Op zoek naar een fijne outdoor tripplaats

Muzak

Newbie
Raar vraagjeaar zit op iets te zoeken... Ik ben op zoek naar een locatie waar ik volgende maand eens kan gaan trippen. Mijn vriendin en ik zijn gek op paddos en willen eens een andere omgeving dan bij ons thuis, het strand of het stadspark.

Ik ben al leuke adresjes tegengekomen in NL en BE, speelt me niet zoveel rol waar het is, maar we slagen er maar niet in om de perfecte spot te vinden.
We hebben geen zin om te klooien met tentjes (en met de wisselvallige weersomstandigheden kan kan dat uitdraaien op bakken, kou hebben, geen of beperkt sanitair), er zijn toffe tipi's en ao die je kan huren maar dan sta je terug bij elkaar gezet met andere mensen op een stuk wei... En dat is ook noet echt dat...

Waar we naar op zoek zijn:
- back to nature...
Liefst wat groen rondom ons. Moet niet in het midden van een bos zijn of zo
- afgelegen (rustig)
Zonder eerst een half uur met de rugzak ik het bos te trekken maar niet pal naast andere verblijven met andere mensen waar we ook niemand anders storen
- comfort
Ik vind een douche altijd wel fijn, misschien aelfs iets met een jacuzzi als dat kan :)

Tipi, woonwagen, sphere, een lodge of chalet, maakt niet uit. Maar liefst geen hotel...

Vage vraag, maar heeft er iemand een leuk adresje of een goed idee? Vond het zelf niet meteen

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Re: Op zoek naar een leuk logeeradres om eens te trippen

Adhv van de titel dacht ik eerst dat je bij iemand van DF wilde logeren om te trippen :tearsofjoy:.

Ken niet een specifiek adresje wat aan je eisen voldoet, maar denk dat je in België eerder slaagt dan in Nederland. In Nederland zit je al snel op een of ander vakantie park tussen de gezinnen. Misschien ergens in de Ardennen ofzo?

Muzak

Newbie
Klopt, heb de titel wat aangepast :wink:

Ja heb in de Ardennen al fijne dingen gevonden maar niks waarvan ik echt dacht van waaaw... Misschien dat iemand hier al eens ervaring heeft met zoiets, van daar de vraag :)

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Geen ervaring met trippen in de Ardenne. Maar het is wel ongelooflijk mooi, rustig, veel groen en je hoeft niet persee diep in het bos te zitten. En het is goed bereikbaar. Je hebt daar ook natuurcampings waar je een aardig eind uit elkaar staat en gewoon een douche en dergelijke hebt. Volgens mij voldoet de Ardenne aan al jouw eisen.

Narayani

Bewuste gebruiker
Er zijn 48 plekken van staatsbosbeheer in Nederland waar je legaal mag wildkamperen. Gratis dus en je riskeert dan geen boete. http://www.staatsbosbeheer.nl/kamperen
Kanttekening is dat je dus wel vaak andere mensen in de buurt hebt en weinig luxe. Maar dit is wel heel verschillend per kampeerlocatie! Er zijn er waar je bijvoorbeeld geen wc hebt (en het ongetwijfeld vrij rustig is) maar er zijn ook luxere plekken waar diverse voorzieningen zijn en je kan reserveren.
Mijn vriend gaat een paar keer per jaar een nachtje met een goede vriend om daar bij een kampvuur biertjes te drinken en vindt het geweldig. Ik zou het zelf ook nog eens willen maar ik moet er dan wel 1 met een wc hoor. :P

Narayani

Bewuste gebruiker
Maar als je liever wat meer luxe hebt kan ik inderdaad ook de ardennen aanraden. Zal eens gaan zoeken, heb daar ooit in een heel chill huisje gezeten waar ik zelf ook wel weer heen wil eigenlijk :grin:

Bovenaan