NL/BE Hip-Hop & Rap

Spyro

DF-koning
Muziek heeft een enorme invloed op men stemming, met deze rap wil ik met een mes het bos in trekken bij wijze van spreken.
Ik luister nu liever wat rustige rap , die niet over dode en verderf gaat.
Hahahaha, kadavers. 😂

Nee, als je er gevoelig voor bent lekker niet luisteren idd.

inner_search

Badass junkie
Hahahaha, kadavers. 😂

Nee, als je er gevoelig voor bent lekker niet luisteren idd.
Door de benzo taper hoor..
Kijk ook geen nieuws of radio , word gek van mondmasker hier, corona daar, vrijheidsberoving noem ik het.
Daarom liever wat positive vibes:)

Aniet_Speed

Badass junkie
Soo daar ging m'n chromecast ineens zo BAMM ineens keihard naar, a new today, schrok me de tyfus hahaha🤣liet zo me telefoon uit me handen flikkeren hahaha

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ben altijd van de Engelstalige hiphop geweest en vond de Nederlandse hiphop gewoon minder. Maar interessant topic en ik ga het weer even een kans geven. :blush: Wel vooral Steen hier haha.

Deze vind ik goed:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Op de nederlandse rap/hiphop kan je ook niet trots zijn. Standaard zinnetjes zoals "stack die money" of "bro ik pop je ratata" en woordjes zoals "sabi sabi brakka chakka lacka" 😅.
Niet alle NL hiphop heeft dat toch?

Maar als er 1 ding is waar ik een hekel aan heb, is het wel van dat soort slang in de Nederlandse taal. Het past niet, het is niet stoer, het is gewoon super lame. En het stoot me af van veel NL "hiphop".

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Niet alle NL hiphop heeft dat toch?

Niet alle. Maar het grote deel word gecommercialeerd in het buitenland. Kijk naar boef of josylvio. Allemaal van die mokrofiguren die met ratatarap rijk worden. Hier in Belgie halen die dan hitlijsten. Terwijl ze gewoon, zoals we het hier zeggen, kak in de zak zingen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Muziek heeft een enorme invloed op men stemming, met deze rap wil ik met een mes het bos in trekken bij wijze van spreken.
Ik luister nu liever wat rustige rap , die niet over dode en verderf gaat.
Heb hetzelfde.

Heel veel goede hiphop gaat helaas over slechte dingen en is soms zelfs gemaakt om haat te verspreiden. Daar kan en wil ik liever niet meer teveel naar luisteren. Beter eigenlijk helemaal niet.

Ik hoor in dit topic ook goede rap van bijvoorbeeld Steen en Spinal, maar het is allemaal zo evil joh. Ik wil niet in die vibe zitten. Muziek beïnvloedt je, bewust of onbewust. Het hoeft ook niet meteen Will Smith te zijn, maar hiphop kan opbeurend en positief zijn.

geflipt

Wijs gebruiker
Ik zou hier iets van mezelf kunnen zetten, maar dan maak ik mezelf wel openbaar. Of toch mijn alter ego... Twijfel...

Bovenaan