• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

NYE(cstasy)

Drokz

Experimenterende gebruiker
Heb al een tijdje het idee om nog eens een report te schrijven over mijn trip op xtc, afgelopen jaarwisseling. Alle keren xtc gebruik zijn bij mij eigenlijk wel ongeveer vergelijkbaar, maar dit was echt de vaagste en heel anders dan de andere keren, het was gewoon echt een trip inclusief vrij heftige hallucinaties (waar xtc niet om bekend staat).

Goed, here we go. Ik ben zelf iemand die het een tijdje van tevoren plant bij xtc gebruik, zo weet ik dat ik me aan mijn pauzes hou et cetera et cetera. Heb ook nog nooit 'onverwachts' gebruikt, altijd van tevoren zo afgesproken. Zo had ik nadat ik op een feestje in oktober had gebruikt besloten om het met nieuwjaar weer te gaan doen. Had het hier al met een ander maatje van me over gehad, ik zou dan ook geen nieuwjaar vieren met mijn eigen vriendengroep want die zijn een beetje tegen drugs.

30 december. Ik had al een paar dagen de pillen (vijf paarse Partyflocks, 220 mg per pil) in huis en keek er naar uit om me morgen weer even lekker te laten gaan. Dan trilt mijn telefoon, berichtje van de maat waarmee ik zou gaan spacen dat ie al een paar dagen flink griep heeft, hij had het nog even afgewacht maar het ging echt niks worden morgen. Fijn, zit ik daar met die pillen te kijken en ik had er echt onwijs veel zin in. Ik aan C. uit mijn vaste vriendengroep gevraagd of hij niet zin had om morgen mee te doen, hij is een van de twee uit mijn groep die er nog wel enigszins voor open stond. Hij wou het op zich wel proberen maar wist het nog niet zeker, maar ik was al blij dat ik tenminste geen nee kreeg want alleen spacen, daar had ik geen zin in. Toch maar nieuwjaar vieren met mijn vriendengroep dus.

(Ik merk nu dat ik een heel verhaal aan het lullen ben van wat vooraf ging, sorry hiervoor Even verder naar oudejaarsavond dus).

Het is oudejaarsavond, een uur of 18:30 en mijn beste vriend D. komt me ophalen om naar de rest van de groep te gaan, een dorp/stadje een paar minuten fietsen verderop. We waren daar met een man of 14. Daar aangekomen drinken we lekker een paar biertjes, op C. en D. na weet niemand dat ik xtc bij me heb en ook ga gebruiken, ik zou echt niet weten hoe zij hierop gaan reageren. De plannen voor na twaalven zijn nog niet bekend, we bespreken dit even en ik wil onder invloed natuurlijk het liefst in een discotheek zijn en niet in één of andere vage kroeg, maar op D. na wil iedereen naar een kroeg, uiteindelijk beslissen D. en ik dan maar met zijn tweeën naar de discotheek te gaan als de rest naar de kroeg vertrekt, er zijn bij die discotheek immers toch nog ontzettend veel bekenden. Maar ik dwaal weer af. Ik neem de maat van me bij wie we thuis zaten even apart en vraag hem of het goed is als C. en ik xtc gebruiken, in eerste instantie is hij het hier absoluut niet mee eens maar na even vijf minuten gepraat te hebben is het oké en is hij zelfs nieuwsgierig naar de staat waarin ik ga verkeren. C. pikte toevallig wat van het gesprek op, maar hij kwam me vertellen dat hij niet meer mee wou doen omdat hij er nog niet zo'n goed gevoel bij had. Fijn. Niemand om mee te spacen dus, maar ik had echt heel veel zin dus ik besloot om het dan maar gewoon alleen te doen, in de discotheek zou ik vast niet meer de enige zijn.

Nog meer afgedwaald... :')

Het is rond 21:00 als ik mijn eerste halve pil neem, ik vertel dit aan de rest zodat zij het in ieder geval weten. Een paar minuten later word de sfeer echt lekker, de muziek gaat harder, we dansen, drinken nog een biertje en steken tussendoor soms wat lekkere harde knallen af. Drie kwartier en drie biertjes later,om 21:45 ongeveer, zit ik lekker op een 'onderuitzakstoel' als mijn halve pil inslaat. Net als anders voelde ik het tien minuutjes van tevoren al aankomen dat hij zo ging werken, wat ik wel fijn vind waardoor ik me er goed op kan voorbereiden. Zoals altijd zeg ik niks meer maar zit ik gewoon tien minuten lang stil met een smile van oor tot oor te genieten en het gevoel over me heen te laten komen. Natuurlijk begin ik weer gelijk flink te schaatsen, heb daar altijd ontzettend veel last van. De rest ziet aan me dat ik de pil voel en ze beginnen heel enthousiast tegen me te doen en zetten de muziek nog harder, de muziek veranderen ze naar hardstyle, ze houden daar zelf niet van maar ik wel heel erg. Ik had dit echt niet verwacht omdat een deel dus een beetje tegen drugs is, dit haalde me uit de rustige fase en ik begon lekker los te gaan met de rest. Dit deden we een tijdje en vervolgens viel de groep een beetje uit elkaar; een paar man zaten in het schuurtje waar we eigenlijk zaten, een paar man stonden buiten en een paar zaten in de woonkamer. Ik stond met twee anderen voor aan straat wat vuurwerk af te steken. Misschien denk je nu; wat onverantwoord, maar goed er was 1 persoon bij die maar een paar biertjes op had en de ander was zelfs helemaal nuchter, had geen druppel gedronken, dus zij hielden goed een oogje in het zeil en zorgden dat ik niet zelf het vuurwerk kon pakken waardoor ik dus niks af kon steken zonder dat zij het meekregen. De knallen gingen echt 10x harder dan normaal, vond dit erg vet

Ik ging wel lekker, het was nu ongeveer 22:45 (een uur nadat de pil insloeg) en het werd tijd voor het volgende halfje. Nadat ik deze had weggewerkt, ik had nu in totaal dus één hele pil op, gingen we met de hele groep in de woonkamer zitten. Iedereen zat wat te praten en tv te kijken met de muziek zachtjes op de achtergrond, ik was in mijn eentje volledig in mijn eigen wereld want al heel snel sloeg ook het tweede halfje in. Hetzelfde als toen de eerste insloeg, geen woord zeggen maar gewoon stilzitten en genieten van iedereen in de kamer en alles om me heen. De tijd vloog voorbij en het was alweer twaalf uur, iedereen gekust en handen geschud om vervolgens naar buiten te gaan. Buren ook even fijne jaarwisseling gewenst (ik kreeg best rare blikken, maar mijn pupillen waren ondertussen twee grote zwarte gaten en mijn kaken vlogen alle kanten op, daarnaast stond ik als enige met een flesje water terwijl de rest met bier rondliep ). Het vuurwerk was echt werkelijk onbeschrijfelijk mooi, wauw wat stond ik te genieten. Besteedde nergens anders aandacht meer aan, ik stond met mijn hoofd in mijn nek omhoog te kijken met open mond en had daardoor niet eens door dat de rest besloot een rondje te lopen, gelukkig merkte iemand dat ik achterbleef en die kwam terug om me snel mee te nemen. Tijdens dat rondje ouders van degene bij wie we thuis waren tegengekomen (oei hadden verrassend genoeg niks door) en nog wat random mensen nieuwjaar gewenst, stond nog een groepje jongeren die wel doorhadden dat ik wat ophad en ik heb iedereen minstens 10x de beste wensen gewenst

Vervolgens was het alweer 00:45, hier komt het punt dat D. en ik afscheid nemen van de groep. Zij gaan naar de kroeg, ik en D. naar een discotheek. Het regende helaas wel en we moesten nog een 10 kilometer fietsen, maar we besloten toch te gaan. Gelukkig merkte ik echt geen zak van de regen, alleen toen ik even aan m'n haren zat op de fiets en ik die natte gel voelde was dat wel echt even een wtf-momentje D. legde het me allemaal uit toen ik vertelde dat ik niet wist dat het regende en ik kon weer tevreden verder. Na tien minuutjes fietsen merkte ik dat het fietsen me wat nuchterder maakte dus ik besloot mijn derde halfje te pakken, had een flesje water bij dus dat was geen probleem. Anderhalf in totaal op nu dus, het was rond 01:00 en het was zo'n drie uur terug dat ik voor het eerst pakte.

Fietstocht verloopt gewoon normaal, totdat we bijna bij de discotheek zijn, het is nu nog een kwartiertje fietsen of zo. Mijn derde halfje slaat in. Dit merkte ik omdat het natte fietspad in combinatie met de smalle strepen van de lantaarnpalen die afketste op de muur van een tunnel waar we doorheen fietsten, dit er voor mij uit zag alsof er allemaal lichtgevende konijntjes heel snel langs rende. Ik was vol verbazing en vertel opgewonden tegen D. (die aangeschoten/dronken was) wat ik zojuist zag en die kreeg een lachbui die vijf minuten later pas ophield. Ik snapte er niks van, D. legde me uit dat dat de combinatie van licht/asfalt/tunnel was. Ik snapte dit en begreep dat dit hallucinaties waren. Vet! We kwamen aan bij de discotheek, ik dacht er niet eens meer over na hoe ik er bij liep en wenste de uitsmijters übervrolijk de beste wensen. Ik stond daar dus met een klapperkaak van hier tot Tokio en en ogen zo groot als biljartballen, de bewakers hadden wel door dat ik had gebruikt want ze gaven me een knipoog, was blij dat ik nog wel binnen kwam. Eenmaal binnen nog een halfje gedropt waardoor ik dus 2 hele pillen ophad, snel jassen weggebracht en meteen naar de hardstyle zaal gegaan. Heel, heel, heel veel bekenden, dat was aan de ene kant heel chill maar aan de andere kant echt kut want niet iedereen mocht me zo zien, onder andere twee nichtjes en een neef waren binnen, dit wist ik voorop niet. Ik was in opperbeste stemming en stond heerlijk te stampen, maar na een tijdje kreeg ik door dat iedereen me aankeek, werd hier wel een beetje bang van. Ik zag er ook wel echt erg uit moet ik toegeven, ik heb mezelf in de spiegel gezien. Gelukkig was iedereen zo gewend aan een mafkees die als een lijk staat los te gaan en ze lieten me weer met rust. Ik kwam een meisje tegen, J., en zij vertelde me dat ze ook op had. Vond dit heel erg fijn en ben een tijdje bij haar gebleven, ze zei dat mijn kaken echt heel erg op en neer gingen en gaf me een kaakmassage, dit luchtte echt heel erg op en heb hierna veel minder geschaatst. Na een tijdje kwam ik een onbekende jongen tegen in het rokershok, deze heette S. zo vertelde hij. Ik stond op dat moment alleen met D. en hem in het rokershok en hij vroeg of ie een pilletje van me kon kopen. Ik had er nog 3 en heb er hiervan 2 verkocht aan hem, vond het erg fijn dat er zo dadelijk nog iemand in hetzelfde wereldje zat want tot nu toe waren J. en ik de enige met drugs op. S. nam zijn halfje en zei dat hij even naar zijn vrienden ging maar dat hij terug zou komen als zijn pil insloeg. Tijdje weer gedanst en toen kwam S. weer terug. Heerlijk lopen knuffelen met J. en S. wat weer voor de nodige rare blikken zorgde. Het was nu (denk ik, ben mijn tijdsbesef hier volledig kwijt maar dit moet ongeveer kloppen) 03:00 uur, het feest zou tot 06:00 duren. Ik wou nog een kwartje bijpakken maar op de wc kwam ik erachter dat mijn laatste pil nog half heel was en de andere helft was gewoon poeder geworden (had mijn zakje laten vallen toen ik aan S. verkocht en hij was er op gaan staan). Ik besloot dan maar dat halfje te pakken, maar ik dacht: "Als ik nou dat poedertje er eens bij op lik, is dat ook nog van pas gekomen." Ik stond er absoluut niet bij stil dat ik dan in totaal een hele zou pakken dat ik er al twee op had, in mijn hoofd had ik nog gewoon dat ene halfje zitten omdat de rest poedervorm was en ik kon echt niet meer logisch nadenken. Ik het halfje weggekiept en op het moment dat ik de rest op lik gaat de deur van de wc open en komen er twee jongens binnen. Ik was helemaal vergeten op de wc zelf te gaan en stond gewoon in de deuropening bij de kraan, schrok wel toen de deur open ging. Maar de jongens lachte geruststellend en hielpen me het poeder weg te werken doordat eentje water in een kommetje in zijn handen liet lopen en ik de abnormaal vieze smaak (echt 10000x viezer nog dan een pilletje doormidden bijten, bah wat was dat oplikken ranzig) weg kon spoelen. Ze hadden zelf ook wat op vertelden ze en ik heb een tijdje met hen en J. en S. staan stampen, D. was steeds bij andere bekenden in de housezaal. Ik vergat helemaal dat ik dus nog een hele pil had weggewerkt waardoor ik er dus in totaal 3 op had, wat neerkomt op 660 mg MDMA, echt veel te veel. Plots klapte de laatste pil in, en goed ook. Van het originele xtc gevoel was niks meer te merken, ik begon zwaar te trippen en ben gaan zitten. Mensen die langsliepen of die langs of tegenover me zaten kregen opeens hele andere gezichten, bij alle meisjes veranderde dit in bloederige maskers met slagtanden en alle jongens kregen opeens dreadlocks. Ik denk dat heel veel mensen op dit moment bad gegaan zouden zijn door die enge monstermaskers want het leek gewoon echt precies echt, ik werd ook bang en vertelde dit aan J. maar die stelde me gerust door te zeggen dat het de pillen waren en dat ik gewoon teveel op had. Ik liet dit even tot me doordringen en toen begon ik het heel vet te vinden, vooral die dreadlocks, echt helemaal om stuk gegaan. Ook de gebruikelijke staantafels kwamen weer tevoorschijn en heb nog een aantal mensen door dit doolhof van tafels heengeleid waardoor ik weer fucking rare blikken kreeg omdat die tafels er natuurlijk helemaal niet waren

Voor ik het wist was het 06:00 uur en kwam D. me ophalen om naar huis te gaan, toen hij me zag viel zijn mond open van schrik want ik zag er echt als een lijk uit. (De laatste keer dat hij me zag had ik nog 2 pilletjes op, nu 3). Ik vertelde dat alles goed ging en dat ik me prima voelde en hij snapte het. De terugweg naar huis was echt fucking episch, een van de vetste dingen die ik ooit heb meegemaakt op xtc. Nonstop hallucinaties, weinig dingen die ik niet heb gezien tijdens dat uurtje op de fiets. We fietsten in een groep van zo'n 10 man, waarvan ik er 4 kende inclusief D., en bij elke nieuwe hallucinatie riep ik weer wat ik zag waarna de rest een lachbui kreeg en ik niet snapte wat er zo grappig was. We fietsten weer die tunnel in waar eerder de konijntjes verschenen, achter die tunnel zit een ziekenhuis, maar toen we eruit fietsten was er geen ziekenhuis te bekennen, het enige wat ik zag was een huge schaatsbaan met allemaal kerstverlichting en heel veel mensen. Ik was echt bijna naar het ziekenhuis gefietst in de veronderstelling dat het een schaatsbaan was, D. vertelde me dat dat het ziekenhuis was en na een paar keer met mijn ogen te hebben geknipperd drong het tot me door.

Vervolgens ging de weg omlaag en de lichten van de lantaarns op het fietspad leken door de bolling van het omlaag lopende wegdek op grote olievaten die op ons af kwamen gerold dus ik begon behoorlijk te slingeren om die dingen maar niet te raken Bijna op mijn bek gegaan en toen ik nog een keer keek waren het opeens weer gewoon normale lichten.

Ook nog op wat normaal een lange saaie rechte weg van 4 kilometer is, verscheen uit het niets een fucking rotonde. Dit was wel even eng want ik fietste rechts de berm in en wou de weg op fietsen in de veronderstelling dat ik een rondje over de rotonde fietste, zag net voordat ik de weg op ging dat er helemaal niks was. Had goed fout kunnen aflopen als er auto's hadden gereden. D. besloot hierdoor ook maar aan de buitenkant te gaan fietsen waardoor ik in ieder geval niet meer de weg op kon.

Later toen ik afscheid had genomen van D. en ik mijn eigen straat in fietste veranderde alle straatverlichting nog in een hele grote kerstmarkt, ik ben afgestapt en op de stoeprand gaan zitten en heb 5 minuten naar al die lichtjes gekeken, zo mooi was het, maar helaas veranderde het plotseling weer in mijn eigen straat en kwam ik tot de conclusie dat ik op 20 meter afstand van mijn eigen huis stond. Ik besloot maar gewoon naar huis te gaan, mijn ouders zouden wel al lang en breed slapen. Heb tot 08:00 's ochtends nog de xtc gevoeld en toen viel ik in slaap, 11 uur lang trippen is voor xtc echt extreem lang waar een trip normaal 5/6/7 uur max. duurt, zal ook te maken hebben gehad met de hoge dosis.

Kortom was dit echt een unieke ervaring met xtc en heel anders dan mijn andere keren, op het moment waar normaal het euforisch gevoel weg zou trekken en alleen het energieke nog over zou blijven veranderde bij mij het euforische in sterke hallucinaties, iets wat ik nog niet eerder heb gehoord, in ieder geval niet zo'n sterke hallucinaties als ik had. Natuurlijk heb ik veel te veel gepakt, maar dit is alleen deze keer voorgekomen en ik heb in ieder geval geleerd om niet meer op eigen hachje te gaan bijpakken na 2 pillen.

Sorry voor het ontzettend lange lulverhaal :$ Ik hoop dat het een beetje makkelijk weg leest

harry123

Bewuste gebruiker
Leuk report!

Je bent niet de enige hoor met hallicunaties van x, bij mij krijgen lichtjes al vormpjes bij een halve pil :P vind het opzich best een leuke extra haha alleen soms een beetje eng inderdaad!

Nathaniel

Wijs gebruiker
Is ons allemaal wel eens overkomen, al doende leert men :wink:

Zelden heb ik met zoveel belangstelling een xtc report gelezen. Heel mooi geschreven. Zo blijkt maar weer wat een wonderbaarlijk stofje dat mdma is. Door zovelen wordt het maar gewoon genomen alsof het niets is, respectloos. Zij zullen zichzelf nog wel tegen komen.

Prachtig verhaal :)

dernael

Bewuste gebruiker
Hallucineren op MDMA is bij mij ook vrij vaak voorgekomen vroeger.

Mijn meest gekke hallucinaties op M is, In de veronderstelling zijn dat je door een straat in een woonwijk loopt. Tot je ineens een zuigend geluid hoort, je stap afmaakt en vol met je sok in de blubber staat. haha.. Ik keek om me heen, achter mij zie ik mijn schoen diep in de blubber verzonken en voor me, waar voorheen de straat nog was, staat ineens een hek vlak voor mijn neus. :confused:

Maar ik zag tijdens bijna elke MDMA trip wel overal om me heen mensen met honden, tot ik dichterbij kwam en zag dat het bijvoorbeeld een lantaarnpaal met daarnaast een prullenbak was. :tearsofjoy:

Gek spul, die M. :P

Groetjes,
Darnael. :stoned:

harry123

Bewuste gebruiker
Haha mijn ergste was denk ik dat ik dacht dat het gelredome een zwembad was en iedereen water gevecht aan het doen was, na een paar keer knipperen was dat dus gewoon een blauwe gloed en iedereen was aan het hakken

Haha en toen ik eens dacht dat iedereen een sitdown deed, ik mijn maat naar beneden trekken en zeggen dat ie door de knieen moet, hij keek me al gek aan, dus de drop
Lomt en ik spring omhoog, "zit" iedereen nog.. Dus ik weer na beneden, loopt er iemand naast me omlaag blijk ik op een trap te staan haha

Drokz

Ja ik hallucineer ook wel vaker, maar echt nog nooit zo sterk ervaren! Was wel echt vet moet ik zeggen.

OldskoolStoner

Nice report! Erg herkenbaar die hallucinaties ( lichten-> kerstmarkt).

Ikzelf zag een groepje jonegeren op straat aan als een afrikaanse stam die op bongo-drums aan het spelen waren en rond een kampvuur aan het dansen waren. Het bleken echter enkele hippies die een joint aan het roken waren rond een ipad met muziek op :tearsofjoy:

Molasses

Newbie
Vet report! Hou wel van die lange uitgebreide reports :mrgreen:

Blijf me er echt over verbazen dat iedereen altijd begint over die staan-tafels en dranghekken. Toch apart dat deze hallucinatie bij zoveel mensen voorkomt.
Heb zelf nooit hele sterke hallucinaties, meer van die korte flitsen van bijvoorbeeld kruiwagens of oranje pionnen en als je dan kijkt is het weer weg. Ergste wat ik tot nu toe heb gehad is een man die met een kledingkast op zijn schouder door de club liep :tearsofjoy: . Wat een heerlijk goedje is het toch :hearteyes:

flankz

Tripreporter
nice tripje, ik zou het nooit bij bekenden doen... daar krijg je zo'n 'naam' van.

gelukkig waren er nog andere mensen in de discotheek die het ook deden, dat zie je bij ons amper. Daarom doe ik het bijna alleen op festivals.

Hallucinaties heb ik 1x gehad na 1 en kwart. toen kwam het podium op me af als het ware. De unieke 3D ervaring haha. (of moet je dan MDMA-D zeggen :) )

mikoz

Bewuste gebruiker
echt geweldig trip report! een van de betere reports die ik heb gelezen! :P
Ikzelf hallucineer ook soms op M, maar tegenwoordig niet meer zo vaak.
zo'n hallucinatie heb ik ook een keer gehad, ik fietste naar huis en er schoven verkeersborden de weg op, een trein zoefde door de berm in het bos! ik fietste zelfs dwars door een oma heen die midden op de weg liep om 3 uur snachts! ik schrok me kapot! maar ik vond het zo vet haha.
Mooi uitgebreid report heb je geschreven, hou ik van.
love MDMA :mrgreen:

Bovenaan