onderzoek

ik ben verslaafd

• ja

Stemmen: 0 0,0%
  • nee

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    0

Aradwen

Newbie
hey beste mensen
ik heb een vraag aan jullie:
ik ben bezig met een sector werkstuk over alcohol en drug. over drug kun je vinden wat het met je doet vanbinnen.
maar wat doet drugs nou van binnen met je... maakt het iets kapot??
hoop dat jullie willen meewerken.
owja en please nog even de poll in vullen... please?
greetz

Funky Monkey

Badass junkie
Neem deze site ook eens door: http://www.jellinek.nl/

En wat versta jij onder verslaaft? Je hebt verschillende soorten verslafingen... Lichamelijk, geestelijk, elke dag, elk weekend, nemen zodra de mogelijkheid zich voordoet of als het kan maar verder niet (de vrijetijds gebruiker :P) etc. etc. etc.

En een werkstuk houd in dat je er zelf moet werken / onderzoeken inderdaad, zoals Lake al zei :mrgreen:

azgaza

Badass junkie
Ten eerste zijn niet alle drugs verslavend, en hebben ze hele andere uitwerkingen, dus 'wat doet drugs nou met je' is een vraag die niet klopt.

De drugs die ik heb gedaan hebben iniedergeval niks kapot gemaakt, ik zou eerder zeggen dat ze mijn wereld alleen maar mooier hebben gemaakt.

Maaargoed. Over de verschillende drugs kijk je hier maar:
www.erowid.org (in het engels, maar echt heel goed)
www.jellinek.nl
www.drugsinfoteam.nl
www.drugsunity.nl

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Drugs is een zeer algemeen begrip, het gaat veel verder dan verslaafd zijn of niet verslaafd zijn. Drugs verwijden mijn geest en wereld juist, je kan er inzichten in de wereld en jezelf door krijgen die je normaal nooit zou hebben. Middelen waarmee je dit kunt bereiken:
paddo's (je kan 'objectief' naar jezelf kijken vanaf een afstand, maar ook de normale wereld lijkt heel gek en je ziet de domheid in van dingen die je normaal heel vanzelfsprekend vind)
lsd(je reist door je geest en ziet de wereld heel anders, heel mooi vooral, dit kan een blijvende positieve gedachte gang achterlaten)
mdma (je natuurlijke psychische schild valt helemaal weg en je kan heel lekker persoonlijke dingen vertellen of waardeert vriendschappen heel erg)
Dit zijn middelen waar je echt wat mee kunt doen, niet alleen genot is het. Probeer een onderscheid te maken van drugs waar je wat van leert en drugsmisbruikers en gebruikers. Van high zijn op coke zal je weinig leren in mijn ogen, zulke drugs maken ook meer kapot bij je.

Ik ben nergens verslaafd aan maar wat doe jij nou met die informatie? Probeer wat meer na te denken over je vragen en vraag ze wat meer open, een paar ja en nee antwoorden zeggen sowieso niks want verslaafden ontlopen denk ik het liefst vragen als dit..

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Voor een zinvol onderzoek zul je veel en veel specifieker te werk moeten gaan. Op wat voor schade doel je eigenlijk, geestelijke of lichamelijke? Verder zou ik je onderzoeksgebied wat beperken, aangezien er zoveel verschillende soorten drugs zijn. Het klinkt alsof je nog helemaal geen voorbereidend werk hebt gedaan. Als je dat hebt gedaan kun je tenminste wat gerichte vragen stellen.

Succes ermee, in ieder geval.

zommes

Badass junkie
Alles is verslavend en mensen zijn zonder dat ze het door hebben aan heel veel dingen verslaafd.

izmar

Newbie
En ik vind het ook belangrijk te beseffen dat alcohol een drugs is en dus niet apart genoemd zou moeten worden.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Iedereen die "nee" heeft geantwoord liegt dat hij zwart ziet...

Iedereen is nmlijk verslaafd aan iets.

Sommige mensen zijn verslaafd aan koffie, anderen an chocolade, suiker (denk dat 99% vd bevolking wel verslaafd is aan suiker), sex, tv, computer, sigarretten, alcohol, drugs, parachutspringen, ...

Goanaut

Bewuste gebruiker
zommes zei:
Alles is verslavend en mensen zijn zonder dat ze het door hebben aan heel veel dingen verslaafd.

Juist! Dat is inderdaad zo denk ik. Als er geen dringende reden is om met iets (wat dan ook) te stoppen, stop je ook niet. Maar als je het echt zou proberen gaat het je misschien lastiger af dan je denkt.

Aradwen

Newbie
bedankt allemaal :grin: er komen miss nog wel meer vragen. pff pff sector werkstukken.... :angry: maar in elk geval bedankt!

teonanacatl

Belezen gebruiker
Adrenochroom zei:
Drugs is een zeer algemeen begrip, het gaat veel verder dan verslaafd zijn of niet verslaafd zijn. Drugs verwijden mijn geest en wereld juist, je kan er inzichten in de wereld en jezelf door krijgen die je normaal nooit zou hebben. Middelen waarmee je dit kunt bereiken:
paddo's (je kan 'objectief' naar jezelf kijken vanaf een afstand, maar ook de normale wereld lijkt heel gek en je ziet de domheid in van dingen die je normaal heel vanzelfsprekend vind)
lsd(je reist door je geest en ziet de wereld heel anders, heel mooi vooral, dit kan een blijvende positieve gedachte gang achterlaten)
mdma (je natuurlijke psychische schild valt helemaal weg en je kan heel lekker persoonlijke dingen vertellen of waardeert vriendschappen heel erg)
Dit zijn middelen waar je echt wat mee kunt doen, niet alleen genot is het. Probeer een onderscheid te maken van drugs waar je wat van leert
en drugsmisbruikers en gebruikers. Van high zijn op coke zal je weinig leren in mijn ogen, zulke drugs maken ook meer kapot bij je.

Ik ben nergens verslaafd aan maar wat doe jij nou met die informatie? Probeer wat meer na te denken over je vragen en vraag ze wat meer open, een paar ja en nee antwoorden zeggen sowieso niks want verslaafden ontlopen denk ik het liefst vragen als dit..

Prachtig omschreven :hearteyes:

Bovenaan