Muziek en XTC

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
jep ik draai ook al ff en ik vind het vooral grappig wanneer iemand zegt het is even MOEILIJK om te mixen. even makkelijk zou beter zijn.

EDM is makkelijkste stijl om te mixen, om er iets apart mee te doen dat is dan weer andere zaak, daar zijn de techno-acid-d&b jocks dan weer het beste in. Of mensen zoals james zabiela.

Maar moeilijkste in mijn ogen is toch wel rock plaatjes mixen, zonder die pitch al te hard te vervormen.

Jeller

Badass junkie
Trip Unit zei:
laan zei:
Ik vind het hersenloos in vergelijking met trance dat toch nog steeds veel gecompliceerder is, lastiger te mixen en mooier klinkt.. Buiten dat, kan je er ook heel lang lekker op bewegen/stampen. Integenstelling tot hardcore waarbij je vaak maar gedeeltes van de zaal ziet knallen. Ok vind ik dat vele hardcore platen dezelfde opbouw hebben en beats komen vaak overeen. Dit vind ik nadelig voor op een feest, omdat het eentonig lijkt, wat mischien niet zo is. Hardcore is goeie shit. Het enigste waar ik een hekel aan heb is rap, r&b en van die niggashit :stoned:
Trance gecompliceerder en makkelijker te mixen?Naah niet mee eens...Hardcore is net zo moeilijk te draaien als trance hoor.
Maar zowieso dat jij Trance mooier vind dan Hardcore is jou mening en dus geen feit,Hardcore eentoning en de beats zijn vaak hetzelfde?
Nou dan denk ik dat jij kut dj's hebt horen draaien,want ik heb dat "probleem" niet....(Als je zegt Techno is eentonig kan ik me daar wel
iets bij voorstellen aangezien er minder breaks inzitten)
Meningskwestie dude,Hardcore hersenloos vind ik maar een rare opmerking!
makkelijker te mixen niet, tzelfde.. de meeste trance, vooral goa :wink: is echter wel gecompliceerder dan hardcore hoor.. je moet er eens op letten maar hoe trager muziek is hoe voller ze meestal is.. daarmme is het nog niet beter of slechter, maar wle gecompliceerder..

en hersenloos rammen is idd leuk, maar niet voor hele de tijd

Solidius

Badass junkie
Bijna alle platen hebben een "intro" en een "outro", daar kan iedere josti met een beetje gevoel voor ritme platen mee mixen, of 'over laten lopen'. Dat is lachwekkend makkelijk. Maar het 'echte werk' bestaat uit cue'en en platen zo mixen dat het lijkt alsof je één grote muzikaal verantwoorde 'remix' creërt. Jeff Mills is hier heer en meester in, en ik begin het zelf ook steeds meer onder de knie te krijgen :P

Rain

Bewuste gebruiker
Trip Unit zei:
laan zei:
Ik vind het hersenloos in vergelijking met trance dat toch nog steeds veel gecompliceerder is, lastiger te mixen en mooier klinkt.. Buiten dat, kan je er ook heel lang lekker op bewegen/stampen. Integenstelling tot hardcore waarbij je vaak maar gedeeltes van de zaal ziet knallen. Ok vind ik dat vele hardcore platen dezelfde opbouw hebben en beats komen vaak overeen. Dit vind ik nadelig voor op een feest, omdat het eentonig lijkt, wat mischien niet zo is. Hardcore is goeie shit. Het enigste waar ik een hekel aan heb is rap, r&b en van die niggashit :stoned:
Trance gecompliceerder en makkelijker te mixen?Naah niet mee eens...Hardcore is net zo moeilijk te draaien als trance hoor.
Maar zowieso dat jij Trance mooier vind dan Hardcore is jou mening en dus geen feit,Hardcore eentoning en de beats zijn vaak hetzelfde?
Nou dan denk ik dat jij kut dj's hebt horen draaien,want ik heb dat "probleem" niet....(Als je zegt Techno is eentonig kan ik me daar wel
iets bij voorstellen aangezien er minder breaks inzitten)
Meningskwestie dude,Hardcore hersenloos vind ik maar een rare opmerking!
Ik bedoel alles als mijn mening, en niet als een feit :wink: Tis ff dat je het weet.. Ik kan mensen die gek zijn van hardcore ook goed respecteren hoor. het is overigens wel een van de betere muziekstylen:P

Jeller

Badass junkie
Solidius zei:
Bijna alle platen hebben een "intro" en een "outro", daar kan iedere josti met een beetje gevoel voor ritme platen mee mixen, of 'over laten lopen'. Dat is lachwekkend makkelijk. Maar het 'echte werk' bestaat uit cue'en en platen zo mixen dat het lijkt alsof je één grote muzikaal verantwoorde 'remix' creërt. Jeff Mills is hier heer en meester in, en ik begin het zelf ook steeds meer onder de knie te krijgen :P
ja beatmatchen is de kunst hé.. dan nog liedjes zoeken die goed in elkaar overlopen en dan nog het juuste moment zoeken ook

Trip Unit

Bewuste gebruiker
laan zei:
Ik bedoel alles als mijn mening, en niet als een feit :wink: Tis ff dat je het weet.. Ik kan mensen die gek zijn van hardcore ook goed respecteren hoor. het is overigens wel een van de betere muziekstylen:P
Oke dan houden we het hierbij.

Knikker

Newbie
Voor mij is dat toch echt wel jumpstyle!
Al die prachtige geluiden die erin voorkomen :hearteyes:
Het lijkt soms wel of deze muziek voor mensen die xtc op hebbe gemaakt is en ik weet ook wel zeker dat dat bij sommige liedjes ook is :grin:

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
jumpstyle, ja ook logisch dat je dat denkt. jumpstyle is gewoon gerecycleerde gabber met een vleugje trance.

Leuk voor 5 minuutjes, maar iets te eenvoudig en iets te makkelijk.

space scientist

Wijs gebruiker
ow jazeker jonge )of dame=' alleen ik ben eigenlijk wiet busje,. maar space sientist zit hier ook ergen te spacen :grin:

alleen kijk ik heb nog maar weinig 'een paar keer' XTC gedaan.. en laatste keer is bijna 2 maanden geleden.. en nu nak ik er in een half uur effe 4 en heb drie kwartier daarna de 5e genomen. Zo waus ben ik echt nog nooti geweest :mrgreen: geweldig :mrgreen:

mare zijn er nog mensjes online? die ook beetje niet in nuchtere toestand meer verkeren? :mrgreen:

Barbie

Experimenterende gebruiker
space scientist zei:
ow jazeker jonge )of dame=' alleen ik ben eigenlijk wiet busje,. maar space sientist zit hier ook ergen te spacen :grin:

alleen kijk ik heb nog maar weinig 'een paar keer' XTC gedaan.. en laatste keer is bijna 2 maanden geleden.. en nu nak ik er in een half uur effe 4 en heb drie kwartier daarna de 5e genomen. Zo waus ben ik echt nog nooti geweest :mrgreen: geweldig :mrgreen:

mare zijn er nog mensjes online? die ook beetje niet in nuchtere toestand meer verkeren? :mrgreen:
(jongen) :grin: Ja wij hier dus... :mrgreen: :openmouth: Zitten op 3nu,vanaf 2130. :openmouth:

space scientist

Wijs gebruiker
Barbie zei:
space scientist zei:

(jongen) :grin: Ja wij hier dus... :mrgreen: :openmouth: Zitten op 3nu,vanaf 2130. :openmouth:

wij hier zetten (ik en wiet busje) 5 pillen op met alcohol

nou om jij het raar gaan vinden waar ik de letters van mij toetsenbord
zo moeilijk kan vinden :grin:

wiet busje

Belezen gebruiker
space scientist ik moet je bedanken :)

Dat nummer in my dreams van DJ Gillies had ik ooit eens 1x eerder gehoord, ik dacht jah leuk.. Toen we gisteren pillen gingen slikken heb jij dat nummer opgezet en zei "moet je hier eens naar luisteren".. nou.. dat heb ik gedaan :grin: uren achter elkaar constant herhaalt, extreem mooi.

En nu zit ik weer voornamelijk dat nummer te luisteren en merk zeker wel dat die minder 'indringend' is maar hij is nog zeker mooier dan eerst, alsof ik nu geleert heb naar meer tonen te luisteren van het nummer dan voorheen na die ervaring van gisteren, kan het niet anders omschrijven, maar kan dat van XTC? of komt het nog omdat ik net wakker ben en gisteren 6 pillen (middelsterk) heb geslikt..voel me zeker nog niet waus, maar wel gewoon lekker en voel nog 'iets' heel ligjes in mn hoofd. Heb nog niet zoveel ervaring met X :)

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het maakt mij nooit echt veel uit wat ik luister.. zelfs hardcore vind ik opeens goed :grin: maar meestal luiter ik gewoon wat heavy metal om helemaal strak te gaan, en rustgevende muziek (Enya ofzo) voor een wat rustiger gevoel

als Dj heb ik wel een pka vinyl voor handen thuis en dan is alle muziek goed zolang het op vinyl staat , maaaan dat geluid , je voelt echt elk klankje

maar gezien mijn stijl meestal elektro of minimal techno

cadou

Belezen gebruiker
hardcore housemuziek. that's it and only that. (eigenlijk moet ik toegeven dat dat puur een tic is die ik heb overgehouden aan een aantal tienerjaren doorbrengen in de gabberscene). Kan nuchter de muziek niet meer horen, wordt er dan kotsmisselijk van, alleen maar boem, boem, boem...... maar na een pilletje, is het het mooiste wat er is.

c&m

Belezen gebruiker
ja ja NR 1 =>Enigma ..heerlijk .......!
NR 2=> tiesto trance en nog wat andere trance

je heb tegenwoordig iets van Goa trance .....?? alleen ikkan het niet downloaden heb geen geluid op mn pc ....

Ellesdee

Badass junkie
c&m zei:
ja ja NR 1 =>Enigma ..heerlijk .......!
NR 2=> tiesto trance en nog wat andere trance

je heb tegenwoordig iets van Goa trance .....?? alleen ikkan het niet downloaden heb geen geluid op mn pc ....

goa :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

qinn

Bewuste gebruiker
Mijn voorkeur voor muziek gaat dan tog zeker wel naar Muse...

vooral het beginnende stukje van Muse - Bliss...
je voelt je eige dan net een tunnel ingezogen worde waarna je in een andere demesie komt... (naja je moet wel eerst wa Xtc ophebben he :wink: )

wicket

ik had eerst een vette hekel aan hardcore. tot dat ik pille begon te slikke nu luister ik bijna niks onders meer. al mn matties houwe van hardstyle en jumpstyle maar das mij te soft . trouwens wie gaat er naar amigos in dord dit weekend word mn eerste egte feesie met ilies:P

PRINCEZS_

Belezen gebruiker
HOUSE!! en Jumpstyle. en soms ook hardcore, hardstyle en hardtrance.

En Bone Thugs-N-Harmony - Ecstacy dat nummer is echt geweldig als je spaced :hearteyes: Maar verder niet zoveel van dat soort muziek..

TeQ

Bewuste gebruiker
Op xtc geniet ik toch het meest van Hardstyle, en dan niet dat lompe nieuwe spul :) Maar die oude uit 2001/ 2002
Godzijdank zijn er af en toe nog feesten gewijd aan al die toppers.

En voor een avondje thuis op de x trek ik van alles wel goed, goa, Björk, Aphex Twin.... Als er maar veel in te beluisteren is.

rocka

qinn zei:
Gewoon...

:hearteyes: MUSE :hearteyes:

er is gewoon niks beter dan Matthew Bellamy :grin:

Eindelijk iemand hier met smaak :P

Maar goed kan wel voorstellen dat de combinatie pil + hardcore dat je dan helemaal uit je bol gaat :stoned:

GewoonVOL

Wijs gebruiker
TeQ zei:
Op xtc geniet ik toch het meest van Hardstyle, en dan niet dat lompe nieuwe spul :) Maar die oude uit 2001/ 2002

En voor een avondje thuis op de x trek ik van alles wel goed, goa, Björk, Aphex Twin.... Als er maar veel in te beluisteren is.

Die Oude? Hardstyle is nog maar een baby hoor. :rolleyes:

TeQ

Bewuste gebruiker
GewoonVOL zei:
TeQ zei:

Die Oude? Hardstyle is nog maar een baby hoor. :rolleyes:

Ja, maar vind dat het na 2003 wel ontzettend verkracht is. Je hebt nu alleen maar van die simpele deuntjes. Reversed bass hoor je ook bijna nergens meer. Kick is veel te hard en t klinkt allemaal t zelfde. Tis net een soort nieuwe gabber.

Oude vind ik veel trippender. Houd om het verschil goed te horen maar eens een het livesetje van Dana op Qlimax 2001 naast eentje van nu. Het gaat nu alleen maar om er een zon lomp mogelijke kick in te gooien.
Naar die nieuwe ga ik dus ook nooit meer.
Wel laatst nog naar Qlubtempo geweest die weer in t teken stond van die goede eerdere hardstyle :grin:

Bovenaan