Nieuw ontdekte albums

Bobsacamano

Badass junkie
Hey Allemaal,

Ben de laatste tijd (jaar) veel bezig met nieuwe muziek ontdekken en heb het begrip album voor mezelf weer nieuw leven in geblazen. Veelal op spotify. Het leek me leuk om deze nieuwe en soms oude pareltjes met jullie te delen en andersom.

Wellicht ook leuk om er bij te zetten op welke stof je dit helemaal de shit vind en welke nummers van het album zo lekker zijn.

Het mag van alles zijn zolang het maar een album is. Geen livesetjes of DJ performance hier :P

Hier mijn kickoff.

Space is Only Noise van Nicolas Jaar

Beetje sloom/digital music, soms beetje weirde nummers met vervormde zware stemmen en geweldige diepe bass. Vind dit echt geweldig maar toen ik het laatst speelde op 1P-LSD vond ik het soms een beetje narig. Dat kwam denk ik vooral omdat het via mijn iphone ging en alle mooie diepe tonen wegvielen.

Beste nummers van het album
Problems with the sun
Too Many kids Finding Rain in the Dust

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Dit is al de zoveelste keer dat ik me eraan erger dat dit niet in het muziek-subforum staat, maargoed. xD
Bij deze verplaatst, hopelijk kun je nu weer rustig slapen :P

Fool

Badass junkie
Psychedelibee zei:
Fool zei:
Dit is al de zoveelste keer dat ik me eraan erger dat dit niet in het muziek-subforum staat, maargoed. xD
Je bent een held, maar ik ben bang dat rustig slapen niet zo goed gaat met opiaten in mijn lichaam. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Fool zei:
Je bent een held, maar ik ben bang dat rustig slapen niet zo goed gaat met opiaten in mijn lichaam. :P
Hmm, ja daar kan ik dan verder weer weinig aan doen natuurlijk. Geniet er dan maar van zou ik zeggen, anders heb je voor niks zo'n onrustige nacht gehad. :P

Albedo

Wijs gebruiker
Tangerine Dream - Phaedra

https://www.youtube.com/watch?v=zM2t0B-Pg9M

Magische muziek.

Ik heb vorige post en deze al jaren in mijn bezit, maar een tijd niet meer beluisterd. Het is nogal aparte muziek en zeker bij de laatste vind ik dat je er niet te vaak naar moet luisteren om een zekere onbevangenheid te behouden. Ik luisterde er meestal s' nachts naar als het stil was op mijn hifi of hoofdtelefoon. Soms met alcohol op. Iemand idee met welke drugs de laatste nog bovennatuurlijker kan klinken?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Albedo zei:
Tangerine Dream - Phaedra

https://www.youtube.com/watch?v=zM2t0B-Pg9M

Magische muziek.

Ik heb vorige post en deze al jaren in mijn bezit, maar een tijd niet meer beluisterd. Het is nogal aparte muziek en zeker bij de laatste vind ik dat je er niet te vaak naar moet luisteren om een zekere onbevangenheid te behouden. Ik luisterde er meestal s' nachts naar als het stil was op mijn hifi of hoofdtelefoon. Soms met alcohol op. Iemand idee met welke drugs de laatste nog bovennatuurlijker kan klinken?
Met tripmiddelen zal dit nog veel magischer klinken, denk aan truffels, lsd of ketamine. Een meer toegankelijk optie is cannabis, dat verhoogd de muziekbeleving ook altijd goed. Alcohol vind ik persoonlijk niet echt een middel om muziek extra mee te waarderen.

Jixx

Bewuste gebruiker
Alpha Blondy And The Solar System - Positive Energy (2015)
UB40 Ali Cambell reunited with Astro and Micky - Silhoutte
Joe Satriani - Shockwave Supernova

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat toevallig, ik zat er net aan te denken een soortgelijk topic te openen!

Ik heb Joanna Newsom ontdekt. Hoorde 't op de radio hier.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Dankzij een mix-cd van een vriend luister ik nu dus nonstop Bob Dylan, The tallest man on earth, Ben Caplan, Nick Drake en Neil Young. Fantastische muziek dit. Wat een fijne ontdekkingen.

reverb

Bewuste gebruiker
Allereerst, fijn onderwerp Bobsacamano !
En Fool bedankt voor Archive, ja waarom ken ik die niet!

Ik luisterde laatst naar het nieuwe album van Floating Points - Elaenia. Setting, in bed, slaperig, onder invloed van, naar ik mij kan herinneren, 65mg thc (lollie), weed-high.
Heerlijk! Je ligt stil en plots golft de muziek over en door je heen. De laatste track is zo mooi, zuigt je omhoog.

reverb

Bewuste gebruiker
Nadat ik een interview met haar had gezien, ben ik haar muziek gaan luisteren.
Nieuw voor mij, het komt niet overeen met mijn bedachte muzieksmaak, maar wat een prachtige songs. Ik heb het over Sia.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker

Ik vind dit hele album echt meesterlijk. Op het eerste gezicht vond ik het een ''simpel'' album met niet veel zeggende beats. Maar ik ben het na een tijdje toch erg gaan waarderen. Dub FX gebruikt veel beatbox met een loopstation. Erg getalenteerd.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Op het album Coldsun van Bubble zitten ook nog wel een paar lekkere nummers. Ik luisterde nooit echt naar (psy-)trance maar dit was toch wel echt een eyeopener :hearteyes:

Bovenaan