Zoals beloofd hier mijn ervaringen van de eerste keer MXE.
Heb in één keer 70 a 80 mg gesnoven. Hoeveel ik daadwerkelijk heb opgesnoven is de vraag. Ten eerste zag ik vandaag nog kleine restjes (en dat gaat dan al gauw over een paar mg) en ik was verkouden waardoor er misschien nog wat achterbleef.
Normaal gebruik ik drugs samen met vrienden, dit keer alleen en daarom leek het mij leuk om een film te kijken, mocht ik me gaan vervelen. Uiteraard heb ik op internet even gezocht welke leuk waren en daar kwamen vooral Enter the Void en Waking Life naar voren. Die eerste kende ik al, dus heb die 2de maar gekeken. Ik moet zeggen dat het van zichzelf een enorm spacende film is waarbij je nuchter soms ook al denkt te spacen (aanrader dus).
Om 21u nam ik het in. Misschien dat het tussen mijn oren zat, maar ik begon me al gauw een beetje vaag te voelen. Mijn ledematen en langzaamaan ook het gevoel begonnen na een half uurtje anders aan te voelen, maar dit ken ik ook van XTC. Tot zover niets interessants. Na iets meer dan 3 kwartier begon ik langzaamaan de film anders te beleven. Ik werd meer in het verhaal getrokken, maar niet op een manier zoals ik dat normaal ook doe bij goede films, maar dat ik daadwerkelijk het gevoel had dat ik de hoofdpersoon was en dat die mensen tegen mij spraken en dat ik dacht zoals hen (ik volgde de logica). Tegelijkertijd merkte ik dat ik soms niet meer echt op lette (er wordt veel verteld, sommige simpele dingen die ik herkende volgde ik nog, andere dingen klonken logisch terwijl ik er eigenlijk niets van volgde, maar ik had het gevoel dat het klopt).
Dit vond ik eigenlijk best wel saai, en helaas gebeurde het meeste in mijn hoofd. Het leukste deel van de trip (en ik hoopte op meer van die momenten) was toen in Waking Life de hoofdpersoon op steeg, leek alsof zwaartekracht niet meer bestond. Ik voelde op dat moment zelf ook dat ik los kwam en ging zweven. Dit was na 1:15u na inname.
Lopen ging trouwens best makkelijk. Tenminste makkelijker dan ik had verwacht, ik kon ook wel redelijk goed een glas met sap in schenken. Natuurlijk ging het iets oeilijker dan normaal, maar het leek voor mij geen grote uitdaging zoals anderen zeggen.
Kwam daarna (na ongeveer 1:45u na inname) in een film op Ned 2 (blijkt A Single Man te zijn) terecht die net begonnen was. Ondertussen had ik het album Moon Safari van Air opgezet en het geluid van de tv uitgezet. Ondertiteling zat ik af en toe een beetje te volgen (kon wel redelijk goed meelezen, maar had er gewoon niet zoveel zin in), maar beleefde dit vooral in mijn hoofd heel veel mee. Het leidde er wel toe dat, omdat ook deze film vanuit een hoofdpersonage verteld werd, ik mij weer heel erg ging identificeren met die hoofdpersoon.
Helaas was het gevoel hebben dat ik even los kwam het enige echt interessante gevoel dat ik de hele avond had. Voor de rest vond ik de psychische effecten wel leuk, maar achteraf toch een kleine tegenvaller omdat ik wat spannendere effecten had verwacht.
Zoals ik al zei merkte ik wel een beetje dat ik wilde mee bewegen op muziek (maar niet heel enthousiast, gewoon heel relaxt en ingetogen), en werd ik toen ik met huisgenoten in aanraking kwam en een thriller ging meekijken (The Departed) wat lacherig, alsof ik stoned was, tegelijkertijd kreeg ik toen even een flinke energiekick, maar later daarna werd ik weer vaag, werd ik slaperig, wat jullie hierboven allemaal hebben kunnen lezen.
Moet wel zeggen dat toen ik in in het donker in me bed ging liggen het iets anders aanvoelde dan normaal (dat ik er meer inzakte). Kan ingebeeld zijn, maar misschien is het kijken van een film niet goed om die lichamelijke effecten te krijgen, omdat je te veel nadenkt. Of ik moet de volgende keer meer binnenkrijgen (kan ook zijn dat ik maar 50mg uiteindelijk binnenkreeg).
Echt negatieve ervaringen had ik niet met deze drug. Toen t aan het uitwerken was kreeg ik een keer hoofdpijn, maar dat was verholpen na het drinken van een glas sap. Ik werd ongeveer 8 uur nadat ik na bed ging wakker, en voel me niet raar ofzo, al helemaal geen kater. Het uitwerken van de drugs was een beetje saai en duurde voor mijn gevoel lang, maar was uiteindelijk iets minder dan een uurtje dat het verveelde.
Positieve ervaringen waren er ook niet echt. Het was tijdens de trip wel leuk, maar ik had er veel meer van verwacht. Maar omdat ik geen negatievere ervaringen had, ga ik het later deze maand nog een keer doen, dan misschien wel met vrienden, en misschien iets meer proberen (en/of mijn neus goed uitsnuiten) en dan misschien geen film kijken. Ik ga het sowieso nog een keer doen, de rest zijn 'misschiens'.