Open relaties en/of fuckbuddies

L

Lid 28715

Gast
Ik vroeg me af hoe jullie staan tegenover open relaties en fuckbuddies.
Ofwel een open relatie hebben met fuckbuddies erbij, ofwel geen (open) relatie hebben, maar wel fuckbuddies.

Ik persoonlijk vind het allebei wel prima, maar in mijn omgeving ben ik daar blijkbaar een uitzondering in. De meeste mensen in mijn omgeving vinden dat seks en liefde per se hand in hand moeten gaan. Ik vind dat het prima apart kan, het is natuurlijk wel 10 keer mooier als het samen gaat, maar apart kan ook nog best leuk zijn.
En ik ben ook een groots voorstander van open relaties. Ik zie het een beetje als een beperking van je vrijheid als je jezelf aan 1 persoon moet binden qua seks. En ik zie ook geen reden om jaloers te worden als ik bijvoorbeeld seks heb met een ander persoon dan mijn partner. Ik heb die ander niet lief, ik moet gewoon aan mijn trekken komen. :-P

Ook fuckbuddies, mensen waar je alleen maar seks mee hebt en verder geen diepe relatie, zie ik het probleem niet van in. Sterker nog, ik ben al een tijdje op zoek naar een fuckbuddy, lijkt me geweldig. :-P

Anyways, ik wil weten hoe jullie hier tegenover staan en als jullie het niet met mij eens zijn dan hoor ik graag waarom niet. Lijkt mij wel interessant om een discussie over te voeren.

[edit] typo's...

Wackie

Belezen gebruiker
Deze vraag is al vaak gesteld door mensen die hopen hier een fuckbudie te vinden.

Helaas, probeer het maar ergens anders. :)

W.F.L.

Badass junkie
Wackie zei:
Deze vraag is al vaak gesteld door mensen die hopen hier een fuckbudie te vinden.

Helaas, probeer het maar ergens anders. :)

Ja Wacky ga maar ergens anders zoeken ! :grin:

Edit: En het enkelvoud van buddies is buddy. Dus niet fuckbudie maar fuckbuddy jah?! :P

W.F.L.

Badass junkie

L

Lid 28715

Gast
Nee, het was niet mijn intentie om hier een fuckbuddy te vinden, dan zou ik dat wel doen op een seksforum.

Ik wilde echt weten wat jullie mening was.

tomz0r

Badass junkie
Het lijkt me wel riskant. Na seks is de kans toch best groot dat je er vaak aan terugdenkt als het heel fijn was, of dat je gevoelens voor diegene gaat hebben. Ik zou het niet kunnen, voor mij zou het echt spelen met vuur zijn. Ben er denk ik ook een beetje te jaloers voor.
Maar als je die gevoelens kan beheersen lijkt het me wel vet!

weyoun22

Bewuste gebruiker
tomz0r zei:
Het lijkt me wel riskant. Na seks is de kans toch best groot dat je er vaak aan terugdenkt als het heel fijn was, of dat je gevoelens voor diegene gaat hebben. Ik zou het niet kunnen, voor mij zou het echt spelen met vuur zijn. Ben er denk ik ook een beetje te jaloers voor.
Maar als je die gevoelens kan beheersen lijkt het me wel vet!

Precies, ik heb niets tegen het principe, maar ik denk ook niet dat het aan mij besteed zou zijn.

L

Lid 28715

Gast
tomz0r zei:
Het lijkt me wel riskant. Na seks is de kans toch best groot dat je er vaak aan terugdenkt als het heel fijn was, of dat je gevoelens voor diegene gaat hebben.

Maar het mooie ervan is, lijkt mij tenminste, dat als je er niet vaak aan hoeft te denken, omdat je gewoon nog een keer kan als het zo fijn was. :-P

Daarnaast kan ik pas gevoelens voor iemand krijgen als ik heel veel hele diepe/persoonlijke gesprekken met ze heb gehad. Dat moet je dus gewoon vermijden en dan zal dat probleem niet ontstaan denk ik zo.

tomz0r

Badass junkie
Evert zei:
tomz0r zei:
Het lijkt me wel riskant. Na seks is de kans toch best groot dat je er vaak aan terugdenkt als het heel fijn was, of dat je gevoelens voor diegene gaat hebben.

Maar het mooie ervan is, lijkt mij tenminste, dat als je er niet vaak aan hoeft te denken, omdat je gewoon nog een keer kan als het zo fijn was. :-P

Daarnaast kan ik pas gevoelens voor iemand krijgen als ik heel veel hele diepe/persoonlijke gesprekken met ze heb gehad. Dat moet je dus gewoon vermijden en dan zal dat probleem niet ontstaan denk ik zo.

Ja maar loop je dan niet het risico dat je liever seks wil met die ene persoon dan met degene met wie je een relatie hebt? Alhoewel, je zegt net dat je iemand goed moet kennen wil je er echt gevoelens bij krijgen. Daar zit denk ik het verschil in tussen ons, als iemand er goed uitziet kan het bij mij al gebeuren. :P

L

Lid 28715

Gast
tomz0r zei:
Ja maar loop je dan niet het risico dat je liever seks wil met die ene persoon dan met degene met wie je een relatie hebt? Alhoewel, je zegt net dat je iemand goed moet kennen wil je er echt gevoelens bij krijgen. Daar zit denk ik het verschil in tussen ons, als iemand er goed uitziet kan het bij mij al gebeuren. :P

Aaah, nee als iemand er goed uitziet dan komt bij mij enkel lust op, maar verder geen gevoelens van liefde ofzo.

tomz0r

Badass junkie
Evert zei:
tomz0r zei:

Aaah, nee als iemand er goed uitziet dan komt bij mij enkel lust op, maar verder geen gevoelens van liefde ofzo.

Nee ok, daar heb je misschien wel gelijk in als je het zo stelt. Maar ben je er niet bang voor dat het zo lekker was dat die lustgevoelens zo sterk waren dat je meer naar seks met die persoon verwacht dan naar je eigen vriendin? Best gevaarlijk volgens mij.

weyoun22

Bewuste gebruiker
Evert zei:
tomz0r zei:

Het is gewoon iets persoonlijks. Je moet er het karakter voor hebben. Casual sex bestaat niet voor mij.

tomz0r

Badass junkie
weyoun22 zei:
Evert zei:
tomz0r zei:

Het is gewoon iets persoonlijks. Je moet er het karakter voor hebben. Casual sex bestaat niet voor mij.

Zolang ik geen relatie heb vind ik het allemaal prima. :P
Ik vraag me toch af of de mensen die het doen het gevoel hebben dat ze een risico lopen en stiekem toch een beetje jaloers zijn, of dat ze daadwerkelijk al die gevoelens van zich af kunnen zetten. Lijkt me best onwaarschijnlijk.

L

Lid 28715

Gast
tomz0r zei:
Zolang ik geen relatie heb vind ik het allemaal prima. :P
Ik vraag me toch af of de mensen die het doen het gevoel hebben dat ze een risico lopen en stiekem toch een beetje jaloers zijn, of dat ze daadwerkelijk al die gevoelens van zich af kunnen zetten. Lijkt me best onwaarschijnlijk.
Dat hoor ik vaker. :-P
Mensen lijken de neiging te hebben om het onwaarschijnlijk te vinden als anderen iets kunnen waarvan ze van zichzelf weten dat ze het nooit zouden kunnen.

weyoun22

Bewuste gebruiker
Evert zei:
Mensen lijken de neiging te hebben om het onwaarschijnlijk te vinden als anderen iets kunnen waarvan ze van zichzelf weten dat ze het nooit zouden kunnen.

Dat komt omdat ze onbewust hun eigen normen projecteren op anderen. Daarom kijk ik alleen naar mijn eigen situatie en concludeer dat het niet voor mij is. Tuurlijk zijn er mensen die het wel kunnen, zoveel mensen zoveel wensen.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mijn vriendenkring bestaat eigenlijk voornamelijk uit koppels met open relaties en hier en daar polyamoureuse koppels. Voor mij is het niet meer zo iets vreemds en niemand word er bij ons op aangekeken eigenlijk. Ik zit momenteel in een gesloten relatie die in de toekomst waarschijnlijk wel open zal gaan, maar momenteel hebben we onze handen al vol aan elkaar.

Ik heb ooit ook een polyamoureuze relatie gehad en dat was een fijne ervaring. Het was niet 'die heeft met die en ook wat met die en die heeft wat met die en doen allemaal apart ons ding' maar iedereen was vrienden met elkaar, respecteerde elkaar en vaak ontstond er zelfs een driehoekje.

Ik heb het geluk gehad dat ik vanaf jonge leeftijd omringd was door mensen die in vrije liefde geloven dus ik heb er nooit problemen mee gehad of commentaar op gehad.

Verder is dit geen preek, ik vind monogame relaties even uniek/speciaal/fijn. Het is maar net wat voor jullie twee het beste werkt.

weyoun22

Bewuste gebruiker
vode zei:
Mijn vriendenkring bestaat eigenlijk voornamelijk uit koppels met open relaties en hier en daar polyamoureuse koppels. Voor mij is het niet meer zo iets vreemds en niemand word er bij ons op aangekeken eigenlijk. Ik zit momenteel in een gesloten relatie die in de toekomst waarschijnlijk wel open zal gaan, maar momenteel hebben we onze handen al vol aan elkaar.

Ik heb ooit ook een polyamoureuze relatie gehad en dat was een fijne ervaring. Het was niet 'die heeft met die en ook wat met die en die heeft wat met die en doen allemaal apart ons ding' maar iedereen was vrienden met elkaar, respecteerde elkaar en vaak ontstond er zelfs een driehoekje.

Ik heb het geluk gehad dat ik vanaf jonge leeftijd omringd was door mensen die in vrije liefde geloven dus ik heb er nooit problemen mee gehad of commentaar op gehad.

Verder is dit geen preek, ik vind monogame relaties even uniek/speciaal/fijn. Het is maar net wat voor jullie twee het beste werkt.

Lijkt me geweldig om er zo mee om te kunnen gaan. :hearteyes:
Ik ben helemaal niet onzeker over de mannelijke vrienden van mijn vriendin, maar het idee dat ze sex zou hebben met een ander doet me rood voor de ogen zien.

L

Lid 28715

Gast
@vode: denk je dat alleen jouw specifieke vriendengroep zo denkt of is dat in jouw woonplaats/regio gewoon meer geaccepteerd?

Als het tweede het geval is, dan wil ik verhuizen naar waar jij woont. :-P
Waar woon je? :-P

psychedelicchick

Experimenterende gebruiker
ik ga geen sex hebben met iemand waar ik niet verliefd op ben en van hou ..
simpel :P .. maybe als ik totaal wasted ben maar das een ander verhaal :openmouth:

W.F.L.

Badass junkie
Evert zei:
@vode: denk je dat alleen jouw specifieke vriendengroep zo denkt of is dat in jouw woonplaats/regio gewoon meer geaccepteerd?

Maak je een grapje of denk je echt dat dat soort dingen in bepaalde regio's van Nederland/België meer gebeuren? :tearsofjoy: :tearsofjoy:

L

Lid 28715

Gast
W.F.L. zei:
Maak je een grapje of denk je echt dat dat soort dingen in bepaalde regio's van Nederland/België meer gebeuren? :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Het is gewoon een feit dat normen en waarden tot op zekere hoogte geologisch bepaald zijn, net als religie.
Mensen zijn uiteindelijk toch een stel schapen die geen herdershond meer nodig hebben, maar elkaar in het gareel houden.

Het zou dus best kunnen dat bepaalde regio's in Nederland meer gelooft in vrije liefde dan andere regio's.

W.F.L.

Badass junkie
Evert zei:
Het zou dus best kunnen dat bepaalde regio's in Nederland meer gelooft in vrije liefde dan andere regio's.

AMSTERDAM!

:rolleyes:

Edit: Denk niet dat Vode daar woont trouwens, maar meestal zijn de grote steden het meest ruimdenkend. Dat had je zelf ook wel kunnen beantwoorden of niet? :P

MrEko

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
:angry: Nee! De mijne!

Zelf heb ik reeds een fuckbuddy, maar (zoals ik eerder al wel eens vermeld heb :wink: ) een triootje met W.F.L. en KoxBox sla ik niet af :hearteyes:

Dat ik een friend with benefits heb betekent thans niet dat ik niet gefrustreerd ben omdat ik geen relatie heb.

*little star*

Experimenterende gebruiker
Tja hoe ik erover denk....

na 9 jaar een relatie te hebben, hebben wij besloten (na goede en duidelijke gesprekken) om een open relatie te starten.
Wij hebben daarin de regels dat je eerlijk bent tegenover elkaar en respect toont voor de ander zijn gevoelens.
Ik ben niet bang dat het mijn relatie negatief zal beïnvloeden. Wij hebben een goede relatie en weten wat we van elkaar kunnen verwachten. We vertrouwen elkaar door en door. We weten dat het contact dat wij met andere mensen zullen hebben puur de lust zal zijn en er geen liefde bij komt kijken. Gebeurt dit wel dan is de afspraak dat we het elkaar vertellen. Ik denk dat het onze relatie zelfs een leuke wendig gaat geven. Al weet ik dit nog niet, omdat de eerste ervaringen nog moeten volgen.....

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Evert zei:

Nee geen regio en als het dan zo was zou ik het nog niet eens vertellen want zoiets gebeurt binnen een vriendengroep waar men elkaar graag ziet en respecteert en niet met random mensen. :)

L

Lid 28715

Gast
*little star* zei:
maar in hoeverre heb jij/jullie nu een open relatie?
en hoe verloopt het?
Ik heb nog helemaal geen ervaringen met open relaties, maar ik zou het dolgraag proberen.
Ik ben op het moment single, dus er valt nu weinig te proberen, maar ooit... :-P

Dreuge zei:
maar wat nou als die andere jongens veel beter zijn dan ik? :flushed:
Dan kan zij dat aan jou proberen te leren. En als je het niet kan, big deal...
Jij bent nog steeds de man waar ze van houdt. Jij bent nog steeds de man waar zij zich veilig voelt. Jij bent nog steeds de man waar zij zichzelf kan zijn. Jij bent nog steeds de man waarbij de liefde en de passie van de seks af spatten. Die andere gozer is dan enkel een lust object.

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Tja iedereen heeft zo ze dingen om een relatie of seks leven spannend te houden.

Peter R. de Vries heeft ook een open realtie.. Hij en zijn vrouw vinden het prima.. ga dat je kinderen maar eens uitleggen.. :rolleyes: :)

Ikzelf dacht altijd dat liefde & seks samen moesten, maar die mening ben ik wel van af gestapt.

Ikzelf zou niet zo snel een fuckbuddy nemen of iets dergelijks. Ik ben het type voor een serieuse relatie en dan een monogame. Maar als je dan toch je horizon wil verbreden dan zou ik samen met je partner een trio of kwartet gaan doen.

Of ga na een seksclub of naar de "Meisjes van plezier" Of "Jongens van plezier"

Openbare ontmoetingsplaatsen kan ook natuurlijk.

Voor ieder wat wils.

Amateurtje

Wijs gebruiker
Relatie, open relatie en fuckbuddy zijn 3 totaal verschillende dingen. Je moet gewoon hetgene kiezen waar je je het beste bij voelt.

L

Lid 28715

Gast
tomz0r zei:
Raar dat je er nu al over nadenkt dan.
Achja, ik denk over zoveel dingen na die op dit moment in mijn leven nog niet van toepassing zijn.

Amateurtje zei:
Relatie, open relatie en fuckbuddy zijn 3 totaal verschillende dingen. Je moet gewoon hetgene kiezen waar je je het beste bij voelt.
nou, open relatie en fuckbuddies zijn wel te combineren dus. :-P

Fishhead0707 zei:
Peter R. de Vries heeft ook een open realtie.. Hij en zijn vrouw vinden het prima.. ga dat je kinderen maar eens uitleggen.. :rolleyes: :)
Ik zie niet wat er uit te leggen valt aan je kinderen? Pa en ma genieten gewoon van het leven op hun manier, niets bijzonders aan.

Bovenaan