarde". 30mg werd er genoemd en ik zei 40mg.

Jefferson420

Ik had het inderdaad niet goedgelezen, nu snap ik je logica :tearsofjoy: Dan zou 40mg idd wel kunnen. Maar de info op die site is dus wel een beetje tegenstrijdig, en dus misschien geen goede bron.
Maar ik denk dat 40 mg inderdaad wel kan. Maar als je nog zekerder wilt zijn kan je altijd nog een halfje nemen, en/of andere bronnen zien te vinden.
En laat je weten hoe het was en of die dosis goed was voor een beginneling?

yellow2020

Belezen gebruiker
Jefferson420 zei:
Ik had het inderdaad niet goedgelezen, nu snap ik je logica :tearsofjoy: Dan zou 40mg idd wel kunnen. Maar de info op die site is dus wel een beetje tegenstrijdig, en dus misschien geen goede bron.
Maar ik denk dat 40 mg inderdaad wel kan. Maar als je nog zekerder wilt zijn kan je altijd nog een halfje nemen, en/of andere bronnen zien te vinden.
En laat je weten hoe het was en of die dosis goed was voor een beginneling?

Inderdaad tegenstrijdig. Ik wacht met nemen tot ik zekerder ben van wat een goede dosering is. Hopen dat iemand met ervaring wat meer kan vertellen. Een halfje nemen is geen optie omdat dan de vertraagde afgifte niet meer werkt en je dus ineens 20mg binnen zou krijgen.

Jefferson420

Verstandig van je :grin: Je kan ook meer trip reports lezen, dat zijn geen 100% betrouwbare bronnen, maar als een aantal dingen overeenkomenkan je daar wel wat van aannemen.
Maar ik dacht juist dat vertraagde afgifte de voorgeschreven methode is omdat het dan pijn verdoofd voor een langere tijd, en dat je dan juist een directe afgifte wilt voor een snellere, kortere en sterkere high?

Jefferson420

Bluelight vind ik ook altijd wel een goede site, en als anderen dit ook zeggen dat zal het inderdaad wel goed zijn. Het is sowieso verstandig om eerst een klein beetje te nemen, je kan daarna altijd nog een halve of hele pil nemen.
En laat je weten of deze dosis dan goed is?

yellow2020

Belezen gebruiker
Gisteren 5mg gesnoven. Op een wat moe gevoel na geen effecten. Nog eens 5mg gesnoven, weer geen effect om over naar huis te schrijven. 20mg gecrushed en oraal ingenomen. Begon misselijk te worden, opstaan vanaf de bank maakt me elke keer duizelig en misselijker. Begon te zweten en heb een keer overgegeven. Werd erg moe en voelde me niet fit. Dit alles duurde zo'n 3,5 uur. Eigenlijk alleen maar negatieve effecten gevoeld. Totaal geen euforie of het verdwijnen van zorgen. Wat vinden mensen zo leuk aan opiaten? Verdwijnen de negatieve effecten na het vaker nemen van zo'n middel en komen de positieve effecten dan meer aan het licht?

Fool

Badass junkie
yellow2020 zei:
Verdwijnen de negatieve effecten na het vaker nemen van zo'n middel en komen de positieve effecten dan meer aan het licht?
Het wisselt per persoon en opiaat, maar dit is wel een stelregel. Nadeel is dat je dan ook makkelijker hooked raakt. :wink:

yellow2020

Belezen gebruiker
Fool zei:
yellow2020 zei:
Verdwijnen de negatieve effecten na het vaker nemen van zo'n middel en komen de positieve effecten dan meer aan het licht?
Het wisselt per persoon en opiaat, maar dit is wel een stelregel. Nadeel is dat je dan ook makkelijker hooked raakt. :wink:

Ik heb anders niet de behoefte om het nog eens te doen. Maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen al moet ik wel zeggen dat ik vrij verslavingsgevoelig ben.

Fool

Badass junkie
Dat is goed om te horen, het risico zit er echter in dat zodra het wel 'leuk' wordt dat je het iets vaker kunt doen. Ook als je het vaker doet, om het leuk te maken, ligt een lichamelijke verslaving met alle gevolgen van dien op de loer.

Maar aan het eind van de rit komt het toch echt neer op zelfdiscipline.

Marcko

Belezen gebruiker
OXYCODON EN OXYCONTIN ZIJN HEERLIJK IK BEN ERVAN AAN HET AFKICKEN MAAR HET VALT NIET MEE.

Ik zelf heb al een tijdje ervaring met oxycodon (zowel retard als direct). Ik begon ermee toen ik een hernia had een jaar geleden. Veel pijn en een vrachtlading oxy thuis van de huisarts, die tegen deze pijn prima werkte. Na de hernia ben ik het recreatief gaan gebruiken, eerst helemaal afgebouwd. M.n. het afkicken vind ik erg vervelend. Na een paar dagen veel last van slapeloosheid, hartkloppingen en gejaagdheid, typische opioiden bijwerkingen, te hebben gehad na ongeveer 2 weken helemaal er vanaf. Vooral in de maanden hierna kon ik er maar moeilijk afblijven, ook tijdens mijn werk. Het geeft mij een heerlijk mellow maar ook euforisch gevoel en het maakte mij scherp en enthousiast en zorgeloos. Heb nog iets van 200 stuks liggen in 5 en 10 mg zowel retard als snelwerkend. Neem nu af en toe (weekenden) nog doseringen van 20-30 mg per keer (retard altijd eerst crushen en innemen), puur omdat ik er nog een top gevoel van krijg en er losser van wordt in de omgang met mensen. Zoals je hoort, klinkt gevaarlijk :smilingimp:. Ik begon met 10 mg wat me toen iig meteen een euforisch en zorgeloos gevoel gaf. Ik maak ze op (duurt nog wel ff) en ga er daarna iig niet meer aan. Iets TE lekker vind ik het allemaal. Gelukkig kan ik er ook niet meer aankomen. :grin:

Bovenaan