Onder invloed rijden.....

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ik heb nog nooit dronken auto gereden. Wel heb ik een keer met 4 biertjes op gereden en toen merkte ik ook wel wat verschil. Je gaat toch ongemerkt sneller en onoplettender rijden. Daarom rij ik nu niet meer met alcohol op.

Fietsen doe ik wel geregeld met alcohol op. Maarja ik laat de auto staan omdat ik weet dat ik teveel ga zuipen, dus dan moet er ook niet gezeken worden als ik de fiets pak. Ik moet toch thuis komen :confused: Taxi is te duur en lopen is te ver, dus dan pak ik de fiets.

cropp

Badass junkie
ik heb geen rijbewijs, maar ik betrap mezelf wel eens dat ik bij mijn vrienden in de auto stap en het dan eigenlijk niet veel meer uithaald wat ze gebruikt hebben, dronken of stoned.

niet zo slim maar ik leef nog steeds

Funky Monkey

Badass junkie
Onverantwoordelijk tuig is het! Ik heb dan nog wel geen rijbewijs, maar ik zou nooit achter het stuur van een motorvoertuig klimmen als ik ook maar 1 slok op heb. Mede voor mezelf als voor me omgeving.

Judas

Wijs gebruiker
Precies! Wat rijden onder invloed betreft is enkel de gesimuleerde modus verantwoord:

AkA_1

Experimenterende gebruiker
ik ben eigenlijk heel schijnheilig daarin

ik vind drinken en rijden niet kunnen, maar een blowtje roken en rijden kan dan weer wel in mijn ogen

uiteindelijk wint het gezond verstand het meestal en zorg ik dus dat als ik geblowd ik niet ga rijden, maar ik kan ook niet zeggen dat het nooit gebeurd is. Terwijl de reden in feite hetzelfde is als de reden die mensen gebruiken die alcohol ophebben, ik vind dat ik dan nog goed kan rijden en dus doe ik het.

krom :)

cookie

Newbie
tja het is fout.
ene persoon kan er veel beter tegen dan de andere.
ligt gewoon aan je rij ervaring, dan weet je hoe ver je kan gaan.
je moet je grensen kennen want met alcohol ga je die inderdaad opzoeken.
kut om t te zeggen maar ik rij al bijna 4 jaar zonder gezeik onder invloed van feestjes naar huis.

Flameon

Badass junkie
Ik vind dat het niet ligt aan je rij ervaringen.
Met alcohol bestaat nl de mogelijkheid dat je je kan onderschatten: "ow ik kan nog goed rijden".
Dat basseer je dan onder invloed, en niet op de realiteit dus het is dan gevaarlijk om te rijden.

4 jaar rijden van feestjes naar huis dat is mogelijk (onder invloed).
Maar kijk uit jong, als je een ongeluk krijgt ben je het haasje en kun je veel gezeik krijgen!

Chemical

Belezen gebruiker
een kennis van me is in 2 weken 2 van z'n beste vrienden kwijtgeraakt aan dronken autobestuurders. Een week na de dood van 1 van beiden zag je de politie dan wel alcoholcontroles doen, op de plek waar het ongeluk gebeurt is nog wel :rolleyes:

Carlitos

Badass junkie
Ikzelf zou het nooit doen.
Heel af en toe onder invloed van pep als het genoodzaakt is.
Maar ik snap wel waarom sommige het toch doen.
Een oude collega van me heeft best wel alcoholgewenning opgebouwd in zijn leventje.
Na een biertje of 10 rijd ie nog steeds hetzelfde.
Ik heb hem er daarna op geattendeerd dat je in theorie dronken bent maar in praktijk dus niet.
Mocht je toch een ongeluk krijgen (ook al is het niet je schuld),krijg je te horen 'de bestuurder was dronken'.
En heb al van meerdere oude mensen gehoord dat ze regelmatig met een biertje of 6 gewoon nog rijden zonder problemen,vind het maar link.

Bovendien als ik er aan denk dat sommige onschuldige levens sneuvelen omdat iemand dronken in de auto stapt vind ik dat ernstig om te horen.

Jowdy37

Belezen gebruiker
nog nooit onder invloed van harddrugs/alcohol gereden, en zeg nu steevast dat ik dat ook nooit ga doen! jointje roken en autorijden doe ik dan weer wel, maar merk dan dat ik véél voorzichtiger rij (en terug helemaal zoals ze het me op de rijschool geleerd hebben).

Heb trouwens een nul-tolerantie voor mezelf opgelegd als ik nog moet autorijden; 0,000 pintjes, ookal duurt het nog 2 uur voor ik de wagen in stap

afraidtech

Bewuste gebruiker
ooit eens gedaan maar nooit weer, we gingen stappen een maatje en ik en we zouden in de auto slapen zodat we beiden flink konden drinken, zo gezegd zo gedaan, komen terug bij de auto en durfden toen niet daar te blijven slapen, ik zeg ook zo met mijn dronken kop ik kan nog prima rijden.

was een hel was dat, maar ik heb nog nooit zo geconcentreerd en veilig gereden als toen, 60 waar je 80 mag etc...

na een jointje rij ik nog wel, met andere middelen zoals amfetemines rijd ik ook nog wel <-- dan rijd ik ook een stuk beter dan dat ik nuchter ben :P

Bontkikker

Experimenterende gebruiker
Ik heb vroeger vrij regelmatig in beschonken toestand gereden, gelukkig is dat al heel lang geleden. Knetterstoned heb ik ook wel gedaan, maar toen had ik zelf meteen in de gaten dat ik verkeerd bezig was.
Ik woon trouwens in een land waar het sinds ongeveer 1 jaar helemaal verboden is om gedronken te hebben voordat je gaat rijden. Prima, dan heb je ook dat gereken met hoeveel je nog mag drinken alvorens achter het stuur te gaan zitten niet meer. Het aantal verkeersongelukken is na deze maatregel aanzienlijk gedaald. :hearteyes:

Dubz

Bewuste gebruiker
Teveel drinken + alcohol = NOT DONE, en wat mij betreft mogen ze mensen die met teveel alcohol in hun bloed jarenlang het rijbewijs afnemen. Ik wou dat ze het bij mij hadden gedaan, dan had ik het veel eerder geleerd.

Holden

Bewuste gebruiker
Rijden onder invloed van alcohol is naar mijn ervaring véél gevaarlijker dan rijden wanneer je geblowd hebt. Als ik high/stoned ben rij ik heel op't gemak, maar laat het duidelijk wezen dat rijden onder invloed van om het even welke drug not done is..

Ik voel me bij alcohol steeds King of the Road en rij véél te hard en gevaarlijk..had al 5 keer onder de grond kunnen steken.

Flameon

Badass junkie
Ik vind dat de politie veel te weinig aan alcoholcontroles doet.
Kost het veel tijd of mankracht, of waarom doen ze het niet?

detoxer

Newbie
Carlitos zei:
Ikzelf zou het nooit doen.
Heel af en toe onder invloed van pep als het genoodzaakt is.
Maar ik snap wel waarom sommige het toch doen.
Een oude collega van me heeft best wel alcoholgewenning opgebouwd in zijn leventje.
Na een biertje of 10 rijd ie nog steeds hetzelfde.
Ik heb hem er daarna op geattendeerd dat je in theorie dronken bent maar in praktijk dus niet.

Klopt helemaal. Ik reed na een halve liter wodka beter dan 1 dag zonder druppel, dan kon ik door het trillen niet meer sturen of schakelen :) Liter wodka kon ik ook nog prima rijden. Altijd rustig gereden trouwens, nooit als een idioot, maar je reactie snelheid is veel te traag bij onverwachte momenten, is gewoon bloedlink met drank op rijden.

2x door een alc controle geglipt, waarvan er 1 om 8:00 in de ochtend op een doordeweekse dag (ging om een test voor afnemen van zweet ivm cannabis, maar er moest ook worden geblazen). Had de kop van die agent wel eens willen zien als ik moest blazen om 8:00 :)

Die tijden zijn voorbij gelukkig, drink nu niks meer en ben zo blij dat ik nooit een ongeluk heb gehad of iemand in de kreukels heb gereden in die periode.

@Flameon, hier in de randstad zijn heel erg veel alc controles. Zeker in Rdam, Adam en Den Haag is de kans zeer groot dat je s'avonds in een fuik rijdt, weekend of niet.

Frank123

Wijs gebruiker
Nee, ik vind het absoluut een not-done. Ik rij van mezelf al stevig door op de scooter. Hou wel van een beetje snelheid , en (in tegenstelling tot de meeste scooterhelden) ben ik voor een strakke bocht ook wel in. Maar met alcohol is het overschatten al zo gebeurd. Mijn leven is mij toch wel in zoverre dierbaar, dat ik dus niet met alchohol ga rijden. Ik weet bijna zeker dat ik mezelf ga overschatten. Hier rijden 's nachts vrijwel geen auto's. Maar toch, ''eventjes een lekker bochtje pakken'' en je ligt om een lantaarnpaal gevouwen.

1 keer wel gereden (100 meter naar een vriend toe) en daar scooter gewoon uit de hand laten vallen ( duwde op de kickstarter i.p.v. het standaard). Dit was ook een wijze les. :P

Jowdy37

Belezen gebruiker
raizeredge zei:
ben er fel tegen. iedereen die het doet moeten ze gelijk het rijbewijs af pakken.
²

zelf leg ik een nultollerantie op voor mezelf als ik nog moet rijden. Stoned rijden durf ik dan weer wel, maar daar voel ik me zelf veiliger bij (dan rij ik max de toegelaten snelheid ipv wat te snel)

space scientist

Wijs gebruiker
Met de motor of auto drink ik geen druppel alcohol of gebruik ik drugs

Op de brommer is het een ander verhaal, daar op rij ik eigenlijk elk weekend aangeschoten of onder invloed van benzo's,coke en de hele mikmak. Zeg niet dat het goed is, en ben daardoor ook 1 keer in het ziekenhuis beland. Ben gewoon te lui om te gaan fietsen, geen goede eigenschap van me zelf dus :flushed:

Jowdy37

Belezen gebruiker
Dubz zei:
Teveel drinken + alcohol = NOT DONE, en wat mij betreft mogen ze mensen die met teveel alcohol in hun bloed jarenlang het rijbewijs afnemen. Ik wou dat ze het bij mij hadden gedaan, dan had ik het veel eerder geleerd.
:tearsofjoy:

Verder geef ik je overigens wel gelijk :)

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Toen ik nog een brommer had dronk ik wel eens een biertje maar had dan als maximum 1 drankje. Nu ik mij motorrijbewijs heb ben ik van plan om niet te drinken voor het rijden.

Wacky

Badass junkie
space scientist zei:
Met de motor of auto drink ik geen druppel alcohol of gebruik ik drugs

Op de brommer is het een ander verhaal, daar op rij ik eigenlijk elk weekend aangeschoten of onder invloed van benzo's,coke en de hele mikmak. Zeg niet dat het goed is, en ben daardoor ook 1 keer in het ziekenhuis beland. Ben gewoon te lui om te gaan fietsen, geen goede eigenschap van me zelf dus :flushed:

Een maat van me is 5 jaar geleden aangehouden voor rijden onder invloed op de brommer. Hij heeft daarvoor een dikke boete gehad en is op een zwarte lijst gekomen en kan nu nog niet fatsoenlijk een auto verzekeren.

Casplantje.

Belezen gebruiker
Ik heb één keer autogereden 'uit noodzaak' toen ik een biertje of 4-5 op had. Een vriend van me had de laatste bus naar huis gemist en hij moest van Apeldoorn naar Eerbeek (ong. 15-20km) en vroeg me of ik hem daarom naar huis kon brengen. Ik voelde me toch een beetje een lul als ik het niet zou doen en ben dus toen wel in de auto gestapt en heb toen erg goed gereden. Ik was enorm voorzichtig en alert. Vooral ook omdat ik een kilometerslange donkere weg langs het Apeldoorns kanaal moest rijden, waar al zo veel mensen zijn verongelukt.
In principe doe ik het niet, maar als er zicht weer een zelfde soort situatie voordoet en ik heb weer hetzelfde aantal biertjes op zal ik het waarschijnlijk wel weer doen. Na 5 biertjes ben je ook nog niet dronken, hoogstens een beetje aangeschoten..

Jowdy37

Belezen gebruiker
Casplantje. zei:
Ik heb één keer autogereden 'uit noodzaak' toen ik een biertje of 4-5 op had. Een vriend van me had de laatste bus naar huis gemist en hij moest van Apeldoorn naar Eerbeek (ong. 15-20km) en vroeg me of ik hem daarom naar huis kon brengen. Ik voelde me toch een beetje een lul als ik het niet zou doen en ben dus toen wel in de auto gestapt en heb toen erg goed gereden. Ik was enorm voorzichtig en alert. Vooral ook omdat ik een kilometerslange donkere weg langs het Apeldoorns kanaal moest rijden, waar al zo veel mensen zijn verongelukt.
In principe doe ik het niet, maar als er zicht weer een zelfde soort situatie voordoet en ik heb weer hetzelfde aantal biertjes op zal ik het waarschijnlijk wel weer doen. Na 5 biertjes ben je ook nog niet dronken, hoogstens een beetje aangeschoten..

Na 4 biertjes is je reactiesnelheid met 50% gedaald...

Casplantje.

Belezen gebruiker
Kan zijn. Ik heb toch zeker 2 keer zo veel mijn best gedaan om veilig te rijden en ik denk dat ik het risico op een ongeluk daarmee toch wel weer wat verkleind heb. Desalnietemin vind ik het geen actie waar ik trots op ben en hoop dan ook niet dat het me ooit nog eens gevraagd wordt.

edwin__

Belezen gebruiker
Ik ben er zwaar tegen en hypocriet als maar kan.

In een auto heb ik dit nog niet gedaan, op de puch daarintegen wel.
Een paar weken terug, iets te aangeschoten (+10 bier) op een iets te snelle snorfiets.
Er schoot mij herhaaldelijk door mijn hoofd "risico onderschatting, risico onderschatting" en toch met 55 heuvelaf door het dorp. Wegen lijken minder hobbels te hebben en bochten hebben geen steentjes meer, voorrang krijg je wel en hard genoeg kun je niet rijden.
Dank god, of wie dan ook dat ik nog leef !

Hiervoor slechts 1 x met alc. op gereden, wat mij ook al enorm tegenviel, bochten neem je te nauw of te ruim. Inzicht is aanzienlijk vermindert, je rijgedrag lijkt op dat van Need For Speed Underground.. TRappen trappen trappen.

Ik zeg, niet doen, maar ik ben niet de eerste dus dat statement hadden jullie vast al eens gehoord ?
Peace

KoxBox

Badass junkie
Op mijn brommer vaak genoeg apestoned gezeten. Is wel suuuuper psychedelisch moet ik zeggen, aan te raden: nee, leuk: ja. Maar het was dan meestal 's nachts en behalve dat ik een beetje para was viel het voor de rest wel mee moet ik zeggen.
Bv. Ik zag mezelf in een ruit aan komen rijden en ik dacht dat er een auto op me afkwam, haha gelukkig had ik wel direct door dat ikzelf het was maar toch.

Dronken ben ik nooit op mijn brommer gestapt, dat is gewoon zelfmoord.

edwin__

Belezen gebruiker
KoxBox zei:
Op mijn brommer vaak genoeg apestoned gezeten.

Stoned rij je het beste, 1 met de brommer samengesmolten met de weg.. Alleen naar de andere kant van Nederland navigeren met slechts 1 post-it gaat dan wat lastiger

KoxBox

Badass junkie
edwin__ zei:
KoxBox zei:
Op mijn brommer vaak genoeg apestoned gezeten.

Stoned rij je het beste, 1 met de brommer samengesmolten met de weg.. Alleen naar de andere kant van Nederland navigeren met slechts 1 post-it gaat dan wat lastiger

Ergens ben ik hiermee wel akkoord, je bent soms zodanig paranoid dat je supervoorzichtig bent.

W.F.L.

Badass junkie
Ik vind het zelf niet kunnen, maar ik rij nog niet dus ik weet niet wat ik zou doen. Niet rijden onder invloed van alcohol denk ik.

Aan de andere kant heb ik al vaak genoeg met mensen meegereden die veel gedronken hadden. Nu moet ik wel zeggen dat het (op mijn broer na) wel chauffeurs waren die erg rustig gingen rijden als ze gedronken hadden, niet roekeloos. Soms waren dat best wel verre reizen, dom ja. Voor korte reizen (en dan bedoel ik echt 2 minuutjes ofzo) vind ik het wel nog kunnen.. Als er geen voetgangers in gevaar komen (lege straten) of ongelukken kunnen gebeuren. Maar ik denk dat het ook wel overdreven wordt.

Flameon

Badass junkie
Het probleem van alcohol is dat je je gaat overschatten en het tunneleffect. Je ziet prima wat voor je gebeurd, maar rechts en links zie je weinig tot niks. Daarbij is je reactie vermogen veel minder scherp.... dus een auto die voor je remt / een moeder met kinerwagen die oversteekt en die fietser zonder licht zie je veel te laat. Wil je zuipen, neem een taxi!

Intoxication

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Het probleem van alcohol is dat je je gaat overschatten en het tunneleffect. Je ziet prima wat voor je gebeurd, maar rechts en links zie je weinig tot niks. Daarbij is je reactie vermogen veel minder scherp.... dus een auto die voor je remt / een moeder met kinerwagen die oversteekt en die fietser zonder licht zie je veel te laat. Wil je zuipen, neem een taxi!
neem een taxi idd of betaal heel je leven voor een ander zijn leven grtz :wave:

Amateurtje

Wijs gebruiker
Wanneer rij je onder invloed? Sommige zijn al beschonken na 2 biertjes anderen na 10...
Zelf kruip ik wel al eens onder invloed achter het stuur, maar ik vind dat ik dan veel meer aandacht schenk aan de weg. Ik heb een zware voet zoniet een hele zware voet maar als ik dronken rij ben ik uiterst voorzichtig.

Arizona

Bewuste gebruiker
Amateurtje zei:
Wanneer rij je onder invloed? Sommige zijn al beschonken na 2 biertjes anderen na 10...
Zelf kruip ik wel al eens onder invloed achter het stuur, maar ik vind dat ik dan veel meer aandacht schenk aan de weg. Ik heb een zware voet zoniet een hele zware voet maar als ik dronken rij ben ik uiterst voorzichtig.

ja dat zeggen ze allemaal, Amateurtje!! ga jij maar lekker kinderen doodrijden terwijl je denkt zo voorzichtig te rijden met een slok op; jouw tijd komt nog wel joh :angry:

Flameon

Badass junkie
Amateurtje zei:

Dat is het hem juist .... geen goed inschattingsvermogen meer en zelfoverschatting. Jij DENKT dat je voorzichtig rijdt, maar misschien slinger je wel of rij je onverantwoord. Dat laatste sowieso, als je met drank op rijdt

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Altijd als ik iets hoor of lees over rijden onder invloed moet ik denken aan een liedje uit mijn punkperiode van een jaartje of 5 geleden. En omdat de tekst zo vet is, kan ik die jullie niet onthouden.

Het is vrijdagavond, dus ben je weer blauw
Die gozer gaat bloeden want hij keek fout naar jou
Zo klem als een deur loop je achter hem aan
Om buiten met je maten zijn kop aan gort te slaan
Vuisten en schoenen dalen bruut op hem neer
Hij lokte het uit, het was zijn laatste keer
Je gaat lekker door als hij schreeuwt van de pijn
Ook in een rolstoel kan het leven mooi zijn!

Elk weekend zuip je je klem
Neem nog een biertje, waar zit de rem?
De kroeg gaat weer dicht, is het nu al twee uur?
Als een Marco Bakker kruip je achter het stuur

Reflexen zijn prima met twee promille in je bloed
Dat gezeur over alcohol, je rijdt toch nog goed?
Die fietser van rechts had niemand gezien
Of was het verkeerslicht dan toch rood misschien!?

Een leven verwoest, een familie kapot
Giet nog maar een metertje bier door je strot
Ik kots op jouw onverantwoordelijkheid!
Ik hoop dat je jezelf tegen een betonnen pilaar kapot rijdt!

En als je niet kan zuipen, doe 't dan godverdomme niet!

Oke, het ging me vast meer om de energie.

http://www.roerbak-geweld.nl/mp3s/split_pof/alcolol.mp3

Wat een herrie luisterde ik toen zeg.

Irezz

Bewuste gebruiker
Exceptional Insight zei:
Wat een herrie luisterde ik toen zeg.

Agh, zolang het maar geen overcommerciële *cough SexPistols*cough* of gewoon overally stomme herrie is mag je de hemel nog binnen yo!

...dronken verongelukken daarentegen - met nog een paar mensen meegesleurd als kers op de taart- geeft je in mijn ogen dan weer het voorrecht om voor eeuwig en eeuwig in rotslechte pils te verzuipen. :smilingimp:

Bovenaan