Nootmuskaat ..

DarCness

Experimenterende gebruiker
Hebben mensen wel eens nootmuskaat gedaan ?
Het is iets wat je moet roken , slikken of snuiven ..
Je wordt er een soort van stoned van ..
Het kan ook voorkomen dat je gaat hallucineren ..

Ik vondt mijn ervaring echt NIET fijn ..
Ik hallucineerde een beetje en vervolgens ging k zwaar over me nek ..
En je voeld pas wat na een uur of 2 :openmouth: (tenzij je het rookt :openmouth: )

Mensen wel goede ervaringen ??

Petard

Wat een toeval dat je dit topic nou maakt XD. Mij en een maat komen echt net terug uit de supermarkt met onze muskaatnoten. We zijn ons er van bewust dat 't waarschijnlijk een onplezierige ervaring gaat worden maar we willen het toch een keer uitproberen. Wij hebben dezelfde vragen als jij. Dosering en manier van inname zijn voor ons onbekend.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik weet nog van geschiedenis dat Nederland slaven (indo's) transporteerde, en dat die slaven nootmuskaat gebruikten. Ze deden dit voor de hallucinaties...

Ik zou het niet doen. Koop dan gewoon paddo's.

Petard

We wilden rustig aan beginnen, we hebben dus samen drie kwart noot gerookt wat verassend goed smaakte. Daarna hebben we nog drie kwart opgedronken. Nadat we die nootmuskaat gerookt hadden liep ik toch ff behoorlijk schuin :P. Na 2 uur voelden we nog steeds niet heel veel ervan en zijn we een joint gaan roken. Het enigste rare dat ik had was dat ik toen ik rond 2 uur 's nachts naar huis fietste behoorlijk paranoïde was, ik schrok van alles. Thuis ook nog een klein beetje buikpijn gehad, verder geen last gehad van de negatieve effecten.

Dit was maar een proefje, we zijn van plan om een andere keer wat meer te gebruiken.

DarCness

Petard zei:
We wilden rustig aan beginnen, we hebben dus samen drie kwart noot gerookt wat verassend goed smaakte. Daarna hebben we nog drie kwart opgedronken. Nadat we die nootmuskaat gerookt hadden liep ik toch ff behoorlijk schuin :P. Na 2 uur voelden we nog steeds niet heel veel ervan en zijn we een joint gaan roken. Het enigste rare dat ik had was dat ik toen ik rond 2 uur 's nachts naar huis fietste behoorlijk paranoïde was, ik schrok van alles. Thuis ook nog een klein beetje buikpijn gehad, verder geen last gehad van de negatieve effecten.

Dit was maar een proefje, we zijn van plan om een andere keer wat meer te gebruiken.

Toeval hoor :grin:

Haha Ik schrok Ook behoorlijk veel van alles ..
Het is dat je het nu verteld dat ik het me weer herrinder ..
Ik had Ook veel buikpijn ..
Ik vondt het moeilijk te Kruimelen .. Dus ik sloeg t maar met n hamer in stukjes :grin:
Het smaakte inderdaad ook heel lekker .. Zelf ga ik het niet vaker doen Want ik weet wel betere dingen Waarvan ik me Wel goed voel :xtc: :xtc: :hearteyes:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
1 geraspte nootmuskaat verwarmen met 2 eetlepels roomboter,zodat de olie goed eruit trekt(als de nootmuskaat bijna begint te bakken, vuur uit, dan met suiker(2 klontjes) en 250 ml melk verdunnen, ongeveer 5 minuutjes warm houden tegen het koken aan

genoeg voor twee personen

davie

Wijs gebruiker
Ik vind dit echt zo'n placebo drugs. Net als kruidnagels. Als je het maar gelooft dan werkt het ook echt. Het zal waarschijnlijk wel iets doen, maar ik heb eigenlijk er nooit iets van gemerkt. Toen ik 14 was of zo wel geprobeerd, maar niks bijzonders eigenlijk helemaal niks.

L

Lid 6909

Gast
dit werkt wel.
nootmuskaat is ook een van de grondstoffen voor het maken van mdma

probeer 2 nootjes p.p. succes geheid (spreek uit ervaring)

Hashja

Bewuste gebruiker
gNuxx zei:
dit werkt wel.
nootmuskaat is ook een van de grondstoffen voor het maken van mdma

probeer 2 nootjes p.p. succes geheid (spreek uit ervaring)

Er zit safrole in, wat gebruikt wordt voor de synthese van MDMA, maar er zit maar weinig in.
Men gebruikt voor de synthese een andere bron voor de safrole, geen nootmuskaat.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
De hallucinogene werking van nootmuskaat word meestal toegekend aan myristicine, en (zoals te lezen is), hoewel meneer Shulgin lang geleden speculeerde dat deze stof in het lichaam word omgezet tot een amphetamine-metaboliet, lijkt het op zichzelf psycho-actief te zijn. Voorzover ik weet dan :)

Blowtoad

Newbie
Ik en een vriend hadden besloten om vandaag Nootmuskaat uit te testen,
We hadden gelezen over de bijwerkingen maar hebben t toch geprobeerd. Dus wij komen deze middag buiten uit de kruidenier met ons potje Nootmuskaat. We hebben bijna onmiddellijk 1 nootje per persoon genomen, door ze in 4 stukjes te delen en dan stukje per stukje op te eten. Na 2 uur nog steeds geen resultaat, ook na ruim 4 uur nog steeds niet.

Ik vraag me dus af, wat hebben we fout gedaan?
Hier foto van het potje met een noot ernaast:

Bijlagen

• 184312.jpg
    184312.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 16.998

DarCness

Bij de c1000 of albert hein :)
Gewoon bij kruiden kijken .. in de oranje zakjes ..

Je kan het het beste in stukjes doen en dan oproken ( vindt ik zelf )

Maar Opzich is het effect het wachten en de moeite niet waard..
Je voelt je alleen super stoned ( sommige gaan er van hallucineren )

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Blowtoad zei:
Ik en een vriend hadden besloten om vandaag Nootmuskaat uit te testen,
We hadden gelezen over de bijwerkingen maar hebben t toch geprobeerd. Dus wij komen deze middag buiten uit de kruidenier met ons potje Nootmuskaat. We hebben bijna onmiddellijk 1 nootje per persoon genomen, door ze in 4 stukjes te delen en dan stukje per stukje op te eten. Na 2 uur nog steeds geen resultaat, ook na ruim 4 uur nog steeds niet.

Ik vraag me dus af, wat hebben we fout gedaan?
Hier foto van het potje met een noot ernaast:

Ehm...

Je hebt een hele noot in 4 stukken gedeeld en die 4 stukjes opgegeten? Ik heb geen ervaring met nootmuskaat maar ik denk dat het te maken heeft met het feit dat het met de 4 stukken te maken heeft.

Door meerdere stukjes te maken krijg je meer oppervlak, dit kan de opname van stoffen bevorderen. Het zou dus denk ik het beste werken als je de stukjes zo klein mogelijk maakt.

Blowtoad

Newbie
Dankjewel, ondertussen heb k wel een kleine reactie gehad. K had even braakneigingen, maar dat was maar héél even .
Dus ik probeer t eens in kleinere stukjes.
Als k ze nu verkruimel,moet k die dan opdrinken of roken ?

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Blowtoad zei:
Sorry dat ik zaag, maar wat is het verschil tussen de nootjes in een potje en in een zakje?

die zijn te geraffineerd, door malen en wassen en drogen, is de olie er grotendeels uit. bij verse zit de olie er nog grotendeelsin

GODdamn

Die hele noten van de AH zijn het beste (verkopen ze niet bij elk filiaal).
Gewoon, die-hard, opvreten, een stuk of 3/4, na 4-5 uur voel je je zo stoned als een garnaal, en dat blijft een dag, de dag daarna voel je je nogsteeds gaar =\
Hallucinaties heb ik er nooit van gehad.

Een afrader is om het te eten voor het slapen gaan, word je wakker met een onwijs droge mond en opstaan gaat ook moeilijk, en de verdere hele dag is alsof je te veel hebt geblowd.
Krijg er persoonlijk ook een onwijze vreetkick van.

Je moet er maar van houden.. :grin:

En als je ze kruimelt is het 'relaxed' om te drinken (thee, melk)

Atropa

Bewuste gebruiker
In het verleden eens 2 potten v/d supermarkt weggespoelt met volle melk.

Tering wat een gare bijwerkingen kreeg ik ervan. Je krijgt er geen dorst van maar je huig wordt schuurpapier en dit kan niet verholpen worden met veel water. Qua effecten wel gehad dat ik objecten onvolledig zag. Steel van een pan ontbrak voor enkele seconden. Of slechts de helft van m'n glas zien. Als ik gewoon keek zoals ik keek gebeurde dat, maar als ik echt nadenkend keek zag ik 't wel normaal. Voor de rest normale levels van bewustzijn, geen angst eerder wat rustiger. Alleen zo lui als een pad. In de bank zitten betekende er bijna willen slapen.

Het duurde overigens wel 6 tot 8 uur voordat ik doorhad dat het z'n werk deed. En jesus wat een koppijn en traagheid naderhand, echt een volledig dag hamers op m'n hoofd en de trap oplopen was ik gewoon te duf voor. De koppijn was het allerergst, echt van die koppijn waarvan je hele humeur volledig chagarijnig wordt en waarvan je ziek gaat kijken.

Het effect moet komen van 'fout' on onvolledig zien. Maar dat is het dan ook, dromen worden overigens ook fucking chaotisch. Staat totaal niet in verhouding met de bijwerkingen.

vogel

Bewuste gebruiker
Die hele noten van de AH zijn het beste (verkopen ze niet bij elk filiaal).
Gewoon, die-hard, opvreten, een stuk of 3/4, na 4-5 uur voel je je zo stoned als een garnaal,

poehee ,, ik was al heel ver heen met anderhalve noot,van de appie hein met een fles grapefruitsap

J0rrit

Badass junkie
Nootmuskaat moet een delirium veroorzaken in de goeie dosis, dus het is zeker potent, staat trouwens ergerns een report van op het forum hier ( geen zin om te zoeken ). Die gene had een heftig delirium.

Telpeva

Belezen gebruiker
Lang geleden een keertje gedaan; had 4 noten geraspt en met sinaasappelsap erbij opgedronken. (De hele keuken heeft trouwens nog uren naar nootmuskaat geroken :)).

Vond het effect extreem suf, heb de hele dag uiterst lamlendig op de bank gehangen, maar niet relaxed stoned ofzo; gewoon lamlendig.

Klasgenoot van me had ze gegeten en een vergelijkbare ervaring.

--> Wat mij betreft ook een afrader.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Je kan ook de nootmuskaatolie, als eterische olie bestellen, voor gebruik als wierook. Waar weet ik niet, de site waar ik die olie altijd vandaan haalde (bijvoet, bergamot, salvia, artmesia, kamille) is offline.

L

Lid 6909

Gast
het werkt wel iig.

beter rook je gewoon datura, das ook nog wel vet dan.
(datura NIET eten, roken met wiet en shag is het wel lachen :grin:)

greenpower

Bewuste gebruiker
loadrunner zei:
1 geraspte nootmuskaat verwarmen met 2 eetlepels roomboter,zodat de olie goed eruit trekt(als de nootmuskaat bijna begint te bakken, vuur uit, dan met suiker(2 klontjes) en 250 ml melk verdunnen, ongeveer 5 minuutjes warm houden tegen het koken aan

genoeg voor twee personen

Heb dit gedaan, alles opgedronken. Daarna nog wat gerookt maar niks van gemerkt. Hoe kan het dat het bij somige mensen wel werkt en bij andere niet?

Telpeva

Belezen gebruiker
Geen idee hoe efficient de extractie methode is zoals hij daar staat (al ziet het er wel een stuk aantrekkelijker uit dan 'raspen maar en werk naar binnen'), maar ik kan me voorstellen dat bij zo'n extractie proces de precieze tijdsduur, temperatuur etc erg van invloed kan zijn op het wel of niet werken.
Maar belangrijker nog; toen ik dat had gedaan had ik gelezen dat de dosis die je moet hebben 5 hele noten is. Misschien helpt een hogere dosis?

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Het kan liggen aan wat je hebt gegeten ervoor( veel koolhydraten, zoals pasta, of brood)

als je ervoor een glas cirtussap (grapefruit, of sinaasappelsap) drinkt, dan wordt je spijsvertering gestimuleerd, en neem je meer stoffen op. en daarnaa de nootmuskaat...

het kan zijn dat je er minder gevoelig voor bent.

Echelon

Belezen gebruiker
Ik kwam een paar jaar geleden op reis twee Duitsers tegen (echte fear and loathing gasten) die op de nootmuskaat zaten. Zij zaten toen al anderhalve dag in een delirium... Ze waren absoluut aanspreekbaar, maar ze dachten dat iedereen om hun heen Robin Williams was.

Toffe trip lijkt me. :stoned:
Zij hadden anderhalf potje (zoals op de bovenstaande foto) per persoon genomen in melk...

cropp

Badass junkie
loadrunner zei:
Blowtoad zei:
Sorry dat ik zaag, maar wat is het verschil tussen de nootjes in een potje en in een zakje?

die zijn te geraffineerd, door malen en wassen en drogen, is de olie er grotendeels uit. bij verse zit de olie er nog grotendeelsin

is de olie er uit halen met ethanol niet een ideetje?

ik ga zo naar de AHXL en neem er een stuk of 10 mee, ik zie wel, komt wel op denk ik

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
nootmuskaatolie is te verkrijgen bij een esorterische winkel, die wierook en etherische olie verkoopt, maar wat daar de effecten van zijn weet ik niet. kan erg heftig worden. tripje kan 2 dagen duren.

tripje? gewoon kompleet de weg kwijt, grote kans dat je wakker word in een gesticht.

vogel

Bewuste gebruiker
OMG zeg,, 10 noten???

ik ging al scheef met anderhalve,,,
met 3 noten ga je wellicht richting delirium

vogel

Bewuste gebruiker
loadrunner zei:
Het kan liggen aan wat je hebt gegeten ervoor( veel koolhydraten, zoals pasta, of brood)

als je ervoor een glas cirtussap (grapefruit, of sinaasappelsap) drinkt, dan wordt je spijsvertering gestimuleerd, en neem je meer stoffen op. en daarnaa de nootmuskaat...

het kan zijn dat je er minder gevoelig voor bent.

ja precies ,, dat kan ik beamen,, lekker die appie hyn,
met ze verse grapefruitsap en ze hele nootmuskaatnoten
oja ik had ook nog van die kruidentabletten erbij gegeten , waar o.a valeriaan inzit

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
vogel zei:
ja precies ,, dat kan ik beamen,, lekker die appie hyn,
met ze verse grapefruitsap en ze hele nootmuskaatnoten
oja ik had ook nog van die kruidentabletten erbij gegeten , waar o.a valeriaan inzit
Trek je conclusies.

cropp

Badass junkie
vogel zei:
OMG zeg,, 10 noten???

ik ging al scheef met anderhalve,,,
met 3 noten ga je wellicht richting delirium

is ten eerste niet alleen voor mij, en waarschijnlijk ook voor meerdere keren

als wij een tripje plannen neemt een van mijn vrienden of ik gewoon het besluit om drugs te halen wat we met zijn allen op maken, en dat omstebeurt

verse ongeraffineerde noten hadden ze niet, alleen poeder en korrels in een molentje, ik had het molentje maar gekocht, werkt dat ook?

cuber3

Ik heb het ook een keer gedaan (niet uit wanhopigheid, want ik had nog wiet liggen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid).
Ik heb ongeveer een dikke halve noot geraspt en dat poeder binnengelepeld met nogal wat slokken water erbij.
Daarna vond'k het raspen maar lastig en heb ik de rest gewoon opgekauwd (wederom met water, en wat puree, waar ironisch genoeg ook al nootmuskaat inzat :P)

Ik deed dit zo ongeveer rond half 2 's nachts, zodat ik gaar wakker zou worden.
Zo rond 5 uur ofzo werd ik wakker, en besliste om eens te kijken of het effect er al was. Niet dus.
Wel, ik stond de dag daarna op om 7u, en mijn zicht was merkbaar aangetast (alsof het iets trager ging als je heen en weer keek, en ook iets waziger).
Mijn ogen waren niet echt rood, maar ze leken automatisch te sluiten.
Niet zoals wanneer je gewoon heel moe bent ofzo, maar alsof ik geen controle had over mijn oogleden, zo hard gingen ze automatisch dicht. Verder waren ze niet rood ofzo.
Toen ik de keuken bereikte was ik echter enorm misselijk, en mijn ochtend begon met het reiken naar een kotsemmer :P
Toen ik iets bij de hand had om eventueel in over te geven ben ik op de zetel gaan liggen.
Ik maakte mijn ouders wijs dat ik griep had (en daar leek het ook wel op).
Ik heb die dag niet overgegeven, maar was 's ochtends toch enorm misselijk.
Ben later terug in mijn bed gaan liggen, rustig aan, wat muziek geluisterd.
Als ik neerlag ging de misselijkheid meteen weg, en was ik gewoon heel moe.
Een dikke 5-6 uur later ging ik terug naar beneden, en mijn zicht was nog steeds stevig genaaid.
Beetje vergelijkbaar met wiet moet ik toegeven (qua zicht toch, niet qua gevoel).
Dit sleepte nog een dikke 2 dagen na.
Ik heb ook een gesprek gehad in mijn slaapkamer waarvan ik me nog steeds afvraag of het echt heeft plaatsgevonden of niet. Ik denk van wel, maar ben er niet 100% zeker van.

Al bij al waren de effecten best goed, alleen ben ik veel te ziek geweest om er echt van te genieten.
Net zoals de vele reports van mensen die het eerder hebben gedaan, kan ik beamen dat de voordelen gewoon niet opwegen tegen de nadelen.
Ik vind het ergens wel jammer dat ik geen hallucinaties had, maar aan de andere kant wil ik ook niet weten hoe erg ik er dan aan toe geweest zou zijn :P
Er zijn veel betere entheogenen beschikbaar, maar als je het een keer geprobeerd wil hebben, go for it :)

Bovenaan