Norflurazepam

Zanza

DF-koning
Oke dank! Maar welk verschil in effect heeft het?
Lastig om te zeggen want het is ook wel subjectief. Maar flurazepam 30 mg is imo veel versuffender en ook echt een langwerkend slaapmiddel. Wordt ook vrijwel niet meer voorgeschreven. Norflurazepam werkt net zo lang (want dit is de metaboliet van flurazepam die de langste halfwaardetijd heeft) maar is veel subtieler. Ik vind het wel een fijne, kalme benzo. Maar houd er rekening mee dat je, zeker als je geen tolerantie hebt, absoluut de volgende dag en mogelijk de dag erna nog wat van zal voelen. Pas ook op met stapelen van dit soort benzo's.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Lastig om te zeggen want het is ook wel subjectief. Maar flurazepam 30 mg is imo veel versuffender en ook echt een langwerkend slaapmiddel. Wordt ook vrijwel niet meer voorgeschreven. Norflurazepam werkt net zo lang (want dit is de metaboliet van flurazepam die de langste halfwaardetijd heeft) maar is veel subtieler. Ik vind het wel een fijne, kalme benzo. Maar houd er rekening mee dat je, zeker als je geen tolerantie hebt, absoluut de volgende dag en mogelijk de dag erna nog wat van zal voelen. Pas ook op met stapelen van dit soort benzo's.
Thanks. Heb ik toch de verkeerde besteld. Ik dacht op Norflurazepam geklikt te hebben mmaar tis flurazepam geworden zie ik op bestelbon. Naja dan maar ruilen als het binnen komt. Ben bang dat zoals jij het beschrijft ik liever de Norflurazepam had gewild.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Wel eens laten onderzoeken op AD(H)D?
De meeste mensen die bv druk zijn, chaotisch, slecht concentratie hebben, hebben géén adhd/add. Men kan ook gewoon “achter of voor” lopen.

Je kunt ook hyperactief zijn, te veel stressen en angsten of een andere “aandachtsstoornis” (zo een klote therm imo).
Het kan gewoon je karakter zijn, invloeden van vroeger etc. Veel te vaak wordt er imo meteen daaraan gedacht terwijl het gross wat getest word géén adhd etc hebben.
Zelfde dat er in ene zooooveel mensen dyslectisch zouden zijn. Het gros ervan heeft dat niet maar heeft te weinig gelezen en geschreven.

En dan een vraag: als je het dan weet, wat veranderd er dan?

Nee, eigenlijk nog nooit. Ik denk dat ik milde kenmerken heb die me vaak ook erg helpen in het leven. Ik schakel supersnel en denk altijd vooruit in meerdere scenario's. Echter noemt men mij daarom ook wel eens impulsief en zonder na te denken😆. Mijn vader en zus hebben er ook last van en krijgen medicatie tegen de stormpjes in hun hoofd, ik zelf ervaar dit dus niet altijd als nadelig. Maar goed afschakelen doe ik dus nu op gezette tijden met wat weed, CBD, phenibut, of rc benzo's.. Enkel de nervositeit voor bepaalde zaken blijft een ding, zeker als ik publiekelijk moet spreken en ff moet wachten. Ik kan mezelf dan helemaal gek maken🤯

Dus zeg het maar DF dokters; wat mankeer ik🤪
Ik heb gediagnostiseerd adhd in de (erge?) vorm.
Kun jij makkelijk leren en ben je op dat gebied slimmer (iq) dan de rest? Dan zou hen bv ook Asperger kunnen zijn. Of helemaal niks en ben je gewoon zo.

(Citaat van @Zanza )
“Haha, ja dat dus. Zeker met dit verhaal erbij zou je het allicht kunnen laten onderzoeken. Baat het niet schaadt het niet”

Het schaadt wel. Nu ik officiele diagnose heb moet ik met rijbewijs verlengen getest worden door psychiater. Plus dat je eeuwig die stempel hebt, wil je dat?

Tegenwoordig als iemand ook maar even “anders” Is dan anderen moet er wel wat mee zijn…

We moeten in het gareel lopen en vooral niet anders zijn… 😳

Laatst bewerkt:

Zanza

DF-koning
Welke is langer en potenter?

Ik heb Fluetizolam besteld. Foutje !
Norflurazepam is iig potenter. Het is een metaboliet van flurazepam en heeft een behoorlijk lange halfwaardetijd. Flurazepam is idd gewoon een pharmaceutische benzo. Norflurazepam een rc. Maar je hebt je vergist in de naam, zoals je zegt.

Fluetizolam is een vrij nieuwe rc. Is mij persoonlijk onbekend.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Norflurazepam is iig potenter. Het is een metaboliet van flurazepam en heeft een behoorlijk lange halfwaardetijd. Flurazepam is idd gewoon een pharmaceutische benzo. Norflurazepam een rc.
Al die ingewikkelde namen! 😂

Dude81

Bewuste gebruiker
De meeste mensen die bv druk zijn, chaotisch, slecht concentratie hebben, hebben géén adhd/add. Men kan ook gewoon “achter of voor” lopen.

Je kunt ook hyperactief zijn, te veel stressen en angsten of een andere “aandachtsstoornis” (zo een klote therm imo).
Het kan gewoon je karakter zijn, invloeden van vroeger etc. Veel te vaak wordt er imo meteen daaraan gedacht terwijl het gross wat getest word géén adhd etc hebben.
Zelfde dat er in ene zooooveel mensen dyslectisch zouden zijn. Het gros ervan heeft dat niet maar heeft te weinig gelezen en geschreven.

Kun jij makkelijk leren en ben je op dat gebied slimmer (iq) dan de rest? Dan zou hen bv ook Asperger kunnen zijn. Of helemaal niks en ben je gewoon zo.

(Citaat van @Zanza )
“Haha, ja dat dus. Zeker met dit verhaal erbij zou je het allicht kunnen laten onderzoeken. Baat het niet schaadt het niet”

Het schaadt wel. Nu ik officiele diagnose heb moet ik met rijbewijs verlengen getest worden door psychiater. Plus dat je eeuwig die stempel hebt, wil je dat?

Tegenwoordig als iemand ook maar even “anders” Is dan anderen moet er wel wat mee zijn…

Mee eens👊, vraag me ook echt af wat een diagnose toevoegt. Ben overigens wel ff (ruim 2 mnd) helemaal gekapt met de rc's en neem enkel nog kratom en soms een wietje. De laagdrempeligheid van rc's zijn verradelijk voor mij en ik schrok toch wel van de stapeling. Zeker met norflurazepam, dat hoef ik echt niet meer🥴 Ben ook ff iets minder vaak op DF geweest om niet in verleiding te komen door alle ervaringen en verhalen😊

Nihilist88

Badass junkie
Overigens heb ik het gister iets te bont gemaakt met de norflurazepam🤯. Van 18.00-12.00 uut 20mg op. Geen aanrader, slapen is een coma geworden en wakker worden alsof je nog dronken ben. Point taken; 5-10 mg is heerlijk en daar wordt je ook weer fris van wakker. Nu weer ff een weekje benzo loos en af en toe een beetje weed of kratom. Want de scherpe randjes van deze corona shitzooi situatie wil ik er wel ff afhebben 's avonds☺
Srry vr late reactie. Maar wat een dosis ook man😱 ik pak hier max 5mg van, indien na een stim, soms samen met 3mg Bromazolam. Nooit van deze 2 benzo rc's last gehad van craving, wat ik vb bij eerst Zolpidem en later Etizolam en Flualprazolam wel had. Maar door de week is mn benzo gebuik laatste dikke 2 maand eerder uitzondering dan regel, deze week vb enkel paar keer halve pil van 30mg Mirtazapine, dus 15mg. Voor nu na een stim (6apb) is Bromazolam en Norflurazepam welgekomen.

Nihilist88

Badass junkie

(Citaat van @Zanza )

Op een hyperactief iemand plakken ze al snel het ADHD label. Er zijn ook zoveel vormen waardoor een persoonlijkheid/karakter buiten de lijntjes kleurt, van zodra dit je dagdagelijks leven daadwerkelijk bemoeilijkt spreken we van een stoornis. Ik was vroeger als kind juist rustig, timide, dagdromer en was snel afgeleid, later vanaf mn vroege tienerjaren n tijdens de puberjaren werd ik juist vaker sneller geïrriteerd, op m'n paard gezet, prikkelbaar en verbaal agressief, later kwam daar automutilatie n ander (zelf) destructief gedrag bij. Het probleem was de de vader des huizes, die dronk ook veel, alleen en int geniep, ie kon mij n mn zus niet handelen als puber en jong adolescenten, omdat we onze eigen meningen begonnen vormen, kregen we v hem vaak een nee op alles en dreigementen was ons deel. Later escaleerde dit zelfs tot gevechten tussen hem n mij. Was heel negativiteit, waarbij het meer en meer een constante strijd was. En ging ik ook nr psycholoog door thuissituatie en op aanraden van de psycholoog van mn ma. Doordat mn pa me dreigde op straat te zetten, voelde ik, woede, wanhoop, zn geroep n gedreig, ik hate die echt zo hard, in alle razernij n impulsiviteit trok ik lade in de keuken open, nam zo'n steakmes en in vlotte beweging slash door mn pols, met plassen bloed tot gevolg. Nr spoed met mn ma vr te laten hechten, mn ma vroeg toen psychiatrisch hulp, mr mochten zo nr huis. Waar ik echt ni kon blijven en 3 maanden bij grootouders lang ma's kant heb gelogeerd en dan kwam mn ma met het heugelijke nieuws dat ze gingen scheiden. Eerst 3 jaar mn ma met de 3 kids, al zat mn zus laatste jaar bij haar vriend. Was verademing, ik werkte deeltijds in kledingwinkel en daarbuiten deed ik catering vr grote zaak (recepties filmpremières, chique tuinfeesten, walking diner op boot ...). Mn ma had ondertussen nieuwe vriend (huidige vriend) waarbij ik me eerst goe bij voelde, mr dan bij volgende verhuis, met ons ma, ik, mn 7j jongere broer en de vriend samen ook leefden, kreeg ik het vaak moeilijk met zijn nogal autoritair overkomen n was meer n meer ook een boeman vr mij, door traumatische gebeurtenis 7ste leerjaar met leerkracht, dituy met mn vader, thuissituatie bij mn lief toen, met fuckedup ouders, zorgde ervoor dat ik enorme angst n degout had van ouders n oudere mannen int voornaamste. Als ik er dan mijn relaties en werk bijneem, mn soms zeer depri n zelfdestructieve gedachten n uitvoering, had ik zoveel kenmerken v emotieregulatiepersoonlijkheidsstoornis en volwassen ADHD, waarbij dat laatste me meermaals is gevraagd (oa op twerk) of ik nooit de diagnose ADHD had gekregen. Op mn huidige job, is er ook collega, die samen met mij was gestart en we beide opvielen door ons wat impulsieve, hyperactieve n zeer aanwezige persoonlijkheid en die zé tegen mij dat ie impulsregulatie stoornis heeft, ie zegt letterlijk drect wat ie denkt zonder te denken aan gevolg. Klikte vrijwel onmiddellijk tussen ons. Ook merk ik dat mn huidige psychiater, die er 2x boenk op zat samen met de medicatie, waaronder vooral Rilatine modified release me enorm helpt op mn werk n bij echt periode met dramatische slaap en/of afkick v benzo's hij me Quetiapine n Mirtazapine voorschrijft.
Ik weet dat ik voor goed te zijn mij op zijn aanraden moest laten opnemen in traject van intense dagopname van jaar, voor mijn emotieregulatiepersoonlijkheidsstoornis (borderline). Dit zag ik echt niet zitten, waardoor de kenmerken van deze stoornis toch met regelmaat invloed op mn dagelijks leven. Ik ben ontzettend impulsief, ik heb zwak vr gokken, heb kioopverslaving en heb niet veel nodig om ervoor te zorgen dat ik bomvol stress zit en prikkelbaar ben. Srry vr dit uitgebreid verslag.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Op een hyperactief iemand plakken ze al snel het ADHD label. Er zijn ook zoveel vormen waardoor een persoonlijkheid/karakter buiten de lijntjes kleurt, van zodra dit je dagdagelijks leven daadwerkelijk bemoeilijkt spreken we van een stoornis. Ik was vroeger als kind juist rustig, timide, dagdromer en was snel afgeleid, later vanaf mn vroege tienerjaren n tijdens de puberjaren werd ik juist vaker sneller geïrriteerd, op m'n paard gezet, prikkelbaar en verbaal agressief, later kwam daar automutilatie n ander (zelf) destructief gedrag bij. Het probleem was de de vader des huizes, die dronk ook veel, alleen en int geniep, ie kon mij n mn zus niet handelen als puber en jong adolescenten, omdat we onze eigen meningen begonnen vormen, kregen we v hem vaak een nee op alles en dreigementen was ons deel. Later escaleerde dit zelfs tot gevechten tussen hem n mij. Was heel negativiteit, waarbij het meer en meer een constante strijd was. En ging ik ook nr psycholoog door thuissituatie en op aanraden van de psycholoog van mn ma. Doordat mn pa me dreigde op straat te zetten, voelde ik, woede, wanhoop, zn geroep n gedreig, ik hate die echt zo hard, in alle razernij n impulsiviteit trok ik lade in de keuken open, nam zo'n steakmes en in vlotte beweging slash door mn pols, met plassen bloed tot gevolg. Nr spoed met mn ma vr te laten hechten, mn ma vroeg toen psychiatrisch hulp, mr mochten zo nr huis. Waar ik echt ni kon blijven en 3 maanden bij grootouders lang ma's kant heb gelogeerd en dan kwam mn ma met het heugelijke nieuws dat ze gingen scheiden. Eerst 3 jaar mn ma met de 3 kids, al zat mn zus laatste jaar bij haar vriend. Was verademing, ik werkte deeltijds in kledingwinkel en daarbuiten deed ik catering vr grote zaak (recepties filmpremières, chique tuinfeesten, walking diner op boot ...). Mn ma had ondertussen nieuwe vriend (huidige vriend) waarbij ik me eerst goe bij voelde, mr dan bij volgende verhuis, met ons ma, ik, mn 7j jongere broer en de vriend samen ook leefden, kreeg ik het vaak moeilijk met zijn nogal autoritair overkomen n was meer n meer ook een boeman vr mij, door traumatische gebeurtenis 7ste leerjaar met leerkracht, dituy met mn vader, thuissituatie bij mn lief toen, met fuckedup ouders, zorgde ervoor dat ik enorme angst n degout had van ouders n oudere mannen int voornaamste. Als ik er dan mijn relaties en werk bijneem, mn soms zeer depri n zelfdestructieve gedachten n uitvoering, had ik zoveel kenmerken v emotieregulatiepersoonlijkheidsstoornis en volwassen ADHD, waarbij dat laatste me meermaals is gevraagd (oa op twerk) of ik nooit de diagnose ADHD had gekregen. Op mn huidige job, is er ook collega, die samen met mij was gestart en we beide opvielen door ons wat impulsieve, hyperactieve n zeer aanwezige persoonlijkheid en die zé tegen mij dat ie impulsregulatie stoornis heeft, ie zegt letterlijk drect wat ie denkt zonder te denken aan gevolg. Klikte vrijwel onmiddellijk tussen ons. Ook merk ik dat mn huidige psychiater, die er 2x boenk op zat samen met de medicatie, waaronder vooral Rilatine modified release me enorm helpt op mn werk n bij echt periode met dramatische slaap en/of afkick v benzo's hij me Quetiapine n Mirtazapine voorschrijft.
Ik weet dat ik voor goed te zijn mij op zijn aanraden moest laten opnemen in traject van intense dagopname van jaar, voor mijn emotieregulatiepersoonlijkheidsstoornis (borderline). Dit zag ik echt niet zitten, waardoor de kenmerken van deze stoornis toch met regelmaat invloed op mn dagelijks leven. Ik ben ontzettend impulsief, ik heb zwak vr gokken, heb kioopverslaving en heb niet veel nodig om ervoor te zorgen dat ik bomvol stress zit en prikkelbaar ben. Srry vr dit uitgebreid verslag.

Poeh ik lees dit misschien later wel als ik er toe kan zetten. Lap tekst zonder alinea‘s. Sorry…

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Fluetizolam is bijna identiek aan etizolam kwa effect maar duurt een stuk langer en is dus niet echt een pieker. dosis van 3 mg vond ik te vergelijken met 1 mg etizolam.
Ik zelf vind Fluetizolam juist potenter als Etizolam! Met 1 mg echt veel sterker effect , qua sedatie, dan 1mg Etizolam.

Packjam

Belezen gebruiker
Gebruik het nu 3 weken 10 mg per dag wou er mee taperen maar merk wel dat je na een poosje snel gewend raakt itt bv Diazepam, Diazepam is ook een sterke spierverslapper daarom went het niet zo snel zoals Norflurazepam, Maar dat het langer dan 24 uur werkt trok mij tot deze pam

Zanza

DF-koning
Gebruik het nu 3 weken 10 mg per dag wou er mee taperen maar merk wel dat je na een poosje snel gewend raakt itt bv Diazepam, Diazepam is ook een sterke spierverslapper daarom went het niet zo snel zoals Norflurazepam, Maar dat het langer dan 24 uur werkt trok mij tot deze pam
De gewenning treedt even snel op. De subjectieve waarneming daarvan zou wellicht iets anders kunnen zijn.

Ben je op 10 mg norflurazepam per dag overgestapt van een andere benzo om te gaan taperen?

Packjam

Belezen gebruiker
De gewenning treedt even snel op. De subjectieve waarneming daarvan zou wellicht iets anders kunnen zijn.

Ben je op 10 mg norflurazepam per dag overgestapt van een andere benzo om te gaan taperen?
Ja van 4mg clonazepam naar 10mg norflurazepam

Hansklok

Bewuste gebruiker
Norflurazepam 5mg pellet ook gehad. Na een uur voelde ik iets me zorgen wegnemen volr de rest nog niks. Nam er nog 1 van 5mg. Half uur/uur erna meteen inslaap gesukkeld. Goed spul. Heerlijk 12 uur geslapen. Dag erna wel heel iets last van
Moteriek en kleine dingetjes vergeten steeds(heb ook add heb ik wel vaker last van) maar voor de rest. Kom lekker tot rust zorgen verdwenen. Dag erna ook voelde k me er ook erg goed door. Top RC 👍

Hansklok

Bewuste gebruiker
Hoelamg blijft dit in je systeem? Hoelang kan iknals ik 5-10mg heb genomen niet autorijden ? Zie nergens iets van een halfwaarde op google ?

Hansklok

Bewuste gebruiker
Hoelamg blijft dit in je systeem? Hoelang kan iknals ik 5-10mg heb genomen niet autorijden ? Zie nergens iets van een halfwaarde op google ?
Dan ga je hier niet veel aan hebben.

Norflurazepam heeft behoorlijk lange halfwaardetijd en zal je (ja uiteindelijk wel) niet lamleggen zoals een kortdurende benzo zou doen. Ik vind het lastig een vergelijking te maken met een andere benzo, omdat alle benzo's wel elkaars eigenschappen hebben. Maar dit is geen slap in your face en deze voel je de dag erna ook nog wel nawerken. Voor jouw redenen om een benzo te nemen zou ik deze niet aanraden.
Hoelang is de halfwaarde hiervan ?

Dirkdirk

DF-koning
Vind eigenlijk weinig info van deze benzo rc, Norflurazepam, zelfs niet op psychonautwiki. Zijn er hier met ervaring met deze benzo rc. Ik nam tot nu vooral Etizolam, Flualprazolam en Bromazolam. Waarvan Etizolam wel leide tot bijnemen of in combinatie nam met Flualprazolam (reden dat ik hier geen stock v voorzien heb), daar waar ik met 1 pellet Bromazolam steeds genoeg heb en lekker op slaap, geen lamlegger zoals Clonazolam, gewoon fijne benzo. Waar leunt Norflurazepam het dichtst tegenaan qua werking/effect? Mijn benzo gebruik is sporadisch, soms week of 2 niks, dan eens na een stim, dan eens 2 tot max 3/week.
Stop eens met dat gegrabbel naar de beste benzo. Het is allemaal troep, mét een functie, maar je hoeft echt niet in een kistje het lekkerste benzootje uit te kiezen. Het is geen koekjestrommel.

Zanza

DF-koning
Hoelang is de halfwaarde hiervan ?
Niet geheel duidelijk, gezien het een een rc-benzo is, maar norflurazepam is tevens de actieve (langwerkende) metaboliet van veel pharma-benzo's. Ik durf hier geen exacte uitspraak over te doen, maar ik gok op een halfwaardetijd van 24 uur of iets in die richting.

Hansklok

Bewuste gebruiker
Niet geheel duidelijk, gezien het een een rc-benzo is, maar norflurazepam is tevens de actieve (langwerkende) metaboliet van veel pharma-benzo's. Ik durf hier geen exacte uitspraak over te doen, maar ik gok op een halfwaardetijd van 24 uur of iets in die richting.
Ik ben sws heel erg tevreden over norflurazepam 5 mg -10mg is max dat k heb genomen. Bij 5mg ledematen zwaarder en me hoofd is een x totaal rustig zonder angst klachten. Vorige keer minimaal 12 uur geslapen 😂 alleen in slapen in wat lastiger nog merk ik. Behalve als ik 10mg neem dan val ik als een blok in slaap ✌️

Packjam

Belezen gebruiker
Ik ben sws heel erg tevreden over norflurazepam 5 mg -10mg is max dat k heb genomen. Bij 5mg ledematen zwaarder en me hoofd is een x totaal rustig zonder angst klachten. Vorige keer minimaal 12 uur geslapen 😂 alleen in slapen in wat lastiger nog merk ik. Behalve als ik 10mg neem dan val ik als een blok in slaap ✌️
Hele goede rc, komt voor mijn gevoel dicht bij diazepam in de buurt alleen zonder de spierverslappende werking, en perfect om te taperen

Hansklok

Bewuste gebruiker
Hele goede rc, komt voor mijn gevoel dicht bij diazepam in de buurt alleen zonder de spierverslappende werking, en perfect om te taperen
Wat is taperen ?

ja heb gister 5mg gehad heb eerst 11 uur geslapen daarna 4 uurtjes wakker toen weer in slaapgevallen voor 5 uur.

is nu iets langer dan 24 uur geleden sinds ik genomen heb heb nu wel af en toe wat kleine steken in me hoofd ? Is dat een ‘normale’ bijwerking ?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Wat is taperen ?
Taperen is het afbouwen van benzo's om zo min mogelijk afkickverschijnselen te krijgen. Dit gaat het makkelijkst met langwerkende benzo's zoals diazepam of deze
is nu iets langer dan 24 uur geleden sinds ik genomen heb heb nu wel af en toe wat kleine steken in me hoofd ? Is dat een ‘normale’ bijwerking ?
Nee, dat lijkt me niet echt een normale bijwerking. Wees ajb voorzichtig met veelvuldig gebruik van (rc) benzo's, ontwenning is heel naar en kan gekke dingen doen

Nihilist88

Badass junkie
Stop eens met dat gegrabbel naar de beste benzo. Het is allemaal troep, mét een functie, maar je hoeft echt niet in een kistje het lekkerste benzootje uit te kiezen. Het is geen koekjestrommel.
Lol, los van dat dit bericht van november vorig jaar is en bij deze, nogal late en nutteloze reactie van je is, is dat nu net het doel van een forum, vragen, informeren en ervaringen te delen, hier alles omtrent drugs en rc's 👊
Nog zinlozer word je reactie, aangezien m'n benzo gebruik al beduidend minder was, tov eerste kwartaal vorig jaar en ondertussen, m'n benzo gebruik nog meer teruggedrongen is tot de echte uitzondering en ook al anderhalve maand (I guess) stim en eigenlijk volledig drug en rc free. Ik ga hier nu ook niet, zij die nog volop gebruiken, met het vingertje wijzen 😉 Cheerz!

Laatst bewerkt:

SensiBelle

Newbie
• Norflurazepam 5 mg (aka n-desalkylflurazepam)

Het mooiste tabletje (zilverkleurig) als laatste bewaard om te testen (ik heb een sample pack van 8 benzos). Direct samen genomen met mijn dagelijkse dosis 12,5mg quetiapine. Viel direct uiteen onder m'n tong. Altijd een goed teken wb inwerktijd. Ik wist van deze eigenlijk maar weinig wat ik er van kon verwachten.
De onset wordt vermeld als 45 - 120 minuten (lang!) maar ik begin wedererom de eerste effecten te voelen na zo'n 20 minuten. Oef, ik krijg ook echt meteen mega veel trek. Ik probeer eten nog eventjes uit te stellen om deze medicatie zo snel en optimaal mogelijk in te laten werken. Ik besluit om in de tussentijd een overheerlijke kop verse muntthee te pakken.
Na een uur voel ik m wel degelijk, vooralsnog exact hetzelfde gevoel als 1mg Lorazepam. Maar die zalm lasagne kan nu echt geen minuut langer meer wachten.
Edit: nu, na zo'n 70 minuten na inname, en nét voordat ik aan m'n lasagne ga beginnen, klapt ie ineens knetterhard in, vooral wat body load betreft. Voelt nu echt als +2mg Lorazepam. Ik zou nu zo in slaap kunnen donderen, mits ik niet zo'n honger had. Ik vermoed dat ik straks na het eten binnen no time knockout en hopelijk in dromenland ben.
Edit 2: 1,5 uur na inname en na mijn opmerkelijk goed smakende maaltijd ben ik echt tegen de slaap aan het vechten. Of deze eetlust het directe gevolg was van deze medicatie zal verder onderzoek uit moeten wijzen.
Edit 3: na de laatste edit (rond middernacht) moest ik nog één ding doen, naar de wc. Keek hier immens tegenop, ik dacht dat het één grote zwabberpartij zou worden, maar dat viel reuze mee. M'n benen voelden zwaar alsof ik de hele dag stevig gelopen had, maar geen sprake van desoriëntatie. Direct daarna idd als een blok in slaap gevallen en oh zo heerlijk geslapen én gedroomd. Ik werd in eerste instantie rond 6 uur al wakker, had meteen het gevoel dat ik met gemak op had kunnen staan als het per sé had gemoeten, maar dat hoefde niet en ik dacht, misschien nog heel even lekker blijven liggen, misschien droom ik wel verder. En ook dat gebeurde. Zalig. Twee uur later wederom zeer prettig wakker geworden, en klaar voor een actieve dag, als ik die gehad zou hebben. Dat ik maar geen dromen kreeg van Lorazepam vond ik echt het grootste nadeel, en deze heeft dat dus duidelijk wel. Wat een fijne, onverwachte verrassing is dit slaapmiddel. Perfect voor wanneer ik de dag erop zowel mentaal als fysiek fit moet zijn. En dit alles op maar één tablet.

Bovenaan