Onderscheid maken

Young!

Experimenterende gebruiker
Hallo!

Ik loop al een tijdje rond met deze vraag, hopelijk kunnen jullie me helpen :grin:
Op de meeste websites word er onderscheid gemaakt tussen drugs en alcohol, waarom is dit? alcohol is toch een drug? :confused:

mvg Young!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Dat komt omdat de heren die de opium lijst hebben opgesteld ook wel van een borrel houden maar zichzelf liever niet als junkies zien. Aan het woord drugs kleeft gewoon een negatief oordeel voor het grootste deel van de maatschappij. En aangezien alcohol door heel de maatschappij is geaccepteerd en gebruikt word geven ze er liever niet die naam aan.

Maar het is uiteindelijk wel drugs.

Manonnie

Wijs gebruiker
HOU JE BEK IS :angry:

OT: Alcohol is sociaal geaccepteerd, mondiaal.
Het is voor de 2e Wereldoorlog als niet-gedoogd verklaard, economie ging achteruit (niet alleen daardoor, veel meer oorzaken, dit niet verkeerd opvatten)
Vlak voor de 2e Wereldoorlog heeft de president van Amerika het weer als geaccepteerd verklaard (voor bier was dat voor het allereerst naar mijn weten) en zo is het mondiaal geaccepteerd geraakt.
Nu kan je het gewoon in elke supermarkt wel kopen, en bijvoorbeeld de Hoogvliet en Albert Heijn hier een stukje verderop die hebben ook een gedestilleerd afdeling.

Dat het onder harddrugs valt klopt helemaal.

Ma Baker

Newbie
Manonnie zei:

Het is voor de 2e Wereldoorlog als niet-gedoogd verklaard, economie ging achteruit (niet alleen daardoor, veel meer oorzaken, dit niet verkeerd opvatten)
Vlak voor de 2e Wereldoorlog heeft de president van Amerika het weer als geaccepteerd verklaard (voor bier was dat voor het allereerst naar mijn weten) en zo is het mondiaal geaccepteerd geraakt.
Nu kan je het gewoon in elke supermarkt wel kopen, en bijvoorbeeld de Hoogvliet en Albert Heijn hier een stukje verderop die hebben ook een gedestilleerd afdeling.

Inderdaad.. En nu is het zelfs zover gekomen dat Alcohol de maatschappij heel veel geld kost..

Aalpoepert

Badass junkie
Re: Onderschijt maken

Manonnie zei:

Hou zelf je bek.

Bier wordt hier op het forum trouwens niet meer geaccepteerd. De admin heeft laatst zelfs haar fantopic verwijdert.

Oom Klaas

Badass junkie
Chris Pontius zei:
Volgens mij valt dat heel erg mee.

Mensen die eerder dood gaan = yay!
Accijnzen = yay!

Toch kost alcohol de maatschappij verdomd veel, dat overstijgt de accijnzen net als bij tabak.

Casplantje.

Belezen gebruiker
Chris Pontius zei:
Oom Klaas zei:
dat overstijgt de accijnzen net als bij tabak.

Voor zo ver ik weet is roken economisch gezien juist goed?

Oh oh oh. Dit is toch wel een heel erg grote misvatting! Het heeft de economie lang goed gedaan omdat longkanker een incubatietijd heeft van 30-40 jaar. (D.w.z. dat als de mutagene stoffen in de sigarettenrook dus mutaties in het DNA hebben aangebracht die kanker zullen voortbrengen in het lichaam, duurt het nog 30-40 jaar voordat de tumor ook daadwerkelijk gevormd is.) We zitten nu dus met alle longkankerpatiënten die in de jaren '70 dus de basis voor hun huidige ziekte hebben gelegd en daarmee ook de kosten. Toen het roken opkwam was er nog geen rook-gerelateerde longkanker en daarmee koste het toen ook nog geen geld.

Bovenaan