nu eens iets anders: het effect tegengaan

elstinkydermeister

Belezen gebruiker
een vriend van mij had onlangs nog eens een pil gepakt, was voor hem al meer dan 2jaar geleden. Het was binnen in een vrij warme zaal, op een moment komt hij naar mij om te zeggen dat hij veel te hard aan het gaan is, en dat hij steeds harder blijft gaan. Hij zag er ook niet uit: lijkbleek, bezweet, kaakklem.
Hij vroeg of ik geen manier wist om het opkomen te stoppen; ik, alhoewel compleet nuchter, had er eigenlijk geen flauw idee van wat te doen; had wel een banaan bij maar die wou hij niet (dacht nochthans dat dat wel zou kunnen helpen wegens suikers/vitamine C?), dus ben ik maar gewoon wat water met ijsblokjes gaan halen.
Geef ik dat glas een mijn vriend om hem te laten drinken, ipv te drinken kapt hij het uit in zijn hand (ik dacht 'wtf dit loopt hier precies echt wel scheef'),legt de ijsblokjes boven op zijn hoofd en wrijft ze door zijn haren. Na een minuut ofzo zag hij er al een stuk beter uit, en eens ze gesolten waren zei hij 'wow man, merci, werkt fantastisch'. Achteraf zei hij dat op dat moment de mdma zo goed als uitgewerkt was.

dus naar aanleiding hiervan: nog iemand iets gelijkaardigs meegemaakt? zijn er nog andere dingen die je kan proberen als je snel van het effect af wil?

TrippyShit

Badass junkie
6 koprollen maken en daarna een dansje naar keuze doen wil vaak wel helpen.. het is fijn voor diegene als een vertrouwd persoon ook meedoet.

pretender

Belezen gebruiker
als je van te voren wist hoeveel mg mdma erin zat had t miss niet gebeurd...

maar goed.... warm water met flink wat suiker wil best wel helpen... :wink:

ciao

elstinkydermeister

Belezen gebruiker
pretender zei:
als je van te voren wist hoeveel mg mdma erin zat had t miss niet gebeurd...

andere mensen hadden dezelfde pillen, werden geschat op 80mg.
jaja ik weet het dat is niet hetzelfde als testen, mr als iedereen zegt 'het is niet echt een supersterke pil' dan is dat ook zo. tenzij natuurlijk hij er net eentje had waar veel meer inzit, maar die kans is wel klein aangezein het allemaal dezelfde batch was.

Lauu

Badass junkie
TrippyShit zei:
6 koprollen maken en daarna een dansje naar keuze doen wil vaak wel helpen.. het is fijn voor diegene als een vertrouwd persoon ook meedoet.

grappig..zucht....doe is normaal...het is een normale vraag

xpressurself

Bewuste gebruiker
Gewoon effe rustig plekje opzoeken met z'n tweeën ofzo en dan gewoon simpelweg een beetje slap ouwehoeren. Maar het beste werkt nog als je over iemand z'n rug heen aait/streelt, dat leid ontzettend de aandacht af van het fout gaan en het kut voelen.

Lauu

Badass junkie
ff zitten...glas water...desnoods over het hoofd gooien...

heb dit 2x gezien bij vrienden en ziiten en glas water hielp goed...was na 15-30min over :)

pixo207

Belezen gebruiker
elstinkydermeister zei:
tja, niet elk lichaam is even gevoelig voor een bepaalde stof he
Lijkt me wel handig als je al van 80mg hard gaat, dan hoef je niet naar goede pillen te gaan zoeken :) .

Maar om hard gaan tegen te gaan, heb ik altijd dextro energy citroen bij, wel nog nooit kunnen testen.

Spor

Wijs gebruiker
TrippyShit zei:

Hehe

SperSIZEboon zei:
suikerwater nemen of dextro :)

Werkt dit echt ?? geloof er namelijk niets van, van redbull bv. (ook veeeel suiker) ga ik alleen maar harder hoor.

pretender zei:
warm water met flink wat suiker wil best wel helpen... :wink:

Warm water nu opeens ??

Nou, om even tot de TS terug te komen: het "te hard" gaan heeft vaak met hitte te maken inderdaad, het kan goed dat hij zich na de ijsblokjes weer een stuk beter voelde. Heb dit ook een aantal keer meegemaakt met anderen, meestal was het goed na het uittrekken van jas / vest. Iets wat die mensen heel vaak niet willen want "het is zo lekker en ze hebben het niet warm"...

Verder helpt suikerwater in MIJN ERVARING niet... Ik wil dus niet claimen dat het onmogelijk is, maar heb al heel wat gezien wat xtc / mdma betreft, maar geen mensen die minder hard gaan van suikerwater.

Amfetaminen zijn voor zover ik weet nauwelijks tegen te gaan. Wat vitamine C enzo zal vast helpen maar ik denk niet dat het meer als 10% van de werking ofzo af kan nemen. In ieder geval bijzonder weinig, dat weet ik wel zeker. Gewoon niet zo veel pakken :wave:

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
"warm water"?? het lichaam moet tog juist goed afkoelen?,,,mischien werkt het wel hoor
maar ik heb juist de ervaring ermee om goed koel te blijfen,, vooral als je te "hard" gaat
en van warm water lijkt t me juist dat je lichaam zich nog meer opwarmt..
Denk aan koude winters,,,een warm kop thee of een warm bord soep,,om jezelf een beetje op te warmen.

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Hij bedoelde waarschijnlijk warm water omdat suiker beter oplost in warm water dan koud water.. daarnaast bedoelde hij waarschijnlijk LAUW water en niet letterlijk warm.. :P

pretender

Belezen gebruiker
idd warm/lauw water zodat t suiker snel oplost, dus snel wordt opgenomen door t lichaam..

daarna zijn wat glazen KOUD water zeer welkom... :P

dit helpt in de meeste gevallen zeer goed...

adios

Spor

Wijs gebruiker
^wtf :P weet je zeker dat er mdma in je pillen zit ? :wink: als het effect van een flauwe grap minder word

gekkehenkie

Belezen gebruiker
Haha, nee maar het voelt vertrouwd aan, gewoon humor, iemand die een grap verteld, en daar word ik rustig van. :grin:

elstinkydermeister

Belezen gebruiker
gekkehenkie zei:
Haha, nee maar het voelt vertrouwd aan

daar draait het vooral denk ik; uiteindelijk zit het allemaal in het koppie, de mdma krijg je toch niet uit je lijf.
door zulke dingen (humor, iemand over je rug laten aaien, alleen al het idee dat suikerwater helpt) hou je je gedachten weg van het 'te hard' gaan => alles gaat terug goed.
tenzij je echt een gigantische dosis binnenhebt of oververhit bent, is het gewoon de mdma die met je kop aan het klooien is, zolang je dat beseft komt alles in orde.

allez, dat denk ik ervan.

hannus

Bewuste gebruiker
gewoon ff naar een rustige plek gaan en het snoepie de baas worden.
ff chille, je handen wassen met heel koud water, wat lekkers drinken, gewoon even ergens anders aan proberen te denken dan dat je steeds harder gaat, als je gewoon positief in je hoofd blijf voel je heel snel al weer lekker :wave:

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
gekkehenkie zei:
Haha, nee maar het voelt vertrouwd aan, gewoon humor, iemand die een grap verteld, en daar word ik rustig van. :grin:

een vertrouwd gevoel helpt inderdaad wel,, :) op wat voor manier dan ook.
zolang je maar niet in angst raakt of paranoia word :P

:wave:

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
pretender zei:
idd warm/lauw water zodat t suiker snel oplost, dus snel wordt opgenomen door t lichaam..

daarna zijn wat glazen KOUD water zeer welkom... :P

dit helpt in de meeste gevallen zeer goed...

adios

ik vat hem al :wink: leek me al sterk,,om alleen warm water te gaan drinken hehe
maar om suiker op te lossen is het indd perfect

:wave:

Santa Maria

Experimenterende gebruiker
pinheadlarry zei:
"warm water"?? het lichaam moet tog juist goed afkoelen?,,,mischien werkt het wel hoor
maar ik heb juist de ervaring ermee om goed koel te blijfen,, vooral als je te "hard" gaat
en van warm water lijkt t me juist dat je lichaam zich nog meer opwarmt..
Denk aan koude winters,,,een warm kop thee of een warm bord soep,,om jezelf een beetje op te warmen.

Klopt niet helemaal. Als je het koud hebt, warmt een lekkere kop thee of een warm soepje je heel erg op, maar als het als heel erg warm is, koel je meer af van iets 'warms', want wat er dan gebeurd is dat je lichaam het nog warmer krijgt, en de reactie van jou daarop is gaan zweten om de warmte snel kwijt te raken en daardoor koel je harder af dan als je koud water drinkt ofzo. Het zal minder fijn zijn om te drinken omdat het voor je gevoel beter is om wat kouds te nemen, maar het werkt wel veel beter

Bomb

"kan je te hard gaan" wordt hier gevraagd, wel ik kom dat ook dikwijls tegen als de pil net begint in te slaan, mijn benen worden dan zodanig slap dat het nie meer leuk is, heb dan zin om te dansen enzo maar het enige wat ik op dat moment kan is gaan liggen (wat trouwens geen goed idee is want dan raak je nooit meer recht)

hetgeen ik altijd doe dan: een klein lijntje coke

ga nu mss wel veel gezever over mij heen krijgen over het verkloten van het effect en blabla... maar het helpt toch altijd bij mij

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
de meeste dingen zijn tog wel een placebo effect, de positieve gedachten: dat je je hier beter van gaat voelen, is al genoeg, al geef je hem een snoepje

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
haha, een vriendin zei het ook een keer tegen me, jongens ik ga TE hard :xtc: . Toen stond ze op en liep ze ff naar buiten, daarna ging ze weer zitten en zei ze, IK VOEL ME KANKER CHILL! Trouwens meisje van 1,65m, en ze had 4 blauwe mitsu's op :wink: dus ik begreep haar punt wel een beetje,,,

maar ff terug op het onderwerp, het enige maar dan ook echt het enige wat mijn space een beetje omlaag trekt, is een LEKKERE, DIKKE, SAPPIGE, JOOOWINT :stoned:

appelflap

het maakt eigelijk niet uit of het nou suikerwater is of redbull of wat dan ook...
met mdma is het dat als je gelooft dat je door een glaasje suikerwater ofzo beter gaat voelen dan gebeurt het ook... als je gelooft dat als je van een appel beter zou gaan dan gebeurt het ook.
het zit allemaal in je hoofd met mdma...

Miss J

Bewuste gebruiker
appelflap zei:
het maakt eigelijk niet uit of het nou suikerwater is of redbull of wat dan ook...
met mdma is het dat als je gelooft dat je door een glaasje suikerwater ofzo beter gaat voelen dan gebeurt het ook... als je gelooft dat als je van een appel beter zou gaan dan gebeurt het ook.
het zit allemaal in je hoofd met mdma...

Precies! Als je het effect tegen wilt gaan waarom neem je dan uberhaupt mdma? En als je niet te hard wilt gaan moet je gewoon minder nemen...

Complicity

Belezen gebruiker
Dat is een beetje lastig als je al teveel hebt genomen lijkt me.

En MDMA alleen in je hoofd? Vergeet het maar, het effect van de stof na inname is zeker puur placebo? :P

Johnson

Het hangt ook echt van je stemming af! Ik heb 't nu vaak genoeg gedaan om mee te maken... Als ik ooit eens aan iets kuts denk kan ik me ineens ook heel kut gaan voelen terwijl ik lekker ga. Ook had ik eerst zoiets met alcohol. Had ik al flink wat pilsjes op heb ik een kwartje gepakt. Nou ik ben half uurtje hard gegaan en toen begon ik me ineens heel erg kut te voelen en heb ik ook na thuiskomst lang wakker gelegen en wazige dromen gehad. Een keer er op heb ik een halve gepakt en één flesje bier.. Nou ik heb weer de hele nacht wakker gelegen omdat ik van te voren gewoon wist dat 't zou gaan gebeuren...
Daarna heb ik een hele tijd rustig aan gedaan en geen alcohol gedronken tijdens pillen. Maar ik was pas op een feest en was echt hardstikkke zat en een vriend van me vroeg of ik een gratis pil wilde nou ik met m'n zatte kop had overal schijt aan dus heb ik 'm achterover gegooid! Nou echt werkelijk nergens last van gehad! Sindsdien drink ik gewoon bier tijdens pillen en heb ik nergens meer last van! Erg apart maar ik denk dat je je 'trip' toch wel kunt controleren hoewel 't vaak onbewust gebeurd!

Weer ontopic!

Vriend van me zegt dat suiker toch daadwerkelijk werkt maar heb 't zelf nooit ervaren! Vitamine C gebruik ik wel altijd na gebruik.. Of zo'n pil of gewoon een sapje ik ben hierdoor ook nooit meer brak! Ook heeft iemand me ooit verteld dat hij altijd pudding/melk pakte na gebruik en dat 't ook goed zou werken!

Bovenaan